novinky 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2011

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 05 pro, 2011 5:39 pm

Jaká dubová,Ty nejsi z laciného kraje. :D Bude muset stačit smrk nebo ještě lépe dřevotřískové desky. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: novinky 2011

Příspěvekod radula63 » pon 05 pro, 2011 6:11 pm

miroslav lengyel píše:Jaká dubová,Ty nejsi z laciného kraje. :D Bude muset stačit smrk nebo ještě lépe dřevotřískové desky. :lol:

I papírová udělá svou parádu... :D :D :D

Případně si budem muset na hřbitov dojít pěšky...
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: novinky 2011

Příspěvekod Jojo » pon 05 pro, 2011 6:40 pm

radula63 píše:
miroslav lengyel píše:Jaká dubová,Ty nejsi z laciného kraje. :D Bude muset stačit smrk nebo ještě lépe dřevotřískové desky. :lol:

I papírová udělá svou parádu... :D :D :D

Případně si budem muset na hřbitov dojít pěšky...
.


Tak asi pešo. :D :D :D .
Možno ,že by syn prispel? :D :D :D :D Ale, zas či bude miesto ,kde uložit...
Ešte ,že máme nejaké koníčky. :lol: :lol: :lol:
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: novinky 2011

Příspěvekod George V. » úte 06 pro, 2011 3:20 pm

Petr Zatrepalek píše: ...hlavně US firmy myslí, že si zdarma namastí kapsu i za to, že člověk někde na veřejnosti řekne slovo Jeep...



...nejen US firmy, ale i třeba takové ČD Cargo. VDV by mohli vyprávět...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2011

Příspěvekod radekkrupka » stř 07 pro, 2011 1:02 pm

Dneska jsem viděl v obchodě Levné knihy (konkrétně u náměstí v Plzni), celkem hezky provedený model/hračku vibračního válce CAT a traktoru (značku nevím). Měřítko 1:87, cena cca 120,-. Za tu cenu mi to přišlo celkem fajnové, mají i interiér, zejména válec. Kdyby to někoho zaujalo, tak vám to hánulkářům hlásím :) Je to tedy současná epocha...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: novinky 2011

Příspěvekod loscarlos » stř 07 pro, 2011 4:01 pm

radekkrupka píše:Dneska jsem viděl v obchodě Levné knihy (konkrétně u náměstí v Plzni), celkem hezky provedený model/hračku vibračního válce CAT a traktoru (značku nevím). Měřítko 1:87, cena cca 120,-. Za tu cenu mi to přišlo celkem fajnové, mají i interiér, zejména válec. Kdyby to někoho zaujalo, tak vám to hánulkářům hlásím :) Je to tedy současná epocha...

Jen pro doplnění, traktor by to mohl být tento ?
http://www.levneknihy.cz/model-claas-ar ... /d-120136/
Válec jsem před cca měsícem zakoupil v jejich prodejně v Praglu naproti bývalému Máji (tescu na Národní ). Vypadá opravdu dobře.
HO, už nemodelařím, jen si hraju ....
Uživatelský avatar
loscarlos
 
Příspěvky: 424
Registrován: úte 23 úno, 2010 8:50 am
Bydliště: okr. Benešov

Re: novinky 2011

Příspěvekod JBr » stř 07 pro, 2011 4:30 pm

George V. píše:...nejen US firmy, ale i třeba takové ČD Cargo. VDV by mohli vyprávět...


Ten stesk ohledne VDV vs. CD Cargo mi porad prijde podivny. Jak to, ze se tu bezne prodavaji modely se znacenim a logy CD Cargo? TIllig, Rivarossi, urcite i Roco neco bude mit, z nasich maloseriovky od Krale zeleznic, MTB, Cargo nater chysta na pristi rok i Kuehn. A abych nezapomnel, tak i novy vyrobce, Techimage (staci mrknout na nedavne fotky na Kacku, kde byly desitky rozpracovanych H0 bangli v CDC barvach). To jsou VDV jedini cestni, kteri se pokusili sehnat povoleni a ostatni, vcetne renomovanych zahranicnich vyrobcu, to sekaji nacerno?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: novinky 2011

Příspěvekod radekkrupka » stř 07 pro, 2011 4:38 pm

loscarlos píše:Jen pro doplnění, traktor by to mohl být tento ?
http://www.levneknihy.cz/model-claas-ar ... /d-120136/
Válec jsem před cca měsícem zakoupil v jejich prodejně v Praglu naproti bývalému Máji (tescu na Národní ). Vypadá opravdu dobře.

Jo to je on...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: novinky 2011

Příspěvekod Dědek » stř 07 pro, 2011 8:17 pm

JBr píše:
George V. píše:...nejen US firmy, ale i třeba takové ČD Cargo. VDV by mohli vyprávět...


Ten stesk ohledne VDV vs. CD Cargo mi porad prijde podivny. Jak to, ze se tu bezne prodavaji modely se znacenim a logy CD Cargo? TIllig, Rivarossi, urcite i Roco neco bude mit, z nasich maloseriovky od Krale zeleznic, MTB, Cargo nater chysta na pristi rok i Kuehn. A abych nezapomnel, tak i novy vyrobce, Techimage (staci mrknout na nedavne fotky na Kacku, kde byly desitky rozpracovanych H0 bangli v CDC barvach). To jsou VDV jedini cestni, kteri se pokusili sehnat povoleni a ostatni, vcetne renomovanych zahranicnich vyrobcu, to sekaji nacerno?


VDV na začátku vyrobili několik vozů s potiskem ČD Cargo. Následně nato dostali pokyn, aby další série s tímto popisem nevyráběli bez povolení ČD Cargo.
Za toto povolení byla požadována částka 1 milion Kč, načež z tohoto důvodu přestali VDV vozy s tímto potiskem vyrábět.
Určitou - možná dost velkou roli v tom budou zcela jistě hrát kontakty na "SPRÁVNÉ" osoby.
Například firma Zerba povolení k použití loga dostala i když to nebylo zřejmě úplně zadarmo. Nicméně se domnívám, že tam zapůsobily dřívější kontakty majitelky firmy p. Dusilové, která dlouhá léta pracovala na poměrně vlivném místě na ministerstvu dopravy. Podobně to bude asi i s povolením pro firmy ROCO, Tillig, Rivarosi atd, jsou to přeci jen velké firmy a určité kontakty na potřebném místě mají.
Malé firmičky vyrábějící v ČR malosérie s největší pravděpodobností používají loga na svých modelech bez povolení s vědomím, že to v případě problému NĚJAK dopadne a spíše spoléhají na "dobrotu" příslušné firmy. Další variantou je, že mají ústní souhlas někoho ve stylu - neboj, já Béďu z ČD Cargo znám, řekl že to můžeš natisknout. Ale pokud by došlo na lámání chleba, bylo by ouvej. A teď záleží, jestli to stojí za ty problémy. Nedej bože, aby se toho chytla nějaká taková firma, která si na tom založí živnost. Bude chtít nehorázný polatek i za použití loga, které si necháte vytetovat na zadek a budete jej nosit schované pod trenýrkami.
Dědek
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 25 led, 2011 4:23 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod George V. » stř 07 pro, 2011 10:53 pm

loscarlos píše: Jen pro doplnění, by to mohl být tento ?
http://www.levneknihy.cz/model-claas-ar ... /d-120136/
Válec jsem před cca měsícem zakoupil v jejich prodejně v Praglu naproti bývalému Máji (tescu na Národní ). Vypadá opravdu dobře.


...jo válec je fajn, asi tak na úrovni Siku (akorát to Siku bude kapánek odolnější). Ale musím zaklepat, ještě drží, kupodivu včetně zrcátek... to po asi 3 měsíční téměř nepřetržité obsluze mým mládežníkem (4,5 roku) :D .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2011

Příspěvekod ReichenbergW » ned 11 pro, 2011 1:15 pm

Na stránkách Brawy první předsériové vzorky lokomotiv řady 178 BBÖ (krátké vany, sací brzda) http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomot ... -bboe.html ,
resp. 92 ÖBB (dlouhá pravá vana, kompresor)
http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomot ... -oebb.html
Ofic. představení vč. ČSD verze bude na veletrhu v Norimberku v únoru.

Dále upozornění na pěknou novinku v parku vozů ČSD (v prodeji taky od cca března 2012).
http://www.ben-model.cz/e-shop/cz/detai ... o-csd.html

a na další věci se můžete postupně ještě těšit.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2011

Příspěvekod greenery » ned 11 pro, 2011 4:12 pm

... no myslím, že peněženka zapláče příští rok (pokud na to bude)
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod radeksindy » ned 11 pro, 2011 7:46 pm

... upozornění na pěknou novinku v parku vozů ČSD ...

Hmmm. Pokud tím "pěkná" míněno stejně "pěkná" jako třeba 377.05 od Fleischmanna, tak souhlasím. Jinak je to spíš k pláči.

Pivovar a číslo vozu se sice podařilo celkem pěkně spárovat, potud dobrý. Nápisy dobrý, jsou taky nakreslený v ŽM IV. od Zdeňka Maruny. Vůz od Herise představuje (s pár nedostatky) vůz s brzdou, vozové skupiny Ia s rozvorem 3,8m. Jenomže vůz s číslem Lp 512054 byl vozem vozové skupiny Ib s rozvorem 4m. Tedy jiný rozvor a jiná skříň (odlišné výztuhy a další drobnosti) než má model. Pak už zbývají jen takové detaily jako brzda. Vůz pochopitelně na začátku 30. let dostal kompletní tlakovou brzdu, což mu asi u Herise nedají. Ale to je typický problém předělávání modelů vozů mezi epochami.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod ReichenbergW » pon 12 pro, 2011 8:40 am

radeksindy píše:... upozornění na pěknou novinku v parku vozů ČSD ...

Hmmm. Pokud tím "pěkná" míněno stejně "pěkná" jako třeba 377.05 od Fleischmanna, tak souhlasím. Jinak je to spíš k pláči.

Pivovar a číslo vozu se sice podařilo celkem pěkně spárovat, potud dobrý. Nápisy dobrý, jsou taky nakreslený v ŽM IV. od Zdeňka Maruny. Vůz od Herise představuje (s pár nedostatky) vůz s brzdou, vozové skupiny Ia s rozvorem 3,8m. Jenomže vůz s číslem Lp 512054 byl vozem vozové skupiny Ib s rozvorem 4m. Tedy jiný rozvor a jiná skříň (odlišné výztuhy a další drobnosti) než má model. Pak už zbývají jen takové detaily jako brzda. Vůz pochopitelně na začátku 30. let dostal kompletní tlakovou brzdu, což mu asi u Herise nedají. Ale to je typický problém předělávání modelů vozů mezi epochami.


Pane kolego děkuji Vám za názor, leč situace není taková jak ji popisujete. Tento model určitě nelze srovnávat s naprosto diletanstsky nepovedenou 377.0509 od FLM, kde jsou na vzhledově odlišnou lokomotivu natištěny nikdy neexistující nápisy, navíc s mnoha a mnoha chybami (už jsme o tom debatovali). Tady se náhle urodila možnost nechat vyrobit vůz s popisem ČSD na model od pana Kleina distribuovaný přes Herise. Ne, že by to byla nějaká honička jakou na nás občas připraví jiní velkovýrobci, ale nechtěli jsme lézt některým kolegům do zelí stran jejich popisů (byť jsme se nakonec na další spolupráci dohodli), stejně tak v zadání bylo ČSD. Máme hromady fotek pivovarských vozů z dob monarchie, ale s popisem ČSD který ještě nebyl zneužit na naprosto odlišných vozech Roco, FLM, nebo Piko máme pomálu. Volba padla zkrátka na ty Budějovice. I když je model (pan Klein se zkrátka zhlédl ve vozech f. Ringhoffer) nepatrně odlišný, posunuli jsme laťku o hodný kus dále k realitě. Rozvor 4 m je v popisu modelu správně vyznačen, ale jak píšete skutečný vůz měl rozvor o 200 mm kratší (tedy v modelu cca 2,2 mm). Tady nejenže je to daleko menší zlo než třeba vzhledově hodně podobný, ale přesto naprosto odlišný vůz od Pika (pivovar Smíchov) ale navíc jde o jediný pivovarský vůz Rakousko-Uherské stavby co je běžně na trhu. Pak už tu jsou jen krásné kovové modely f. Tololoko (ovšem v provedení bez budky a v cenách okolo 200 Eur za vagón http://tololoko.pl/katalog-kolejowy/14.html ) anebo vozy od Vlastíka Beka, které ale jsou vyráběny jinou tecnhologií, jsou malosériové a t. č. nedostupné. Takže výběr je značně omezený. Samozřejmě můžete namítnout že se mohl použít jiný popis. Ano, ale jaký? Potvrdil jste mi správnost čísla vozu ve vztahu k popisu a jeho provedení, barva je také věrná, ale vůz je minimálně, skutečně nepatrně, odlišný protože prostě jiný vůz na trhu není. Nehledě na to, že pokud není k dispozici jeho fotka ve stavu z 50. let kde určitě už prodělal řadu rekonstrukcí těžko můžeme něco přizpůsobit. Sám víte že továrních fotek je rozhodně víc než fotek pipvarských vozů z provozu (sám marně několik let sháním snímek vozu pipvaru Maffersdorf/Vratislavice nad Nisou, který nemají ani v pivoru s popisem ČSD - v původním popis dráhy RGTE jej mám, ale jak ty vozy vypadaly za časů ČSD před i pak po válce už nevím - máte?
Tedy ano, popisu bylo vzorem Železniční modelářství a popis připravil kolega Ivo Mahel. Tím vám děkuji za recenzi, že jsme nic nezkazili a naši modeláři budou mít svobodnou volbou možnost obohatit svoje kolejiště nebo sbírky o model který má reálný základ. Zbytek pak bude na každém aby si model tak jako absolutně ve všech případech sériových modelů mohl sám dokrášlit (třeba tu chybějící tlakovou brzdu), ale v rámci daných možností vznikl model za slušný peníz se spoustou jemných detailů které vám jiný výrobce za tuto cenu prostě nenabídne. Určitě nezůstane jen u tohoto modelu (série není nikterak velká, takže dlouho ve skladech ležet nezůstane) a tedy půjdeme dál. Pokud máte zájem o spolupráci, tak jak jsem Vám už nabídnul už u vozů Brawy a kde to bohužel nějak usnulo, není problém aby jste pro další model vybral vzor podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a ten můžeme nechat opět vyrobit. Cesta to není jednoduchá což určitě víte, navíc se to dneska všechno tvoří v Číně takže možnosti kontroly jsou značně omezené. I tak je ale šance postupně na náš trh dostat řadu modelů s reálným popisem. S pozdravem JW
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2011

Příspěvekod radeksindy » pon 12 pro, 2011 10:55 am

I když je model (pan Klein se zkrátka zhlédl ve vozech f. Ringhoffer) nepatrně odlišný, posunuli jsme laťku o hodný kus dále k realitě. Rozvor 4 m je v popisu modelu správně vyznačen, ale jak píšete skutečný vůz měl rozvor o 200 mm kratší (tedy v modelu cca 2,2 mm). Tady nejenže je to daleko menší zlo ....

Jenomže podle mne je to rozhodně větší zlo, než kdyby se použilo číslo vozu odpovídající modelu. Podle mne je nejlepším řešením použít správné číslo vozu a správný nápis, byť pro jejich vzájemnou kombinaci nemám důkaz. Vždyť Budvar měl vozy vozové skupiny Ia.

Je mi jasný, že za rozumné peníze nelze případné změny vzniklé za provozu vozu na modelu provést, protože to by nestál těch cca 25 EUR. Část vozů prošla úpravami, ale ČSD naštěstí nebyly tak bohaté jako DRG ev. DB, takže se na většině vozů kromě protisluneční střechy zachovalo všechno v původním stavu.

ad piváky z Vratislavic: Nějak si teď neuvědomuji, že bych někdy viděl fotografii vozu na pivo z Vratislavic. Ať už s číslem ÖNWB, kkStB nebo ČSD.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Miloš_P a 9 návštevníků