Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
cipisekmp píše:Ahoj, krasne kresby. Mej se Cipisek
milan ferdián píše:
SketchUp![]()
Vladimír_B píše:Ahoj, já bych to pojal opačně. Největší a nejrozsáhlejší stavbou bude teplárna, tak bych jí dal na opačnou stranu nádraží, ke zdi. A tím můžeme udělat z teplárny obrovský závod (jak se patří). Budovy bych pojal formou kulisy. Nejprve k opačnému konci nádraží. Na kolej k výpravní budově bych přesunul skladiště, ať to vypadá jako normální nádraží a v uvolněném šturcu mohou být uhelné sklady nebo stavebniny. Příp. jeden může vykládat u skladu. A aby nebyl ten provoz tak nudný, tak na manipulační koleji může vykládat i n.p. Jednota. Na kusou kolej u vjezdového zhlaví bych umístil hajc. Tedy pořadí hajc, výpravní budova, skladiště, volná skládka a vlečka. Má to výhodu v tom, že odstupující stroj do depa se nemusí probíjet vozovou hradbou u skladu (jen přejede pár tetek před výpravní budovou
).
A teď k vlastní teplárně. Jako jedna z možných předloh může posloužit teplárna Strakonice. Vlečka by se napojovala z vjezdového zhlaví. Hned by byl angličan, směrem k oblouku šturc (případně i s hajcem, ale to se tam asi nevejde), vlečku by tvořily dvě koleje. Kolej blíže nádraží by vedle podél celého a ta vzdálenější by měla poloviční délku. A právě na té by bylo stáčecí zařízení a u ní zásobníky na mazut (nakreslené/polokulisa) . Na té bližší koleji by byl cca v půlce rošt na vysypávání uhlí z wapek (může být zastřešený) a zbylý prostor mezi kolejí a kulisou by vyplňoval uhelný bazén, který by neustále přehraboval buldozer Stalinec... Budova strojovny a kotelny by se mě líbila ve funkcionalistickém stylu, něco jako "škodovácká" elektrárna, nebo kolínská... a hlavně šestibokou chladící věžAno, začíná to vypadat megalomansky a to jsem ani nezakomponoval kyselinové hospodářství a vlečku do strojovny
Takováhle velká vlečka si prostě žádá, alespoň naznačit, "velkou" teplárnu. Dát k téhle vlečce malou kotelnu mi přijde nedostatečné. Mazutové hospodářství měla skoro každá třetí fabrika, tak není problém na mapách pohledat...
Další problém vidím v tom, že se to do vymezeného prostoru prostě nevejde.
Strakonice
http://www.mapy.cz/#x=13.907538&y=49.254460&z=19
plzeňská škodovka (objekt s půlkulatou střechou)
http://www.mapy.cz/#x=13.345822&y=49.739442&z=19&o=2
Kolín
http://foto.mapy.cz/142676-Kolin-elektrarna
E27 píše:Ahoj, ten obrázok kotolne čo si navrhol je pekný, ale priznám sa, že mne to príde skorej ako časť chemičky. Taký starší podnik. Nepremýšlal si to zmeniť?
Na kotolňu pre uhlie a vykurovací olej je to moc malé a komín je pomerne nízkyPri spalovaní VOŤ (vykurovací olej ťažký) vzniká značné množstvo splodín.
KaRei píše:Jak koukám na tu mapu, tak v TTčku by ten kousek odříznutý silnicí (vypadá to na nějakých 800 x 500 metrů) zabíral cca 6,5 x 5 metrů.
KaRei píše:Jak koukám na tu mapu, tak v TTčku by ten kousek odříznutý silnicí (vypadá to na nějakých 800 x 500 metrů) zabíral cca 6,5 x 5 metrů.
Ten model na velíně, který popisujete, by tak mohl být něco kolem H0 nebo 1:100 (předpokládám, že to asi není model celého dvoukilometrového komplexu, když tam jsou takové detaily).
Snad se podaří vyfotit
Vladimír_B píše:Pokus číslo 2: SKLÁRNA
Sklárna odebírá po železnici mazut (LTO/TTO...), který používá k ohřevu pecí, dále pochopitelně písek ve výsypných vozech, kyseliny a různé jiné přísady potřebné k výrobě, (nízkostupňové pivo), balící materiál (...) a po dráze odesílá pochopitelně hotové výrobky.
Samotná vlečka se skládá ze dvou kusých kolejí. Kolej bližší k nádraží slouží ke stáčení mazutu, kyselin a vykládání přísad. Na kolej vzdálenější je na začátku vykládací rošt na vysypávání písku a skoro na konci koleje je skladiště, nebo jen krytá rampa k nakládce produkce a příp. vykládce zboží docházející v Zetkách...
Sklárna by se do malého nádraží hodila více. Akorát by to chtělo pár úprav nádraží, aby se do sklárny neposunovalo přes manipulační kolej u budovy. Třeba dát výpravní budovu na druhou stranu (3. kolej) a hned vedle ní posadit skladiště, do šturcu stavebniny/uhelné sklady... Hajc bych přemístil jen přes koleje. 4. kolej by byla strojová. Určená pro objíždění souprav, jízdu do hajcu a obsluhu sklárny. Sklárna by případně mohla být napojena do nádraží úvratí přes kolej 6., která by byla kusá. Napojovala by se na vjezdovém zhlaví. Výhodou by byla možnost posunu ve sklárně bez rušení provozu v nádraží...
Př. http://www.mapy.cz/#x=15.326397&y=50.761156&z=18
Sakra! Neudělal jsem další mega vlečku?Ne, tohle je opravdu malá vlečka...
![]()
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník