Druhá várka:Odbočná stanice v českém pohraničí
Jelikož majitel má zakoupenou točnu s šestimístnou rotundou (ROCO k.č.42615) a hotové rámy,bylo třeba vytvořit drážní podmínky pro využití této točny s rotundou.
Námětem této stanice je mezinárodní provoz na hlavním tahu,kde dopravní ruch doplňuje odbočující lokálka do vnitrozemí a časté dělnické vlaky.Stanice je vlakotvorná s příslušným kolejovým zázemím, má ostrovní kryté nástupiště s nadchodem.Je zde výškový rozdíl mezi nástupišti +105 a přednádražím +170 !!!
Stanice se nachází na hranicích našeho státu.Je zde čilá mezinárodní ,osobní a nákladní doprava.Konají se zde pasové a celní úkony.Je zde i pošta .
Nyní popis jednotlivých kolejových skupin ve stanici:
1)Skupina osobní-8,6,4,1
2)Skupina nákladní-3,5,7
3)Skupina třídicí-9,11,13
4)Skupina komerční-17,19,21
5)Skupina poštovní-101,102
Popis jednotlivých kolejí od shora dolů,zleva doprava:
8a/6a – odstavná – slouží pro odstavení dělnických vlaků.Probíhá zde uklizení osobních souprav,nezbytné doplnění vody z hydrantu a příprava na další jízdu.Koleje mají kapacitu,buď dvě soupravy patrových jednotek Bp nebo 4*Balm/1 Bp
vlečka lihovaru „SELIKO“-dvě koleje pro nákladků vozů destiláty a vykládka etylalkoholu a dalších ingrediencích pro výrobu .
2a -může sloužit pro případné odstavení osobní soupravy
3a -výtažná
10 -kusá ,odvratná
8 -dopravní-zde odjíždějí motorové osobní soupravy ve složení M 131.1/Blm/Blm na lokální trať
6,4-dopravní-osobní vlaky
2a -manipulační-buď je zde připravené hnací vozidlo nebo kursovní poštovní vůz k přivěšení k vlakové soupravě
1-hlavní-Ex 7- 498.1/Da/Aa/ABa/WR/Ba/Ba/Ba nebo Da/WLA/WLA/WLA/WR/WLA/WLA
3,5,7 – dopravní – jen pro nákladní vlaky
9,11,13 – manipulační-třídicí zde se rozřazují nákladní soupravy na jednotlivé nákladní vozy dle určených směrů
9a -záchytná – pro případné ujetí vozů z třidící skupiny při posunování
15 – objízdná-musí být neustálé volná
17 – skladištní
19 – čelní a boční rampa
21 – volná skládka
15b – zde vyčkává posunovací stroj na další příkazy
15v – výtažná
101,102-pro poštu-Fa/Fa-nebo menší poštovní vozy Fk
2v – výtažná – jen pro manipulací s poštovními vozy
Strojová stanice:
Má šest stání,točna má průměr 253 mm (22m),parní lokomotivy provádějí zbrojení a provozní ošetření.Pro motorové lokomotivy bude zbrojení naftou za rotundou.K vidění můžou být i zahraniční hnací vozidla jiných železničních správ.
Stanice se nachází v překrásné scenérii Českého švýcarska obklopené skalami a řekou.Zástavba,jelikož jsme v pohraničí,můžou být typické německé mimo drážních budov !
http://milanf.rajce.idnes.cz/modelybiz/
___________________
N-scale/moduly