Možná tam ještě mělo padnout to, že se nejprve sype suchý materíál - hlína, písek, uhlí, štěrk.... a pak se do toho stříká ředěný Sportakryl, pokud není výsledek uspokojivý tak se dosype a znovu přestřik místa kde bylo dosypáno, nevzniknou žádné mapy, fleky... nemění se barva materiálu pouze se trochu potlačí jemný prach - konečně jak jinde při překrytí lakem. Povrch zůstává matný. Pouze při velmí silné vrstvě - kaluži laku vznikne na tamvých předmětech lehké zmléčnění, dá se tomu zabránit odsátím takového místa hadříkem.
Lehce hlínou přesypaná louka nad tratí

louka pod tratí, při pohledu zešikma to moc není poznat, že je lehce sypnutá hlínou, ale zabrání to případném lesku Duvilaxu, při určité úhlu osvětlení

detail na louku pod tratí s lehkým hliněným dosypem

nástupiště v Lipové , zde byla první vrstva prachu sypaná do hnědého Balakrylu, po zaschnutí se na sucho dosypával podle potřeby další se zátřikem Sportakrylem, "zábradlí" bylo sázeno tři roky po nástupišti a dosypáváno hlínou a jemným štěrkem do foliáže a zase přestřik Sportakryl, bez jakýchkoliv map

ještě jednou Lipová, včetně nedokončené cesty - zaválcovaný suchý materiál a přestřik Sportakryl, keře jsou miniNatur
