Pin ustipnut, brejlovec uspesne absolvoval TBZ

Takze ted trosku povidani k modelu samotnemu. Nebudu pitvat tvarove rozdily ve vzhledu oproti Roco ani originalu. Rozdily tam sice pri blizsim ohledani jsou, ale v beznem provozu a z bezne vzdalenosti nejsou patrne. A ve finale stejne ani jeden z vyrobcu nebude 100% presny.
Vybral jsem si 750.222 v CD Cargo nateru a dneska jsem si ho konecne prinesl z burzy. Prvni vizualni dojmy vyborne, presny nastrik, krasne ciste provedeny potisk. Jizdni vlastnosti taktez skvele, s dekoderem Zimo MX630 se na prvni jizdni stupen sune pomalym plizenim rychlosti cca 1 mm za sekundu. Protoze nic ale neni uplne dokonale, pridavam nekolik nasledujicich komentaru, cast se tyka provedeni modelu, ale hlavne pak porovnani se skutecnym vzorem (cast zminenych veci se da odstranit velmi snadno):
- nadrz na modelu byla namontovana obracene (viz foto nize; napoprve jsem si toho nevsiml, ale naprava velmi snadna, jen odsroubovat, otocit a nasroubovat zpet)
- delici linie formy je na prechodu bok-celo velmi znatelna, vic nez u modelu od Roco, ktery mam(taktez viz foto; tohle nezmenim, ale na druhou stranu na fotkach jinych verzi to tak znatelne neni, takze mam mozna jen pech na konkretni vylisek)
- vsechny dolepovaci detaily jsou lisovane z cerneho plastu, takze minimalne houkacky bude potreba natrit a hodne blbe se mi bude trefovat stejny odstin (na druhou stranu Roco sice dava houkacky lisovane z barevneho plastu, ale odstin taky neni uplne stejny)
- u vsech ctyr dveri chybi samolepky se jmenem a adresou firmy CD Cargo (snadno opravitelne obtiskem)
- madla by nemela byt modra, ale bila (snadno napravitelne)
- cislo lokomotivy na ramu by melo byt v jeho stredu
- 750.222 a jeji dalsi modre sestricky (vetsina, pokud ne vsechny 750 v korporatnich barvach CDC) maji vnejsi pozicky pulene bila/cervena (ale klasicke zarovkove, ne LED jako u rekonstrukci), na vnitrnich pozicich jsou reflektory. Na miste puvodniho reflektoru na strese je treti bila pozicka (tohle jen jen konstatovani, svetla neresi ani Roco a vyrabet plosnak s jinou konfiguraci svetel by byla dalsi prace navic, takze chapu ze je to tak jak to je)
Chvili jsem premyslel, proc jsou na modelu zminovane vzhledove rozdily oproti realu, ale pak mi doslo, ze to je asi diky tomu, ze je vzhled prevzaty z dvouoke 750.061, ktera samolepky s adresami nema, madla ma modra a cislo na ramu ma na pozici, na jake je na modelu.
Asi vetsine lidi poznamky k napisum prijdou hnidopisske, protoze ve finale je to na kolejisti stejne jedno, ale chtel jsem to pro poradek vypsat. Rozhodne to neni zadna snaha nejak shazovat vyrobek pana Bani a kazit mu kseft, protoze stejne bych se rozepsal i o Roco nebo Kuehnovi, pokud by se u nich neco takoveho objevilo. Panu Banovi drzim palce a doufam, ze vytrva, protoze pozitivni i negativni zkusenosti z vyroby prvniho modelu se urcite promitnou do kvality tech dalsich.
Na zaver pridavam linky na fotky skutecne masiny a dve fotky modelu. Bocni pohled s vyznacenymi problemovymi misty a skupinovku s 754 od Roco, na ktere je videt, ze na kolejisti jejich drobne vzhledove odlisnosti videt stejne skoro nejsou.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/750140.jpghttp://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/750016.jpghttp://www.msts-trat240.cz/images/galle ... 50-222.jpg

TT/D V/VI.