Podklady pro stavbu vozů Uacs (Raj )

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » sob 11 dub, 2015 4:48 pm

Zařízení: samočinná plnicí hubice SPH 300V
Zákazník: Chlumčanské keramické závody a. s.
Investor: Chlumčanské keramické závody a. s. Chlumčany
Zak.č.: 47/01
Dopravovaný materiál: živec
Typ hubice: SPH 300V
Počet hubic: 2 ks
Projekt. výkonnost: 20 t/hod
Rok realizace: 2001
Forma dodávky: dodávka na klíč
Zdroj: http://www.rayman.cz/
Vozy Uacs společnosti JIKA
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » sob 11 dub, 2015 5:59 pm

Elektrická lokomotiva 122 053-2 ČD Cargo v čele uceleného vlaku s vozy Uacs projíždí železniční stanicí Ústí nad Orlicí. Foto Jiří Adolf.

I takový krásný pohled se může přenést do modelového provedení na Vašem kolejišti.
Informací o cibulových vozech je na tomto vláknu dost. Každý si jistě najde podnik a dobu, která se může postavit.
Budu rád za každou sebemenší informaci, či fotku vozů Raj, Uac a Uacs.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 12 dub, 2015 7:14 am

Přečerpávání vápna, Bochov, ČTK 11.8.1980.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 12 dub, 2015 7:57 am

ČTK 1998 - Pohled na vůz Uacs ze spodu je možný jen při nehodě. :D
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 12 dub, 2015 8:07 am

Předchůdce vozů Uacs vůz Paoj 3.75432 - Závod první pětiletky Milevsko , rok 1957, foto: ČTK.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Svratka » ned 12 dub, 2015 12:09 pm

Prohlédneme-li si podrobněji různé vozy Uacs typu 451.1, zjistíme, že se liší provedení výztuh. Pro demonstraci jsem si dovolil využít několik fotografií, zde již publikovaných.

Na snímku vozu 83 54 930 7 123-6 vidíme provedení klasické, bez výztuh na rámu a rakvi.

Na dalším snímku, bohužel vozu s neidentifikovatelným číslem, je vůz, kde vidíme šikmé výztuhy pod každou trubkou na plnění vzduchem při vyprazdńování (trubka s víčkem čouhající z každé cibule), tedy mezi rakví a rámem.

Na snímku vozu 83 54 930 7 999-9 vidíme nejen tyto výztuhy, ale současně i výztuhy na rámu vozu (podélníku), vždy opět pod každou cibulí.

Otázka tedy jednak zní, jsou tyto výztuhy skutečně výztuhami? A byly na vozech již z výroby, nebo byly doplněny při revizích v ŽOS Krnov dle zájmu majitele vozu? Pokud již z výroby byly, dalo by se určit, které série z kterých let výroby mají tedy jaké to konkrétní provedení? Navíc, provedení výztuh na šikmé rakvi (druhý a třetí vůz) je u obou vozů odlišné.

Uvítám jakékoli podrobnosti či postřehy.
Přílohy
83 54 930 7 123-6.jpg
DOLVAP, Dolomity Vápno Varín, žst. Varín.jpg
83 54 930 7 999-9.jpg
Svratka
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod mlha » ned 12 dub, 2015 1:18 pm

obr.2, nejsou to jenom krycí plechy proti odření barvy rakve při odpojování výpustné hadice? Výstuha tady podle mě nemá smysl
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 12 dub, 2015 1:55 pm

Krycí plechy (výztuhy).
Na fotce (Přečerpávání vápna, Bochov, ČTK 11.8.1980.) je krásně vidět opřená hadice o rám vozu. Při přečerpávání jistě hadice pracuje a naráží na hranu rámu a tím se prodírá, až tlakem praskne.
Hadice se bude chovat stejně, jako u fekálního vozu při vytahování žumpy. Podle mně to bude zlepšovatelský nápad.

Jsou to malé drobnosti, které se dají lehce naznačit na modelu.

Ale jinak, pokud jsem někdo chce dát zajímavé fotky cibulek staršího data, tak budu velice rád a myslím, že nejen já. Těch podniků bylo opravdu hodně. A během krátké doby některé podniky zanikly, některé se několikráte přejmenovaly. Bohužel ani jednotlivé podniky nemají svoji historii na svých stránkách čitelnou, ale jen obecnou a nic neříkající. A zase jsou podniky, kde mají svoji historii popsanou dopodrobna.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

hádanka modré Raj s bílým pruhem

Příspěvekod J.Kozak » ned 12 dub, 2015 2:01 pm

Děkuji přispěvatelům tohoto tématu, opravdu vynikající práce.

Dovolte mi prosím předložit (alespoň pro mě) hádanku.
Již několik let mi leží v PC odněkud z hlubin internetu stažený obrázek modrých RAJek s bílým pruhem, dokázal byste je někdo prosím rozpoznat?

Obrázek

U obrázku mám popis: 720 604-8 Sokolov 7.6.2008.

J. Kozák
J.Kozak
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned 26 zář, 2010 2:52 pm

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod MirekTT » ned 12 dub, 2015 2:09 pm

Vovo na svých stránkách u jeho doplňkového leptu rakve uvádí, že se jedná o plechy, které zamezují převáženému nákladu hromadit se na hraně rámu pod výpustěmi, kde by mohly působit korozivně. Prakticky vzato hrana tam bude pořád, takže hadice se může prodřít s plechy i bez nich si myslím.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Svratka » ned 12 dub, 2015 2:34 pm

Bavíme se tu ovšem o těch plechách na rakvi, patrně se tedy objasňuje jejich opodstatnění.
Stále však není známo, zda to byla rekonstrukce v ŽOS dle požadavku majitele, nebo u části vozů z výroby?

Ovšem podstatnější stále zůstává nezodpovězeno, a to výztuhy na rámu vozu, to snad nemá s ulpíváním materiálu či prodřením hadice nic společného...

Zajímavostí vozů Raj je systém jejich vyprazdňování, kde např.trubky žebříku jsou součástí tlakového rozvodného systému potrubí na stlačený vzduch. Znatelné dle masívních přírub nahoře.
Svratka
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 12 dub, 2015 4:53 pm

Prohlídnul jsem si katalog vagonky Poprad, vydaný v roce 1982 a na náčrtku vozu žádné plechy nejsou kresleny. Přitom mají přidanou fotku, kde je rám“V“.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 12 dub, 2015 5:07 pm

Dostal jsem několik poznámek, že nemůžou na internetu najít dříve uváděné vozy.
Zde jsou.
Raj (Uacs) 84 54 930 6 926-2 Inž. a prům. stavby n.p. Praha
Raj (Uacs) 84 54 930 7 179-7 Tatra n.p. Kopřivnice.
Raj (Uacs) 84 54 932 1 097-3 Šumavské vápence Velké Hydčice n.p
Fota: PetrS, rok 1991 Praha Smíchov.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: hádanka modré Raj s bílým pruhem

Příspěvekod Tempotaxi » ned 12 dub, 2015 8:42 pm

J.Kozak píše:Děkuji přispěvatelům tohoto tématu, opravdu vynikající práce.
Dovolte mi prosím předložit (alespoň pro mě) hádanku.
Již několik let mi leží v PC odněkud z hlubin internetu stažený obrázek modrých RAJek s bílým pruhem, dokázal byste je někdo prosím rozpoznat?
U obrázku mám popis: 720 604-8 Sokolov 7.6.2008.
J. Kozák


Podle mě to budou prodané nebo pronajaté vozy na dopravu cukru nebo podobného produktu. Podobně jsou nabarveny vozy v Německu na přepravu cukru. Třeba je to jinak. Zatím jsem takto namalovaný vůz neviděl.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod E27 » pon 13 dub, 2015 6:39 pm

Pozor!

Na základe konzultácie s pánom Trojanovským bude vyrobená opäť séria Raj (Bramos) firma Kalcit Gombasek. Ak máte záujem, prosím RP.
Bramos vozeň, tamponový potisk, leptané doplnky. Cena bude daná dodatočne.
Máte o vozeň záujem? Budú 2 rôzne inventárne čísla.

Obrázek
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník