Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Rizoto » čtv 25 črc, 2013 8:35 pm

Ked som bol v španielsku tak som si tieto jednotky nafotil. Je o AVE S-130 konsorcia Talgo-Bombardier.
Foto tu http://463.dyndns.org/photo/photo_thumb ... 52656e6665 otvorene máme od 8:00 do 22:00 :mrgreen:
Uživatelský avatar
Rizoto
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned 29 lis, 2009 10:18 am
Bydliště: Orava, Slovensko

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 26 črc, 2013 1:17 am

StrndaTrains píše:Prý se rád vychloubal tím, že jezdí rychleji než je maximální povolená rychlost. :roll:


Taky jsem včera zaslechl,že chvíli předtím než to vyletělo z kolejí,tak fíra hulákal do vysílačky "jedu strašně rychle a nemůžu to zastavit" ,takže bych si počkal na vyšetření nehody.
http://technet.idnes.cz/rychlovlak-alvi ... chnika_vse
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod StrndaTrains » pát 26 črc, 2013 9:30 am

ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod radekkrupka » pát 26 črc, 2013 1:00 pm

Z toho ještě nutně nevyplývá, že chtěl v oblouku trhnout rychlostní rekord. Že někdo řídí rychlovlak a chlubí se tím, kolik ten vlak jede, v tom bych neviděl nic špatného. Za předpokladu že rychlost odpovídá předpisům. I tak může být vysoká.

To jenom novináři spojují dvě úplně jiné věci. To je jim celkem vlastní :)

Nic to nemění na tom, že i tak mohl jet příliš rychle vlastní chybou.

Nevím jak to mají tyto jednotky, ale kdysi jsem byl v kokpitu TGV první generace, a tam jsou veškeré návěsti na trati hlášené na přístrojovce, protože při vysoké rychlosti nemá fíra možnost je spolehlivě číst z trati. A všechny kontrolky v TGV jsou zdvojené, aby se předešlo chybě vlivem selhání kontrolky.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod StrndaTrains » pát 26 črc, 2013 2:55 pm

ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod radekkrupka » sob 27 črc, 2013 1:26 pm

Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod mizl » sob 27 črc, 2013 5:43 pm

radekkrupka píše:Pár nehezkých fotek...
http://www.boston.com/bigpicture/2013/0 ... spain.html


hezky uklizený vlak ....
http://inapcache.boston.com/universal/s ... 13/bp3.jpg

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod cipisekmp » ned 28 črc, 2013 5:44 pm

Ahoj, v novem clanku http://www.novinky.cz/zahranicni/308953-snizit-rychlost-vlaku-pred-havarii-neslo-rekl-spanelsky-strojvedouci.html pisou, ze pry neslo brzdit. Je to vubec mozne aby nesla a ten nemyslim konkretni tuto nehodu ale vseobecne souprava zabrzdit? Je nejake nouzove brzdeni kdyz by se trebas zasekla ta paka na brzdeni co ja vim nejsu strojvedouci. A i kdyz by neslo brzdit, neni jina moznost jak soupravu brzdit? Vrazit tam zpatecku asi nejde chi ale preci by meli jit alespon zhodit pantografy ne? Sice by to brzdilo pul roku ale nakonec to preci jen zastavi. Pro me je to zajimave jak toto skonci.
Ahoj Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod TTmili » ned 28 črc, 2013 7:39 pm

Nemělo by se to stávat, ale bohužel i tak se děje, a může dít. U takovéhle ucelené jednotky, kde vzduchová brzda je až jako taková "záložní" se to může stát tím spíš, stačí jen aby se nechtěně přerušily dráty ovládající ventily brzdiče na každém voze. Pak už lze spoléhat jen na klasickou brzdu založenou na snižování tlaku v potrubí, a že i tahle brzda umí selhat dokládá vykolejení expresu Meridian v Bratislavě roku 1977 ( http://www.railpage.net/modules/news/ar ... oryid=1141 ). I takové věci se mohou stát a bohužel jak vidno, tak i stávají.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 29 črc, 2013 3:51 am

Koukám,že je to tady samý odborník na železniční dopravu. :D Vzduchová neboli průběžná tlaková brzda není záložní nýbrž hlavní brzdový systém na vlaku.Nicméně vše je poněkud složitější,takže pokud někoho tato problematika zajímá,tak si může počíst zde: https://dspace.upce.cz/bitstream/10195/29630/1/text.pdf
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod ondras » pon 29 črc, 2013 6:31 am

Je to velice jednoduché :lol:
Brzda tlaková - přímočinná (pouze loko) a průběžná (souprava :arrow: loko+vozy)
Brzda elektrická (elektrodynamická - s rekuperací/bez rekuperace :arrow: elefant/eso)
Brzda ruční

Každá lokomotiva je citlivější na něco jiného.Elefant jde dobře brzdit EDB + potom vzduchem, regína (814+914) jen přímočinnou atp.

Nehoda se stala aj tady u nás a to na staré trati z Opavy do Ostravy-Svinova.Kdy si strojvedoucí nezkontroloval před odjezdem svěšení vozů s lokomotivou a nebyly otevřeny kohouty mezi loko a vozy.Když šáhl po brzdiči,tak nic .... nechtěl bych ten pocit zažít.
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod StrndaTrains » pon 29 črc, 2013 7:11 am

ondras píše:Nehoda se stala aj tady u nás a to na staré trati z Opavy do Ostravy-Svinova.Kdy si strojvedoucí nezkontroloval před odjezdem svěšení vozů s lokomotivou a nebyly otevřeny kohouty mezi loko a vozy.Když šáhl po brzdiči,tak nic .... nechtěl bych ten pocit zažít.

Tady je dokument o této nehodě
http://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod TTmili » pon 29 črc, 2013 12:50 pm

miroslav lengyel píše:
TTmili píše:Nemělo by se to stávat, ale bohužel i tak se děje, a může dít. U takovéhle ucelené jednotky, kde vzduchová brzda je až jako taková "záložní" se to může stát tím spíš, stačí jen aby se nechtěně přerušily dráty ovládající ventily brzdiče na každém voze. Pak už lze spoléhat jen na klasickou brzdu založenou na snižování tlaku v potrubí, a že i tahle brzda umí selhat dokládá vykolejení expresu Meridian v Bratislavě roku 1977 ( http://www.railpage.net/modules/news/ar ... oryid=1141 ). I takové věci se mohou stát a bohužel jak vidno, tak i stávají.


Koukám,že je to tady samý odborník na železniční dopravu. :D Vzduchová neboli průběžná tlaková brzda není záložní nýbrž hlavní brzdový systém na vlaku.Nicméně vše je poněkud složitější,takže pokud někoho tato problematika zajímá,tak si může počíst zde: https://dspace.upce.cz/bitstream/10195/29630/1/text.pdf


Sice s tebou souhlasim ze prubezna tlakova brzda je hlavni brzdovy system, ale neplati to tak docela. na ucelenych jednotkach se ve velke mire prave uplatnuje elektropneumaticka brzda, kdy na kazdem voze mas neco jako BSE, a pres kabely tazene soupravou ten brzdic ovladas. Ma to nezanedbatelny vliv na rychlost nabehu brzdy. U nas se to nekdy v 70tych letech dokonce zkouselo i na obycejnych soupravach. Vtip je v tom ze vpodstate jde furt o stejnou vzduchotlakou brzdu na kterou jsme zvykli, pouze se deje to ze pri spravne funkci te elektricke casti nedochazi k jejimu ovladani tlakem v potrubi (nebot to proste neni tak rychle jako elektrika) a tak se z klasickeho ovladani pres hlavni potrubi stava "jen" zalozni zalezitost.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 29 črc, 2013 3:26 pm

Kolego,kolego,že Ty jsi si ten odkaz vůbec neotevřel a nepřečetl. :D Tak jak popisuješ,brzda na vlaku opravdu,ale opravdu nefunguje.Ubezpečuji Tě,že bys takhle daleko z vlakem nedojel,takže jen ve zkratce.
Vysokorychlostní jednotky jsou osazeny neadhezní vířivou magnetickou brzdou,která zajišťuje snížení rychlosti vlaku z té šílené rychlosti na rychlost,kde se už může použít klasická adhezní brzda.Pokud by to tak nebylo,tak by musel vlak začít brzdit záhy po tom co by se rozjel.Jinými slovy řečeno,adhezní brzda není schopna pobrat to obrovské množství energie,které se vytvoří při použití adhezní brzdy v této rychlosti.Zkrátka a dobře by se při jejím použití během několika vteřin roztekly špalky,kotouče a zřejmě i kola.A to i přesto,že se u těchto systémů začaly používat nemodernější technologie včetně rekuperace atd.To samozřejmě funguje na hnacích vozidlech,na tažených není jaksi tu energii odvádět kam.Ty elektromagnetické ventily jsou na brzdových systémech z důvodu bezpečnosti,je to taková dálková záchranná brzda.Ona je totiž účinnost tlakové brzdy závislá na tom,jak rychle se sníží tlak v brzdových válcích a jak rychle se zase dokáže systém doplnit na takový tlak aby vlak zase odbrzdil,proto se také vlaky provozují v různých režimech brzdění.Další věcí je tzv,nevyčerpatelnost brzdy,tzn.že i když budeš chtít zabrzdit třeba několikrát po sobě,musí být systém schopen opět soupravu odbrzdit.
Jak říkám,tohle je jen velmi hrubý nástin,jak funguje brzda na vlaku.Pokud máš opravdu zájem,tak si ten odkaz prostuduj,myslím si,že je to hodně zajímavé čtení.
Naposledy upravil miroslav lengyel dne úte 30 črc, 2013 4:53 am, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Starej » pon 29 črc, 2013 7:21 pm

Tak jsem si to přečetl, opravdu zajímavá a poučná práce. Nebyl bych v těch soudech tak rychlý. Kolega TTmili vcelku výstižně popsal funkci EP brzdy, kterou je osazen každý moderní osobní vlak. Nelze, než s ním souhlasit. To že jsou vysokorychlostní vlaky doplněny kromě kotoučové brzdy i dalšími systémy je opravdu nutné. Že by se ale "roztekly špalky, kotouče a kola" je ovšem k pousmání. Kotoučové brzdy jsou dimenzované tak, aby samy o sobě dokázaly soupravu zastavit, i bez pomoci dalších systémů (jako jsou EDB, magnet) i z maximální rychlosti a to v režimu rychlobrzdy. Ano, oteplení je značné, ale ty brzdy to musí "pobrat".
Starej
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte 31 led, 2012 8:59 am

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků