Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 črc, 2012 7:28 am

Tomáši,díky za smeč :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » stř 11 črc, 2012 7:50 am

Ahoj Jiří, na plánku jsem vyznačil problémová místa tvého návrhu.

1. Kolize odbočné stanice a skryté stanice pro dvoukolejku - v místě tunelového ústí je rozdíl výšek jen 45 mm. Vedlejší trať nemůže klesat do vlastního skrytého nádraží dřív, než mine koleje hlavní tratě. Pak musí klesnout ze 150 mm do 50 mm, ale tak, jak je navrženo, vychází klesání větší než 60 promile.

2. Dvojkolejka vjíždí vpravo do tunelu s kolejemi v různých výškách. Pokud použiješ jeden tunelový portál, nebude to vypadat dobře. Nehledě na to, že ani pokud bude spodní kolej klesat víc než horní, nevejde se pod vedlejší trať.

3. V odbočné stanici na pravém zhlaví vycházejí přestavníky výhybek přímo nad koleje skryté stanice.

4. V plánku ti několikrát vychází koleje mimo plochu rámu. Když rám srovnám na správné rozměry, dolní dvojkolejka bude jednou kolejí mimo. Totéž na druhé straně. Mezi osou koleje a okrajem panelu potřebuješ aspoň 2,5 cm, jinak budou vagóny narážet na stěny.

5. Pokud bude kolejiště ze dvou dílů 240x120 cm, vychází v hlavní stanici angličan na pravém zhlaví v místě řezu. Totéž ve skrytém nádraží pod hlavní stanicí.

Je toho dost, možná jsou tam ještě další věci. Vím, že vypadám jako šťoural, ale snažím se ti pomoci, abys nenarazil na problémy v průběhu stavby. To se problémy odstraňují mnohem hůř.
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-originál-error.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 11 črc, 2012 6:09 pm

Jezkovi voci, chran buh, ja myslim, ze je mnohem lepsi se to dozvedet ted, nez na to prijit pri stavbe, ne? :D :D

Takze A) Kolize odbocne stanice a skryte stanice pro dvojkolejku - prepracovano
B) Ruzne vysky koleji v tunelovem portalu dvojkolejky - prepracovano
C) Prestavniky - problem solved
D) Koleje mimo ram - ve skutecnosti maji desky rozmery 245x125 cm, ale pri tvorbe planku jsem to delal radeji mensi, abych mel kdyztak nejakou rezervu.
E) Anglican - presunut a leve zahlavi lehce prepracovano.
F) Odstrany vsechny koleje s polomerem mensim nez 310 mm, teda az na jednu a tu ani za boha nemuzu na tom planku najit :D :D :D

Jeste jednou mockrat dekuju, ja su fakt asi slepy, ze to vsecko nevidim. Jinak jsem se dneska nudil, protoze cely den prselo a vsechny vagonky jsem uz poslepoval, tak jsem si udelal jeste jeden takovy nastral kolejiste, jak by eventuelne mohlo vypadat, ale je to jenom tak zbezne. :D

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » stř 11 črc, 2012 6:42 pm

Já jsem trochu učesal původní návrh, ale za cenu zrušení lokálky. :( Ten tvůj nový návrh je velice zajímavý, podívám se na něj blíž. :wink:

Stanice je v úrovni +80 mm, skrytá nádraží všechna v úrovni 0 mm, horní stanice celá v úrovni +150 mm.
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-originál-opravený-3-3D.jpg
_modely.biz-Dvořáček-originál-opravený-3-2D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » čtv 12 črc, 2012 11:07 pm

Tak ještě jeden návrh - základ vytvořil Jirka a zdá se, že by to mohlo být ono. :)
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-novy pokus-01-2D.jpg
_modely.biz-Dvořáček-novy pokus-01-3D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 13 črc, 2012 7:08 am

Ahoj,

chvalim, chvalim, je videt, ze mas fakt talent. Povazoval bych to tedy za temer kompletni a hotovy planek. :) Ale mam jenom takove dva jednoduche dotazy :D :D A) Jestli by slo narovnat zausteni lokalky a vedlejsi trate a schovat to castecne do tunelu a z lokalky udelat vykolejkou odbocku do rohu na ten muj oblibeny lom? Popripadne pridat jednu kolej a jednu kusou kolej do stanice na vedlejsi trati? B) K hlavnimu nadrazi mam taky jednu vec a sice, zda je to moje schema koleji v hlavni stanici tak hrozne, protoze takhle mi na vedlejsi trat zbyva jenom jedna hrana ostrovniho nastupiste. Jedine, ze by druha kolej uz nebyla manipulacni a udelalo by se tam sypane vyvysene nastupiste? :D Jinak to nema chybu.

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » pát 13 črc, 2012 9:49 am

Ahoj Jiří,

děkuji za pochvalu, potěší. :wink:

K tomu, co jsem na původním plánku změnil:

B) Hlavní stanice byla v pohodě, ale 1. a 2. staniční kolej (tedy hlavní koleje dvokolejky) neměly v tomhle schématu žádnou nástupištní hranu. :wink:
Takže teď máš 4 nástupištní hrany u kolejí (shora) 3, 1, 2, 4. Druhá kolej vedlejší tratě - 5. staniční kolej - má navrženo jen sypané zpevněné nástupiště (klasické betonové obrubníky z obou stran ~ 250 mm nad temenem kolejnic). 6. kolej je určena především pro nákladní vlaky, koleje 6a, 8 a 8a jsou manipulační, kolej 7 je strojová kolej pro obsluhu depa přestavěného na motorový provoz.

A) Lom jsem udělal jako samostatný modul, budeš moci provozovat ucelené nákladní vlaky s kamením nebo vápnem (pokud to bude vápencový lom s vápenkou). Taky půjde objíždět souprava, nebudeš muset vagóny do lomu sunout.

Zhlaví už bohužel schovat do tunelu nejde, protože jedna trať hned za zhlavím stoupá a druhá klesá, obě se sklonem ~40 promile. Zkoušel jsem přidat další koleje do odbočné stanice, ale dolní zhlaví v oblouku zatím vyhrává na body. :(
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-novy pokus-01-2D.jpg
_modely.biz-Dvořáček-novy pokus-01-3D.jpg
Naposledy upravil lajblt dne ned 15 črc, 2012 6:10 am, celkově upraveno 1
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 13 črc, 2012 11:58 am

Ok, ok ... dobre tedy, pochopil jsem to spravne a neni teda jiz nutne nic predelavat :) Jenom kdyby jsi mi pak mohl poslat ten planek ve wintracku na maila, at si tam muzu dodelat krajinku a tak :D Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod cernos » pát 13 črc, 2012 12:12 pm

Moc pěkný návrh, opravdu moc pěkný...
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » pát 13 črc, 2012 1:04 pm

Ale co je nejdůležitější - Jirka základní schéma vymyslel sám. Já jsem jenom naprojektoval krajinu... :wink:
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Myšpulín » pát 13 črc, 2012 3:31 pm

Jo tohle vypadá velmi pěkně. Je vidět, že víc hlav víc ví a když se opustí neustále uplatňovaná myšlenka a koukne se na to z druhé strany, může to dopadnout líp než dobře.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod jamik22 » sob 14 črc, 2012 7:20 pm

Hezký návrh. Jak tam řešíš SN ?
jamik22
 
Příspěvky: 496
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 14 črc, 2012 8:48 pm

Ahoj, celkem jsou tam tri SN pracujici na principu vratne smycky. Dve jsou na dvoukolejce a jedno je na vedlejsi trati plus jeste dvojkolejne nadrazi skyte v tunelu na vedlejsi trati mezi hlavnim nadrazim a vedlejsim nadrazim. Lokalka zadne skryte nadrazi ani vratnou smycku nema. Schema prikladam. Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 14 črc, 2012 9:43 pm

No tak jsem si nechal osadit planek kolejiste semafory a zatim jsem jich napocital 70.
zluta/zelena/cervena/bila/zluta - 5ks, zluta/cervena/bila/zluta - 3ks, zelena/cervena/bila/zluta - 25ks, zelena/cervena/bila - 1ks, zluta/zelena/bila - 2ks, zluta/bila - 4ks, cervna/bila - 2ks, modra/bila - 25ks, zluta/zelena - 2ks. Takze pokud je tady nejaky odbornik a mohl by se na to zbezne podivat a eventuelne mi to nejak prekontrolovat, abych toho nenakupoval zbytecne moc. No tim padem si myslim, ze analogove ovladat kolejiste v jedne osobe asi nezvladnu ..... :D Tak to abych se zacal poohlizet po nejakem digitalnim systemu :D Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » ned 15 črc, 2012 5:59 am

Ahoj Jiří,

těch návěstidel je zbytečně moc.
Mě to vychází na 12 odjezdových návěstidel Z-Č-B-Ž a 10 seřaďovacích trpasličích B-M v hlavním nádraží. Modelovat autoblok na hlavní trati je zbytečné, stejně nebudou vidět žádná traťová oddílová návěstidla. Vjezdová návěstidla do hlavní stanice jsou "za tunely", takže je není vidět a nepotřebuješ je. :wink:

V odbočné stanici stačí 3 mechanická jednoramenná odjezdová návěstidla (2 na odbočné zhlaví, 1 na opačné k tunelu) a jedno dvouramenné vjezdové s předvěstí z lokálky. Případně (v maximální variantě) 6 odjezdových Z-Č-B-Ž a 1 vjezdové Ž-Č-B-Ž s předvěstí Ž-Z. Vjezdová návěstidla vedlejší tratě do odbočné stanice nepotřebuješ - jsou taky "za tunely".

Koncová stanice návěstidla nepotřebuje vůbec, stačí lichoběžníková tabulka ~50 cm před krajní výhybkou.

Podívej se na 2D plánek o pár příspěvků nahoru, návěstidla tam uvidíš.

Kromě toho - návěstidla se ovládají jako součást nějakého zabezpečovacího zařízení. Minimálně bys měl mít v hlavním nádraží i odbočné stanici návěstidla závislá na poloze výhybek ve vlakové cestě (aby nešlo přestavit návěstidlo do polohy dovolující jízdu, když nejsou správně postavené výhybky). To se dá zajistit - v analogu (digitální jízda vlaků a analogově výhybky a návěstidla) - úplně jednoduchou cestou pomocí zpětného hlášení přestavníků výhybek a jednoduchou elektronikou.
Pokud se rozhodneš ovládat kolejiště celé digitálně, budeš potřebovat PC a k němu dost elektroniky. Každý prvek (výhybka, návěstidlo, detektor obsazení úseku) bude muset mít svůj dekodér. A to je dost drahá záležitost. A taky složitá na odladění a nastavení, pokud ses s digitálem ještě nesetkal.

Upravil jsem trochu schéma skrytých nádraží, myslím, že takto se ti bude výrazně lépe stavět (přechody mezi díly kolejiště - všechny až na jeden - jsou kolmo). Skrytá nádraží hlavní trati jsou v úrovni 0 mm, skryté nádraží vedlejší trati v úrovni 50-60 mm. Hlavní nádraží je v úrovni 140 mm, odbočná stanice v úrovni 100 mm, koncová v úrovni 230 mm. Minimální poloměr oblouku ve skrytých nádražích je 353 mm.
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-novy pokus-01-2D-L3.jpg
vrstva 3 - tunely
_modely.biz-Dvořáček-novy pokus-01-2D-L2.jpg
vrstva 2 - skrytá nádraží
Naposledy upravil lajblt dne ned 15 črc, 2012 6:32 am, celkově upraveno 2
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník