Kolejiště TT 110x225

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » pon 28 lis, 2011 11:04 am

Bez obav :wink:
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » pon 28 lis, 2011 5:32 pm

A další pokus. Jak si jistě všimnete, remíza je stále s vjezdem přes úvrať. Zkusil sem jí dát doleva k té vesnici, ale nebylo to ono. Nicota zachvátila okolí nádraží. Takže je tam co je, ale zmizela jedna kolej vložená mezi remízu a zbytek kolejiště oproti minulým pokusům.
Asi by neměl být problém udělat malé zauhlování v té úvrati? Vejdou se tam jeden dva uhláky na vyložení a před nimi jedna pozice pro zauhlování.
http://imageshack.us/g/600/listopad2001verze94.jpg/

Dvojitá kolejová spojka je fuč, ale rovnou říkám, není to ono a vrátí se zpět.
Zkusil sem aplikovat propojení kolejí dle obrázku od Milana Ferdiána, ale nepůjde to. Dopravní koleje jsou moc krátké.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » úte 29 lis, 2011 9:59 pm

A jedeme dál..... Kapličku neberte vážně. :)

Zkusil sem aplikovat vjezd do stanice podle obrázku Milana Ferdiána
http://img84.imageshack.us/img84/6906/listopad2001verze11k.jpg
Bohužel jak sem předpokládal, zkrátila se délka dopravních kolejí, že se tam nevejde rychlík o třech ypsilonech s lokomotivou.

Takže zpět.
http://img828.imageshack.us/img828/1292/listopad2001verze15k.jpg

Teď se tam ten rychlík vejde s rezervou. Na odbočné trati sem zkrátil 1. tunel. Přece jenom vlaky jsou od toho, aby jezdily a byly co nejvíc vidět. O tom to je. Panel je rozdělený říčkou na dvě části. Odbočná stanice a zbytek světa. Z toho je jasné, že remíza bude tam co je.... prozatím... Pokud bych jí dal vlevo , co je ta úvrať, potřebovala by kolem sebe spoustu místa a byla by blízko těm statkům a přestalo by to mít hloubku. Už by to bylo nahňácaný na sebe. Ty roubenky potřebují odstup dle mého názoru. Trať nadjede sama sebe, holt to inženýři jinak nedovedli, výškový rozdíl obou nádraží je 15 cm.

http://img204.imageshack.us/img204/271/listopad2001verze151.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/6201/listopad2001verze152.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/3046/listopad2001verze153.jpg

No lepší už to asi nebude, ale nechám to ještě zrát. :D Jako obvykle buď není čas na stavbu nebo nejsou prachy. :D
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod czhunter » stř 30 lis, 2011 8:56 am

Ahoj, já sice nejsem žádný odborník, ale nepamatuju si žádnou stanici, která má zhlaví na mostě (pokud tedy není na mostě celá stanice).
Nicméně jestli to existuje (a vsadím se, že by se tomu stavitelé snažili vyhnout), rád se přiučím :)
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod mkcompTT » stř 30 lis, 2011 9:12 am

czhunter píše:Ahoj, já sice nejsem žádný odborník, ale nepamatuju si žádnou stanici, která má zhlaví na mostě (pokud tedy není na mostě celá stanice).
Nicméně jestli to existuje (a vsadím se, že by se tomu stavitelé snažili vyhnout), rád se přiučím :)


A co Praha hlavní nádraží (U Bulhara, či jak se to tam jmenuje)? :wink: Pravda, ale velikost zhlaví je zcela jiná... :)
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » stř 30 lis, 2011 9:14 am

Tak to je slovo do pranice. Máme někde zhlaví stanice na mostě? Viaduktu? Nemusí být celé, alespoň částečně. Já vím o dvou. Neprozradím, počkám, jestli je najdete nebo znáte. :lol:
Druhá věc je, že wintrak má omezené možnosti tvorby. On totiž most může mít několik podob. :wink: Není most jako most.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » stř 30 lis, 2011 9:15 am

Tak jeden případ už tu je....
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod lajblt » stř 30 lis, 2011 9:19 am

Ta řeka přímo pod nádražím působí silně nepřirozeným dojmem. Pokud by byla přemostěná velkou železobetonovou deskou, tak se to možná ještě dá pochopit. Pokud bude přemostěná kamenným mostem, bude velký problém se světlostí oblouků při povodni. A pokud to má být ocelový most, tak ten jsem pro víc než dvě koleje nikdy neviděl.

Na mostní estakádě je většina severního zhlaví Hlavního nádraží v Praze (Nové spojení).
Naposledy upravil lajblt dne stř 30 lis, 2011 9:19 am, celkově upraveno 1
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod mkcompTT » stř 30 lis, 2011 9:19 am

Pietro píše:Tak to je slovo do pranice. Máme někde zhlaví stanice na mostě? ...


Brno hl.n.
Přerov
Olomouc

Podle mě je jich spousta, hlavně ve městech...
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » stř 30 lis, 2011 9:19 am

Možná jsme narazili na případ do kategorie mýty a pověry. :wink:
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod lajblt » stř 30 lis, 2011 9:21 am

On je docela rozdíl mezi dosud vyjmenovanými případy a stanicí na lokálce, ze které odbočuje další lokálka. To by vás stavitelé hnali, takhle jim prodražit už tak nákladný projekt...
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » stř 30 lis, 2011 9:25 am

lajblt píše:Ta řeka přímo pod nádražím působí silně nepřirozeným dojmem. Pokud by byla přemostěná velkou železobetonovou deskou, tak se to možná ještě dá pochopit. Pokud bude přemostěná kamenným mostem, bude velký problém se světlostí oblouků při povodni. A pokud to má být ocelový most, tak ten jsem pro víc než dvě koleje nikdy neviděl.

Tak předně ocel ani náhodou. To by bylo sakra drahé :lol: Trať není nová, takže beton maximálně jako rekonstrukce starší stavby. Takže šutr.
A další věc. Není to řeka. Spíše širší potok. Situace je tedy úplně jiná.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » stř 30 lis, 2011 9:31 am

Tak už tu máme nějaké příklady, takže druhý, co znám je například Ústí nad Labem Hl. nádraží. Krom toho, že je celá stanice na docela slušně vysokém náspu, tak je oblíčená viadukty.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod radekkrupka » stř 30 lis, 2011 9:34 am

Tak tady by se to dalo zdůvodnit tím, že lokálka byla dostavěná dodatečně a stanice holt už stála kde stála. Takže při napojení lokálky se zhlaví muselo upravit a bohužel tam byla řeka. Ovšem ty kusé koleje už jsou luxus, který by nikdo neobhájil.

Jinak ten most určitě betonový (deska), kamenný spíše ne ze zmíněných důvodů. Já bych tu vodoteč posunul blíž k portálům, dolní kusou kolej zkrátil. K remíze a její koleji už jsem si svoje řekl, takže tak...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod vmucha » stř 30 lis, 2011 9:42 am

Ještě jeden tip, ale místo popisování jsem jej neuměle nakreslil. Přikládám odkaz na rajče.

http://vmucha.rajce.idnes.cz/Flokovacka#listopad2001verze15k_namet.jpg
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků