TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » stř 10 říj, 2012 8:36 pm

Náhrada EW2 za EW1 má smysl jen v případě hlavní koleje. Pokud jsou usazeny šikmo (v matečné koleji), smysl to nemá, protože se stejně pro zachování rozteče sousedních kolejí musí používat spolu s EW1 vyrovnávací kolej. Tato kombinace je pak stejně dlouhá jako samotná EW2. Takže v tomhle případě by se neušetřilo víc než asi 12,5 cm (4 EW1 namísto 4 EW2). Stojí to za zhoršení jízdních vlastností?
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Jeff Hopper » stř 10 říj, 2012 9:17 pm

Jo tak to bude asi tím, že ty protahovadla nepoužívám. EW 1 jízdní vlastnosti u 6 vozové soupravy asi nezhorší. Jinak já s EW 1 problém nemám a to ani u delších souprav.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » pát 12 říj, 2012 2:39 pm

Zase jeden pokus...

Janek mi psal, že vpravo od kolejiště je ještě asi 2,5 metru špatně přístupného prostoru. Prodloužil jsem tedy kolejiště o 45 cm z 3,55 m na 4 metry. Aby v případě potřeby nebylo nutné nad kolejištěm levitovat, jsou v místě přehrady a řeky navrženy dva "montážní" otvory z odnímatelných kusů krajiny (cca 80x40 cm) pro přístup k trati a krajině vzadu.

Stanice má 4 dopravní koleje o užitečných délkách 170-190-190-150 cm (od budovy 3+3a-1-2-4, počítáno od návěstidla k návěstidlu, čili je tam ještě pár cm rezerva k námezníku :) ). K tomu manipulační koleje 5 (~90 cm) a 6 (~120 cm) a dvoukolejná vlečka připojená výhybkou k odbočení 7. koleje (manipulační se skladištěm).

Výtopna má vlastní strojovou kolej, k níž je připojená provozní infrastruktura - zbrojení uhlím a naftou s oddělenými provozními prostory (skládka uhlí a naftové nádrže) a vjezdovými kolejemi k točně, popelová/odkalovací jáma s vodním jeřábem, výjezdová kolej s pískovací věží a výdejnou olejů. Rotunda má 6 krytých stání, doplněné kolejí s myčkou na jedné a kolejí s hříží pro výměnu dvojkolí na druhé straně (vyvazovací opravy).

Širá trať vychází z odstavného nádraží vlevo dole, prochází tunelem s kolejovým rozpletem a spodní větev prochází přes stanici. Na pravém zhlaví jsou použity stavebnice EW3 ohnuté na poloměr R984/R450. Poté trať dvěma půloblouky o poloměru R450 obchází vodní nádrž, přičemž řeku překonává prvním mostem. Přes boční přítok do přehrady vede po obloukovém železobetonovém mostě a samotnou řeku křižuje před vjezdem do tunelu podruhé, tentokrát po ocelovém mostě. Po levé straně se tunelem vrací opět do odstavného nádraží.

Samotné odstavné nádraží je navrženo buď jako smyčkové s obratem souprav a 6 průjezdnými kolejemi (smyčka R353) nebo jako hlavové s 8 odstavnými a jednou strojovou kolejí. Ve druhém případě je pro objíždění souprav navržena na konci kusých kolejí přesuvna. Strojová kolej pak umožňuje návrat lokomotivy na libovolnou odstavnou kolej.

Od původního návrhu se plán v několika věcech liší (chybí např. odbočení vlečky ze širé tratě). Zkoušel jsem to tam poskládat, ale nějak se mi to nedařilo. Třeba přijde někdo jiný s návrhem, jak to udělat líp - budu povděčen za případné připomínky.
Přílohy
_modely.biz-Janek.KP-02e-2D.jpg
půdorys - varianta se smyčkou
_modely.biz-Janek.KP-02f-2D.jpg
půdorys - varianta s přesuvnou
_modely.biz-Janek.KP-02f-3D.jpg
3D pohled (bez odstavného nádraží)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod milan ferdián » pát 12 říj, 2012 2:58 pm

Tak to je slušný :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Jeff Hopper » pát 12 říj, 2012 4:14 pm

A pak, že to nejde - moc pěkné. Co se týče té odbočky navrhl bych ji u vjezdového návěstidla a poté ji vystoupal, nebo nechal klesnout(při klesání nejprve za kulisu pod hlavní trať, při stoupání by jí mohla nadjed?? a zmizet v tunelu v tom hřebenu v levo) a uděl bych jí malý skryťák pod nebo nad velkým skryťákem. Mohlo by to být jako u nás - Křinec - odbočka Obora akorát bez mezioddílu.

http://www.mapy.cz/#q=k%25C5%2599inec&x ... uni_4103_1

a samotná odbočka

http://jefftt.rajce.idnes.cz/odbocka_obora/
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod jirkan » pát 12 říj, 2012 6:00 pm

Jen mám dojem, že pokud je skryťák v té průjezdné variantě míněn jako smyčka. tak že to nefunguje pro tu vnější trať.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » pát 12 říj, 2012 6:10 pm

Neboj, smyčka je pro obě tratě. Ze kterékoli z nich je možný vjezd na libovolnou kolej smyčky (obrázek je pro úsporu místa otočen o 90 stupňů vlevo).
Přílohy
_modely.biz-Janek.KP-02e-2D-SN.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod milan ferdián » pát 12 říj, 2012 7:19 pm

Stačí takto.
Přílohy
_modely.biz-Janek.KP-02e-2D-SN.jpg
_modely.biz-Janek.KP-02e-2D-SN.jpg (33.34 KiB) Zobrazeno 7096 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » pát 12 říj, 2012 7:40 pm

2 Milan Ferdián: Ta zdánlivá nadbytečnost je tam kvůli rozšíření možnosti současných vjezdů/odjezdů na různé tratě.
V mém návrhu je možné současně obsloužit vjezdy/odjezdy takto (koleje počítám zleva na původním plánu):
- z/do "Mezilehlá" (koleje 3-6 + obratová smyčka) a zároveň z/na "Přehrada" (koleje 1-2)
nebo
- z/do "Mezilehlá" (kolej 6 + obratová smyčka) a zároveň z/na "Přehrada" (koleje 1-5)

Když vynechám spojku, jsou souběžné vjezdy/odjezdy jasně dány - z/do "Mezilehlá" jen 6+smyčka a k tomu z/do "Přehrada" jen na 1-5.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » sob 13 říj, 2012 3:55 pm

Pánové, DÍKY.
Ve své neznalosti jsem původně chtěl "osobní auto" a Tomáš mi nabídnul "menší nákladák" :) Je to moc pěkné nádraží a rozhodně mi plánek sundal klapky z očí. Musím to zmenšit na nějakou rozumnější míru, tím nemyslím délku staničních kolejí, ta mi přijde super. Ale chápu, geometrii kolejiva neobelstím.

Původní předlohou mi byla stanice Kořenov - můžete mi namitnout, že Kořenov ( Polubný ) je specifická stanice, což uznávám - http://www.zubacka.cz/o_trati/20050315_popis_trati/index.htm Pravověrný modelář by se na tomhle tématu nepochybně vyřádil, ale já jsem zvolil pohodlnější cestu ve formě hlavní trati, která vede v oblouku přes celé kolejiště s odbočkou na lokální trať do mezilehlé stanice. No, byl Kořenov vůbec mezilehlá? ;)

Já něco zkusím, v pondělí to tady máte nascanované... ;)
Hezký víkend.
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod milan ferdián » sob 13 říj, 2012 6:53 pm

Janek.KP píše:Pánové, DÍKY.
Ve své neznalosti jsem původně chtěl "osobní auto" a Tomáš mi nabídnul "menší nákladák" :) Je to moc pěkné nádraží a rozhodně mi plánek sundal klapky z očí. Musím to zmenšit na nějakou rozumnější míru, tím nemyslím délku staničních kolejí, ta mi přijde super. Ale chápu, geometrii kolejiva neobelstím.

Původní předlohou mi byla stanice Kořenov - můžete mi namitnout, že Kořenov ( Polubný ) je specifická stanice, což uznávám - http://www.zubacka.cz/o_trati/20050315_popis_trati/index.htm Pravověrný modelář by se na tomhle tématu nepochybně vyřádil, ale já jsem zvolil pohodlnější cestu ve formě hlavní trati, která vede v oblouku přes celé kolejiště s odbočkou na lokální trať do mezilehlé stanice. No, byl Kořenov vůbec mezilehlá? ;)

Já něco zkusím, v pondělí to tady máte nascanované... ;)
Hezký víkend.


Stanice Kořenov neboli Polubný(Grünthal) byla přechodová/pohraniční.Tehdy hranice mezi Rakouskem-Uherskem a pruským Německem probíhala kapku jinač než dnes.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » sob 13 říj, 2012 9:37 pm

Hranice mezi Německem a R-U (později mezi německem a ČSR, ještě později mezi ČSR/ČSSR a Polskem) procházela po mostě přes Jizeru nad Kořenovem. Zastávka Harrachov přešla na území ČSR v roce 1959 v rámci územního vyrovnání s Polskem.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » pon 15 říj, 2012 6:27 am

S pomocí šablony Tillig nakresleno, jen to převést do uspokojivé digitální podoby, což bude chvíli trvat. Kruciš, já se snad budu muset naučit s WT... manuál přeložený do čestiny mám...
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 15 říj, 2012 11:56 am

Nebylo by lepsi stahnout si cestinu do wintracku nez prekladat manual? :lol: :lol:

PS: Jinak Tomasuv navrh nema chybu, ten netreba menit :D :D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » pon 15 říj, 2012 2:15 pm

Díky Jirko, jen jsem to na Janka asi trochu předimenzoval. Přeci jen Kořenov tak velký není... Uvidíme, jaké bude mít přání. ;)

2 Janek: Tak mi to naskenuj, překreslím ti to. ;)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků