Zamračená v H0 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod jirie123 » úte 06 bře, 2012 8:42 pm

Dovolím si vložit fragment e-mailu, který mi poslal Ing. G. Meszároš:

Čo sa Bardotky týka, tak máme jednu novú nahrávku z vodného odporu,
ktorá Vás určite uspokojí, len to musím zostrihať. Je to zatial jediná
mašina, u ktorej máme takúto nahrávku. Tiež nie je jednboduché sa k
vodnému odporu dostať. Táto nahrávka bola v štýle, sadaj do auta,
barca je dnes na odpore (to do auta je 1,5 hod. cesty :-), odpory sa
robia málo a už málokde).
V každom prípade sa budeme snažiť z každej nahrávky vydolovať maximum.
S pozdravom,
Ing. Gabriel Mészároš
Artol s.r.o.
Je to tedy na dobré cestě :mrgreen:

Marná sláva Bardotku je nejlépe poslouchat na "Slezském Semmeringu" :wink:
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 07 bře, 2012 7:08 am

Výsledná kvalita zvuku je přímo závislá na precizním nastavení samotného dekodéru a rozhodně to není o nastavení jednoho nebo dvou CV.Mám možnost díky Fuldovi,který mi zhotovil programovadlo,číst nastavení jednotlivých CV,takže je velice zajímavé porovnávat různá nastavení CV,třeba originál zvuku mašiny Fleischman a doporučená nastavení od výrobce dekodéru.Proto taky FLM uvádí u mnoha CV -nastaveno z výroby a dost jsem se divil,jak jsou ty hodnoty rozdílné.Pochopitelně tam jsou jiné zvuky než nabízí ESU neb Fleischmann má svou vlastní databázi zvuků a dostat se k nim není možné než tak,že si koupíte ozvučenou verzi mašiny.
Samotné nastavování je běh na dlouhou trať,protože pokud máte u každého CV až 255 možností,tak to samozřejmě chvíli trvá.A aby to nebylo tak jednoduché,tak tím,že přidáte v CV X musíte ubrat nebo přidat v CV Y a Z,takže je to opravdu běh na dlouhou trať,ale výsledek stojí určitě za to.Teď jsem si pár dní hrál s dekodérem Uhlenbrock,kde se je zvuk závislý třeba i na takových věcech jako je zvyšování/snižování zátěže,ale také zrychlování a zpomalování.
Ideální samozřejmě je,pokud je mašina vybavena snímačem otáček kol,pak je to ještě ještě větší pošušňáníčko. :D
Takže hodně zdaru při bádání. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod pepiknemecek » stř 07 bře, 2012 7:37 am

kubulak píše:po poslechu obou zvuku bardotky, ktere jsou k dispozici (ZIMO+Artol x ESU v4.0 kam nahral zvuk p. Simacek (stokr7) - byla zde k tomu diskuze, ....


Bohužel video hodně zkresluje.Je to způsobeno tím že je video pořízeno pouze fotoaparátem a celé kolejiště je obehnáno plexi. Ve skutečnosti se zvuk do dekodéru ESU lepší než pro Zimo. Můj osobní názor a zprostředkovaně reakce od několika kolegů. Nutno slyšet naživo. Není potřeba vyměňovat vestavěné repro MTB. Dekodér ESU sním hraje suprově (stejně tak i v TT) Všem doporučuji :P
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod JBr » stř 07 bře, 2012 8:59 am

Na tom zvuku pro ESU mi nesedi jedna vec, masina jede solo konstantni rychlosti a porad chrochta jak pri rozjezdu. Ten zvuk v Zimo mi prijde v tomhle ohledu blizsi tomu, co vidam nekolikrat tydne za oknem, kdyz vrsovaci vezou z ONJ vozy do Janozy na Zlicin. Nejsou to zadne extra zateze, tak 3-4 vozy, a masina udela pri rozjezdu chro chro chro a pak uz je slyset jen huceni a svisteni trakcaku a chrochta zase jen kdyz za to fira trosku vezme. Takhle bez zateze mi proste prijde Zimo realnejsi. Ale kdo vi, jak by to vypadalo, kdyz by se za ni zaprahlo 20 voziku, jestli by zvuk zustal stejny nebo jestli tam opravdu funguje nejaka zmena zvuku na zaklade zatizeni?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod pepiknemecek » stř 07 bře, 2012 10:16 am

Podle mého názoru je zvuk Zimo konstantní i při velké zátěži. U zvuku pro dekodér ESU, nikoliv ESU zvuku, protože fi. ESU se zvukem nemá nic společného, je slyšet chrochtání a po rozjezdu i turbo. Při "náhlém" snížení rychlosti spadnou otáčky do volnoběhu a po chvíli mašina opět "zabere" Chce to prostě slyšel naživo :P
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod V_Báňa » stř 07 bře, 2012 10:24 pm

Letní pluh s otvory
Přílohy
751-pluh1.jpg
751-pluh1.jpg (19.79 KiB) Zobrazeno 5565 krát
V_Báňa
 
Příspěvky: 103
Registrován: stř 07 kvě, 2008 2:43 pm
Bydliště: Praha

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod George V. » čtv 08 bře, 2012 5:51 am

...no nevím, nevím. Myslím, že tohle řečení nepotěší ani vitrínkáře, ani jezdiče. Měl bych návrh na kompromis. Co zkusit přepracovat kinematiku na typ "Guetzold", neboli udělat zároveň s kinematikou výkyvný pluh. Odstranila by se tím "nekompatibilita" s Roco spřáhlem... Ta kinematika by mohla být snadno demontovatelná a pro vitrínkáře by mohl být k dispozici plný pluh (třeba i z leptu...).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 08 bře, 2012 5:57 am

pepiknemecek píše:Podle mého názoru je zvuk Zimo konstantní i při velké zátěži. U zvuku pro dekodér ESU, nikoliv ESU zvuku, protože fi. ESU se zvukem nemá nic společného, je slyšet chrochtání a po rozjezdu i turbo. Při "náhlém" snížení rychlosti spadnou otáčky do volnoběhu a po chvíli mašina opět "zabere" Chce to prostě slyšel naživo :P


Zimo dekodéry samozřejmě umí změnu charekteristiky zvuku podle provozního režimu,jde jen o to se ponořit do nul a jedniček a naprogramovat to,jak jsem psal výše. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod fanton23 » čtv 08 bře, 2012 5:59 am

George V. píše:...no nevím, nevím. Myslím, že tohle řečení nepotěší ani vitrínkáře, ani jezdiče. Měl bych návrh na kompromis. Co zkusit přepracovat kinematiku na typ "Guetzold", neboli udělat zároveň s kinematikou výkyvný pluh. Odstranila by se tím "nekompatibilita" s Roco spřáhlem... Ta kinematika by mohla být snadno demontovatelná a pro vitrínkáře by mohl být k dispozici plný pluh (třeba i z leptu...).


Z čeho usuzujete pane kolego, že nepotěší jezdiče ? Podle mě je to pěkné řešení a dobrý kompromis mezi vitrínou a provozním a zároveň reálným pluhem.
fanton23
 
Příspěvky: 30
Registrován: ned 09 led, 2011 4:08 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod George V. » čtv 08 bře, 2012 6:08 am

...tak mně by tam chyběl výřez pro výkyv kinematiky. Nevlastním totiž tělocvičnu :mrgreen: .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod V_Báňa » čtv 08 bře, 2012 8:25 am

Pluh je nabídnut jako kompromis pro použití modelu v ucelených vlacích, které jezdí jedním směrem a je zbytečné aby tam koukala díra na kinematiku. Škoda že české dráhy taky neprovozují vlaky na poloměrech 32m, to by se asi bez kinematiky neobešly a reálný pluh by vypadal jinak. Pro extrémní modeláře není složité současný pluh uříznout v pulce a nastavit echt leptem.

Řešení ala Roco u Brejlí HO (nasadka na šachtu) se nabízí díky tomu, že Brejle mají výjimečný a velmi přiznivý tvar pluhu- rovná tenká svislá deska, navíc vyklenutá do oblouku. U mráči a jiných je šíp, zaklenutý pod čelník, navíc pod uhlem , nevidím tam místo na nějaké "násadky". Tj sám jsem zvědav jak si poradí, aby to vydrželo provozní namáhání. Obzvlášte u Mráči je šíp dost ostrý a pod takovým uhlem, že jsem se v případě Fleischmman spřáhla nevědomky témeř dotkl průseru :oops: . Ale dodržel jsem normu vzdálenosti nárazník-nárazník :P

Nechci aby se z modelu kvuli vitrínovým pluhům cokoliv vyjímalo a schovávalo, poněvadž se tyto díly poztrácí a za 2 roky budeme vysvětlovat lidem proč poslání pružinky, šroubku a kinematiky stojí 150 kč, poněvadž někdo si musí najít čas, dát do obálky, napsat adresu, dojít na poštu vypsat doporučenku aj. Tohle zažít nechci, zdržuje to a navíc v době, kdy už bude v zájmu něco jiného.
V_Báňa
 
Příspěvky: 103
Registrován: stř 07 kvě, 2008 2:43 pm
Bydliště: Praha

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod greenery » čtv 08 bře, 2012 8:41 am

... jen se chci zeptat, tohle by nešlo? Mě by stačilo, když tam budou ty díry odspodu naznačené a bude i díra na kinematiku. Ono i u skutečné mašiny je část pluhu jakoby zakrytá stínem od rámu, nárazníků, přesně v místě díry pro kinematiku.
Omlouvám se za prznění obrázku, ale je to lepší než popis.
Přílohy
751-pluh3.jpg
751-pluh3.jpg (54.3 KiB) Zobrazeno 5437 krát
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 08 bře, 2012 9:01 am

Za sebe dávám přednost prvnímu řešení p. Báni, tj. díra jen na kinematiku. Pokud by bylo ale možné uskutečnit následující myšlenku, myslím že by to uspokojilo 100% modelářů - plný otvor na výkyv kinematiky a plný pluh s omezeným otvorem na spřáhlo. K mašině dávat automaticky děrovaný pluhy s plným výkyvem kinematiky, ty děrované pluhy s malým otvorem pak jako option na dokoupení pro ty co budou mít zájem si na vlastní triko model došperkovat... Stávající zimní pluhy dodávat též jako option...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod V_Báňa » čtv 08 bře, 2012 9:14 am

Hmm, může, ale jen jeden (typ).
Berte to tak, že se místo pluhu na barči mohl za ty peníze vyrobit třeba pluh na Modrý šíp či jiný "neekonomický" model.

Forma se vyrábí zítra, je nečekaně a nakrátko volno, tak musím reagovat rychle, večer musí být hotovy CAM data. Tak který?

--------------------
Stávající pluhy budou vždy standard, jsou robustní a je menší riziko při montáži že se model poškodí. Doplňkový pluh bude slabší, v balíčku, není čas ještě někde řešit prodej položky za pár korun.
Naposledy upravil V_Báňa dne čtv 08 bře, 2012 9:23 am, celkově upraveno 1
V_Báňa
 
Příspěvky: 103
Registrován: stř 07 kvě, 2008 2:43 pm
Bydliště: Praha

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod harttman » čtv 08 bře, 2012 9:28 am

Já jsem pro řešení p. Báni. Díra na kinematiku jde vždý rozšířít.
Uživatelský avatar
harttman
 
Příspěvky: 133
Registrován: pát 02 bře, 2012 1:48 pm
Bydliště: Orlová

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků