Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jak se těšíte na zamračenou MTB?

TT nedělám, jen rád klikám ankety.
25
11%
TT dělám, ale zamračené jsou mimo obor mého zájmu.
11
5%
Půjdu do každé mutace.
4
2%
Alespoň jednu si koupím.
111
48%
Počkám jak bude vypadat.
33
14%
Počkám na zamračenou od Kuehna, i kdybych měl čekat 10 let.
40
17%
Nevím, neumím se vyjádřit.
5
2%
 
Celkem hlasů : 229

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod jakdus » ned 24 úno, 2013 12:41 pm

Stejný problém jako jsem měl já. Je to asi v převodech, reklamovat. Podle jednoho zde příspěvku není v silách výrobce zaběhnout lokomotivy. Nevím koupil jsem vysavač a zaběhnout se nemusel, luxuje od začátku. Kdyby to bylo jak má býti, měl by jsi za peníze dostat odzkoušený zaběhnutý výrobek. Spoustě lidem to v Čechách nevadí, že musí udělat práci za výrobce. Takže ještě vyzkoušej a pak asi zabal a vrať.
Opět znovu tentokrát na kolejích s podložím a jako vždy TT. Hraju si se syny,složitosti potom.
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod j p » ned 24 úno, 2013 6:49 pm

Ale vubec ne. Vyrobce zvolil prodavat masinku bez zabehu za nizkou cenu.
Kdyby misto toho prodaval masinky zabehane, za tomu odpovidajici vyssi cenu, tak by se take nikomu nezavdecil - zejmena kdyz jeho konkurenti prodavaji masinky nezabehnute.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod olik » pon 25 úno, 2013 12:34 am

Jak jsi to myslel nizsi cenu.v prepoctu cca 150 € uz koupim kvalitu ,ne muster z garaze,jednou z Prahy,pak treba z Plzne,nebo mozna i z Brna..... :lol:
Ano jsem asi rypak,ale kazdou korunu kterou utratim za svuj novy model,chci mit potvrzeny nejakou kvalitou...a ne ze koupim model ALBIN a on je drazsi nez ten co je uz hotovy :lol: to jen blazen si koupi,vlastne tady v Cechach asi kazdy druhy..........................venku se tomu rika start verze a je to skoro o 1\3 LEVNEJSI....... :!:
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod George V. » pon 25 úno, 2013 6:04 am

j p píše:Ale vubec ne. Vyrobce zvolil prodavat masinku bez zabehu za nizkou cenu.
Kdyby misto toho prodaval masinky zabehane, za tomu odpovidajici vyssi cenu, tak by se take nikomu nezavdecil - zejmena kdyz jeho konkurenti prodavaji masinky nezabehnute.


...kterou konkurenci máš na mysli? Že by Roco? Mám většinu svého H0 vozového parku od Roco. V návodu sice cosi je o záběhu, tak zabíhám. A v drtivé většině se mašinka po záběhu chovala naprosto stejně, jako před ním. Takže se opravdu "zabíhá" jenom motorek, nikoliv převody... Zabíhat musím naopak modely od výrobců, kde o tom v návodu není ani slovíčko (naposledy Hektor od PMT).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod radekkrupka » pon 25 úno, 2013 8:57 am

Já mám od Roco 3 lokomotivy, jedna super, druhá se dloooho zajížděla, třetí šla na reklamaci. Takže jak?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod George V. » pon 25 úno, 2013 9:07 am

...a problém byl kde? Motorek, nebo převody? :mrgreen:

Já mám v TT od Roco jednu (754) a chová se od začátku úplně standardně, bez zajíždění.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » pon 25 úno, 2013 9:13 am

Tady jdeme proti větrným mlýnům, a bohužel musím konstatovat že snad kromě Kuehna nikdo nenaslouchá tomu co bysme chtěli. To že Roco mělo probémy s motorama je jisté, ale přiznali to někdy oficiálně? A dělali s tím něco? U MTB je podle mě, a té bardotky co mám v ruce, problém především ve slabém a pomalém motorku, a těsných převodech. Však si někdo zkuste vzít do ruky samotné soustrojí ozubených koleček (bez šneku a kol) a pootočit prsty. Jde to hodně ztuha, p. Báňa sice vsadil na přesnost výroby a na to že přesné a těsně sesazené převody nehučí, jenže na to by taky musel použít jiný motorek, a už vůbec nechápu proč ty kardany nejsou alespoň o milimetr delší.
Taky mi bardotka hučí, taky jede jak šnek a celkově mi přijde že pokud to má jezdit aspoň trochu reálně (cca 60km/h) pak je ta příprava na ozvučení k ničemu. No uvidím jak to dopadne, zatím to nějak zkouším řešit, tak se uvidí jestli to dopadne.

A poznámka pod čarou, sice jsem chtěl počkat až se u mě dořeší ta výměna podvozků a tak (stejný peripetie jako s Kuehnem :lol: ), ale řeknu to už teď, čekal jsem mnohem víc, ostatně každý ty pojezdy chválil a tak, ale podle mě se svými vlastostmi bohuže zatím řadí daleko pod Roco které po zajetí (a řádném vypálení motoru) a dokonce i pod Kuehna, který po výměně podvozků a drobných úpravách jezdí jak má.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod George V. » pon 25 úno, 2013 9:18 am

...ono to spíš vypadá, že šla u MTB kvalita dolů. Pozoruju u H0 také.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod vvitty » pon 25 úno, 2013 10:17 am

olik píše:...a ne ze koupim model ALBIN a on je drazsi nez ten co je uz hotovy :lol: to jen blazen si koupi,vlastne tady v Cechach asi kazdy druhy..........................venku se tomu rika start verze a je to skoro o 1\3 LEVNEJSI....... :!:


Coz plati jedine o nekterych provedenich Brejli a jde o radovy rozdil v desetikorunach. Dvouch. A uveden byl hlavne proto, ze si je modelari vyzadali. Cena je jaka je, duvodu je vice. Tem co jich berou nejvic cena nevadi, protoze si usetri cas na smyvani laku z jineho modelu a sundavani doplnku.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod busta » pon 25 úno, 2013 6:09 pm

Je to len zdanie alebo najväčšie problémy s mašinami majú stále tí istý ľudia a je jedno či je to ROCO, Kuehn alebo MTB? Dopadol by takto aj ďalší výrobca? ...
busta
 
Příspěvky: 101
Registrován: stř 05 led, 2011 8:13 pm
Bydliště: Gbelce

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » pon 25 úno, 2013 6:16 pm

No jestli narážíš na to že třeba já měl problém se všema výrobcema (Kuehn to dokonce veřejně přiznal a učinil opatření), tak buď mám kliku, a nebo nevím, ale prostě to tak je. Rozhodně si tady nelžu do kapsy, v mým případě je u MTB dokonce něco špatně s motorkem (jakýsi přidřený), a zvuky co vydává ta bardotka za jízdy, to je horší než staré BTTB. Prostě to tak je, nevymýšlím si, ani nekopíruju cizí chyby.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod j p » pon 25 úno, 2013 7:27 pm

Kuehn ucinil opatreni tak napul. Na nahradni podvozky cekam dodnes. DS je ma objednane, ale kdy budou, to nikdo netusi.
Zajimave je, ze ty nejstarsi motory ze 40.- 50. let dodnes spolehlive funguji. Jen potrebuji trochu vic udrzby - obcas je treba zmagnetizovat. A jsou hlucne - pochopitelne. Vsechny otevrene motory jsou hlucne. Zrovna minuly vikend jsem cistil jednu nemocnou masinku a po vycisteni jezdi zase jako nova.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod minatron » úte 26 úno, 2013 12:10 pm

Tak jsem mráču od MTB podrobil "rozkladu na prvočinitele" a zjistil jsem toto: šneky v převodovkách mají velkou axiální vůli, cca 1,5 mm. To může způsobovat již zde zmiňované vypadávání kardanů a bylo též příčinou onoho drnčení v podvozku. Pomocí plastových podložek získaných z vyřazených motorků z kazetových magnetofonů se mi podařilo tuto vůli zmenšit na cca 0,3 mm. Lokomotiva nyní jede tiše, rychlost je cca 90 km/h bez zátěže a cca 80 km/h se čtyřmi rychlíkovými vozy od Tilliga, což je již hodnota akceptovatelná. Škoda jen, že u výrobku za 3200 korun není toto ošetřeno již z výroby, určitě by to výrobní náklady nijak výrazně nezvýšilo.
minatron
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 19 úno, 2013 8:56 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod vvitty » úte 26 úno, 2013 1:04 pm

To je divne, mela by tam byt osazena pouzdra. Podivam se doma jestli je konstrukce stejna jako na H0 - tam je z kazde strany bronzova podlozka a pak plastove ulozeni.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod minatron » úte 26 úno, 2013 2:40 pm

Bronzové podložky tam sice jsou, ale asi jen proto, aby se čela šneků nezařezávala do plastového uložení hřídelky a jsou tak tenké, že šnek má vakl jako prase :(
minatron
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 19 úno, 2013 8:56 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník