od JanoH0e » pát 03 úno, 2012 7:35 pm
Smolnícka Huta – Smolník
Koncová stanica. Nakladal sa tu pyrit z blízkych baní, drevo, tabakové výrobky.
Prednostom stanice bol začiatkom 30 rokov Uliczay Ján.
Ako prvý je plán stanice s lesnou železnicou a banskou železničkou – moja predstava, asi ako to tam fungovalo. K lesnej železnici a jej stanici asi iba toľko, že bola jednoduchá. Jedna koľaj k rampe - nakládková a druhá koľaj viedla bokom asi o 20 m súbežne s ňou - odstavná. Na druhej koľaji - odstavnej bola výhybňa pre obchádzku súpravy, neskôr bola výhybňa zrušená – posledné roky prevádzky. K banskej železničke iba toľko, presný stav neviem. Takže je možné že všetko bolo inak.
Ako druhý oficiálny plán stanice, bez ďalších tratí.
Stanica začínala výhybkou k vlečke, na pláne vidno iba zakončenie, výhybka nemala odvrat - jednoduchá odbočka. Stanica mala dĺžku od výhybky 317 m. Nachádzalo sa tam depo s točňou, vodáreň, studňa, vodný žeriav, skladisko s rampou, mostná váha,sklad uhlia, pobočné dielne ale aj staj, dom pre zamestnancov a strážny domček smerom na Mníšek.
Zaujímavosťou trate bolo aj stredové spriahlo, nie bosenské ale stredový nárazník s hákom a okom. Podobný typ sa používal aj na trati Markušovce – Bindt.
- Přílohy
-
-