Návrh kolejiště - osmička v H0

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod 754 028-9 » pon 15 dub, 2013 6:55 pm

Radek Strnad píše:....Možná lehce plošně zmenšit depo.

Plošně zmenšit depo?-nevím v čem by si pomohl.
Ale s přechodem k velikosti středu bych souhlasil! :D :D :D
Uživatelský avatar
754 028-9
 
Příspěvky: 132
Registrován: pon 30 led, 2012 4:40 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » pon 15 dub, 2013 8:37 pm

S přechodem na TT by byl asi problém. Už mám celkem velkou sbírku v H0 (8 lokomotiv a cca 90 vagónů :( )
Původní projekt od Fruafru se mě líbí, ale nějak si nedokážu představit jak se po něm prohání "Němky" s panceřákama
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 16 dub, 2013 6:56 am

Radek Strnad píše:No jo,takhle to pak vypadá-chtít dlouhou soupravu v H0 a nemít stodolu,potom je každá rada drahá.Jdi do jediné správné velikosti středu TT a uvidíš,kolik starostí s místem ti odpadne a jak se soupravy prodlouží :lol: :lol: :lol: .


Ale zase Ti přibudou starosti čím to dlouhou soupravu odtáhnout a jak ji udržet na kolejích :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 16 dub, 2013 7:05 am

jarnotrulli píše:S přechodem na TT by byl asi problém. Už mám celkem velkou sbírku v H0 (8 lokomotiv a cca 90 vagónů :( )
Původní projekt od Fruafru se mě líbí, ale nějak si nedokážu představit jak se po něm prohání "Němky" s panceřákama


To víš že jo,nenech se zviklat :D prodělal bys na tom kalhoty. :? Ale určitě bych tam udělal ty smyčky,jak Ti to navrhl lajblt. :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod chameleon » úte 16 dub, 2013 8:36 am

stejně si myslím, že pro dlouhé vlaky je nejvhodnější nádraží nedělat :wink: nejlépe jen odbočku se zastávkou, a z odbočky vést lokálku na malé nádražíčko s malou remízkou :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » úte 16 dub, 2013 6:31 pm

Tak teď už fakt vůbec nevím :(
Asi se budu držet návrhu od lajblta, jen se ještě zeptám, jestli ta odbočka na tu lokálku (na tom mém návrhu) je teď správně?
Ještě si říkám zkusit udělat jen malou staničku (něco jako Ledečko) s odbočkou na lokálku a více širé trati, s tím že bych max délku soupravy zkrátil na 150cm (musel bych vypustit jeden vagon z mé nejhezčí soupravy :( )

uvrat.jpg


uvrat2.jpg
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod Max » úte 16 dub, 2013 7:45 pm

chameleon píše:stejně si myslím, že pro dlouhé vlaky je nejvhodnější nádraží nedělat :wink: nejlépe jen odbočku se zastávkou, a z odbočky vést lokálku na malé nádražíčko s malou remízkou :wink:

Někdy i na lokálce může být větší topírna, třeba takovej Bečov.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » úte 16 dub, 2013 8:46 pm

Neví někdo proč se mě portál tunelu dělá pod deskou? (viz příloha)
tunel.jpg
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod lajblt » úte 16 dub, 2013 9:08 pm

Nedá mi to se nezeptat - jaký má smysl koncová stanice lokálky s užitečnou délkou staničních kolejí cca 35 cm a nikam nevedoucí úvratí?
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » úte 16 dub, 2013 9:36 pm

Ta nikam nevedoucí úvrať má navodit dojem že ta lokálka pokračuje dál (někdo mě to tady psal) Délka staničních kolejí není moc, to je pravda.
Prostě v tom tápu...
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod 754 028-9 » stř 17 dub, 2013 4:43 am

lajblt píše:Nedá mi to se nezeptat - jaký má smysl koncová stanice lokálky s užitečnou délkou staničních kolejí cca 35 cm a nikam nevedoucí úvratí?

Nikam nevedoucí trať je dobré zpestření provozu na lokálce.Dejme tomu že z hlavní stanice pojede motorový vůz který dojede do horní staničky a pojede zpět jakoby do úvrati. Nehledě na to že v ep.3 bylo tlačení souprav normální takže můžeš tlačit náklad.
Uživatelský avatar
754 028-9
 
Příspěvky: 132
Registrován: pon 30 led, 2012 4:40 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 17 dub, 2013 5:05 am

Doporučil bych na chvíli zastavit a nadechnout se. :D Koukal jsem na modelbazar a vidím,že jsi nabídl němku do placu,že by nějaká změna ve vozbě?Dle mého názoru máš v podstatě 2 možnosti.
1/zůstat u svého prvního plánu,tzn.hlavní motiv stanice s depem a použít lajbltův návrh
2/odbočná stanice,v tom případě úplně překopat koncepci kolejiště
V každém případě bych Ti doporučil hodně dobře promyslet a naprojektovat skryté nádraží tak,aby se v něm daly otáčet soupravy a to jak ty jedoucí po hlavní trati,tak ty co budeš provozovat na trati vedlejší.Nikde není psáno,že vlak který přijede do stanice z vedlejší trati nemůže pokračovat kamsi dál a zase se odněkud vrátit a v odbočné stanici pokračovat dále po trati vedlejší do stanice konečné.Chci tím říct,že nemusíš nutně pendlovat mezi vedlejším nádražím a hlavním nádražím a otáčet soupravy v odbočné stanici.Pokud se rozhodneš pro druhou variantu,nemusíš se nutně vzdát ani těch dlouhých vlaků,jen prostě v té odbočné stanici nebudou zastavovat,ale pouze projíždět jako je tomu ve skutečnosti.I tam nestaví vlak v každé stanici(nepočítám vlaky osobní),ale stanicemi pouze projíždí.Měl bys pak jistě bohatší provoz a mohl prohánět i své rychlíky a uceleleňáky jak jsi měl původně v úmyslu.Těmi rychlíky rozuměj vlak o délce 4 vozy +mašina,protože s delším bys měl posléze ve stoupáních časem problém a nestačil na mašinách měnit bandáže.Vedlejší trať udělat samozřejmě s vratnou smyčkou,abys neměl problém s posunem v koncové stanici,ale to už je samozřejmě na Tobě.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 17 dub, 2013 8:48 am

miroslav lengyel píše:Těmi rychlíky rozuměj vlak o délce 4 vozy +mašina,protože s delším bys měl posléze ve stoupáních časem problém a nestačil na mašinách měnit bandáže.


Máš nějak vyzkoušený jaký stoupání je úměrný dýlce vlaku? Podle mě to závisí hodně na poloměru oblouku, konkrétní mašině a hlavně jaký vagony a od koho použiješ... Pokud to budou rybáky LUTO/ESP/BVmodel tak ty mají větší valivý odpor než "starý" ypsilony od Schichtu...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 17 dub, 2013 8:49 am

Ahoj, ja bych to udelal, jak rikal chameleon. Odbocku z hlavni trati do nejakeho mensiho a nebo stredniho nadrazi a po hlavni trati si muzes prohanet neomezene dlouhe vlaky. :wink: Ja jsem resil neco podobneho a ted mam od mistniho guru planek primo na miru :mrgreen: A uz jsem si dlouho nestezoval :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 17 dub, 2013 9:10 am

Petr Zatrepalek píše:
miroslav lengyel píše:Těmi rychlíky rozuměj vlak o délce 4 vozy +mašina,protože s delším bys měl posléze ve stoupáních časem problém a nestačil na mašinách měnit bandáže.


Máš nějak vyzkoušený jaký stoupání je úměrný dýlce vlaku? Podle mě to závisí hodně na poloměru oblouku, konkrétní mašině a hlavně jaký vagony a od koho použiješ... Pokud to budou rybáky LUTO/ESP/BVmodel tak ty mají větší valivý odpor než "starý" ypsilony od Schichtu...


Je pravda vše co zmiňuješ,proměnných je v tomto opravdu hodně.Stačí přidělat osvětlení do vagónů a hned je o zábavu postaráno.Co se mašin týče,tak největší tahouny vyrábí Fleischmann.Roco taky dobrý,ale tam hoří ty bandáže.S vozama je to jasný a přiznám,že ty rybáky nebo staré rychlíkáče mě nenapadly.Předpokládám,že kolega bude mít poněkud modernější techniku,ale na druhou stranu doufám,že nehodlá na kolejišti provozovat 300 mm dlouhé vozy.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník