Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Kajinek11 » stř 16 led, 2013 10:45 pm

Dik Jirko za navrh,

jsem moc rad za kazdy namet, rad bych si ho prohledl poradne. Muzes mi tam hodit i spodek, abych videl jak to tam vypada.. Treba se tim nejak inspiruji.

A nebo rovnou WT soubor do emailu. Diky...
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 623
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 16 led, 2013 11:04 pm

Ahoj, se skrytakama jsem si hlavu nelamal, jenom aby byly dostupne z obou stran. :mrgreen: :lol:
Přílohy
Skrytak.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod airwar » čtv 17 led, 2013 7:38 am

moderátor si cení tvé ryzé pravdy a ledacos unese,ale musím brát v potaz i nezletilce moderátor

A nezletilí nepijí alkohol, neberou drogy a nepropadají depresím? Asi žijeme oba v jiném světě? Na co si vlastně hrajete? Na EU, předlistopadové Česko, či rovnou Třetí říši? Demokracie a svoboda slova končí tam kde je nesmyslně omezovány svoboda jednotlivců. Otázkou je zda má v tomto prostředí které zde bylo vytvořeno vlastně diskutovat?
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod milan ferdián » čtv 17 led, 2013 8:18 am

airwar píše:moderátor si cení tvé ryzé pravdy a ledacos unese,ale musím brát v potaz i nezletilce moderátor

A nezletilí nepijí alkohol, neberou drogy a nepropadají depresím? Asi žijeme oba v jiném světě?

.Co se týče nezletilců,máš jen částečnou pravdu,jenomže ta částečná pravda platí i na nás.

airwar píše: Na co si vlastně hrajete? Na EU, předlistopadové Česko, či rovnou Třetí říši? Demokracie a svoboda slova končí tam kde je nesmyslně omezovány svoboda jednotlivců.

Nevím proč se rozčiluješ,nevím proč jsi teď smazal svůj příspěvek,vždyť byl dobrý
My se nehrajeme na nic a za prve nevidím,že bych omezoval svobodu slova.

airwar píše:Otázkou je zda má v tomto prostředí které zde bylo vytvořeno vlastně diskutovat?

Prostředí pro diskusí je vytvořeno normální se svými pravidly.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod airwar » čtv 17 led, 2013 8:42 am

Kajinek11 píše:Zdravim panove,

nejak se nam to rozvasnilo. :) ...


Přečetl jsem si tvé pohnutky a celkem je dokáži pochopit, hlavně když teď vím že kolejiště bude sloužit především k hraní (což nijak nezatracuji).

Přesto bych doporučil si minimálně ten skryťák projít a zamyslet se nad tím zda to není až moc komplikovaně propojeno a zda ti to nebude činit problém z hlediska elektrického zapojení a ovládání. Přiznávám že jsme se analogu přestal před pár lety věnovat a tak netuším jak přepínání napětí smyček řešit automaticky. Nepochybně to půjde ale je to celkem propletenec. Další věc je že pokud chceš analog tak to bude chtít k řízení dvou vlaků současně celkem hodně ruk. :D

Ad délka kolejí ve skryťáku a hlavní stanici. Zkus nad tím zauvažovat, protože když na to koukám a počítám jak počítám, tak mě vychází užitná délka kolejí opravdu maximálně 55-60 cm, a mnohé jsou kratší. Problém je že vlak nemůže stát od hranice vyhybky k hranici druhé vyhybky, nebo dokonce přes vyhybku. Ano může tak teoreticky stát, ale vyřadí z provozu část stanice. nehledě na to že už by stál v oblouku a nešlo by odpojit či připojit lokomotivu.

Další problém celkem vidím v manipulaci se soupravami v hlavní stanici, tím jak je stanice umístěna se ti bude z vlaky odjíždějícími doleva špatně manipulovat, vychá zí mě to natáhnout se přes kolejiště 60-70 cm a snažit se rozpojit spřáhlo. Předpokládám že takto členitý terén byde osázen keři a stromy což dostupnost některých míst ve stanici ještě sníží.

Add ty Zeuke lokomotivy, no mám doma Nohabku a Krokodýla od BTTB, a BR92 od Zeuke, všechno kusy staré 30 a více let. Nohabka a Krokodýl mají dokonce bandáže. Pamatuji si jak jsem na prvním kolejišti měli 2 metry dlouhou rovinku se stoupáním kolem 5 cm/metr a jak jsem vždy soupravu rozpálil na 16 voltů a jela jak šinkanzen aby následně zvládla tohle stoupání a vytáhla do něj 2-3 Ypsilonky, za tímto stoupáním bylo esíčko o rádiusu 286 mm a stoupání kolem 3 % a tam už soupravě zjevně docházel dech...ale obvykle to nějak vyjela... a když ne tak jsem couvnul pod kopec a zkusil to znovu a ještě rychleji. Přiznávám že v cca. 10 letech mě to celkem bavilo. :D

Bohužel dnes už oceňuji právě ten realističtější provoz a modelovou rychlost, a také trochu delší soupravy...ono dát za Kremáka třeba 15-20 Zetek a nechat ho šinout krajinou, či za Mikádo pět rychlíkových vozů má také něco do sebe...o Brejlovci s pěti, a nikoli dvěma Ypsilonkama ani nemluvě.

Hlavně než začneš stavět to chce všechny možnosti a myšlenky uvážit, stavba kolejiště není levná záležitost, o času nemluvě a je škoda pak předělávat věci co nefungují tak jak jsi si představoval. Případně být zklamán. A hlavně jak píšeš, bylo by dobré, aby se ti to povedlo na první pokus.

Přeji ti ať se ti dílo podaří a jsi se svou prací spokojen.
Naposledy upravil airwar dne čtv 17 led, 2013 8:59 am, celkově upraveno 2
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod airwar » čtv 17 led, 2013 8:53 am

milan ferdián píše:
airwar píše:moderátor si cení tvé ryzé pravdy a ledacos unese,ale musím brát v potaz i nezletilce moderátor

A nezletilí nepijí alkohol, neberou drogy a nepropadají depresím? Asi žijeme oba v jiném světě?

.Co se týče nezletilců,máš jen částečnou pravdu,jenomže ta částečná pravda platí i na nás.

airwar píše: Na co si vlastně hrajete? Na EU, předlistopadové Česko, či rovnou Třetí říši? Demokracie a svoboda slova končí tam kde je nesmyslně omezovány svoboda jednotlivců.

Nevím proč se rozčiluješ,nevím proč jsi teď smazal svůj příspěvek,vždyť byl dobrý
My se nehrajeme na nic a za prve nevidím,že bych omezoval svobodu slova.

airwar píše:Otázkou je zda má v tomto prostředí které zde bylo vytvořeno vlastně diskutovat?

Prostředí pro diskusí je vytvořeno normální se svými pravidly.


Nesvoboda slova je o tom, že se snažíme pořád tvářit tak že problémy které jsou neexistují a snažíme se ten exkrement přebarvovat na růžovo, a to není problém jenom tohoto fóra ale západní evropy obecně. Místo aby se problém řešil se o něm nesmí mluvit.

Před pěti lety když se chystala světová výstava v Shangai jsem měl tu možnost strávit pracovně půl rokuv Číně. Pohyboval jsem se tam nejen mezi managery ale i mezi dělníky co zpracovávali zakázky, chodil po dílnách, jídelnách, obecně po Shanghaji a nestači lse divit. Zjistil jsem že mediální obraz číny zde odpovídá rétorice studené války a že není vše černobílé jak se nám snaží tvrdit. A to mluvím jak o životní úrovni obyčejných lidí, míře birokracie či o obyčejných svobodách. Z hrůzou jsem zjistil že evropa ve všem zaostává a že růst číny není postaven na otrocké práci dělníků v nelidských podmínkách jak se nám snaží naznačit média ( i když i takové továrny tam jsou, ale konečně jsou i v Česku a jinde v Evropě), ale že je podložen především velice liberálním a svobodným podnikatelským prostředím, z minimem birokracie a s minimálním zdaněním surovin, paliv a elektrické energie... A to vše pak logicky produkuje zisk a válcuje západní konkurenci.

Jak píši není nic černobílé, ani můj názor, ani tvůj, ale tím že budeme hlavy před určitými tématy schovávat do písku, se problém opravdu nevyřeší. :wink:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 17 led, 2013 9:12 am

Těžko někomu něco rozmlouvat,pokud je předem rozhodnut.Místa to moc není a vše,co se při stavbě utáhne(oblouky s minipoloměrem),velké stoupání v oblouku nebo krátké či kratší staniční koleje se nakonec v provozu krutě vymstí.Pokud jseš jezdič a tvá touha je právě si zajezdit,tak se takto o požitek z klidné a nepřerušované jízdy připravuješ.Ty staniční koleje zase tak krátké nejsou,např.pro ep.II nebo III to stačí na nějakou slušnou lokálku.Já mám kolejiště podstatně větší a koleje mám také mezi 90-60cm.Prostě budeš omezen ve výběru vozů a mašin-dlouhé kusy budou vypadat nepřirozeně.Mašina se dvěma Y moc realisticky,když ční od výhybky k výhybce.Největší problémy budeš mít v obloucích.Každá mašinka je jiná,má jiné vlastnosti a vozy stejně tak,takže ti každou chvilku něco vyšine nebo se převrátí,než zjistíš,že některé stroje a vozy jsou pro tebe nepoužitelné,stejně tak i některá pořadí při spojení soprav(některé vozy se spolu nebudou mít rádi).Pokud použiješ výhybky EW1,budeš je muset pracně vylaďovat,protože při nájezdu z utaženého oblouku,ti na nich budou některé mašinky vykolejovat.Jak píše kolega airwar,méně je opravdu někdy více.Pokud si necháš v záloze prostor a nápady s možností realizace,můžeš to nejdřív postavit jednodušší a pokud se zadaří a bude to nakonec jezdit,můžeš to rozšířit o nějakou tu kolej nebo vlečku nebo něco ve skryťáku.Tím zaženeš tu nudu o které píšeš,že se ji obáváš.Sám jsem zastáncem názoru,že kolejiště není vlastně nikdy hotové,protože jakmile je,tak se pak brzy dostaví právě ta nuda. :mrgreen:A s těmi mašinkami a většinou i vozy od Zeukeho a BTTB:Fakt už jsme někde jinde,vývoj jde dopředu a toto už je fakt historie.Čtyřicet let staré sériové standartní auto také může dnes jezdit,ale komfort těch dnešních ztěží nabídne. :roll:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 17 led, 2013 12:58 pm

Jak rikam, nemel jsem moc casu a popravde mne toho moc nenapadlo, pokud jsem chtel zachovat nadrazi v Tve podobe. Klasika, dve spiraly v rohu a kazda zakoncena SN se smyckou. Lokalku si muzes udelat jak chces. Hodit si tam nekde nejakou vlecku, zvetsit vyhybny a koncovou stanici. Tohle bylo jenom na rychlo splacane. :mrgreen: Nebo si tam hodit reku a tak. S krajinou jsem se moc nezabyval, mozna vecer. :lol:
Přílohy
Kajinek - vrstvy 1,2a3.png
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 17 led, 2013 3:26 pm

Sakra tady je slovník jak v parlamentu :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod airwar » pát 18 led, 2013 7:25 am

Radek Strnad píše:.Sám jsem zastáncem názoru,že kolejiště není vlastně nikdy hotové,protože jakmile je,tak se pak brzy dostaví právě ta nuda.


Ano jsem zastáncem stejného názoru, ježdění je fajn, ale spíše vě větším kolektivu když je kolem toho i zábava, samotného mě přestane projíždění vláčků bavit celkem rychle...možná tak si sednout, dát si něco dobrého a na vláčky které jezdí se dívat. Proto sám na stavbu kolejiště nespěchám a sunu ho pomalu před sebou...a doufám že ještě tak 10 let budu mít co dělat. :D
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Kajinek11 » pát 18 led, 2013 10:33 pm

Jiri Dvoracek píše:Jak rikam, nemel jsem moc casu a popravde mne toho moc nenapadlo, pokud jsem chtel zachovat nadrazi v Tve podobe. Klasika, dve spiraly v rohu a kazda zakoncena SN se smyckou. Lokalku si muzes udelat jak chces. Hodit si tam nekde nejakou vlecku, zvetsit vyhybny a koncovou stanici. Tohle bylo jenom na rychlo splacane. :mrgreen: Nebo si tam hodit reku a tak. S krajinou jsem se moc nezabyval, mozna vecer. :lol:



Ahoj,

je to dobrá varianta k tomu co jsem navrhl. Nebudu nahoře mít nádraží, ale celé to asi udělám jako vedlejší trať končící nahoře v tunelu a před ním odbočí vlečka do na nějakou pilu, nebo tak něco. Pak to se hodím ke kritice. Ale vychází Ti stoupání na 3 a všude dostatečná výška nad kolejema? Mohl bys mi poslat prosím ten soubor na k.dvorak11 seznam cz Díky.

A pánové, jak někdo psal,že by do tohoto prostoru šlo dát něco jiného než obdélník, to byly asi myšleny moduly, že? Jenže vůbec s nimi nemám zkušenosti a nedokážu si je navrhnout, umíte mi někdo pomoci?
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 623
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod fruafru » sob 19 led, 2013 2:35 pm

Není zač :D Mouchy jsou celkem dvě stoupání a poloměr... Tak se vykašli na prodlužování stanice pohledej můj plán a pouze prodluž koleje co vychází ze stanice ,nemám čas to překreslovat, určitě to pomůže zmenšit stoupání hlavní tratě. To by měla být priorita. Pokud se Ti to povede tak do zbývajícího prostoru nacpi konečnou stanici a za ni nějakou vlečku, ... Vize , odbočka projede tunelem. tam můžeš udělat "vyčkávací úsek" s časovým relé, 10-20sek. to ti přidá pomyslnou délku tratě a po výjezdu z tunelu bude konečná stanice, s areálem vlečky pro trochu posunu, opticky to rozděl kulisou (mezi hlavní a konečnou stanicí) nebo spoustou vysokých stromů, aby nebyly dvě stanice hned vedle sebe..
P.S moduláři chrápou........ :evil:
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod chameleon » sob 19 led, 2013 8:26 pm

fruafru píše:Zdar.
Koukám Kájo že to zde, je marná snaha, ... měl jsi zůstat na mojem blogu, sice ho trochu zanedbávám, ale.. :lol: Tady pokud nemáš k dispozici tělocvičnu a nejsi fanda digitálu nemáš prakticky šanci na užitečnou radu, natož aby ( krom Milana někdo nahodil návrh kolejiště) . Zdejší obecenstvo...

To jsi myslel vážně, nebo jsi tím chtěl vyhecovat ostatní k činnosti? Mám opačný názor...
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 19 led, 2013 8:36 pm

Takze jsem se na to jeste jednou dival a vzal si neco z toho, co by jsi chtel. Hlavni stanici jsem nechal a zrusil jsem tu na dlouhe strane rane ramu a udelal z ni odbocku do vlecky na pilu. Kdyby jsi nechtel posunovat drevo do koncove stanice, tak je moznost tu vlecku udelat obracene a tahat naklady do hlavni stanice. Jako SN muzes pouzit to z minuleho navrhu a nebo prikladam jeste jednu moznost. Z hlavniho nadrazi jede vlak do skryte 3 kolejne vyhybny a pak dale do SN, ktere je spolecne pro oba smery. Sklada se z 5 koleji a jedne kuse pro motor. No, ale jak rikam, jsou to jenom vyplody me chore mysli, takze to ber jenom pro inspiraci. :mrgreen: Polomery jsou vsude minimalne 353. Ve spiralach 396 a 353. Stoupani a klesani vsude max 3, jedine kousek v jedne spirale je 3,5 a to abych se dostal pod uroven hlavniho nadrazi. Delky stanicnich koleji v hlavni stanici se nezmenily a v koncove se pohybuji vsechny tri okolo 900. :wink:
Přílohy
KajinekB.jpg
KajinekB-2vrstva.jpg
KajinekB-2vrstva.jpg (34.15 KiB) Zobrazeno 6259 krát
KajinekB-3vrstva.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: 1. kolejiště TT 115x205

Příspěvekod fruafru » ned 20 led, 2013 12:42 pm

Kajinek11 píše: Chci aby me to po 14 dnech neprestalo bavit a tak mi rizeni kolejiste musi byt trosku vyzvou.

Trochu jsem dumal co by Tě mohlo bavit víc než čtrnáct dnů. Vzal jsem původní plánek a udělal několik zásadních změn, první hlavní trať končí v Heřmanicích na ni potom navazují dvě lokálky. Do Malé Deštné zůstala bezezměny, ale místo pokračování hlavní tratě je druhá lokálka do Borku kde je koncové nádraží s remízou pro jednu mašinu, vlečkou státních lesů (nakládka kulatiny)a ještě něčeho nic moc chytrého mě nenapadá snad sklárny (suroviny pro výrobu skla vozy Raj, odvoz výrobků zetky, pokud ještě není plynofikace tak vozy se dřevem pro topení pod pecema) K tomu všemu jsou v Heřmanicích přestupy cestujících, rozjíždí se do třech směrů. Není zde možnost nechat soupravy jezdit dokola, všechny vlaky se musí přepřahat, s vyjímkou solo motorových vozů.
Konstrukce kolejiště: Základní část 215x90 na ni ze zadní strany je připojen "Segment" 35x215 s konečnou stanicí. Pokud to nebude stačit a zábava s kolejištěm po čtrnácti dnech skončí neuspěchem je zde možnost Segment odpojit a trať nadstavit dalším segmentem, třeba i jiným směrem, takže stavitelé budou mít stále co tvořit.
SN : ten sem ponechal původní, když tak použij jiný.
Hermanice2.jpg
kulisa v místě spojení dílů

chameleon píše: chtěl vyhecovat ostatní k činnosti

:D Myslím že se to povedlo, po čtrnácti dnech keců se konečně něco děje.., trochu ve mě bouchly saze, příště budu konkrétní, aby bylo jasné komu moje poznámky patří :wink:
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků