Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod volda » ned 11 lis, 2012 2:02 pm

Zdar chlapi.
Chci se zeptat. Dá se u výhybek Küehn vyndat kolejnice a nahradit je pruty od Tilliga? Chtěl bych tyto výhybky použít,ale trošku mám strach s jiné výšky kolejiva. Takhle bych je vyndal a problém s výškou bych eliminoval na minimum. předem díky
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Adam96 » ned 11 lis, 2012 2:49 pm

volda píše:Zdar chlapi.
Chci se zeptat. Dá se u výhybek Küehn vyndat kolejnice a nahradit je pruty od Tilliga? Chtěl bych tyto výhybky použít,ale trošku mám strach s jiné výšky kolejiva. Takhle bych je vyndal a problém s výškou bych eliminoval na minimum. předem díky


Výška kolejiva Kuehn od dolní hrany pražce po temeno kolejnice je stejná jako u kolejiva Tillig
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod munro » ned 11 lis, 2012 7:13 pm

Vyhybky Kuehn projizdi i stare BTTB vozy s plastovymi koly, jen je potreba zkontrolovat rozkoli (vetsinou je uzsi), je tesnejsi srdcovka. me na tom jezdi uplne vse, jen 555.1 od Tilliga mi pri jizde do odbocky vypadne behoun, u 555.0 ne - ma mekci pruzinku v kinematice behounu.
Klub železničních modelářů DDM Jednička Dvůr Králové nad Labem

http://kzm.717.cz/
munro
 
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 01 črc, 2010 12:51 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod D » ned 11 lis, 2012 9:27 pm

volda:
> Chtěl bych tyto výhybky použít,ale trošku mám strach s jiné výšky kolejiva.
Výška kolejnice Tillig je 2,07 mm (Code 83).
Výška kolejnice Kuehn je 1,8 mm (Code 70).

Porovnání viz rexel pár příspěvků výše a jeho fotografie.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Střelec » pon 12 lis, 2012 8:39 am

"Plánek" pro Pantanyho; plocha je 80x100, počítám v základu se dvěma startsetama Kuehn, ale zatím mám jenom jeden. Ve viditelné části bude v místě uhlí výtopna, na místě dlouhé kůlny nádražní budova a v místě dřevěného vechtru skladiště. Tam, kde je vidět zelená kupka, plánuju tunelový portál. Koncové zhlaví by šlo ještě "ohnout" pozměněným uspořádáním výhybek, získalo by se tím pár centimetrů. "Rozmařilejší" verze s více výhybkami a skrytým okruhem by byla realizovatelná pomocí flexikolejí a oblouků o poloměru nejmenšího "plechového" BTTB). Celé to hybridizuje několik plánků od Milana. Je to lokálka pro krátké soupravy v miniprostoru...
Přílohy
skryťák 2.JPG
skryťák 2.JPG (77.63 KiB) Zobrazeno 7575 krát
horní patro 1.JPG
horní patro 1.JPG (85.23 KiB) Zobrazeno 7575 krát
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Pavel8 » pon 12 lis, 2012 2:59 pm

volda píše:Zdar chlapi.
Chci se zeptat. Dá se u výhybek Küehn vyndat kolejnice a nahradit je pruty od Tilliga? Chtěl bych tyto výhybky použít,ale trošku mám strach s jiné výšky kolejiva. Takhle bych je vyndal a problém s výškou bych eliminoval na minimum. předem díky


U 4 prodejců kolejiva Kuehn mně bylo shodně řečeno, že Kuehn má jednak koleje modelovější a druhak i snadno propojitelné s vyšším Tilligem. Ještě teď před Vánocemi prý budou i u nás na trhu obloukové výhybky Kuehn. Když si otevřu net, má tam Kuehn katalog z roku 2010 a výhybky jsou tam jen nakresleny jako "hand made" bez jakýchkoliv rozměrů a poloměrů. Potřebuji je už včera zamalovat do konečného plánu svého kolejiště. Prosím toho z vás, kdo by měl těch obloukových přesný okótovaný nákres o zaslání, za což velmi děkuji. Pavel8
Pavel8
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 10 led, 2012 3:14 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod D » pon 12 lis, 2012 3:41 pm

Pavel8:
Pseudoobloukovou výhybku popsal milan ferdián v prvním příspěvku tohoto vlákna.

Z roviny vychází první oblouk R 321 mm / 30°. Druhý oblouk je stejný, od začátku koleje posunutý v rovině o 44 mm. Výhybku může nahradit v první odbočce kolej R130 a v druhé G44 a R130. Kdyby’s měl zájem o přesné polohy os kolejí v souřadném systému, tak je sem můžu dát večer (potřeboval jsem to zjistit pro XTrackCAD, viz výše).
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Jarda H. » pon 12 lis, 2012 8:39 pm

Zvědavostní dotaz :lol: - u některých e-shopů je u výhybek Kuehn napsáno, že jsou dodávány s ručním přestavníkem ! Četl jsem předchozí příspěvky ve vláknu (i fotky na rajčeti, kde je výhybka napojena na elektromagnetický přestavník Tillig, s úpravou pružinky .... atd), ale jak vypadá ten ruční přestavník ?! Představuji si to zhruba jako ten elektromagnetický, jen že je tam jezdec (čudlík) pro ruční přehazování - něco podobného, jako bylo dříve u plechových kolejí TT ?!
Je to tak nebo ne :D ? Dík za odpověď.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Hříbek » pon 12 lis, 2012 9:03 pm

Adam Buchal píše:Výška kolejiva Kuehn od dolní hrany pražce po temeno kolejnice je stejná jako u kolejiva Tillig


To teda není, já naměřil u Tilliga celkovou výšku 4 mm a u Kuehna 3,7 mm.
Jelikož ještě nejsou k sehnání přechodové spojky, které Kuehn plánuje, tak jsem to vyřešil tak, že jsem k sobě natupo spájel kousek koleje Tillig a kousek Kuehn a toho Kuehna jsem podložil kouskem tvrdšího
kartonu tloušťky zhruba 0,3 mm.
Hlavy kolejnic jsou tím pádem v rovině. Šířka hlav je taky rozdílná, takže si to chce trošku s tím vyhrát, ale jde to.
Mám to ve skryťáku, takže vzhledové nepřesnosti neřeším, jde mi o to, aby to bylo hlavně spolehlivé.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod j p » pon 12 lis, 2012 9:17 pm

Tak tohle je spravny pristup! Zadna prechodova spojka. Ja jsem podobne resil spojeni HP Products/Tillig.
Takhle jsou koleje ruznych profilu spojeny i ve skutecnosti (resp. ve skutecnosti jsou svareny, pajeni k tomu ale ma blizko).
Svarene koleje v modelovem kolejisti jsem videl poprve pred mesicem - ovsem to byla HO, kolejiste bylo klubove a vsechny vyhybky melo vlastni vyroby...
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Adam96 » pon 12 lis, 2012 9:25 pm

Hříbek píše:
Adam Buchal píše:Výška kolejiva Kuehn od dolní hrany pražce po temeno kolejnice je stejná jako u kolejiva Tillig


To teda není, já naměřil u Tilliga celkovou výšku 4 mm a u Kuehna 3,7 mm.
Jelikož ještě nejsou k sehnání přechodové spojky, které Kuehn plánuje, tak jsem to vyřešil tak, že jsem k sobě natupo spájel kousek koleje Tillig a kousek Kuehn a toho Kuehna jsem podložil kouskem tvrdšího
kartonu tloušťky zhruba 0,3 mm.
Hlavy kolejnic jsou tím pádem v rovině. Šířka hlav je taky rozdílná, takže si to chce trošku s tím vyhrát, ale jde to.
Mám to ve skryťáku, takže vzhledové nepřesnosti neřeším, jde mi o to, aby to bylo hlavně spolehlivé.



V tom případě se tu šířila mylná informace, a já přihřál polívčičku. Tímto se tedy omlouvám.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod D » pon 12 lis, 2012 11:16 pm

Jarda H.:
> Zvědavostní dotaz :lol: - u některých e-shopů je u výhybek Kuehn napsáno, že jsou dodávány s ručním přestavníkem !
Podle mě to není pravda.

Daly by se použít ruční přestavníky Tillig 83533 a 83534, nicméně pro většinu modelářů nebudou cenově zajímavé – zejména v porovnání s elektromagnetickou verzí téhož přestavníku a vlastně i vůči ceně samotné výhybky.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Jarda H. » úte 13 lis, 2012 7:02 am

D píše: Podle mě to není pravda.

Daly by se použít ruční přestavníky Tillig 83533 a 83534, nicméně pro většinu modelářů nebudou cenově zajímavé ...... .


Díky, já byl zvědavej, jak asi vypadá ruční přestavník od Kuehna ?! Na ten tilligovskej jsem se koukal.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Hříbek » úte 13 lis, 2012 10:25 am

Spíš bych řekl, že v e-shopech jsou mnohdy uváděny informace ne zcela přesné. Tím "ručním přestavníkem" v případě Kuehnových výhybek je možná myšleno to, že výhybka má aretaci poloh pomocí pružinky, která je součástí přestavníku.
Někdy mám totiž dojem, že majitel e-shopu nemá o technickém provedení výrobků ani mlhavou představu a údaje u nabízeného zboží jsou otrocky přeloženy do češtiny, aniž by prodejce tyto údaje nějak korigoval.
Mám na mysli takové ty perličky jako "Vlastní typ spřáhla" apod.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Tomáš » úte 13 lis, 2012 12:47 pm

Nemá někdo už i geometrii výhybek překreslenou v pdf ?? něco jako má Lokopin na svých stránkách u kolejiva Tillig. Než si to koupím rád bych si vytiskl šablonu 1:1 hlavně ta obloukový mě zajímají
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jan+Bjoern, Petr Barchánek a 10 návštevníků