Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
MirekTT píše:Rozdíl je uspokojivý. 75 nevypadá tak hovadsky, pruty působí jemněji. Nejmodelověji vypadá code55, ale je již nesjízdný pro vše neupravené na R25 a možná ještě víc, zkušenosti ale nemám.
Hodně udělá nástřik celého kolejiva zemitou a na to boky kolejnic rzí, celé to splyne jako korpulentní baba v černém, svítí jen hlavy kolejnic jako ve skutečnosti.
radeksindy píše:Dovolím si přidat pohled hánulový, ale technicky v zásadě platný i pro TT. Code 55 od ME má šířku paty asi 1,4mm, což je o 0,35mm méně než code 70 od ME, code 75 PECO a code 83 Tillig. Takže pokud budete do podloží původně určených pro tyto pruty dávat code 55, tak to nebude držet rozchod. A to je problém. Jinak u TT by s výškou okolku u code 55 nemusel být problém, přeci jenom jsou okolky o něco nižší než u H0, tam je code 55 jen pro RP25. A nejen výška profilu působí na vzhled kolejiva, ale hlavně šířka hlavy. Tam je code 75 o více jak desetinku užší než Tilli code 83. V tomto ohledu je asi nejlepší code 80 nebo 60 PECO, ty jsou v hlavě užší o čtvrt milimetru.
Adam TT píše:U okolků RP 25 bude možná problém, jak je dostat na hnací vozidla ? viděl jsem RP 25 na vozy, ale na mašiny ne. Ono bude asi fakt jednodušší šupnout tam tilliga, nebo code 75. Ale děkuji za připomínku ohledně rozchodu. Z rozchodem by problém možná nebyl, ale souprava by se asi pořádně vlnila
mizl píše:Adam TT píše:U okolků RP 25 bude možná problém, jak je dostat na hnací vozidla ? viděl jsem RP 25 na vozy, ale na mašiny ne. Ono bude asi fakt jednodušší šupnout tam tilliga, nebo code 75. Ale děkuji za připomínku ohledně rozchodu. Z rozchodem by problém možná nebyl, ale souprava by se asi pořádně vlnila
Sice s tím nemám zkušenosti, ale viděl bych to na stažení kola z osiček s ozubenými koly a na místo nich nalisovat kola RP 25. Když tak mě povolanější opraví ...
Michal
Adam TT píše:Taky možnost. Otázka je, zda na to doplatí dvojkolí, já nebo oba
mizl píše:Sice s tím nemám zkušenosti, ale viděl bych to na stažení kola z osiček s ozubenými koly a na místo nich nalisovat kola RP 25. Když tak mě povolanější opraví ... Michal
radekkrupka píše:
A další věc - koleje ještě budiž - ale budeš si stavět svoje výhybky? Ty totiž zatím pořád dělá jenom Tillig. Kuehn budiž, ale jeho nabídka je zatím velmi omezená.
radeksindy píše:Sice s tím nemám zkušenosti, ale viděl bych to na stažení kola z osiček s ozubenými koly a na místo nich nalisovat kola RP 25. Když tak mě povolanější opraví ...
To má několik zásadních problémů. Jedna strana je technologie. Sundat to lze jednoduchým stahovákem, lisovat už je to potřeba na přesných přípravcích, v případě parních lokomotiv je potřeba zajistit přesný úhel. Tedy nejlépe na soustruhu s patřičnými přípravky. Druhá strana věci jsou samotná kola RP25, která v H0 nejsou (tím méně v TT) k dispozici pro libovolné stroje. S diskovými koly si nějak poradíme, s loukoťovými je to o dost horší. V každém případě třeba RP25 kola na parní lokomotivy jsou docela drahá, třeba komplet na 50 nebo 52 je tak kolem 220Eur. V TT to bude vzhledem k rozšíření finescale a vůbec celému trhu o dost horší.
MirekTT píše:Pokud nekitaříš špičkové diorama, je code75 skvělá alternativa. Já mám kolejivo standard Tillig a nestěžuju si. RP25 je pro TT tak do vitrýny, na ježdění už by mohly být potíže. Poměr vizualizace-cena-problémy pro RP25 v TT nevychází myslím nejlíp.
MirekTT píše:Pokud nekitaříš špičkové diorama, je code75 skvělá alternativa. Já mám kolejivo standard Tillig a nestěžuju si. RP25 je pro TT tak do vitrýny, na ježdění už by mohly být potíže. Poměr vizualizace-cena-problémy pro RP25 v TT nevychází myslím nejlíp.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků