Novinky TT 2013

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod 754 028-9 » pát 10 kvě, 2013 8:45 am

Fruafru
Co to je za knihu,sešit ze kterého jsi čerpal? :lol: Vypadá to zajímavě.
Jen tiše závidím :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
754 028-9
 
Příspěvky: 132
Registrován: pon 30 led, 2012 4:40 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod radeksindy » pát 10 kvě, 2013 9:26 am

A jestli měla předloha rejdovné, to nevím, ale pochybuji. Při rozvoru 6 m to jaksi postrádá smysl.

Samozřejmě, že předloha měla rejdovné nápravy. Už v předpisech VDEV před první světovou válkou jsou pro nákladní vozy s rozvorem přes 4,5m předepsány rejdovné nápravy.

Spíš si pan Schirmer popletl symboly, protože těch 6 m je opravdu rozvor, i podle přepočtu.

Pan Schirmer provedl nápisy poměrně příšerným způsobem, ale tento symbol je tam oprávněně.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod Trainmaniak » pát 10 kvě, 2013 9:47 am

Člověk se pořád učí. Díky za upřesnění a vysvětlení.
Ad nápisy: Patina to trochu schová. :-) Člověk je buď znalý předlohy a pak si vůz buď koupí, protože mu to nevadí, nebo nekoupí, protože mu to vadí. Nebo je člověk neznalý a vůz si většinou koupí, protože neví, že je to blbě. :) Což je můj případ.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod fruafru » pát 10 kvě, 2013 2:43 pm

754 028-9 píše:Co to je za knihu,sešit ze kterého jsi čerpal?

Tento konkrétní symbol mám v hlavě jen proto že se vyskytuje velice zřídka, jinak obrázek je z předpisu ČSD V 30 PŘEDPIS PRO TECHNICKOU SLUŽBU VOZOVOU platí od 1 června 1966.
radeksindy píše: Už v předpisech VDEV před první světovou válkou jsou pro nákladní vozy s rozvorem přes 4,5m předepsány rejdovné nápravy.

Nemáš kousek toho předpisu naskenovaný? Doplnil bych si vědomosti. Nevypadlo z předpisu .... u tří a vícenápravových vozů...??
Jinak ikdyž neplánuju nákup deseti vozů hned a dalších potom, určitě se mi vagon líbí rovněž se mi líbi kvalita popisu.
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod radeksindy » pát 10 kvě, 2013 5:43 pm

Nevím jestli správnou verzi předpisu vůbec mám, ale zavedeno to bylo určitě před rokem 1890. Základní povídání kolem rejdovných náprav (něm. Lenkachsen) lze nalézt třeba v Encyklopedii, Röll:

http://www.zeno.org/Roell-1912/A/Lenkac ... lenkachsen
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod Max » pát 10 kvě, 2013 6:32 pm

radeksindy píše:Samozřejmě, že předloha měla rejdovné nápravy. Už v předpisech VDEV před první světovou válkou jsou pro nákladní vozy s rozvorem přes 4,5m předepsány rejdovné nápravy.
Pan Schirmer provedl nápisy poměrně příšerným způsobem, ale tento symbol je tam oprávněně.

Zcela správně.
Dovolil bych si dodat : "nejen nákladní vozy".
Řešilo se to i u m.v. s rozvorem 4,8. Už i ten byl moc velký.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod lachttan.bastr » pát 10 kvě, 2013 7:31 pm

Značka značí rejdovost náprav. NEPLÉST S OTOČNÝMI NÁPRAVAMI a jednonápravovými podvozky "Rybák"
Ono v rozsoše je vždy jistá vůle, takže rejdovné mají všechny vozy. I naše Ztr, Vtr... a další na tomto jednotném spodku.

Zajímavé, že v knize "Vnější označení na železničních kolejových nákladních vozech" (Nadas 1968) není uvedena

Jinak, viz odkaz, v popiskách chybí často mnoho, ale ne vše lze v měřítku znázornit.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod radeksindy » pát 10 kvě, 2013 8:06 pm

Ono v rozsoše je vždy jistá vůle, takže rejdovné mají všechny vozy.

To samozřejmě není pravda, rejdovné nápravy znamenají přesně definovanou vůli v rozsoše, k tomu uzpůsobené vedení, uchycení pružnic atd. Pochopitelně od určité doby se to už jinak nedělalo, ale v provozu takové vozy mohly být dlouho.

Zajímavé, že v knize "Vnější označení na železničních kolejových nákladních vozech" (Nadas 1968) není uvedena

V té knize značka není, protože někdy v té době to přestalo mít smysl, neboť vozy z pevnou nápravou už definitivně zmizeli z provozu a tak se značka zrušila.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 11 kvě, 2013 5:08 am

Pěkné hraní se slovíčky jen co je pravda. :D Pochopitelně každá náprava železničního vozu musí být rejdovná,jinak bychom s vlakem daleko nedojeli. :lol: Jde jen o to,jak se k tomu přistupovalo před mnoha lety a jak je to řešeno dnes.Pochopitelně problematika není tak jednoduchá,aby se to dalo vysvětlit na dvou větách zde v diskuzi.Jde v podstatě o to,aby se náprava chovala podobně jako náprava automobilu,který jede do zatáčky.Ten má ovšem zařízení,které se nazývá diferenciál a eliminuje rozdíl délky dráhy mezi jednotlivými koly.U železničního vozu je to pak řešeno vůlemi v uložení a to jak podélném tak bočním směru.Nemalou měrou se na tomto rovněž podílí profil samotného kola,který je pochopitelně na hony vzdálen původnímu profilu,který používali naši předkové.Rovněž tvar a způsob uložení kolejnice má svůj podíl,dávno už se kolejnice nepokládají kolmo k podloží.Pokud by někoho tato problematika více zajímala,tak něco málo jsem našel tady,je to docela zajímavé počteníčko.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Podvozek_(%C5%BEeleznice)
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod fruafru » sob 11 kvě, 2013 7:33 am

:? Tak se mi právě povedlo se historicky znemožnit :lol: měl bych přestat spoléhat na paměť (nějak přestává sloužit) z krátkého odstavce jsem si nějak nezapamatoval první tři řádky :oops:
V30.jpg

Abych to zahrál do autu :lol: .... MŽ má na výstavu do Peček připravenou novinku hradlo IV Praha střed http://www.mala-zeleznice.cz/vyrobek/st ... d_913.html Cena předběžně asi 480 kč
střed.jpg
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod Donatelli » sob 11 kvě, 2013 10:44 am

Jenom si dovolím poznamenat, teda pokud mě paměť neklame, že ne pan Schirmer ale paní Schirmer ( Dolores ).
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod radekkrupka » sob 11 kvě, 2013 6:26 pm

Jedna novinka, která se chystá i v téčku :)

Výrobce Model scene. Netuším, z jakého měřítka je zveřejněná fotka, tipuju že TT to nebude.


Obrázek
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod rawen » sob 11 kvě, 2013 6:58 pm

Vždyť to má děsně hrubý povrch! Takové pražce jsem neviděl na trati, skládce ani opuštěné úzkorozchodce...

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod radekkrupka » sob 11 kvě, 2013 7:07 pm

Souhlas, ale myslím, že na železnici je k vidění ledacos. Jako napodobení vyřazených pražců traťovkou by to nemuselo být tak zlé....

Obrázek
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod PetrL » sob 11 kvě, 2013 9:21 pm

rawen píše:Vždyť to má děsně hrubý povrch! Takové pražce jsem neviděl na trati, skládce ani opuštěné úzkorozchodce...

Radek


Zřejmě nám neznámé dřevo - dokonce bez suků! :lol:
TT-Analog, IIIc/IVa
Uživatelský avatar
PetrL
 
Příspěvky: 334
Registrován: čtv 02 lis, 2006 4:32 pm
Bydliště: Cheb

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků