KOLEJIVO

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod MirekTT » stř 13 čer, 2012 6:02 pm

Rozdíl je uspokojivý. 75 nevypadá tak hovadsky, pruty působí jemněji. Nejmodelověji vypadá code55, ale je již nesjízdný pro vše neupravené na R25 a možná ještě víc, zkušenosti ale nemám.
Hodně udělá nástřik celého kolejiva zemitou a na to boky kolejnic rzí, celé to splyne jako korpulentní baba v černém, svítí jen hlavy kolejnic jako ve skutečnosti.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Adam TT » stř 13 čer, 2012 6:10 pm

MirekTT píše:Rozdíl je uspokojivý. 75 nevypadá tak hovadsky, pruty působí jemněji. Nejmodelověji vypadá code55, ale je již nesjízdný pro vše neupravené na R25 a možná ještě víc, zkušenosti ale nemám.
Hodně udělá nástřik celého kolejiva zemitou a na to boky kolejnic rzí, celé to splyne jako korpulentní baba v černém, svítí jen hlavy kolejnic jako ve skutečnosti.


Moc děkuji !!
Adam Buchal TT - ČD/ČSD - kolejiště v plánu
Adam TT
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 24 říj, 2011 6:10 pm
Bydliště: Hodonín

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod radeksindy » stř 13 čer, 2012 7:30 pm

Dovolím si přidat pohled hánulový, ale technicky v zásadě platný i pro TT. Code 55 od ME má šířku paty asi 1,4mm, což je o 0,35mm méně než code 70 od ME, code 75 PECO a code 83 Tillig. Takže pokud budete do podloží původně určených pro tyto pruty dávat code 55, tak to nebude držet rozchod. A to je problém. Jinak u TT by s výškou okolku u code 55 nemusel být problém, přeci jenom jsou okolky o něco nižší než u H0, tam je code 55 jen pro RP25. A nejen výška profilu působí na vzhled kolejiva, ale hlavně šířka hlavy. Tam je code 75 o více jak desetinku užší než Tilli code 83. V tomto ohledu je asi nejlepší code 80 nebo 60 PECO, ty jsou v hlavě užší o čtvrt milimetru.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Adam TT » stř 13 čer, 2012 8:13 pm

radeksindy píše:Dovolím si přidat pohled hánulový, ale technicky v zásadě platný i pro TT. Code 55 od ME má šířku paty asi 1,4mm, což je o 0,35mm méně než code 70 od ME, code 75 PECO a code 83 Tillig. Takže pokud budete do podloží původně určených pro tyto pruty dávat code 55, tak to nebude držet rozchod. A to je problém. Jinak u TT by s výškou okolku u code 55 nemusel být problém, přeci jenom jsou okolky o něco nižší než u H0, tam je code 55 jen pro RP25. A nejen výška profilu působí na vzhled kolejiva, ale hlavně šířka hlavy. Tam je code 75 o více jak desetinku užší než Tilli code 83. V tomto ohledu je asi nejlepší code 80 nebo 60 PECO, ty jsou v hlavě užší o čtvrt milimetru.


U okolků RP 25 bude možná problém, jak je dostat na hnací vozidla ? viděl jsem RP 25 na vozy, ale na mašiny ne. Ono bude asi fakt jednodušší šupnout tam tilliga, nebo code 75. Ale děkuji za připomínku ohledně rozchodu. Z rozchodem by problém možná nebyl, ale souprava by se asi pořádně vlnila
Adam Buchal TT - ČD/ČSD - kolejiště v plánu
Adam TT
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 24 říj, 2011 6:10 pm
Bydliště: Hodonín

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod mizl » stř 13 čer, 2012 8:52 pm

Adam TT píše:U okolků RP 25 bude možná problém, jak je dostat na hnací vozidla ? viděl jsem RP 25 na vozy, ale na mašiny ne. Ono bude asi fakt jednodušší šupnout tam tilliga, nebo code 75. Ale děkuji za připomínku ohledně rozchodu. Z rozchodem by problém možná nebyl, ale souprava by se asi pořádně vlnila


Sice s tím nemám zkušenosti, ale viděl bych to na stažení kola z osiček s ozubenými koly a na místo nich nalisovat kola RP 25. Když tak mě povolanější opraví ...

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Adam TT » stř 13 čer, 2012 8:56 pm

mizl píše:
Adam TT píše:U okolků RP 25 bude možná problém, jak je dostat na hnací vozidla ? viděl jsem RP 25 na vozy, ale na mašiny ne. Ono bude asi fakt jednodušší šupnout tam tilliga, nebo code 75. Ale děkuji za připomínku ohledně rozchodu. Z rozchodem by problém možná nebyl, ale souprava by se asi pořádně vlnila


Sice s tím nemám zkušenosti, ale viděl bych to na stažení kola z osiček s ozubenými koly a na místo nich nalisovat kola RP 25. Když tak mě povolanější opraví ...

Michal


Taky možnost. Otázka je, zda na to doplatí dvojkolí, já nebo oba :D
Adam Buchal TT - ČD/ČSD - kolejiště v plánu
Adam TT
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 24 říj, 2011 6:10 pm
Bydliště: Hodonín

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod mizl » stř 13 čer, 2012 9:00 pm

Adam TT píše:Taky možnost. Otázka je, zda na to doplatí dvojkolí, já nebo oba :D


Dají se na stahování a lisování dvojkolí koupit přípravky. V tom bych problém neviděl. Otázkou je zda se to nalisuje správně. Tak, aby kola neházeli.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Adam TT » stř 13 čer, 2012 9:12 pm

No právě, mám dvě levé ruce :-) Asi to nebudu řešit, přináší to samá překvapení :)
Adam Buchal TT - ČD/ČSD - kolejiště v plánu
Adam TT
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 24 říj, 2011 6:10 pm
Bydliště: Hodonín

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod radekkrupka » čtv 14 čer, 2012 9:54 am

mizl píše:Sice s tím nemám zkušenosti, ale viděl bych to na stažení kola z osiček s ozubenými koly a na místo nich nalisovat kola RP 25. Když tak mě povolanější opraví ... Michal

No jo, jenže co páry? Co lokomotivy s loukoťovými koly - Bastard, ...?

A další věc - koleje ještě budiž - ale budeš si stavět svoje výhybky? Ty totiž zatím pořád dělá jenom Tillig. Kuehn budiž, ale jeho nabídka je zatím velmi omezená.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Adam TT » čtv 14 čer, 2012 11:09 am

radekkrupka píše:
A další věc - koleje ještě budiž - ale budeš si stavět svoje výhybky? Ty totiž zatím pořád dělá jenom Tillig. Kuehn budiž, ale jeho nabídka je zatím velmi omezená.


Mám v plánu motorovou trakci, bastard nejspíš nehrozí ( ale slintám po něm ), a páry jdou zcela mimo mě. Někde musím omrknout code 75, to bude možná kompromis mezi modelovějším vzhledem oproti tilligu a funkčností oproti nízkému code 60. Jinak výhybky si stavět budu, do tillig podloží jednoduše místo přiložených prutů nasunu a vybrousím jazyky z nižšího profilu.
Adam Buchal TT - ČD/ČSD - kolejiště v plánu
Adam TT
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 24 říj, 2011 6:10 pm
Bydliště: Hodonín

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod radeksindy » čtv 14 čer, 2012 11:10 am

Sice s tím nemám zkušenosti, ale viděl bych to na stažení kola z osiček s ozubenými koly a na místo nich nalisovat kola RP 25. Když tak mě povolanější opraví ...

To má několik zásadních problémů. Jedna strana je technologie. Sundat to lze jednoduchým stahovákem, lisovat už je to potřeba na přesných přípravcích, v případě parních lokomotiv je potřeba zajistit přesný úhel. Tedy nejlépe na soustruhu s patřičnými přípravky. Druhá strana věci jsou samotná kola RP25, která v H0 nejsou (tím méně v TT) k dispozici pro libovolné stroje. S diskovými koly si nějak poradíme, s loukoťovými je to o dost horší. V každém případě třeba RP25 kola na parní lokomotivy jsou docela drahá, třeba komplet na 50 nebo 52 je tak kolem 220Eur. V TT to bude vzhledem k rozšíření finescale a vůbec celému trhu o dost horší.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Adam TT » čtv 14 čer, 2012 7:55 pm

radeksindy píše:Sice s tím nemám zkušenosti, ale viděl bych to na stažení kola z osiček s ozubenými koly a na místo nich nalisovat kola RP 25. Když tak mě povolanější opraví ...

To má několik zásadních problémů. Jedna strana je technologie. Sundat to lze jednoduchým stahovákem, lisovat už je to potřeba na přesných přípravcích, v případě parních lokomotiv je potřeba zajistit přesný úhel. Tedy nejlépe na soustruhu s patřičnými přípravky. Druhá strana věci jsou samotná kola RP25, která v H0 nejsou (tím méně v TT) k dispozici pro libovolné stroje. S diskovými koly si nějak poradíme, s loukoťovými je to o dost horší. V každém případě třeba RP25 kola na parní lokomotivy jsou docela drahá, třeba komplet na 50 nebo 52 je tak kolem 220Eur. V TT to bude vzhledem k rozšíření finescale a vůbec celému trhu o dost horší.


Celkově mi přijdou RP 25 dražší.
Adam Buchal TT - ČD/ČSD - kolejiště v plánu
Adam TT
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 24 říj, 2011 6:10 pm
Bydliště: Hodonín

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod MirekTT » čtv 14 čer, 2012 8:12 pm

Pokud nekitaříš špičkové diorama, je code75 skvělá alternativa. Já mám kolejivo standard Tillig a nestěžuju si. RP25 je pro TT tak do vitrýny, na ježdění už by mohly být potíže. Poměr vizualizace-cena-problémy pro RP25 v TT nevychází myslím nejlíp.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Adam TT » čtv 14 čer, 2012 8:19 pm

MirekTT píše:Pokud nekitaříš špičkové diorama, je code75 skvělá alternativa. Já mám kolejivo standard Tillig a nestěžuju si. RP25 je pro TT tak do vitrýny, na ježdění už by mohly být potíže. Poměr vizualizace-cena-problémy pro RP25 v TT nevychází myslím nejlíp.


Už jsem zpracovaný :) Pokud je to code 75 jemnější, půjdu do něj, tillig je takový hrubý. Jinak sem tam ti kouknu na rajče, a klobouk dolu, třeba teď jsem študoval příběh s potokem a sopečným kyblíkem :D
Adam Buchal TT - ČD/ČSD - kolejiště v plánu
Adam TT
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 24 říj, 2011 6:10 pm
Bydliště: Hodonín

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod radekkrupka » pát 15 čer, 2012 8:00 am

MirekTT píše:Pokud nekitaříš špičkové diorama, je code75 skvělá alternativa. Já mám kolejivo standard Tillig a nestěžuju si. RP25 je pro TT tak do vitrýny, na ježdění už by mohly být potíže. Poměr vizualizace-cena-problémy pro RP25 v TT nevychází myslím nejlíp.

To jsem chtěl říct - RP25 pohledově super, ale i s klasickými okolky je občas problém udržet vozy a hnací vozidla na kolejích - vliv kinematiky, nepřesnosti kolejí, výhybky jsou případ sám pro sebe... zkrátka dobře - nelze vše prostě zmenšit pomocí měřítka a čekat, že to bude fungovat. Ale třeba dokážeš, že to tak být nemusí.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků