novinky 2012

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2012

Příspěvekod milan ferdián » čtv 02 srp, 2012 6:22 am

hummus píše:
aklman píše:431.0


Souhlas, ale musela by mít paprsková kola. To by snad mohlo Roco zkosnout ne?


Jen info,lokomotiva řady 431.0,typická lokomotiva "slovenských"drah.Paprsková kola měla od čísla 431.001 až po 431.025 a kotoučová 431.026 až 431.031.Další viditelným rozdílným detailem jsou kryty parojemu.Zdroj ŽELEZNICE 5/93,"Lokomotivy řady 431.0",autor -vp-,výkresy Miloš Kratochvíl,+foto nebo přímo od Miloše Kratochvíla Lokomotivy řady 423.0,kde jsou též výkresy této řady.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod aklman » čtv 02 srp, 2012 6:24 am

hummus píše:Souhlas, ale musela by mít paprsková kola. To by snad mohlo Roco zkosnout ne?

Vzhledem k tomu ze roco by nebylo ochotno upravovat formu na kovovy odlitek kotle a dymnice prichazi v potaz jenom:
431.030 a 431.023
aklman
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 03 pro, 2009 11:14 am

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 02 srp, 2012 8:45 am

Myslím že by postupně mohlo dojít na všechny tři tyto: 534.1 (u původního modelu byly vyjma detailů moc silný linky ořízky), 431.0 (pochybuji že by byly ochotni něco měnit. Myslím ale že v novinkách už jsou verze s paprsky a taky s Gieslem), 555.1 - sice jich už bylo víc ale moc toho taky neodpovídalo. U 555.0 by stačilo pár dílů a mohly by být varianty 555.02 nebo dokonce 555.3 - jenže vysvětlete jim to (víte už taky dobře že třeba náš kompresor na hrbouna je pořád neřešitelný problém). Přitom i modely ČSD jsou dobře prodejné v Německu a Rakousku, kam zajížděly a místní fandové je znají víc než dobře - viz např. poslední reportáže v Německých periodikách o setkání němek v Lužné. Jenže...
Pěkné by byly především lokomotivy s černými pojezdy, což je pro ně typičtější něž ty věčný červený kola a hvězdy, byť samozřejmě byly i v posledním období i takhle. 524.0 od MMC se s Rocem nemůže srovnávat, takže tady musíme počkat co se z toho vůbec vyvine. Při každém pokaženém modelu ze strany Roca si pořád ještě dělám naději že to příště bude lepší, úroveň ale bohužel stále klesá... Bohužel pořád je tu otázka, jestli nás vůbec někdo od nich poslouchá???
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod jirkan » čtv 02 srp, 2012 5:09 pm

Navíc ta 524 od MMK bude mít min poloměr ROCO R 10, a stím se holt do bytu nevejdu..... :evil:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: novinky 2012

Příspěvekod tusakvlasta » čtv 02 srp, 2012 9:17 pm

Kterou páru z toho co už bylo by jste chtěli zopakovat? 534.1, 555.1 či 431.0?

Já osobně bych volil všechny řady loko, i když 555.1 už mám. Ale udivuje mě prakticky mizivá nabídka vozů označení kkStB u našich prodejců, (nebo možná i u výrobců) vagonů z doby rakouska-uherska které křižovaly i naše dráhy. Plánuji kolejiště od 2-4 epochu, a to mi tam chybí. Ty vozy byly parádní a tak je podle mě škoda se jen orientovat na čsd když to byl tehdy přirozený vývoj změn. Například krásně malovaný osobák, viz. http://www.parostroj.net/katalog/ov/cla ... kkStB.php3
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod vorisekml » pát 03 srp, 2012 6:29 pm

Chladící vůz zezelenal vzteky a omládl ? Byla inzerována IIIep. a bílá barva /ta se ně nezdála od počátku.../. Budiž, III.ep by se taky hodila. Je to hned na titulní straně u Roco.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: novinky 2012

Příspěvekod greenery » pát 03 srp, 2012 6:55 pm

......... hm, píšou tam, že to změnili na základě naléhání a četných přání modelářů.......... zajímalo by mě kdo naléhal, když u jiných věcí nevidí, neslyší......
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pát 03 srp, 2012 7:32 pm

:D No spíš Roco styčný důstojník u Roca, kolega, asi konečně pořádně praštil do stolu. Ty vozy byly světle zelené. Když se připravoval výkres bylo k dispozici několik fotek vč. barevné a dokonce skříň tohoto vozu existuje dodnes. Takže další kolega kreslící výkres se k němu vydal a prošel všechny vrstvy nátěru. Jako pozdější pomocný vůz dráhy byl natřený tmavší zelenou. Stejný odstín zaznamenal i guru mapující vozy Vlastík Novotný, a jak vidno vzorky hovoří jasně. V epoše III neznáme provozní čísla, takže se rovnou dělala epocha IV. Pokud někdo ví, dalo by se to zohlednit v další sérii. Jenže Roco bylo, jako vždy, rychlejší a zbrklejší... Osobně to považuju za velký úspěch. Ještě by nebyly od věci ty vozy s kulatou střecho taky ex. KMB, které jsou rovněž u ČSD zdokumentovaný, ale Roco je zatím nepožaduje - nevíme má-li vůbec formy. Ještě tedy poladit toho nešťastnýho hrbouna a snad to od příště bude lepší... :roll:
Přílohy
P1230454.JPG
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod alf » ned 05 srp, 2012 10:06 pm

Možná jsem to zde přehlédl..když tak čtu tuto debatu.Co říkáte na novou 464.0 inzerovanou na modely.biz?Můj skromný názor je,že je asi lepší než 423.0 od stejné firmy,ale přesto si ji za inzerovanou cenu nekoupím,prostě je to na mne drahé..Stejně jako zmiňovaný,byť precizní čmelák..A tak jako mnozí čekám na Roco..Co se týká "reedice" uvítal bych 354.7 ,jen nevím která firma teď vlastně formy vlastní a dle některých by jednoznačně prospělo předělání pohonu..
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: novinky 2012

Příspěvekod greenery » pon 06 srp, 2012 7:15 am

alf píše:Možná jsem to zde přehlédl..když tak čtu tuto debatu.Co říkáte na novou 464.0 inzerovanou na modely.biz?Můj skromný názor je,že je asi lepší než 423.0 od stejné firmy,ale přesto si ji za inzerovanou cenu nekoupím,prostě je to na mne drahé..Stejně jako zmiňovaný,byť precizní čmelák..A tak jako mnozí čekám na Roco..Co se týká "reedice" uvítal bych 354.7 ,jen nevím která firma teď vlastně formy vlastní a dle některých by jednoznačně prospělo předělání pohonu..


....souhlas. Mám podobný přístup. Zmíněné modely se mi také líbí, ale díky ceně jsou mimo mísu. Myslím, že požadovaná cena musí být nastavena tak, aby koupě byla odůvodnitelná nejen pro modeláře samého, ale i jeho okolí (rodinu). Nevím jak jiní, ale já no toto zřetel brát musím, nemůžu se chovat jako sobec. A aby celá rodina - každý měl podobné výdale na svoje hobby :D , no nevím :lol:
...a pořád zastávám názor, že za nižší cenu se prodá více.................
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pon 06 srp, 2012 7:34 am

alf píše:Možná jsem to zde přehlédl..když tak čtu tuto debatu.Co říkáte na novou 464.0 inzerovanou na modely.biz?Můj skromný názor je,že je asi lepší než 423.0 od stejné firmy,ale přesto si ji za inzerovanou cenu nekoupím,prostě je to na mne drahé..Stejně jako zmiňovaný,byť precizní čmelák..A tak jako mnozí čekám na Roco..Co se týká "reedice" uvítal bych 354.7 ,jen nevím která firma teď vlastně formy vlastní a dle některých by jednoznačně prospělo předělání pohonu..


Tak tomu moc nerozumím. 464.0 bezpochyby díky svému provedení neodpopovídá cenou (nemodelově předimenzovaný detaily) a na hony se vzdaluje malosériovým modelům kterým by se cenou chtěla přiblížit. Na druhou stranu u čmeláků máte za o hodně míň peněz víc muziky ale čekáte na Roco u kterýho vůbec netušíte co vůbec koupíte, zejména když vývoj je teprve na papíře v úplně nejrannější fázi. Kolik si lidi myslíte, že bude čmelák Roco stát a co na něm za ty prachy bude? Nenbude to model kategoreie hobby, ale nebude to taky ani žádný exklusiv. Nechci agitovat za České výrobce, ale pokud se k tomu budeme stavět takhle tak si na český lokomotivy budeme muset nechat zajít chuť, protože když se neprodá jeden model nebude zajištěna investice na druhý. Roco jede se čmelákem především na Ruský trh a naše provedení je jim vcelku buřt, stejně jako tomu bylo u celkovýho zpracování modelů brejlovců a zamračených který jsou v mnohém ošizený aĺe jejichž ceny meziročně rostou (příklad brejlovec 159,- -> 169-> nyní 174 Eur). To je bohužel typický postoj pro český národ, ušetřit pár stovek abych potom mohl nadávat že to stojí z prd :oops: Omlouvám se ale už jsem po těch letech boje s kvalitou Roco modelů trošku dost velký skeptik. On by nebyl ani tak problém v modelech ale v zase jen v těch lidech, který o tom rozhodují...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod vorisekml » pon 06 srp, 2012 8:01 am

Nemusím mít úplně všechno. Zde podle mě není poměr cena-promodelování v rovnováze. Ale soudě podle chuti dělat po úspěchu 423.0 se jim to vyplatí, charitu nedělají. Totéž platí i čmeláka Technimage. Prodává se podle mě tak, jak se na jeho cenovou hladinu sluší a patří. Prostě počet lidí dát za model mnohem víc než za mašinku je omezený. Trošku mě mrzí že se v případě ČSD/CZ/SK lokomotiv jde spíše cestou nejdražšího a nejnedostupnějšího modelu /a ještě ne příliš propracovaného/. Pak se pláče, že se to neprodává...... Já jsem zvědavý jak se bude prodávat Vánoční hrboun.
Moc rád bych podpořil české výrobce. Už jsem se smířil s buldozerovou radlicí MTB zamračené, popis/tabulky ale nezkousnu /jsou tam ještě jiné mouchy, to se dá vyřešit/. Dávat stejný ranec peněz za albína se mě nechce.....Třeba ještě budem u Báni škrábat až uvidíme Roco model zamračené.
Mimochodem by mě zajímalo zda je pravda že tou úžasnou přestavbou brejlovce na žlutý proužek se zlikvidovaly všechny skladové zásoby rudého unifiku, páč na systému Roco není dostupný.
Naposledy upravil vorisekml dne pon 06 srp, 2012 8:10 am, celkově upraveno 1
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: novinky 2012

Příspěvekod greenery » pon 06 srp, 2012 8:09 am

.... no jestli k tomu můžu...
Zamračené od p. Báni mám dvě, čmeláka zatím ne, uvažuju o něm. A pokud oba modely porovnám? Cena zamračené je poloviční a jedná se o model s vlastním pojezdem, splňující kriteria pro provoz na kolejišti za přítomnosti dětí a přitom s dostatečnými detaily pro mne. Jízdní vlastnosti vynikající. A s příslibem, že se něco dál dít bude. Čmelák má karoserii posazenou na cizím pojezdu s nádhernými detaily na skříni, ale za dvojnásobnou cenu. Děti na to sáhnout nesmí.
Myslím, že pan Báňa to chytil za ten správný konec.
Modelářů, kteří model koupí kvůli úžasným detailům s tím, že na to téměř nelze sáhnout, nedejbože, že se to na kolejišti převrátí, opravdu asi nebude tolik. Netvrdím ale, že čmeláka nakonec nekoupím, líbí se mi. Ale v potaz při rozhodování berete mnohem více kriteríí, než jen kličky na zadeklování. A pro skutečného modeláře je tu pořád alternativa shodná s přístupem Techimage, na cizí pojezd si posadí karoserii z leptu. Já na Roco nečekám, kdoví, jestli se něčeho dočkáme. Jen uvažuju v duchu toho, co jsem napsal.
Modely Albatros vůbec neřeším, to je pro mě zcela mimo mísu.
No a na obzoru je Brawa s parními lokomotivami a Brawa umí.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pon 06 srp, 2012 9:58 am

vorisekml píše:Nemusím mít úplně všechno. Zde podle mě není poměr cena-promodelování v rovnováze. Ale soudě podle chuti dělat po úspěchu 423.0 se jim to vyplatí, charitu nedělají. Totéž platí i čmeláka Technimage. Prodává se podle mě tak, jak se na jeho cenovou hladinu sluší a patří. Prostě počet lidí dát za model mnohem víc než za mašinku je omezený. Trošku mě mrzí že se v případě ČSD/CZ/SK lokomotiv jde spíše cestou nejdražšího a nejnedostupnějšího modelu /a ještě ne příliš propracovaného/. Pak se pláče, že se to neprodává......

Bohouši máš samozřejmě pravdu, modelů se prodává míň jak hraček, ale kde je ta hranice mezi modelem a hračkou je taky těžký určit. Pokud je čmelák model, co je potom 464.0, nebo 423.0 od AM? Nebo co je potom zamračená MTB i se všemi svými nevýhodami a mouchami? Co je potom brejlovec Roco se všemi svými chybami a stejně tak nepřesný hrboun, kde náprava není v dohlednu? Těžko říct kde je ta hranice. Každý si jí určuje sám. Zásadní rozdíl ale mezi modelem brejlovce, zamračené a čmeláka od Roco nečekejme. Cena bude stejná, u čmeldy vyšší.

Já jsem zvědavý jak se bude prodávat Vánoční hrboun.

Prodávát se bude ještě hůř jak tento. Zejména pokud budou trvat na zachování jejich vybranýho čísla 022 a nedají na to alespoň dvoudílný dvířka...

Moc rád bych podpořil české výrobce. Už jsem se smířil s buldozerovou radlicí MTB zamračené, popis/tabulky ale nezkousnu /jsou tam ještě jiné mouchy, to se dá vyřešit/. Dávat stejný ranec peněz za albína se mě nechce.....Třeba ještě budem u Báni škrábat až uvidíme Roco model zamračené.

Snaha napravit byla, zatím je ticho. Pluh se snad řeší, popisy se myslím taky zpepšily, byť u ČSD verzí zatím ne. Výrobní štítek je pořád velký...

Mimochodem by mě zajímalo zda je pravda že tou úžasnou přestavbou brejlovce na žlutý proužek se zlikvidovaly všechny skladové zásoby rudého unifiku, páč na systému Roco není dostupný.

Zdá se že ano. Pokud červený někdo shání obchdníci je mají, teď jim budou ležet ty přetisky a tapety - kdo chce kam :-))

Sami vidíte že já osobně raději větší kvalitu i za víc, ale ani to tak nemusí být, kdyby se někdo konečně u Roca chytnul za čumák. Vozy se víceméně daří byť i za ně se musí hodně do stolu tlouct. Bohužel to co floppik ukazuje je zrovna protipol. Tyhle nový čísla jsou Roco fantazie. Cisterna tedy určitě (tu si dělali sami), Utz a Vtd ne.
Naposledy upravil ReichenbergW dne pon 06 srp, 2012 5:45 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pon 06 srp, 2012 10:05 am

greenery píše:.... no jestli k tomu můžu...
Zamračené od p. Báni mám dvě, čmeláka zatím ne, uvažuju o něm. A pokud oba modely porovnám? Cena zamračené je poloviční a jedná se o model s vlastním pojezdem, splňující kriteria pro provoz na kolejišti za přítomnosti dětí a přitom s dostatečnými detaily pro mne. Jízdní vlastnosti vynikající. A s příslibem, že se něco dál dít bude. Čmelák má karoserii posazenou na cizím pojezdu s nádhernými detaily na skříni, ale za dvojnásobnou cenu. Děti na to sáhnout nesmí.
Myslím, že pan Báňa to chytil za ten správný konec.
Modelářů, kteří model koupí kvůli úžasným detailům s tím, že na to téměř nelze sáhnout, nedejbože, že se to na kolejišti převrátí, opravdu asi nebude tolik. Netvrdím ale, že čmeláka nakonec nekoupím, líbí se mi. Ale v potaz při rozhodování berete mnohem více kriteríí, než jen kličky na zadeklování. A pro skutečného modeláře je tu pořád alternativa shodná s přístupem Techimage, na cizí pojezd si posadí karoserii z leptu. Já na Roco nečekám, kdoví, jestli se něčeho dočkáme. Jen uvažuju v duchu toho, co jsem napsal.
Modely Albatros vůbec neřeším, to je pro mě zcela mimo mísu.
No a na obzoru je Brawa s parními lokomotivami a Brawa umí.


Vidíte ale jak si protiřečíte. Brawa umí, ale děti na ní nemůžou sáhnout stejně jako na čmeláka. Když se vám na čmeldovi ohne leptaný zábradlí - snadno se narovná. Když vám sáhne dítko na podobný plastový zábradlí o hektora (a u budoucího čmeláka) rupne a je po něm. Zamračená je skříňová lokomotiva a tak není moc co ulomit.
Jinak s pojezdem bych to neviděl černě. TI použilo do vlastního odlitku rámu jen motor, převody a kola. A myslím že zvolili jedině dobře. Vývoj a výroba takových dílů by lokomotivu zase jen zdražily. Máte pocit že MTB má tyto díly vlastní?
Skříň čmeláka je lisovaná z plastu stejně jako MTB. Lepty jsou jen doplňky ale když dám vedle sebe čmeláky a hektory ČS/PMT oku lahodí jen ti čmeláci. Pardon nemůžu si pomoct, jsem detailista :-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník