od Martin Kalina » ned 08 led, 2012 10:57 pm
Fikce! Lojza prodával na burze, Pepa v obchodě, Jarin v obchodě a e schopu
a Thomas z Helmutova zboží vyráběl….
Lojza, Pepa, Jarin od o.z. Thomase koupí zboží za 3000,- což je cena ponížená o marži s doporučené prodejní ceny. Dejme tomu/ ! pouze fiktivně o 40% !/ než je oficiální doporučená cena. Všichni vědí, že ani v Helmutově za doporučné ceny nikdo neprodává…
Lojza, aby byl levný si přirazí 10%, PC 3300,-, prodává jen na burze a brzy zjistí, že ho to neuživí. Zákazníci si nebudou jistí, zda tam bude i příště.
Pepa v obchodě a aby měl čím přilákat zákazníky, rozšíří sortiment o další zboží jiných firem. Jeho náklady budou velké, proto si přirazí 30%., PC 3900,-. Uživí ho dobře i přes to, že náklady jsou velké, což dožene sortimentem.
Jarin na prodejně 30%, PC 3900,-. Na e schopu 20%, 3600,-. A protože je chytrý, občas se objeví i na burze a udělá výprodej 10%…..A tomu to jde nejlépe, ale bude „brečet“, aby ostatní nezáviděli, inu Jarin…
A jak to bylo dál?
Nad vším dohlížel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, aby se náhodou nestalo, že se pár obchodníků domluví a budou znevýhodňovat třetího….. A žádná kamenná prodejna nezkrachovala, neustále jich přibývalo i v menších městech. Prachy jsou prachy, stačí, když kape, ale stále….
A co obchodní zástupce Thomase? Nebyl sám, měl konkurenty. Třeba Ronalda a Petera?
Thomasův se snažil a šlo mu to. I když mu do toho pořád někdo kecal a měl občas potíže i se svým vlastním egem. Byl schopný obchodník a dokázal mapovat trh.
Ronaldův to byl „neschopáček“, jen se vezl a zastupoval více firem. Díky tomu, že byl naprosto mimo mísu, žil z toho, co neviditelná ruka trhu přinesla.. Sám nikdy nic nepřinesl, nedokázal analyzovat trh ani komunikovat. Slibotechna, která svou liknavostí některé projekty pohřbila pod macešky.
A co Peter? Ten na všechno kašlal, jel si svojí obchodní politiku, děj se co děj. I kdyby se mělo stát, že jím nabízené zboží nikdo z obchodníků nebude brát.
velikost TT, DCC, Ep.V a historická vozidla