Zdravím ve spolek. Pár informací pro uklidnění situace okolo zamračené Roco. Nejprve k nátěru. Roco nic z muzejní lokomotivy neobšlohlo - popis byl vytvořený podle továrních fotek a dobových výkresů z ČKD (naprosto nezávisle na Bóďovi, kterýmu jsem naopak něco k tomu posílal

. Desítka byla vybrána proto, že je zachována jako muzejní ve VUŽ (což sice osmička taky, ale ne ve VÚŽ

a ve VÚŽ pracuje kolega který má na jejím vzniku u Roco velký podíl, tak byla vybrána ona. V příbalu by měly být ještě tabulky imitující smaltovaný čísla pro T 478.1017 - obě depo Vršovice. Světlejší červená i rozložení nátěru odpovídá první sérii, tzn. že lokomotivy T 478.1008 - 1030 byly natřený z výroby všechny stejně včetně tj. červená dole, světle šedá nahoře (náter vyšel z lokomotiv ověřovací série). Nápisy bílé, včetně bílé natřených řadových označení na bocích (později pro špatnou viditelnost se montovaly smaltovaný tabulky - některý lokomotivy se jich ale v tomto nátěru nedočkaly - třeba dvanáctka). Pokud někdo má fotku s jiným nátěrem, tak nejde o tyhle čísla v roce 1968, kdy všechny tyhle první zamráči měly pořád stejný nátěr. Dílny dostávaly později a to se nátěry sjednocovaly na ty "polomáčený" s tmavší červenou nahoře. Pokud má lokomotiva bílou střechu tak jde o sérii T 478.1031 - 092. Nátěr u nich byl taky jednotný (druhý v pořadí) a ta známá "klasika" s červenými střechami přišla až s poslední třetí sérií.
Pokud jde o výrobu u Roca, tak jak se tu už diskutovalo. Zpoždění nastalo kvůli zadržení forem čínskému výrobci místním berňákem a Roco je v tom nevinně. Nádrž se po četných naléháních projektovala až letos a proto ještě není vyrobená. Lokomotivy které půjdou do prodeje v říjnu jí už mít budou. Myslím že tento díl bude hodně věrný (oproti MTB tolik neošizený - naopak klasicky ošizený u Roca jsou závěsky, což má MTB lepší. Víc nebudu srovnávat, to si každý rozhodne sám
Pro Roco máme připravený nový tištěný spoj pro PluX 22, který umožní nezávislé spínání světel (vč. posunu ČSD jedním bílým) a umístění zvukového dekodéru se zvuky JBR Sound. Konec reklamy, kdo chce vědět víc tak přes SZ
