greenery píše:.... no jestli k tomu můžu...
Zamračené od p. Báni mám dvě, čmeláka zatím ne, uvažuju o něm. A pokud oba modely porovnám? Cena zamračené je poloviční a jedná se o model s vlastním pojezdem, splňující kriteria pro provoz na kolejišti za přítomnosti dětí a přitom s dostatečnými detaily pro mne. Jízdní vlastnosti vynikající. A s příslibem, že se něco dál dít bude. Čmelák má karoserii posazenou na cizím pojezdu s nádhernými detaily na skříni, ale za dvojnásobnou cenu. Děti na to sáhnout nesmí.
Myslím, že pan Báňa to chytil za ten správný konec.
Modelářů, kteří model koupí kvůli úžasným detailům s tím, že na to téměř nelze sáhnout, nedejbože, že se to na kolejišti převrátí, opravdu asi nebude tolik. Netvrdím ale, že čmeláka nakonec nekoupím, líbí se mi. Ale v potaz při rozhodování berete mnohem více kriteríí, než jen kličky na zadeklování. A pro skutečného modeláře je tu pořád alternativa shodná s přístupem Techimage, na cizí pojezd si posadí karoserii z leptu. Já na Roco nečekám, kdoví, jestli se něčeho dočkáme. Jen uvažuju v duchu toho, co jsem napsal.
Modely Albatros vůbec neřeším, to je pro mě zcela mimo mísu.
No a na obzoru je Brawa s parními lokomotivami a Brawa umí.
Vidíte ale jak si protiřečíte. Brawa umí, ale děti na ní nemůžou sáhnout stejně jako na čmeláka. Když se vám na čmeldovi ohne leptaný zábradlí - snadno se narovná. Když vám sáhne dítko na podobný plastový zábradlí o hektora (a u budoucího čmeláka) rupne a je po něm. Zamračená je skříňová lokomotiva a tak není moc co ulomit.
Jinak s pojezdem bych to neviděl černě. TI použilo do vlastního odlitku rámu jen motor, převody a kola. A myslím že zvolili jedině dobře. Vývoj a výroba takových dílů by lokomotivu zase jen zdražily. Máte pocit že MTB má tyto díly vlastní?
Skříň čmeláka je lisovaná z plastu stejně jako MTB. Lepty jsou jen doplňky ale když dám vedle sebe čmeláky a hektory ČS/PMT oku lahodí jen ti čmeláci. Pardon nemůžu si pomoct, jsem detailista
