Zamračená v H0 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod TTmili » pon 15 říj, 2012 5:05 pm

Co pořád máš s tou oranžovou k bočnicím. Mám tovární fotky a fotky po předání (sice lokomotiv T478.1018 a 1019), kde je jasně vidět že oranžová je jen po poslední prolis bočnice. Paradoxně je tak model ROCO mnohem přesnější (i přes akvárka místo oken) než oba historické stroje v tomhle nátěru.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Lukas » pon 15 říj, 2012 5:07 pm

Dobry den,chci se zeptat jaky je rozdil mezi 749 Zamračenou a 751 zamracenou? jestli to jde poznat podle vzhledu. dekuji
Lukas
 
Příspěvky: 208
Registrován: čtv 05 lis, 2009 10:57 pm
Bydliště: Stepanov

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Sukafon » pon 15 říj, 2012 5:30 pm

749 je reko 751 s elektrickým vytápěním. Vzhledově se myslím nijak neliší, ale opravte mne, pokud se mýlím. To celé znamená, že 751 byly především používány v nákladní dopravě a 749 v osobní.
Sukafon
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv 27 zář, 2012 5:45 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Hanysek » pon 15 říj, 2012 6:03 pm

Jedinou viditelnou odlišností (kromě čísla :D ) je, že na rozdíl od 751/752 má 749 topný kabel.
Hanysek
 
Příspěvky: 83
Registrován: sob 01 říj, 2011 9:29 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod alf » pon 15 říj, 2012 6:06 pm

No když se tu řeší kdejaký lem střechy pár rozdílů 751/749 by bylo..Zejména tou rekonstrukcí topení už nenajdete na pluhu spojku parního topení,místo toho na rámu bude kabel topení elektrického.Někde se v detailech lišila nádrž(Uzávěr) kde se již nenalévala voda pro parní agregát PG500.Další velmi viditelnou změnou byla rekonstrukce uložení podvozků na pryž.kov sloupky.na střeše taky asi zaslepení otvoru po výfuku topného agregátu..To jen co jsem si tak vzpoměl..znalce řady ještě třeba něco napadne..
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod t6791225 » pon 15 říj, 2012 6:35 pm

K té oranžové lince: Když porovnám tovární fotku loko T478.1008 s modelem (fotka byla někde tady na foru tuším od ReichenbergaW), tak je jasně viditelné, že na modelu by oranžová barva mohla být výše (cca 0,5 mm pod hranou okna do strojovny). Ale pokud se podívám na dobový snímek lokomotivy T478.1017 snímek např. v knize o Bardotkách tuším nakladatelství Carona, najdu zde foto z roku 1968, tak zjistím, že model zcela jasně souhlasí s předlohou (prej by toto číslo mělo být dodáno s modelem v podobě dosazovacích tabulek). Z čehož tedy vyplývá, že pravděpodobně se kolega GeorgeV řídí dle muzejní loko nebo tovární fotografie 1008, které má oranžovou linku výše než ostatní loko a upozorňuje na tento nedostatek. Já se řídím podle historické fotky a né podle muzejní loko, takže když zde hodím tuto fotku: http://zeleznice.biz/751_012_T478_1012_st_paka_74.jpg tak bude snad vše jasné. Takto byly provedeny všechny ostatní lokomotivy asi od čísel 1010??? (nevím jistě, ale zde je foto 1011, která to má stejně) do 1030.
S nátěry se totiž při výrobě dosti experimentovalo a několik lokomotiv bylo jiných, proto je zde asi tato odlišnost.
Foto 1017 zde hodit bohužel nemohu a tovární 1010 nemám, tak ta 1011 snad přesvědčí
Přílohy
T478.1011 Praha Malešice 1969.jpg
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod George V. » úte 16 říj, 2012 5:24 am

...tak tenhle snímek může být těžko tovární, když má inventární tabulku na boku.

P.S. Nemyslíte, že jsme v jiném vlákně...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod t6791225 » úte 16 říj, 2012 5:52 am

Snímek samozřejmě tovarní není, což dokazuje také popisek v dolním rohu, že? :D Ale nátěr je totožný s tím, v jakém lokomotiva vyjela z bran ČKD

PS: Asi jsme, ale začal jste stím vy, tak na to pouze reaguji...
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod George V. » úte 16 říj, 2012 5:57 am

...jen jsem reagoval na kolegu Sukafon, více jsem nátěr Roco řešit nechtěl.

Mimochodem, ta tvoje fotka jasně dokumentuje, jak je ta bočnice u Roco zmršená. Pokud by byla správně a to Roco bylo nastříkáno takto, nebudu řešit jestli je oranžová až k oknu a vezmu ho bez přemlouvání :mrgreen: ....
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod t6791225 » úte 16 říj, 2012 3:39 pm

Myslím si, že slovo zmršená není ten pravý výraz. Krom těch oken a menší odchylky v čelních partiích to není žádná hrůza...
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Sukafon » úte 16 říj, 2012 4:13 pm

Pánové, jdeme v této konverzaci pokračovat do diskuze o modelu Roco. :)
Sukafon
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv 27 zář, 2012 5:45 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod martin tichý » úte 16 říj, 2012 6:27 pm

..a co teprve, až zapřáhneš ROCO barču, to bude něco!!!
Ciboch
martin tichý
 
Příspěvky: 345
Registrován: ned 19 črc, 2009 12:43 pm
Bydliště: Milovice

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod t6791225 » úte 16 říj, 2012 7:13 pm

Tak, tak... Celočervená není ideální řešení pro spřažení s patrovou jednotkou. Do červena se začaly lokomotivy lakovat až od roku 1975 a v té době již probíhaly opravy na patrových jednotkách, a tím se také měnil jejich vnější vzhled. Asi největší změnou bylo odstranění velkých žlutých nápisů na bočnicíh vozů a ozdobných linek jako patra od Rivi mají. Místo toho bylo dosazen drobný popisek ČSD. Nějak takto vypadaly po revizích v 70. letech: http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2114 Já si třebas ty patra od Rivi bez těch žlutých ozdobných linek a velkého loga ČSD nedokážu představit, protože by to působylo docela nudně :oops:
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 18 říj, 2012 6:24 am

t6791225 píše:Tak, tak... Celočervená není ideální řešení pro spřažení s patrovou jednotkou. Do červena se začaly lokomotivy lakovat až od roku 1975 a v té době již probíhaly opravy na patrových jednotkách, a tím se také měnil jejich vnější vzhled. Asi největší změnou bylo odstranění velkých žlutých nápisů na bočnicíh vozů a ozdobných linek jako patra od Rivi mají. Místo toho bylo dosazen drobný popisek ČSD. Nějak takto vypadaly po revizích v 70. letech: http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2114 Já si třebas ty patra od Rivi bez těch žlutých ozdobných linek a velkého loga ČSD nedokážu představit, protože by to působylo docela nudně :oops:


A to nemáš uplně pravdu! Někde snad doma vyhrabu diák z rodinného výletu někdy v r. 77 za tetou do Mníšku - jeli sme tenkrát z Braníka pruhatými zelenými patráky s unifikbardotkou... Takže RIVA patra ano, jen pochybuju že ty naše byly bez okenní vyhlídky (novější typ pater).
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod t6791225 » čtv 18 říj, 2012 7:52 am

Aha, tak to jem se asi částečně mýlil :D Ale určiře v tom roce 1977 to byly už jedny z posledních jednotek ve stavu jak jsou u Rivi. Ale jinak první série z roku 1961 (Bp 900 až 919) byla dodána skutečně bez té vyhlídky což lze trochu i vidět na této fotografii v článku http://parostroj.net/katalog/ov/clanky/Bpjo/Bpjo.php3 nebo zde http://parostroj.net/katalog/ov/formula ... 0&odkud=80
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Miloš_P a 5 návštevníků