Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » pát 26 dub, 2013 5:41 pm

Kolega ze Slovenska a jeho stránky.Řada 680 v TT/1:120. http://lisinovic.blog.sme.sk/c/182836/P ... ykrat.html
Přílohy
680.JPG
680.JPG (53.04 KiB) Zobrazeno 5874 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod pixel123 » pát 26 dub, 2013 8:28 pm

som rad ze su lampicky ku tvojej spokojnosti, pekne sa tam vnimaju, toto vlakno budem asi sledovat, je pekne videit aky krasny postup robis s tvojim kolajiskom. :wink:
Mail : vladimir.skamla@gmail.com

Alebo súkromná správa
pixel123
 
Příspěvky: 307
Registrován: ned 17 bře, 2013 12:23 am

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 28 dub, 2013 6:40 pm

pixel123 píše:som rad ze su lampicky ku tvojej spokojnosti, pekne sa tam vnimaju :wink:


Tady mas zbytek lampicek, pohled do depa ... :lol: Vsecko to zdrzuje Auhagen a MTB :) Snad se uz brzo dockam, su nervozni jak sanky v lete :D Ale kam nacpu vodarenskou vez, zbrojeni piskem (oba Auhagen) a zbrojeni naftou od Trminka, tak to je zatim ve hvezdach. A ve wintracku to slo skoro samo :D Jirka
Přílohy
Depo.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 08 kvě, 2013 4:57 pm

Zdravim,

tak dneska dorazili Cinani. :) Akorat velikost figurek je prece jenom asi vetsi, nez bych potreboval. Nebo se mi zda mala ta dopravni znacka vzhledem k te lampe? :D No a jak tak koukam, tak cesti silnicari tu silnici pekne zfusovali :D Boze, to je amaterismus :D

Jirka
Přílohy
Figurky.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » stř 08 kvě, 2013 5:10 pm

číňany nebrat jsou větší a odost bez detailu raděj koupit noch nebo preiser zas jich nemusíš mít májový průvod
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod BohousP » stř 08 kvě, 2013 7:45 pm

Tkadlec Jaroslav píše:číňany nebrat jsou větší a odost bez detailu raděj koupit noch nebo preiser zas jich nemusíš mít májový průvod

Oni je zluti bratri vyrabi ve velikosti 1:100 a 1:150. Za tech par drobnych je lepsi koupit obe sady a vybrat si. I lide jsou od 150 cm do 220. :D
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » čtv 09 kvě, 2013 6:32 am

BohousP píše:
Tkadlec Jaroslav píše:číňany nebrat jsou větší a odost bez detailu raděj koupit noch nebo preiser zas jich nemusíš mít májový průvod

Oni je zluti bratri vyrabi ve velikosti 1:100 a 1:150. Za tech par drobnych je lepsi koupit obe sady a vybrat si. I lide jsou od 150 cm do 220. :D

no to jo já mám taky 2 m a sousedka má 150cm :lol:
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 10 kvě, 2013 8:04 pm

Ahoj,

tak nakonec jeste jedna zmena. Rozhodl jsem se nahradit tovarni prestavniky (nejsem s jejich funkcnosti vubec spokojen) modelarskym servem. Treba timhle:

http://pojezdy.eu/eshop/mikroserva-5-10 ... kg-cm.html

Mam otazecku. Musim k temto servum pouzit odrusovaci filtr a treba tento dekoder

http://pojezdy.eu/eshop/serva-pestavnik ... serva.html

a nebo ty serva muzu napojit rovnou na tohle:

http://www.digitrax.com/products/statio ... ders/ds64/

Diky za odpovedi. Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod fulda » sob 11 kvě, 2013 7:37 am

Trochu se porozhlédni po tom, co jsem tu kdy o servech napsal.
Pokud se dobře koukám, tak ten dekodér je pro elektromagnetické a pro motorické přestavníky.
Pro serva je třeba TENHLE
Pro dobrej dekodér filtry nepotřebuješ.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 11 kvě, 2013 11:17 am

Ahoj, urcite si to tady jeste poradne projdu, az budu mit den volno. Jenom jsem to vcera hodil do placu, nebot jsem docela spechal. Ale i tak diky za rady a tip :) Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 21 kvě, 2013 9:33 am

Zdravim,

behem cekani na dalsi baliky z CR si trosku doplnuju vzdelani a znova si procitam ruzne stranky a informace o rizeni, stavbe a provozu modeloveho kolejiste. :) Behem procitani stranek Lokopina jsem narazil na clanek o vratnych smyckach. Az doted jsem si myslel, ze na mem kolejisti, kde mam dvoukolejku by nemelo dochazet ke zkratu, nebot vlaky budou jezdit jenom jednim smerem. A vubec mi nedoslo, ze tam mam kolejovou spojku, ktera bude patrne duvodem ke vzniku zkratu. Protoze na kolejich nad sebou budou patrne zrcadlove obracene polarity. Ciste teoreticky, kdybych kolejovou spojku rozdelil izolovanymi spojkami, tak by to melo byt bez problemu. Ale zase nevim, jestli bych se dostal z odbocne trati na obe koleje dvoukolejky a nebo jak to vlastne je? Nebo kdyz budou odstavne koleje v SN odizolovane z obou stran, tak muzou byt na dvoukolejce stejne polarity a tu spojku nemusim vubec resit? Mozna by bylo lepsi smerovat tento dotaz do Zacatecnickych dotazu a nebo do sekce DCC v praxi.

Smycka.jpg
Zdroj: http://lokopin.wz.cz/body.php/kolejivo/smycky.htm


Zkousel jsem si to ruzne nakreslit, a smycka mi tam opravdu vychazi. Ale radeji se zeptam jeste zkusenejsich. :) Nebo to kreslim blbe a nebo je to v digitalu uplne jinak a ja tady jenom cerim vodu? :D

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod fulda » úte 21 kvě, 2013 10:30 am

Jiri Dvoracek píše:... clanek o vratnych smyckach. Az doted jsem si myslel, ze na mem kolejisti, kde mam dvoukolejku by nemelo dochazet ke zkratu, nebot vlaky budou jezdit jenom jednim smerem. A vubec mi nedoslo, ze tam mam kolejovou spojku, ktera bude patrne duvodem ke vzniku zkratu. Protoze na kolejich nad sebou budou patrne zrcadlove obracene polarity. Ciste teoreticky, kdybych kolejovou spojku rozdelil izolovanymi spojkami, tak by to melo byt bez problemu....

Až na to, že lokomotiva většinou sbírá proud z několika náprav a tím pádem ti při přejíždění udělá zkrat.
Jiri Dvoracek píše: ...Zkousel jsem si to ruzne nakreslit, a smycka mi tam opravdu vychazi. Ale radeji se zeptam jeste zkusenejsich. :) Nebo to kreslim blbe a nebo je to v digitalu uplne jinak a ja tady jenom cerim vodu? :D

Možná právě proto Martin ten článek napsal :twisted: a bude možná dobré si v něm nějakou z metod vybrat. Nebo nějakou vybrat tady na fóru.

Nepodařilo se mi úplně dohledat finální stav všech tvýých vrstev, ale zdá se mi, že tam máš těch vratek několik.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » úte 21 kvě, 2013 10:59 am

Jestli se bere v potaz původní návrh od lajblta,tak teprve kolejovou spojkou na odbočce vzniká smyčka.Je zbytečné dávat do skryťáku dvojité kolejové spojení.Na co.A když na odbočce vše šikovně ošetřím,tak nemůže být žádný problém.Kdy vlastně vzniká pojem smyčka na tomto kolejišti :?: Jen když vlaky vjíždějí z jednokolejné trati na širou hlavní dvojkolejnou trať.Tak elektricky rozdělím odbočku a jelikož má dostatek délky kolejí za výhybkou směrem na širou trať,tak elektricky,ponechám tento úsek jako samostatně přepínatelný dle provozní situace a na délku nejdelšího vlaku z koncové stanice.A je to.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 21 kvě, 2013 5:35 pm

milan ferdián píše:Jestli se bere v potaz původní návrh od lajblta,tak teprve kolejovou spojkou na odbočce vzniká smyčka.Je zbytečné dávat do skryťáku dvojité kolejové spojení.Na co.A když na odbočce vše šikovně ošetřím,tak nemůže být žádný problém.Kdy vlastně vzniká pojem smyčka na tomto kolejišti :?: Jen když vlaky vjíždějí z jednokolejné trati na širou hlavní dvojkolejnou trať.Tak elektricky rozdělím odbočku a jelikož má dostatek délky kolejí za výhybkou směrem na širou trať,tak elektricky,ponechám tento úsek jako samostatně přepínatelný dle provozní situace a na délku nejdelšího vlaku z koncové stanice.A je to.


To jsem presne potreboval slyset, Milane. Samozrejme jsem nedaval dvojite kolejove spojeni pred SN. Zase nejsu takovy silenec. Asi jsem Vas zmatl tim obrazkem, to se omlouvam. :) Jak rikas, jediny problem je pri vjizdeni a vyjizdeni vlaku z jednokolejne na dvoukolejnou trat. Takze nejak elektricky rozdelit odbocku. To bych snad mel podle stranek od Lokopina zvladnout. :mrgreen:
Přílohy
SNA.jpg
SNA.jpg (42.06 KiB) Zobrazeno 4895 krát
SNB.jpg
SNB.jpg (37.14 KiB) Zobrazeno 4895 krát
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 22 kvě, 2013 4:38 pm

Zdravim, tak ted ten dotaz budu formulovat uz snad lepe, aby nedoslo k nejakemu nedorozumeni. Je tedy jednodussi udelat to tak, aby na dvoukolejne trati byli nad sebou stejne polarity J,K a J,K a tim padem by zausteni jednokolejne trate do dvoukolejne bylo v podstate stejne jako zhlavi nadrazi s tim, ze by se udelali oboustranne izolovane useky v SN? A nebo jak jsem to videl na internetu, ze na dvoukolejne trati maji polarity J,K a K,J a pak odbocku odizolovat na nekolik useku pomoci bloku, s tim, ze v SN by mohla byt prerusena jenom jedna kolej, protoze by nedochazelo ke zmene polarity? Snazil jsem se to trosku graficky znazornit. Snad to k necemu bude. Diky za odpoved. Jirka
Přílohy
Odbocka.jpg
Smycka1.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník