Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jirka A. » pát 03 úno, 2012 7:28 pm

Tak mě dnes taky přišli dvě verze ČD, bohužel taky oba poskakují a jeden je ještě k tomu hlučnější.
Jsem zklamaný :( , pravdě podobně je budu reklamovat, co se dá dělat.
TT - DCC, ČD
Uživatelský avatar
Jirka A.
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 28 led, 2009 8:25 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Hříbek » pát 03 úno, 2012 7:31 pm

George V. píše:....a nestačilo by je jenom pořádně docvaknout? :)


No tak ať výrobce nasype všechny dílky do pytlíčku a my už si to tady nějak zbastlíme, ne? :?

Já na toho svýho Brejláčka teprve čekám, ale jestli má tolik lidí stejný problém, tak je to dost v pr..li.
A teď babo raď!
Brejlouna s vymazlenou kastlí od Kuehna s mizernýma jízdníma vlastnostma, nebo vzhledově odfláknutý MTB, který pěkně jezdí?
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Hříbek » pát 03 úno, 2012 7:35 pm

Zlámalík píše:třeba se podaří vysledovat příčinu cukání a výrobci tak usnadnit situaci.


Proč bych to měl výrobci usnaňovat? On chce prodat, ne?
Já pracuju a ve volném čase se chci za nemalý peníz kochat 8) 8) 8)
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod radula63 » pát 03 úno, 2012 7:51 pm

Hříbek píše:A teď babo raď!
Brejlouna s vymazlenou kastlí od Kuehna s mizernýma jízdníma vlastnostma, nebo vzhledově odfláknutý MTB, který pěkně jezdí?


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a co takhle koupit pojezd MTB a nasadit "Kýnovu" kastli? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Omluva, pokud někoho naštvu. "Kýn" MTB i Roco, stejná mašina a každý výrobce něco udělal dobře, něco špatně....... Úsudek ať si udělá každý sám.
Roco - madla,motory. MTB - prosvítání světel (u prvních kusů), cedulky. Kuehn - prosvítání světel, špatná jízda. Tvar střechy a brýlí - záleží na úhlu pohledu a cca setiny milimetru ve velikosti TT... no coment. Tady si podle mne vedou všichni 3 výrobci dobře.
Mimo téma - řeší se jinde - Roco ČSD 377.0 - taky vadné cedulky (na tendru).

Myslím si, že za tyto ceny musíme přimhouřit oči. Kdo chce super tip ťop model, ať si ho nechá postavit na zakázku za cenu někde od 20tis. výše.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jarda H. » pát 03 úno, 2012 7:51 pm

Bylo by zajímavé vysledovat poměr dobrých : problémovým modelům, které se dostaly lidem tady na fóru ..... Přece jenom těch problémových se mi zdá dle příspěvků daleko více ?! Jsem zvědav, v čem bude zakopanej pes :wink:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod olik » pát 03 úno, 2012 8:10 pm

Ja byl pro nej dneska v nemecku a zustal rovnou tam,mel totiz jenom jeden kousek,takze ho posle zpatky........tak si pockam az to nekdo da dohromady..je to skoda ze nefunguje zadne kontrola toho co jde na trh.......ale urcite to daji dohromady akorat to bude chtit kousek casu........vic psat nebudu abych nebyl za .....
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod George V. » pát 03 úno, 2012 8:43 pm

Tak můj kousek dostal dneska pořádnou čočku. Přes hodinu jsem ho honil po našem rozestavěném klubovém kolejišti do kopců se soupravou. Výsledek - výrazné ztišení, v postatě už je to normální mašinka. Co se týká masek podvozků - jsou viklací, bez vazby na vlastnosti pojezdu, prostě si tak plandají ze strany na stranu :mrgreen: .
Ještě se vrátím k té trhavé jízdě - důvody jsou dva - jednak nezajeté převody a druhak špatné zpřevodování - model jezdí strašně rychle při plném napětí. To zpřevodování způsobuje potřebu většího kroutícího momentu, kterého se ovšem při malém napětí jaksi nedostává a pokud je na jedné straně slabší motorek a na druhé nezajeté převody, tak je ta jízda trhavá...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jacek » pát 03 úno, 2012 9:15 pm

Tak jsem zkusil taky natočit nějaké video:
http://www.youtube.com/watch?v=NAkhKfNN ... e=youtu.be
Zatím stále nemám výhrady. Pomalá jízda je plynulá, žádné skákání ani cukání. Znatelné je občas to třepání s přivěšeným vozem, ale spíš když je jen jeden a má volnější kinematiky.
S průjezdem souprav přes oblouky poloměru 310 nemám. Jeden z brejlovců je o něco hlasitější než ostatní, ovšem při srovnání s hektorem od Tilliga o hodně tišší :D
Že bych měl u všech kusů štěstí?
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Sůva Duajer » pát 03 úno, 2012 9:18 pm

Jsem zvědavý na vyjádření výrobce. Paradoxně je v mém parku loko s nejlepšími jízdními vlastnostmi rovněž od Kuehna - ER20-008 a je ze všech opravdu nejpomalejší. O první příčku v perfektním chodu se ale dělí se 720-053 od Tilliga. Doplním, že Brejlovce jsem testoval s regulovatelným zdrojem a s proudovým omezením nastaveným na 2A. Odběr byl kolem 0,15A/12V při solové jízdě po rovině. Pokus o "zajíždění" trval asi 3/4 hodiny při 8V.
Uživatelský avatar
Sůva Duajer
 
Příspěvky: 19
Registrován: pát 16 črc, 2010 7:38 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Voodoo-cz » pát 03 úno, 2012 9:20 pm

Tak jsem teď toho mého (750 160-4) zajel bez zátěže na oválu předepsaných (dle přiložného papíru, návodem to nazývati nebudu) 10 minut na jednu a 10 na druhou stranu. Nemám digitál, takže ovládán byl "starou dobrou" FZ1. Spousta věcí tu již nějak byla popsána. Zvuk - tichý a kultivovaný (žádné chroustání či přeskakování se nekoná). MTB 750 061-4 se na tuto úroveň srovnala až po nějakých 2 hodinách ježdění. Prosvítání světel jsem nějak nepozorval. Průjezd R310 s A či Bmto (stejný výrobce) bez problémů, k zeklesnutí nárazníků nedocházelo. Poskakování se projevilo. Přiznám se, kdybych ho nehledal, tak to hned neuvidím. Zítra dostane ještě pojezdit i s nějakou tou zátěží, tak uvidím, kam se to večer posune.

Napadá mě, jdou nějak rozumně (vratně) sundat bandáže? Podvozky by snad pak měly na obou stranách stejný tah a nemusely by mít tendenci kroutit se vůči trupu. A taky se mi zdá, že oproti jiným má tahle kinematika nějak volnější pružinku. Nemohla by i tady být přičina poškubávání vozů?

Kdosi tu poukazoval na ne úplně šťastně řešené balení. Abych řekl pravdu, tohle je podle mého daleko lepší jak molitan a karton u MTB. Když mi přišel MTB, tak měl ulomené jedny schůdky, vypadlá některá madla a jeden vzduchojem. Kuehnův jsem vybalil a bez problémů. Mimochodem, pokud na MTB brejle dolepíte doplňky (které má Kuehn již továrně na sobě, včetně barev - z mého pohledu značné plus), tak minimálně o anténku určitě taky jednou za 5 vyndání přijdete.
Live smart, die happy.
Voodoo-cz
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 06 úno, 2011 5:27 pm
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod George V. » pát 03 úno, 2012 9:57 pm

...tak anténka šla rovnou do pytlíčku :) .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod el_salamo » pát 03 úno, 2012 10:27 pm

George V. píše:...tak anténka šla rovnou do pytlíčku :) .


To máš štěstí, u mě rovnou do koberce a bylo po parádě :D
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jeff Hopper » pát 03 úno, 2012 10:34 pm

Jo anténa vzala za své hned při druhém vyndání. Jde spíše o to, že mašina je v plastovém výlisku vyloženě napasovaná a bez rozehnutí nejde vyndat - a k tomu jsou skoro potřeba tři ruce. :lol: :lol: Už jsem si zvikl na to, že dám do krabičky ten igelitový proužek, poté vložim loko a při vyndání ji vyndám tím igelitem. U MTB ten molitan také není nejlepší. Ale u K se stím zatím vyloženě peru - nehledě, že musím rozebrat celou krabičku.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod airwar » pát 03 úno, 2012 11:02 pm

Jarda H. píše:Bylo by zajímavé vysledovat poměr dobrých : problémovým modelům, které se dostaly lidem tady na fóru ..... Přece jenom těch problémových se mi zdá dle příspěvků daleko více ?! Jsem zvědav, v čem bude zakopanej pes :wink:


Troufám si tvrdit že problémové budou všechny, jen některé méně. Take jsem vybalil své dva Brejlovce, následovalo vyzkoušení, zjištění že se také cukají, totální rozborka a hledání chyby. Podle mě není chyba v žádné konkrétně špatně vyrobené věci ale v samotném poměru zpřevodování a otáčkovém rozsahu motoru. Porovnával jsme pojezd s pojezdem V100 od Tilliga, a z několika dalšími pojezdy, a ten při stejné jízdní rychlosti má každý jiný pojezd na motoru cca. 4-5x vyšší otáčky. Prostě za šnekem je převodovka zpřevodována hodně do rychla a pro pomalou jízdu kdy se model sotva sune se motor taktéž sotva otáčí, což logicky vede k dorbnému pocukávání motoru. V momentu kdy motor dosáhne jen trochu rozumné otáčky (řekněme 3-5 za sekundu) pocukávání zmizí. Podle mě při opravdu pomalé jízdě pocukává každý Brejlovec od Kuehn. Zatím jsem jich viděl na živo 8 ks, a cukali všechny, jen některé méně a některé více.

Upříně nějak záměru konstruktérů u Kuehn nerozumím, Brejlovec v reálu jezdí 100 km/hod maximálně, s vlakem kolem 80 km, to je v přepočtu 23 cm/sekunda. Když jsem to měřil tak mě Brejlovec od Kuehn jede na 12 voltů kolem 45 cm/sekundu, při 14 voltech cca. 55 cm/sekundu. Podle mě naprosto zbytečně jede 2x tolik než by modelově měl, kdyby měl zpřevodování o polovinu pomalejší jel by při 12 voltech reálnou rychlostí a při pomalé jízdě by pak byla jízda znatelně plynulejší.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tomas_C. » sob 04 úno, 2012 7:16 am

Tome teď si na to kápnul...
...aneb přesně si vystihl mé poznatky.
Je škoda, že to takhle dopadlo...trošku mi to připomíná spřevodování u BR151 od pika...
U Kuehna, ale věřím v nápravu. A to radikální - výměnou převodovek.
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník