Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
zdeno píše:pode mych zkusenosti nakladni doprava nejvic zavisi na odkladisti karet, teda aby na ty karty bylo vubec misto. Absolutne se mi nelibi oprene karty o vagony, nebo polozene na krajine. Vlastne by kazda kolej mela mit svuj box na karty a na-/vy-kladaci misto taky. A samozrejme prislusne oznacene.
zdeno píše:Jinak mne osobne se nelibi system nakladnich listu, je to dost zavisle na ochote a neochote lidstva s nima pracovat. Kdysi jsem prosazoval
http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007060005
je to uz dost stare, chtelo by to upravy, ale o co mi slo, to by mohl kazdy pochopit.
zdeno píše:http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007060005:
Přesunout zodpovědnost za nakládku a vykládku na majitele vagonů.
zdeno píše:http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007060005:
Taky je důležité to, že půjde naplánovat práci i pro vagony exotické a jinak těžko zařaditelné, jako například vagony s trafostanicemi.
zdeno píše:http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007060005:
Všechny nákladní listy s možností nakládky, vykládky a skryťáky, se vloží do kapsičky vozové karty a jsou dvě možnosti, jak vybrat následující pohyb vagonu. Buď zvolit náhodou a tak vybrat naslepo další nákladní list (...)
zdeno píše:http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007060005:
...nebo další možnost je telefonický dohovor s vozovým dispečerem, který se v Bojnicích 2007 celkem dobře osvědčil.
Mcx píše:Prostě systém musí fungovat bez nějakého "dispečera" který to z moci úředné řídí, tak železnice nefungovala a dnes taky takto nefunguje
zdeno píše:Jinak mne osobne se nelibi system nakladnich listu, je to dost zavisle na ochote a neochote lidstva s nima pracovat. Kdysi jsem prosazoval
http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007060005
je to uz dost stare, chtelo by to upravy, ale o co mi slo, to by mohl kazdy pochopit.
Nerozumím - ten návrh popisuje pořád jenom systém nákladních listů, akorát modifikovaný. V čem má spočívat to nelíbení?
zdeno píše:http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007060005:
Přesunout zodpovědnost za nakládku a vykládku na majitele vagonů.
Zajímavý nápad. Stojí to za zamyšlení, nicméně jako první dojem bych viděl dvě úskalí:
1) majitel modulu ví nejlíp, co jeho průmysl potřebuje, jak často a v jakých vozech. Ale to se koneckonců dá vyčíst z datalistu.
2) nekoordinovanou prací majitelů vozů může dojít k přetížení nějakých vleček (např. mám v layoutu jenom jeden lom, na který se nezávisle na sobě vrhnou všichni majitelé vozů ř. S).
zdeno píše:http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007060005:
Všechny nákladní listy s možností nakládky, vykládky a skryťáky, se vloží do kapsičky vozové karty a jsou dvě možnosti, jak vybrat následující pohyb vagonu. Buď zvolit náhodou a tak vybrat naslepo další nákladní list (...)
To si moc nedovedu představit. Příklad: vůz je vyložen ve stanici X. Sáhnu do kapsičky a náhodně vylosuju nákladní list pro zboží ze stanice Y do stanice Z. Znamená to, že teď mám vzít nevyplněný list "Prázdný" a vyplnit na něm cestu vozu z X do Y? No, to by fungovat mohlo, ale na rozsáhlých layoutech by to způsobilo divoké reje prázdných vozů (protože náhodný výběr mě pošle statisticky vzato přes půl layoutu).
zdeno píše: Nepocita se se stanicemi novymi, neobsazenymi a skrytaky.
zdeno píše:Pro mne je dulezite, aby vozy nechodily zbytecne do skrytaku.
zdeno píše:Takze kdyz vagon skonci vykon a je papirove prazdny, tak jsou dve moznosti, nalozit nebo poslat do skrytaku.
zdeno píše:Nejaky vozovy dispecer vzdycky existoval, vsak jsem pracoval na vleckach a po vykladke jsem byl povinem se zeptat, kam ten vagon mam poslat.
Mcx píše:Pánové, aby někdo mohl něco dispečerovat, tak nejdříve musí mít informace o to co chce řešit a pak musí mít nástroje na usměrnění situace.
- jak je bude získávat?
- jak bude zasahovat do provozu, jaké pokyny bude dávat obsluhám stanic?
romino píše:Prečo by sa mali vracať do skryťáku? Na stretnutiach modulovky TT na SK má vozeň daný svoj obeh, niekedy aj viac miest nakládky a vykládky. K vozovej karte su nákladové listy (dva a viac) zoradené za sebou. Tie vravia kde bude naložený, kde vyložený, kam s ním ďalej. Keď sa splní daná úloha, zaradí sa nákladový list na koniec a vozeň pokračuje v svojej ceste podľa ďalšieho nákladového listu.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků