vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod j p » sob 06 říj, 2012 3:26 pm

milan ferdián píše:
TTBlecha píše:Kolegové
máte někdo na kolejišti delší verzi angličana "Baeseler" - Tillig k,č,83391?
Jaké s ním máte zkušenosti co se týká jízdních vlastností a ovládání?
Uvažuji, že bych ho použil protože jízda přes starší typ angličana (k.č.83300) mne úplně neuspokojuje a tak si říkám, že tento typ, který má větší poloměr by měl být pro jízdu vozidel lepší. Ale neměl jsem jej nikdy v ruce a tak nevím jak je zpracován (co do kvality) a jestli po něm jezdí všechna vozidla bez problémů a klidně.
Díky za případné odpovědi.


V našich končinách jsem ji nikdy neviděl použitou na stavbě kolejiště,protože je to typická německá výhybka DB.


To je sice pravda. ale totez plati i o "normalnim" anglicanovi od Tilliga. Anglicana s takovou geometrii jsem nikdy nevidel nejen v "nasich koncinach", ale vubec.
No a kdyz chce mit nekdo kolejiste pro radost a ne pro zlost, tak funkcni Bäseler je lepsi nez nefunkcni "normalni" tramvajovy anglican.
Ja problem s anglicanem zatim resim tak, ze ho nikde nedavam. Stejne mi k nemu nevychazi uhel odboceni, kdyz obycejne vyhybky maji 12 stupnu. Kdyby snad nekde fakt musel byt, tak nezbyva nez nasetrit na anglicana od TT-Filigran.

Podarilo se mi sehnat 6 prastarych vyhybek HP Products z 50. let, nejake stare koleje a k tomu prazce s podlozim vyfrezovane ze dreva od firmy Star-Line. Tak si udelam kousek kolejiste "retro". Vyhybky odpovidaji geometrii EW3, maji vsak frezovane srdcovky. Obloukove koleje maji polomer 18", 20" a 22". Kolejnice jsou mosazne profilove.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod TTBlecha » sob 06 říj, 2012 4:22 pm

to co píše milan ferdián mne nezajímá, to se tu už nějak probíralo. Opravdu mne zajímá jen osobní zkušenosti z provozu. Dle toho se případně rozhodnu o použití. Neřeším, že se u nás neobjevuje v reálu. To je spousta věcí které na kolejištích používáme. Jde mi hlavně o spolehlivost provozu a ušetření místa při řešení zhlaví. Vlastní stavba asi nepřipadá v úvahu - málo času ...
TTBlecha
 
Příspěvky: 58
Registrován: pát 17 dub, 2009 4:32 pm
Bydliště: Přerov

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod lachttan.bastr » sob 06 říj, 2012 4:26 pm

Možná mimo téma,
ale BEMO má angličana v H0m s úhlem právě 12°. Když se zaštěrkuje, případně zaroste trávou, tak se větší rotzeč pražců ztratí, ale také nemám praktické zkušenosti.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod j p » sob 06 říj, 2012 4:38 pm

lachttan.bastr píše:Možná mimo téma,
ale BEMO má angličana v H0m s úhlem právě 12°. Když se zaštěrkuje, případně zaroste trávou, tak se větší rotzeč pražců ztratí, ale také nemám praktické zkušenosti.


Na toho jsem uplne zapomnel. Diky.
65 Euro, ale mozna zkusim jednoho na zkousku objednat.
Videl ho nekdo v realu? BEMO nabizi jen tento obrazek:
Obrázek
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod cernos » sob 06 říj, 2012 4:39 pm

Já mám zkušenosti jen s klasickým angličanem. Upravil jsem mu křídlové kolejnice viz příloha.
Bastard a Brejlovec od Kuehna to v klídku projede všemi směry na nejpomalejší jízdu na jedničku. 810ka (pojezd PicoLoco) jak kdy, musí být pořádně vyčištěný jak angličan, tak pojezd (což by mělo být pravidelm :)). Na střední rychlost (podle mě modelovou) to projede celkem v klidu. Občas vypadne napětí, ale setrvačnost (která je hodně mizerná) stačí na to, aby ho projel. Málokdy mu musím pomoct rukou.
Obrázek
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Bedlisch » sob 06 říj, 2012 5:06 pm

Ad angličan BEMO: Našel jsem jen tuto fotografii, ale moc z ní vidět není:

Obrázek
Bedlisch
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod TheJaro » sob 06 říj, 2012 5:30 pm

TTBlecha - Ja toho angličana mám skoro 3 roky a nemám sním žiadny problém.Pokiaľ zapojíš srdcovky z prestavníkom ako v návode prejde tadiaľ T334 úplne bez problému a v malej rýchlosti.
Tu je foto - http://thejaro.rajce.idnes.cz/Stanica_- ... _17.08.jpg
TT-čkár ako repa :),IV-VI ZSR/ZSSKCARGO,začiatky z DCC,Z21 Čierna+MM+RocRail+mobil
Pomaly sa učím..
Uživatelský avatar
TheJaro
 
Příspěvky: 205
Registrován: čtv 14 říj, 2010 8:43 pm
Bydliště: Slovensko - Trenčín

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » sob 06 říj, 2012 5:50 pm

TheJaro píše:TTBlecha - Ja toho angličana mám skoro 3 roky a nemám sním žiadny problém.Pokiaľ zapojíš srdcovky z prestavníkom ako v návode prejde tadiaľ T334 úplne bez problému a v malej rýchlosti.
Tu je foto - http://thejaro.rajce.idnes.cz/Stanica_- ... _17.08.jpg


Ale na snímku máš onen dotazovaný Baeselera :wink:

TTblecha:
Zase až tak jsem moc neřek.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod TheJaro » ned 07 říj, 2012 9:22 am

Ano Baeselera,nepýtal sa pred tým na neho ? :lol:
TT-čkár ako repa :),IV-VI ZSR/ZSSKCARGO,začiatky z DCC,Z21 Čierna+MM+RocRail+mobil
Pomaly sa učím..
Uživatelský avatar
TheJaro
 
Příspěvky: 205
Registrován: čtv 14 říj, 2010 8:43 pm
Bydliště: Slovensko - Trenčín

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » ned 07 říj, 2012 9:51 am

TheJaro píše:Ano Baeselera,nepýtal sa pred tým na neho ? :lol:


To jo,ptal se TTBlecha.Mě zmátla tvá věta citace "Ja toho angličana mám skoro 3 roky ". :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Bald » ned 07 říj, 2012 10:00 am

Baeseler byl ještě v 80. letech v Bečově nad Teplou, po skončení životnosti byl nahrazen dvěmi spojkami za sebou. Nikde jsem o něm nenašel ani zmínku, ale pamatuju si ho dobře. Není to rozhodně výhybka používaná čistě u DB, potkáme ji všude, v Anglii, v Rakousku, používaly ji DR. Snad jen v USA tato výhybka neexistuje.
H0, ep. II-VI: DRG, DR, DB, MÁV, PKP, RŽD
USA
Digitrax - SCFXD8 Super Chief Xtra 8 Amp Duplex Radio
Uživatelský avatar
Bald
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 05 led, 2010 1:24 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » ned 07 říj, 2012 10:15 am

Bald píše:Baeseler byl ještě v 80. letech v Bečově nad Teplou, po skončení životnosti byl nahrazen dvěmi spojkami za sebou. Nikde jsem o něm nenašel ani zmínku, ale pamatuju si ho dobře. Není to rozhodně výhybka používaná čistě u DB, potkáme ji všude, v Anglii, v Rakousku, používaly ji DR. Snad jen v USA tato výhybka neexistuje.


Dvojitá kolejová spojka tam v roce 1939 byla.Výhybka Baeseler mohla být dle dokumentace číslo 5a/5b.To je jen pro doplnění info.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod TTBlecha » ned 07 říj, 2012 3:03 pm

milan ferdian:
promiň nemyslel jsem to tak zle jak to napsané ve zkratce asi vyznělo, ale jak vidíš z dalších příspěvků nikdo není neomylný a nezná vše, ale skutečně jsem chtěl jen vědět jak se tato výhybka chová-jaké jsou s ní zkušenosti

TheJaro:
díky, ač "cizinec"pochopil jsi můj dotaz - dík za odpověď
TTBlecha
 
Příspěvky: 58
Registrován: pát 17 dub, 2009 4:32 pm
Bydliště: Přerov

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Bald » ned 07 říj, 2012 3:30 pm

Dvojitá spojka a dvě spojky jsou dvě rozdílné věci, dvojitá spojka jsou 2 spojky křížem, ale o těch já nepsal a to co jsem psal bylo špatně - je to tak že je tam pravá spojka (ta tam byla), levá spojka a hned za ní rozvětvení do stanice (levá výhybka od Teplé). Pravděpodobně místo těch dvou levých vexlí hroty k sobě byl ten baeseler. Bylo mi nějakých 13 let a čučel jsem na to ze zadního okna Balmu jak na zjevení jak cestou z Teplé do Varů, tak i cestou zpátky pro ujištění se, že se mi to nezdálo. Pamatuju si i radost z objevení angličana stejně příšerného, jaký byl tehdy jako jediný k sehnání na TT:) Samozřejmě to nebyl dlabaný ingot jako od TT BB nebo kdo to dělal. Bylo to západní zhlaví, jak vede kus dvoukolejka. Přesněji 2 tratě souběžně vedle sebe. V dnešní době šotoušů a digitálních foťáků jsou vagóny cenných i zbytečných fotek, ale dřív, kdy byla železnice opravdu zajímavá, se pro kus zaštěrkovanýho železa nikdo neobtěžoval dojít na zhlaví, škoda.
H0, ep. II-VI: DRG, DR, DB, MÁV, PKP, RŽD
USA
Digitrax - SCFXD8 Super Chief Xtra 8 Amp Duplex Radio
Uživatelský avatar
Bald
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 05 led, 2010 1:24 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » ned 07 říj, 2012 3:39 pm

Bald píše:ale dřív, kdy byla železnice opravdu zajímavá, se pro kus zaštěrkovanýho železa nikdo neobtěžoval dojít na zhlaví, škoda.


Pozor,v té době bylo za focení zhlaví stanice nebo focení nebo kreslení celkového vzhledu stanice těžký paragraf.Bralo se to jako špionáž a šlo se sedět na tvrdo.Proto máme strašně nedostatek fotografií zhlaví a pohledy na stanice,které teď citelně chybí.

TTBlecha: ...v pohodě :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků