Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod lajblt » ned 20 led, 2013 1:05 pm

Vidím, že jsem až druhej. :) Zkusil jsem na to jít trochu jinak. Kolejiště je složeno se dvou dílů 112,5x125 cm, které se pro provoz spojí k sobě tak, že vytvoří obdélník 112,5 x 250 cm (otočí se o 90 stupňů). Všechny přechody kolejí jsou naplánovány kolmo, aby nedošlo ke komplikacím při stavbě.
Přílohy
_modely.biz-Kajinek11-02-3D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod chameleon » pon 21 led, 2013 8:44 am

fruafru píše:
chameleon píše: chtěl vyhecovat ostatní k činnosti

:D Myslím že se to povedlo, po čtrnácti dnech keců se konečně něco děje..

jj, dobrá strategie :wink:

Taky jsem si říkal, že bych nějak pomohl, ale když mě tenhle rozměr a provedení neoslovuje... :| Ale když je teď možnost dát do prostoru i segmenty, tak pro mě to už začíná být též zajímavé :wink: - jaký je maximální prostor v místnosti pro rozložení kolejiště?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: 1. kolejiště TT 15x2051

Příspěvekod Kajinek11 » pon 21 led, 2013 1:48 pm

Prostor pro rozestavene kolejiste je 2x5m, jen to není kde skladovat. Mam prostor pouze 205x115x60. Nic moc, ja vim, ale bohuzel pro zacatek s tim nic vic neudelam :( Ale jste fak super, ze pomuzete. Ja uz se s planky a navrhy placam prakticky rok.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 623
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Kajinek11 » pon 21 led, 2013 8:03 pm

lajblt píše:Vidím, že jsem až druhej. :) Zkusil jsem na to jít trochu jinak. Kolejiště je složeno se dvou dílů 112,5x125 cm, které se pro provoz spojí k sobě tak, že vytvoří obdélník 112,5 x 250 cm (otočí se o 90 stupňů). Všechny přechody kolejí jsou naplánovány kolmo, aby nedošlo ke komplikacím při stavbě.


Diky moc za navrh: Puvodme jsem nechtel segmenty, protoze jsem to nikdy nevidel a vubec nevim jak zkounstruovat zakladny aby to slo pak k sobe a drzelo to u sebe a jeste to dobre vypadalo. Ale to bych snad v pripade realizace nasel nekde zde na foru. Ted jsem ale trosku nahlodan :) Ikdyz zcela presvedcen zatim nejsem. Muzes mi vsak poslat cely navrh a zaroven ho zde zobrazit? Z tohoto vidim jen pulku, ne? Nebo tomu nerozumim?
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 623
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Kajinek11 » pon 21 led, 2013 8:14 pm

fruafru píše:Trochu jsem dumal co by Tě mohlo bavit víc než čtrnáct dnů. Vzal jsem původní plánek a udělal několik zásadních změn, první hlavní trať končí v Heřmanicích na ni potom navazují dvě lokálky. Do Malé Deštné zůstala bezezměny, ale místo pokračování hlavní tratě je druhá lokálka do Borku kde je koncové nádraží s remízou pro jednu mašinu, vlečkou státních lesů (nakládka kulatiny)a ještě něčeho nic moc chytrého mě nenapadá snad sklárny (suroviny pro výrobu skla vozy Raj, odvoz výrobků zetky, pokud ještě není plynofikace tak vozy se dřevem pro topení pod pecema) K tomu všemu jsou v Heřmanicích přestupy cestujících, rozjíždí se do třech směrů. Není zde možnost nechat soupravy jezdit dokola, všechny vlaky se musí přepřahat, s vyjímkou solo motorových vozů.
Konstrukce kolejiště: Základní část 215x90 na ni ze zadní strany je připojen "Segment" 35x215 s konečnou stanicí. Pokud to nebude stačit a zábava s kolejištěm po čtrnácti dnech skončí neuspěchem je zde možnost Segment odpojit a trať nadstavit dalším segmentem, třeba i jiným směrem, takže stavitelé budou mít stále co tvořit.
SN : ten sem ponechal původní, když tak použij jiný.


SUPER. Diky moc, to me vubec nenapadlo tadle varianta, Je to moc hezky popsane, ale ma to dva hacky:
1. Prisel jsem o moznost nechat vlaky jen jezdit do kola.
2. Nejak se namto natahlo do delky ze 205 do 115, ale s tim bych si snad poradil.

A ted k dotazum. Co myslis? Neslo by ten uzky segment udelat prujezdny a navic napojen na trat vedlejsi tedy do Male Destne? To by se mi pak libilo mnohem vice... :oops:
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 623
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Kajinek11 » pon 21 led, 2013 8:40 pm

TO ALL:

A kdyz uz jsem se dnes tak rozepsal, jeste bych rad shrnul prizpevky do nynesi doby:
.


Diky vsem za nazory a pripominky. Diky vam vsem jsem toho hodne zmenil.

1. Pouziji vetsi polomery

2. Vyvaruji se stoupani vice nez 3.

3. Zamerim se pri planovani i na manipulaci s vlaky ve stanici. (abych tam vubec dosahl).

4. Zvazim segmenty

5. Budu si hlidat delku stanicnich koleji.

Ale jedno preci jenom vam trosku vpalim zpet. Rozcupovali jste mi dvoji krizeni trate, tak jsem trosku prolezl mapu a hned jsem jich nasel nekolik jen u nas.

V Praze hned 2, pak nekde u Labe a v Boleslavi se dokonce trate rozdeli, pak se prekrizi mostem a opetovne spoji, takze si nemyslim ze muj puvodni viadukt byl takovy hrich. Proto o nem stale uvazuji, mam pro ne slabost. :D

ScreenHunter_16 Jan. 20 14.29.jpg

ScreenHunter_16 Jan. 20 14.39.jpg
ScreenHunter_16 Jan. 20 14.39.jpg (20.67 KiB) Zobrazeno 6583 krát
Přílohy
ScreenHunter_16 Jan. 20 14.44.jpg
ScreenHunter_16 Jan. 20 14.44.jpg (32.11 KiB) Zobrazeno 6583 krát
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 623
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod fruafru » pon 21 led, 2013 9:28 pm

Kajinek11 píše:1. Prisel jsem o moznost nechat vlaky jen jezdit do kola.
2. Nejak se namto natahlo do delky ze 205 do 115, ale s tim bych si snad poradil.

A ted k dotazum. Co myslis? Neslo by ten uzky segment udelat prujezdny a navic napojen na trat vedlejsi tedy do Male Destne? To by se mi pak libilo mnohem vice... :oops:


1: To je schválně, díky velkému stoupání, zátěž lokomotiv se trochu vyrovná, ve smyčce se vždy otočí a po přepřahu pojede opačným směrem, nebudou tedy namáhané jed jedním směrem.
2: :? :shock: :o Já to .......... :roll: k tomu nemám co dodat.
3: Šlo, ale jedině přes úvrať, na průjezd to nevyjde nikudma vytočit, taky přídeš o možnost do budoucna kolejiště rozšířit dalším segmentem.
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Kajinek11 » pon 21 led, 2013 11:10 pm

fruafru píše:
Kajinek11 píše:1. Prisel jsem o moznost nechat vlaky jen jezdit do kola.


1: To je schválně, díky velkému stoupání, zátěž lokomotiv se trochu vyrovná, ve smyčce se vždy otočí a po přepřahu pojede opačným směrem.


Tomu tedy naprosto nerozumim. Co si loko sjede, si zase vyjede. Nic nebrani tomu ji otocit. Navic je tam od toho, az prestane makat prijede jina :D. Zadne setreni.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 623
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod czhunter » pon 21 led, 2013 11:48 pm

Kajinek11 píše:Rozcupovali jste mi dvoji krizeni trate, tak jsem trosku prolezl mapu a hned jsem jich nasel nekolik jen u nas.
Já jsem určitě netvrdil, že to neexistuje.
Ale spíš to, že když někam stavíš trať, smysl dává ji do cílového místa dovést nejjednodušším způsobem. Což ovšem není ta trasa, kterou sis v plánku vytyčil. Příliš moc z toho čpí, že je vedená násilně, jen na efekt, abys tam ty dva viadukty měl a jinak nic.

V Boleslavi se tratě nespojí, jen se levá kolej za nádražím dostane doprava a pravá doleva. Předpokládám že proto, že kolej na Město je _hlavně_ vlečka ze Škoda Auto, a vlečkové koleje má smysl mít na opačné straně nádraží, než kam to vychází. Tak je takto překřížili.
Podívej se na Google Maps, tam jsou kolejové plány zakreslené velice přesně.
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: 1. kolejiště TT 15x2051

Příspěvekod chameleon » úte 22 led, 2013 12:21 am

Kajinek11 píše:Prostor pro rozestavene kolejiste je 2x5m, jen to není kde skladovat. Mam prostor pouze 205x115x60

to je dobrý prostor, hlavně i ta výška je vcelku rozumná (třeba 10cm rám + 20cm nejvyšší nivelita koleje + 30cm stromy)
Naposledy upravil chameleon dne stř 23 led, 2013 9:15 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 22 led, 2013 1:47 pm

czhunter píše:V Boleslavi se tratě nespojí, jen se levá kolej za nádražím dostane doprava a pravá doleva. Předpokládám že proto, že kolej na Město je _hlavně_ vlečka ze Škoda Auto, a vlečkové koleje má smysl mít na opačné straně nádraží, než kam to vychází. Tak je takto překřížili.
Podívej se na Google Maps, tam jsou kolejové plány zakreslené velice přesně.

Tak takhle nějak přesně to není...
Ale je to zajímavá fabulace jsem zvědav kdo se jí chytí :D Takhle vznikají fámy :D
Proč?
1. V době, kdy se trať stavěla ještě Laurin s Klementem vyráběli motorová kola. a teprve dávali dokupy prototyp prvního auta.
2. Stavět most přes koleje kvůli provozu z jedné vlečky je celkem zbytečný luxus
A jak to tedy bylo?
Vlaky soukromých společností BNB (TKPE) a ONWB jezdily na stávající MB hl.n., V době kdy se stavěla lokálka Skalsko - MB - D.Bousov - Libuň - S.Paka si zkrátka BNB postavila hlavu, že vlaky místní dráhy do svého nádraží nepustí (mimo jiné kvůli tomu, že z Chotětova provozovali vlastní lokálku do Skalska) Odmítla i úrovňové křížení tratí. Jediné co museli připustit byla od "státu" ( zejména z vojensko taktických důvodů armády) nařízené propojení tratí spojovací kolejí.
Společnosti místní dráhy tedy musela vybudovat vlastní nádraží, které bylo vmáčnuto na miniaturním místě při zhlaví (v mapách je doposavad viditelné umístění) a cestující, kteří toužili po přestupu chodili pěšky přes přejezd na zhlaví. Trať na Skalsko pak obkroužila celou stanici včetně depa a pokračovala do Skalska.
V opačném směru trať za napojením spojovací koleje (za stanicí) vystoupala, po mostui překonala traň BNB opět klasla a společně vadly ještě kus než lokálka odbočila k mostu přes Jizeru.

Dodnes z tohoto nedorozumnění pramení komplikace při odjezdu vlaků z MB směrem na Skalsko (Mšeno a Mělník) Které musejí odjíždějí úvratí (vyjedou po bývalé spoj. koleji směrem na D.Bousov zastaví, přehodí se veksle, fíra přeběhne na opačný konec, a pokračuje v krasojízdě)
Podobné rozpory se dají najít na vícerto místech Nakonec i ty dvě trati v Praze, dále např. v Děčíně (východ), Liberci, České Lípě (kde ovšem stopy zastřela rekonstrukce koncem 80-tých let), Brně, Pardubicícha spostě dalších míst.
Sorry za odbočení, ale vy jste si začli...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod czhunter » úte 22 led, 2013 3:30 pm

Může být.
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod lajblt » úte 22 led, 2013 4:33 pm

2 chameleon: Bohužel délka dopravních kolejí u segmentů vychází s ohledem na průjezdný průřez ještě kratší - jen kolem 65 cm a to není ani na ty brejle a 3x Y (621 mm jen vozy). :(
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod fruafru » úte 22 led, 2013 8:57 pm

Kajinek11 píše:Tomu tedy naprosto nerozumim. Co si loko sjede, si zase vyjede. Nic nebrani tomu ji otocit. Navic je tam od toho, az prestane makat prijede jina :D. Zadne setreni.

Pojezd lokomotivy se během provozu opotřebovává, pokud jezdí lokomotiva stále stejným směrem je jí opotřebení se zvětšuje díky tepelné deformaci plastu v podvozku, ta je při jízdě do kopce větší než při jízdě po rovině. Tzn že se zvětšuje vůle mezi ozubenými koly v pojezdu lokomotivy, ale pokud k problému přistupuješ
Kajinek11 píše: Navic je tam od toho, az prestane makat prijede jina :D. Zadne setreni.

nemá smysl ti radit nakup stroje a uštvi je na lokodromu :mrgreen: :mrgreen:
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Kajinek11 » úte 22 led, 2013 9:53 pm

Tak se tak necil, nejsem priznivcem nejakeho niceni ci trapeni lolokomotiv, jen mi neni jasne, jak muze jezdit porad stejnym smerem. Pokud kolejiste nemoznuje otoceni lolomotiv, udelam to rucne..

Jeste s tim zkousim neco vymyslet. Ale prujezdne to chci mit urcite v obou smerech, pokud mozno s otocenim.. :D Kazdopadne diky za zajem.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 623
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: richardisko a 5 návštevníků