Plan kolajiska V

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod bishop » pon 21 lis, 2011 11:26 pm

od milan ferdián » sob 25 čer, 2011 12:41 pm
Po dlouhé době opět další kolejiště.Dostal jsem svolení od modeláře o jeho zveřejnění.
žst.Hranice - město / H0-1:87 / 4300*4100 / PECO-CODE075 - 12°/


Reaguji na tento příspěvek z léta. Nádherné kolejiště. Prohlížím si dobové materiály a chci se zeptat do jaké míry jste se snažili být věrní a jak se to povedlo? A také jak to chodí obecně?

Děkuji, Radek Zálešák

Obrázek
Obrázek
(mimochodem pěkný uhelný výtah)
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Petr Šimáček » úte 22 lis, 2011 7:47 am

Pěkný ,,uhelný výtah"; navíc přímo u popelové jámy...(!?) :D Hezká fotka...
HO, konec 1. + začátek 2. epochy v českých zemích
Petr Šimáček
 
Příspěvky: 70
Registrován: úte 30 pro, 2008 3:55 pm
Bydliště: Praha

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » úte 22 lis, 2011 8:19 am

ad bishop:

Já jsem z reálu pro námět stanice,použil název a všechny drážní budovy.Kolejiště bylo upraveno dle požadavku modeláře.Snažím se hodně čerpat z historických fotografií a vdechnout kolejišti život se vším všudy,byť je trochu dle reálné fantazie upraven.
Plán stanice znám,ale tuto fotku vidím poprvé.Jen drobnost,autentická staniční budova je i u nás ex žst.Šumbark ve Slezsku (dnes stanice Havířov).
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » úte 22 lis, 2011 9:07 am

Lišák píše:Skromný dotaz: Jak to vypadá s pokračováním tohoto úspěšného titulu? Lze už zaregistrovat předobjednávku?

Díky za info L.


Ano lze zaregistrovat objednávku na tomto emailu fsegment@centrum.cz. Mimochodem zmizel nebo byl prodán poslední kus publikace.
Takže já,chameleon,Michal Šuhajda a spousta lidí co nám pomáhalo,ještě jednou Vám všem děkujeme :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Jarda H. » úte 22 lis, 2011 10:35 am

Petr Šimáček píše:Pěkný ,,uhelný výtah"; navíc přímo u popelové jámy...(!?) :D Hezká fotka...


Ano, moc krásná fotka - ruční plnění košů na uhlí, rampa s koši, popelová jáma. Jen to potvrzuje už zde (kdesi kdysi) vyřčený fakt, že se to takhle na železnici mohlo vyskytovat a nakonec i vyskytovalo :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Vladimír_B » úte 22 lis, 2011 6:45 pm

Jarda H. píše:
Petr Šimáček píše:Pěkný ,,uhelný výtah"; navíc přímo u popelové jámy...(!?) :D Hezká fotka...

Ano, moc krásná fotka - ruční plnění košů na uhlí, rampa s koši, popelová jáma. Jen to potvrzuje už zde (kdesi kdysi) vyřčený fakt, že se to takhle na železnici mohlo vyskytovat a nakonec i vyskytovalo :D

Jenom jestli nemícháte jabka s hruškama. :lol: Konkrétně staniční zbrojení a zbrojení ve výtopně. Ve stanicích bývalo takovéto lešení běžné. Uvedu příklad: Blatná, provoz loko ř.97, která potřebovala častěji zbrojit, tak prostě a jednoduše při jízdě z Březnice do Stračenic v Blatné vysypali popel a z lešení (dřevěného) dobrali uhlí. Ve výtopnách také bývalo uhlí vedle jámy na lokálkách celkem běžné, ALE! to uhlí bydlelo ve dřevěnéch skladišti, které připomínalo cedník. Takže byla menší pravděpodobnost chytnutí, než u otevřené skládky. Pochopitelně, že teď může kdokoli z Vás na mě vytasit fotku otevřené uhelné skládky, nejlépe ještě s výtahem, hned vedle jámy z 2. pol. 20. stol. Musíte si uvědomit co a v jaké epoše stavíte podle čeho. A do toho nedostatek soudnosti... Ale na většině hračkových kolejišť je to fuk... Postavte si třeba lunapark. Auhagen už dělá funkční fontány. Omlouvám se za o.t.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod ToVa » úte 22 lis, 2011 7:25 pm

milan ferdián píše:Ano lze zaregistrovat objednávku na tomto emailu fsegment@centrum.cz. Mimochodem zmizel nebo byl prodán poslední kus publikace. :wink:

Objednával jsem na tomto e-mailu 13.11. a potvrzení objednávky mi ještě nepřišlo :roll:
Návrat po letech
Stavba segmentovky podél stěny
TT, digitál, ČD
Uživatelský avatar
ToVa
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 31 kvě, 2011 7:04 am
Bydliště: Uherskohradišťsko

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » pát 25 lis, 2011 10:32 am

žst.Jirkov_V.epocha_TT/1:120_2650*800(1000)_PILZ-TT-MODELLGLEISSYSTEM-15°

Listopad


Je konec listopadu,nevlídno a jak tradičně na chomutovsku,nedýchatelná inverze.Spolu s Kubou připravujeme manipulák do znkl.Jirkov.Ano čtete správně,není to stanice ,ale zastávka s nákladištěm.Leží na zrušené trati,která pokračovala do Horního Jiřetína a dál.
Dnes máme tři Eas a jednu Gbks.Všechny nákladní vagóny jsou prázdné,určené pro nákladku.
Kontrola brzd,chvíli koukání do sešiťáku a na odjezdovém návěstidle nám svítí zelená se žlutou.Zatímco já dávám pomalu do pohybu vlakovou soupravu,Kuba se v klidu a teple uvelebí a otevře si termosku s kafem,která po chvíli provoní celou kabinu.Kola nám zarachotí na výhybkách ,zvyšuji traťovou rychlost a jedem.Trať je dvojkolejná,elktrifikována a místy rozestavěná,takže třeba uhlídat včas návěstí.Minuty utíkají,kola drnkotají na spojích kolejí a podhůří Krušných hor nám nabízí na chvíli majestátný pohled na úbočí.Jo,jo co tady bylo tratí,co překračovaly hřebeny hor,aby své hnědé uhlí dovezlo do Německa.Dnes,lupou je třeba hledat.
Vjíždíme do tunelu,který byl stavěn formou otevřeného výkopu a po zhotovení tunelové roury zasypán.Na moment otevřená krajina,rozplet v podobě odbočky a vjíždíme na rozestavěné úseky.Výhybka nás hodí na nesprávnou kolej a máme tu další tunel.Ten je již ražen v skalním masívu.Původně byl jednokolejný a byl rozšířen pro dvě koleje.Blížíme se k odbočce Dolní Rybník,vítají nás jen reléové bedny.Budova stavědla je zbořena,protože překážela v přestavbě.Pravá traťová kolej navazuje na starou trasu a my po levé koleji,klesáme.Po levé ruce vidíme vlečku soukromé firmy a na koleji naložené vozy.Přejíždíme potok,zahrádkáři již zazimovali a podjíždíme další nový úsek dvojkolejné trati na estakádě.Brzdíme a zastavujeme před první výhybkou v znkl.Jirkov,spíše co z něj zbylo.Kuba ochotně vyskakuje z kabiny , odemýká zámek,výhybku přehazuje do polohy do odbočky.Důvod,dnes jsme delší a vejdeme se jen na kolej 3.Stanice byla původně dvakrát delší,měla čtyři staniční koleje s připojením dvou vleček,které naštěstí zůstaly funkční.Zbytek kolejiště stanice je zasypán odvalem z nedalekého velkodolu Rudý Říjen.Dle počtu kolejí je vidět,že SŽDC,provedlo rekonstrukci a úpravu stanice dle svého.
Přijímací budova,byť nedávno opravena je uzamčena.Skladiště již dávno ztratilo svou funkci.Dnes tam má sklady soukromník.S čím dle nepořádku na placu,nevíme.Kolorit okolo nádraží vystihují staré domy s vytlučenými okny a určené k demolici.Vlečka pod odvalem patří „Krušnohorské pily“ a druhá opačným směrem fa Plast.
Kuba se již vrátil a zamkl výhybku do původního postavení a jdeme posunovat.My se vracíme k původní odbočce Dolní Rybník a mrkneme na tuto trasu.Po pravé ruce vidíme již další rozestavěný dvojkolejný úsek,zatímco my jedeme po původní trase s krátkým tunelem.Levotočivým obloukem vystoupáme na další nové napojení tratě estakádě . Roze- stavěnou část máme opět po pravé ruce.Znkl.Jirkov máme pod sebou,tak vidíme,jak Kuba s manšífírou se činí a profesionálně obsluhují obě vlečky.My pokračujeme po estakádě,obloukem stoupáme,abychom dosáhly vrcholu tratě.Trať bude již jen klesat a v novém tunelu mizí naše trať.


Doplňující informace o užitných délek staničních kolejí:

Žst.Chomutov,směr od shora dolů-
První svazek
1-1142mm
2-1071mm
3-812mm
4-812mm


Druhý svazek
5-748mm
6-542mm
7-563mm

znkl.Jirkov
1-506mm
3-666mm
Přílohy
Kopie (2) - zst.Jirkov_001.jpg
Kopie (2) - zst.Jirkov_001.jpg (207.76 KiB) Zobrazeno 7819 krát
Kopie - zst.Chomutov.jpg
Kopie - zst.Chomutov.jpg (58.06 KiB) Zobrazeno 7819 krát
Kopie - Kopie - Jirkov_003.jpg
Kopie - Kopie - Jirkov_003.jpg (86.21 KiB) Zobrazeno 7819 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod pekl024 » pát 25 lis, 2011 5:05 pm

Vladimír_B píše:
Jarda H. píše:
Petr Šimáček píše:Pěkný ,,uhelný výtah"; [size=50]navíc přímo u popelové jámy...(!?) :D Hezká fotka...

Ano, moc krásná fotka - ruční plnění košů na uhlí, rampa s koši, popelová jáma. Jen to potvrzuje už zde (kdesi kdysi) vyřčený fakt, že se to takhle na železnici mohlo vyskytovat a nakonec i vyskytovalo :D

Jenom jestli nemícháte jabka s hruškama. :lol: Konkrétně staniční zbrojení a zbrojení ve výtopně. Ve stanicích bývalo takovéto lešení běžné. Uvedu příklad: Blatná, provoz loko ř.97, která potřebovala častěji zbrojit, tak prostě a jednoduše při jízdě z Březnice do Stračenic v Blatné vysypali popel a z lešení (dřevěného) dobrali uhlí. Ve výtopnách také bývalo uhlí vedle jámy na lokálkách celkem běžné, ALE! to uhlí bydlelo ve dřevěnéch skladišti, které připomínalo cedník. Takže byla menší pravděpodobnost chytnutí, než u otevřené skládky. Pochopitelně, že teď může kdokoli z Vás na mě vytasit fotku otevřené uhelné skládky, nejlépe ještě s výtahem, hned vedle jámy z 2. pol. 20. stol. Musíte si uvědomit co a v jaké epoše stavíte podle čeho. A do toho nedostatek soudnosti... Ale na většině hračkových kolejišť je to fuk... Postavte si třeba lunapark. Auhagen už dělá funkční fontány. Omlouvám se za o.t.
[/size]


Piš to ještě menší :D
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod pekl024 » pát 25 lis, 2011 5:08 pm

Milane super, kam prosím :?: na to chodíš, to je asi tak když nemá někdo s mozku kostku :D
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Ferda » pát 25 lis, 2011 5:53 pm

pekl024 píše:Milane super, kam prosím :?: na to chodíš, to je asi tak když nemá někdo s mozku kostku :D

Kouří dobrou trávu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Raaba » pát 25 lis, 2011 8:19 pm

[quote="milan ferdián"]žst.Jirkov_V.epocha_TT/1:120_2650*800(1000)_PILZ-TT-MODELLGLEISSYSTEM-15°

Listopad


Je konec listopadu,nevlídno a jak tradičně na chomutovsku,nedýchatelná inverze....

Jo, tak to znám. Pod "Krušnejma" jsem vyrůstal. Opět parádní plánek. Na minimu místa maximum aniž by to bylo přeplácaný, to se mi na Milanových pláncích líbí. Jinak by to asi chtělo, aby byl pan stavitel a provozovatel solný kuřák a imitoval tak podnebí hnědouhelné pánve :wink:
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » sob 26 lis, 2011 12:04 pm

skrytá_zst.Čerčany/Zruč_TT/1:120_3600*730_PILZ-TT-MODELLGLEISSYSTEM-15°
Přílohy
Kopie - zst.Zruč_001.jpg
Kopie - zst.Zruč_001.jpg (67.18 KiB) Zobrazeno 7581 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » ned 27 lis, 2011 9:34 pm

Ikydž TT-ečkaři v pláncích kolejišť vehementně vedou,tak dle velkých přímluv kolegy deacon007,zkusím něco i pro HO-nulkaře navrhnout.Přání bylo na mini kolejiště,což ale v této velikosti bývá většinou zabrany mega prostor :mrgreen: Ale budou jen hračkového typu nebo zkusím dle LK.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod radekkrupka » ned 27 lis, 2011 9:43 pm

A to i hánulkáři neumí přenásobit koeficientem ruského rozhodu? 8)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník