Tak popíšu aktuální postřehy k odlitkům velkých motoráků 850 a 853.Začnu to brát chronologicky jak se věci měly.
Před cca 5lety jsem u jednoho modeláře v Brně viděl odlitek p.Molaty k motoráku 850 (M286) Popravdě řečeno měl jsem už s Molatovými odlitky zkušenosti (742 a 731) a tak jsem byl velmi rozčarován kvalitou odlitku. Čelo bylo divné, v oknech kilo pryskyřice, detaily zalité, střecha krupičková. Prostě horor. I když stál odlitek 150kč, tak to byly dle mého názoru vyhozený peníze.
Pak se mi podařilo koupit na aukru už vyladěný odlitek 853 p.Číže.. Jeho kvalita v porovnání s tou 850 byla o poznání lepší. Sice jsem ho neviděl ve stavu nevybroušeném, ale i tak se ve spoustě věcí, hlavně detailech, velmi lišil. První věc, které jsem si na první pohled všiml, je velikost oken. 853 má okna velikosti "ypsilonu" BTTB , kdežto Molatova 850 má okna velikosti "patráků" BTTB. nejsem odborník, možná to je tak správně, přesto mě to dost udivilo.
O vánocích jsem byl jedním kolegou požádán o to jestli se dá ten odlitek 850 ještě sehnat. Rozmlouval jsem mu to, marně. Nakonec jsem i já podlehl a objednal u Molaty 2kusy. Cena se zvedla na 200kč ..no což, občas uvalím "dvě kila" za jiný ptákoviny. Byl jsem ujištěn, že kvalita šla nahoru..

. No uvidíme..
Včera se mi ty motoráky dostaly do ruky

. Hm, kvalita šla opravdu strmě vzhůru. Nic není pokroucené, nic nemá krupičku. Okna jsou zalité rovnoměrně pouze slabou blánou. Střecha je hladká. Čelo na mě působí přirozeně.. Detaily v odlitku jsou viditelné, nezanikají.
Takže shrnutí. Buď si p.Molata vzal naše připomínky k srdci a nevypouští vše co vypadne z formy, nebo jsem měl prostě štěstí.
PS. okna mají pořád tu stejnou (malou) velikost
http://tauvec.rajce.idnes.cz/850,853#P1100226.jpghttp://tauvec.rajce.idnes.cz/850,853#P1100227.jpghttp://tauvec.rajce.idnes.cz/850,853#P1100228.jpg