Pavlov v N-ku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » stř 20 úno, 2013 2:33 pm

Zdravim zkušenější kolegy a mam prosbu ohledně posouzeni úpravy kolejiště
Milana Ferdiana - Pavlov. Tento námět plánujeme stavět. Napadly nás se synkem nějake menší úpravy,
abychom měli pestřejší provoz, nicméně bychom si je zde rádi nechali posoudit.
Původni navrh je zde:
viewtopic.php?f=45&t=5075
Planek celku:
PAVLOV_N_ALL.jpg

SN a "hlavní trať" :
Pavlov_prizemi_SN.jpg

3D pohled :
Pavlov_3D.jpg


Jde nám zejména o logiku napojení tratí vpravo do STANICE1, jestli lze takto zaústit dvě tratě,
nebo lépe jen jednou kolejí s výhybkou do odbočky do STANICE3 a s případnou odvratnou kolejí.

A jestli úprava SN s oboustrannou smyčkou s křížením nezpůsobí nějaké předem neznámé překvapení...

Také jestli lze v trati umístit pilu tak, jak je naznačeno (budova vpravo se žlutým podkladem),
Koncepce PAVLOV by měla zůstat stejná, kolejiště bude ze 2 dílů, spoje jsou hlavně v SN a viditelně jen 2 rovné koleje...
Budeme rádi za vaše připomínky .
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod milan ferdián » stř 20 úno, 2013 3:01 pm

Beda píše:Jde nám zejména o logiku napojení tratí vpravo do STANICE1, jestli lze takto zaústit dvě tratě,
nebo lépe jen jednou kolejí s výhybkou do odbočky do STANICE3 a s případnou odvratnou kolejí.

Klidně,protože máš tři dopravní koleje ve stanici 1 s podmínkou,že zrušíš remízu napravo a umístíš ji nalevo do stanice 2 buď do šturcu nebo do kusé kolejí na pravém zhlaví stanice 2.
Beda píše:A jestli úprava SN s oboustrannou smyčkou s křížením nezpůsobí nějaké předem neznámé překvapení...

Překvapení stýká,protože nemůžeš pro zpestření provozu měnit zprava minimálně dvě soupravy.Ale není podmínkou :wink:

Beda píše:Také jestli lze v trati umístit pilu tak, jak je naznačeno (budova vpravo se žlutým podkladem),
Koncepce PAVLOV by měla zůstat stejná, kolejiště bude ze 2 dílů, spoje jsou hlavně v SN a viditelně jen 2 rovné koleje...
Budeme rádi za vaše připomínky .

Nebude vadit.
Poznámka pro stanici 3.To co jsi označil za vlečku je v původní plánku,skladiště s rampou a volnou plochou.Vlečka je situována níže ve druhé kusé koleji.
Respektuji,že kolejiště je určeno především pro jízdu vás dvou.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod lajblt » stř 20 úno, 2013 3:20 pm

Jediné, co bych na plánku vynechal, jsou návěstidla. Provoz na obou tratích podle D3. Nebo maximálně vjezdová návěstidla do stanice 1 z obou odbočných tratí.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 21 úno, 2013 9:50 am

Přece jen na přímé zaústění čtyř tratí je ta odbočná stanička hodně mrňavá. Jedna kolej navíc by jí prospěla a možná i prodloužení s tím, že zhlaví bude až na druhém segmentu.
Nebo se nabízí spojit tratě vpravo a udělat odbočku na širé trati. Něco jako je v Straškově (podřipské lokálky). Ale zase přijdete o "dvoukolejku"
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod chameleon » čtv 21 úno, 2013 10:02 am

anebo udělat jen 1 odbočnou lokálkovou trať se stanicí průjezdnou a koncovou, pozice stanic by mohly zůstat zachované, jen u vedení tratí to Milanovi trochu překopat :twisted: Mě by se to provozně líbilo možná víc, byla by zde možnost míjení souprav na lokálce...
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 21 úno, 2013 11:38 am

Souhlasím s Jirkou, že provoz na jedné delší lokálce je zajímavější než na dvou krátkých "fousech".
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » čtv 21 úno, 2013 12:23 pm

Michal Šuhajda píše:Přece jen na přímé zaústění čtyř tratí je ta odbočná stanička hodně mrňavá. Jedna kolej navíc by jí prospěla a možná i prodloužení s tím, že zhlaví bude až na druhém segmentu.

To uz mne taky napadlo, ale to by musely byt segmenty siroke alespoň 70 cm...

Michal Šuhajda píše:Nebo se nabízí spojit tratě vpravo a udělat odbočku na širé trati. Něco jako je v Straškově (podřipské lokálky). Ale zase přijdete o "dvoukolejku"


Ano prave to sem mel na mysli pri zverejneni planku, jestli jen do koncove odbocit (s uvrati treba), anebo tak jak je to ted...
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » čtv 21 úno, 2013 12:25 pm

chameleon píše:anebo udělat jen 1 odbočnou lokálkovou trať se stanicí průjezdnou a koncovou, pozice stanic by mohly zůstat zachované, jen u vedení tratí to Milanovi trochu překopat :twisted: Mě by se to provozně líbilo možná víc, byla by zde možnost míjení souprav na lokálce...


Popravdě tomuhle bez obrazku asi neporozumin...
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod chameleon » čtv 21 úno, 2013 5:32 pm

Beda píše:
chameleon píše:anebo udělat jen 1 odbočnou lokálkovou trať se stanicí průjezdnou a koncovou, pozice stanic by mohly zůstat zachované, jen u vedení tratí to Milanovi trochu překopat :twisted: Mě by se to provozně líbilo možná víc, byla by zde možnost míjení souprav na lokálce...


Popravdě tomuhle bez obrazku asi neporozumin...


jen zhruba třeba takto, jen se při tvorbě musí myslet na tu stanici vpravo nahoře, aby se moc neutopila a byla dosažitelná (trať před ní musí trochu nastoupat), nebo jí dát dopředu, nebo udělat jako úvrať :wink:
Přílohy
PAVLOV_N_ALLj.jpg
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod czhunter » pát 22 úno, 2013 7:37 am

To ovšem značně komplikuje ideu, že kolejiště bude ze dvou oddělitelných částí ...
I když by to křížení šlo jistě posunout do vhodnějšího místa.
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod milan ferdián » pát 22 úno, 2013 8:45 am

Nabízí se ještě jedno řešení.Lokálka má tvar "S".Od shora dolů.
Levá strana____________________________________//_______________pravá strana
koncová stanice________________________________//______________širá trať lokálka
širá trať lokálka________________________________//_____________mezilehlá stanice
tunel_trať_zaústění lokálky+tratě do odbočné stanice_//_____________trať_tunel
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 22 úno, 2013 10:39 am

chameleon píše:
Beda píše:
chameleon píše:anebo udělat jen 1 odbočnou lokálkovou trať se stanicí průjezdnou a koncovou, pozice stanic by mohly zůstat zachované, jen u vedení tratí to Milanovi trochu překopat :twisted: Mě by se to provozně líbilo možná víc, byla by zde možnost míjení souprav na lokálce...


Popravdě tomuhle bez obrazku asi neporozumin...


jen zhruba třeba takto, jen se při tvorbě musí myslet na tu stanici vpravo nahoře, aby se moc neutopila a byla dosažitelná (trať před ní musí trochu nastoupat), nebo jí dát dopředu, nebo udělat jako úvrať :wink:

Nebylo by lepší prohodit mezilehlou stanici a vlečku pily. Trať by ood pily vedla do koncové stanice? Trať by nemusela nadjíždět sama sebe a nebyl by problém udělat kolmé rozhraní na styku segmentů.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » pát 22 úno, 2013 11:59 am

milan ferdián píše:Nabízí se ještě jedno řešení.Lokálka má tvar "S".Od shora dolů.
Levá strana____________________________________//_______________pravá strana
koncová stanice________________________________//______________širá trať lokálka
širá trať lokálka________________________________//_____________mezilehlá stanice
tunel_trať_zaústění lokálky+tratě do odbočné stanice_//_____________trať_tunel


Trochu se v tom Milane ztrácim, do teď sem si myslel, že mám jakous-takous představivost...
Asi by to chtělo nějaký náčrtek?
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod milan ferdián » pát 22 úno, 2013 1:16 pm

Asi takto.Jde o to aby přechody lokálky byly viditelné na spojích dvou rámů.Lokálka je jen od ruky.
Přílohy
Pavlov I.verze.jpg
Pavlov I.verze.jpg (27.27 KiB) Zobrazeno 9231 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » pát 22 úno, 2013 1:26 pm

Díky za náměty,
tak už sem si myslel, že máme po roce přemýšlení vymyšleno a zase teď nějak ne. :o)
Tohle mne zaujalo docela dost, provozně se to zdá pro dva ještě zajímavější.
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník