Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
MartinM píše:jenom malá poznámka k tomuto tématu ...
u dekodérů Zimo je možné použít opravdu schema podobné tomu, které poslal "Houmr" -- přesně je to nakreslené v návodu od dekodérů -- sám používám a je to opravdu znát,, naposledy jsem ládoval smd kondíky do sedaček u VT137 ,, ale u Lenze je to prý jinak -- z důvodů menší prostorové náročnosti jsou prý v modulech Power1 použité kapacity pouze na cca 2,5V a celé je to doplněné celkem složitou elektronikou -- asi nějaký měnič či co -- na vlastní oči jsem to neviděl,, toto info mám od pana Libora Schmidta.
... pokud máte jiné info o zálohování napájení pro Lenz,, budu rád za upřesnění
Houmr píše:cca 1000
michal.kubista píše:kus se podívat na můj rychlý a jednoduchý návrh na http://picasaweb.google.cz/michal.kubis ... 1129041202
Je to jen nástřel, ale použitelný je. Jen mě zajímá ta kapacita, aby to mělo smysl. Motor má dle mého názoru takový odběr, že se kondenzátory vybijou během několika milisekund, ale třeba se pletu. Tak zkoumej a zkoušej.
Zdeněk píše:zapojení je to hezké, jen co se stane, když se např.kvůli znečistění kolejí přeruší přívod napětí do motorku a ten tím že se bude točit naprázdno začne působit jako dynamo a bude dodávat proud opačným směrem. Jak se dívám,tak přepóluje elyty a ty střelí. A napětí je tam dost velké,jelokož ni odešly diody na 100V a tohle napětí z motorku je v závěrném směru prostřelilo.
A u toho DCC ten power je podle mě hlavně pro udržení DCC informace a né na pohon motorku. Ten přejede setrvačností, ale info DCC se stratí. Je to můj názor,tak mě nekemenujte když to tak není.
Miloš_P píše:Zdeněk píše:zapojení je to hezké, jen co se stane, když se např.kvůli znečistění kolejí přeruší přívod napětí do motorku a ten tím že se bude točit naprázdno začne působit jako dynamo a bude dodávat proud opačným směrem. Jak se dívám,tak přepóluje elyty a ty střelí. A napětí je tam dost velké,jelokož ni odešly diody na 100V a tohle napětí z motorku je v závěrném směru prostřelilo.
A u toho DCC ten power je podle mě hlavně pro udržení DCC informace a né na pohon motorku. Ten přejede setrvačností, ale info DCC se stratí. Je to můj názor,tak mě nekemenujte když to tak není.
Nejsem odborník na DCC, ale přes ty diody proleze jen to co má a pak motorek točící se setrvačností zlomek sekundy by kondenzátor rozhodně nemohl poškodit.
Pak si taky nedovedu představit, jak elektrolyt uchovává DCC informaci, jednak to není možné a ani to není potřeba, stačí přece pouze udržet motor v otáčkách po dobu výpadku napájení. DCC povely jsou přece opakovaně vysílány centrálou do kolejiště, takže dekoder po obnovení napájení znovu dostane potřebnou informaci. Pokud žiju v omylu opravte mě prosím.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků