Koncová stanice epocha III/IV

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod petrh » úte 16 lis, 2010 9:22 pm

me by spis zajimalo na te sirce, jak udelat plynule klesani do skrytaku?me neprijde v tech 35 cm realne jet dolu, minimum vidi na 62 cm (polomer 310) a to bude tiptop na sirce 70cm, tj. dvojnasobne, takze se mi jevi presuvna realizovatelnejsim zakladem. co myslite vy? ja bych ac mam skrytaky rad ho sem nedokazal nacpat.
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod pavel » stř 17 lis, 2010 10:24 am

Raaba píše:
pavel píše:K tomu nádraží - nevím jestli se u nás tento typ vyskytuje - nástupiště s nádražní budovou úplně vzadu. Je to spíše typ který se vyskytuje v Německu. Ale pokud to tak chceš , proč ne.

Také si tím nejsem úplně jistý. Milan to na svých návrzích používá a mě tam prostě vychází dost místa. Moc nepočítám s odbavováním motoráků přímo před budovou. Počítám s příjezdem soupravy na kolej 1, vystoupení cestujících. Pak objetí soupravy, nástup a odjezd. Doufám, že je to tak správně.
Nevím přesně, jak se to řeší v úvraťové stanici, už jsem dlouho nejel na Moldavu přes Dubí...
Ale uvažuji i o přesunu staniční budovy více doleva. Mohla by být spojena se skladištěm. A může přecházet přímo do kulisy v pozadí, pokud nebude dost místa...

Ano Milan to používá v pláncích, je to snad jediná věc, která mi na něch moc tzv. nesedí, ale někdy to je opravdu jen z důvodu místa. Ty mini nádraží na mini kolejištích by se nedaly kolikrát udělat.
Cestující by měli vystupovat jen u koleje 3a u NB. Mělo by to být následovně - Os přijede k na kolej 3a, po vystoupení cestujících souprava vycouvá, odpojí se lokomotiva ( nebo motorový vůz ) která objede soupravu, zapojí vozy a zacouvá na kolej 3a.
Jinak jsem včera večer našel náhodou tento článek http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2010100001 Je to jedna z mála a možná jediná stanice tohoto typu u nás. Ani jsem nevěděl že něco takového u nás existuje. Takže můžeš tento typ stanice modelovat - byť je to u nás vyjímka. Já osobně by dělal "klasiku" :wink:
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod Raaba » stř 17 lis, 2010 10:44 am

Ano Milan to používá v pláncích, je to snad jediná věc, která mi na něch moc tzv. nesedí, ale někdy to je opravdu jen z důvodu místa. Ty mini nádraží na mini kolejištích by se nedaly kolikrát udělat.
Cestující by měli vystupovat jen u koleje 3a u NB. Mělo by to být následovně - Os přijede k na kolej 3a, po vystoupení cestujících souprava vycouvá, odpojí se lokomotiva ( nebo motorový vůz ) která objede soupravu, zapojí vozy a zacouvá na kolej 3a.
Jinak jsem včera večer našel náhodou tento článek http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2010100001 Je to jedna z mála a možná jediná stanice tohoto typu u nás. Ani jsem nevěděl že něco takového u nás existuje. Takže můžeš tento typ stanice modelovat - byť je to u nás vyjímka. Já osobně by dělal "klasiku" :wink:[/quote]
Pavle, díky za názor. Myslím, že nemám takové problémy s místem, takže se asi také přikloním ke klasice. Přemýšlím o posunutí všech kolejí o nějaký ten centimetr dolů (více k okraji kolejiště) a na nádraží tak bude místa dost.
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod Raaba » stř 17 lis, 2010 10:50 am

petrh píše:me by spis zajimalo na te sirce, jak udelat plynule klesani do skrytaku?me neprijde v tech 35 cm realne jet dolu, minimum vidi na 62 cm (polomer 310) a to bude tiptop na sirce 70cm, tj. dvojnasobne, takze se mi jevi presuvna realizovatelnejsim zakladem. co myslite vy? ja bych ac mam skrytaky rad ho sem nedokazal nacpat.

To sklesání mělo být z úvraťové stanice. Na prostředním modulu by jedna trať klesala a druhá stoupala do koncového nádraží. Bez otáčení. Zřejmě by to možné bylo. Ale jak jsem psal, jsem omezen výškou modulu a navíc mi vzdálenost mezi stanicema 1,3m nepřijde dostatečná. Spíše uvažuji o tom přesunutí zhlaví na modul 2 a protažení staničních kolejí. To je asi vždy ke prospěchu věci :wink:
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod Raaba » úte 15 lis, 2011 10:34 pm

Po nějaké době, dalšího plánování jsem se vrátil téměř na začátek a znovu oživuji toto vlákno. Dále jsem zredukoval své představy a hlásím se s minimalistickou segmentovkou. Opět inspirován Milanem F. Asi znáte, ne?
Plánek je zde:
http://imageshack.us/photo/my-images/32/had30dpi.png/

Takže opět téma malé koncové staničky epocha III-IV, motorový provoz podle D3. Na 2 modulech 120 x 35 se skryťákem 120 x 25cm. Stanice se dvěmi dopravními kolejemi, jednou kusou ke skladišti a jednou kusou která slouží jako odstavná případně se na ní může nakládat podle potřeby a sezóny (dřevo po náletu kůrovce, brambory po náletu zemědělců nebo sníh kdyby se u nás v Prahe zase jeli nějaké lyžařské závody, ale to je vlastně jiná epocha). Z této kusé koleje je vjezd do remízi. Před ní popelová jáma a vodní jeřáb, ale v současnosti využívaná jen k nocování motoráku. No a tou popelovou jámou si trošku nechávám otevřená vrátka, kdyby jednou přibyla ve vozovém parku nějaká pěkná pára, aby bylo kde vysipat popelník a dobrat vodu...

Na druhém modulu vlečka. Mostek a vjezd do tunelu za kterým je skryté nádraží.

Tentokrát už konec legrace, rámy z překližky jsou ve výstavbě. Zkusil jsem stavbu čistě z extrudovaného polystyrenu. Je to lehké, poměrně pevné, ale stejně k tomu nemám důvěru a rozhodl se k 10mm překližce (výška rámu 120mm). Rám z extruďáku zkanibalizuji na krajinku.

Budu rád za vaše podněty, ale vzhledem k místu a rozpracovaným rámům nemohu měnit hlavní rozměry (jsem si vědom, že moc dlouhý vlak se mi do stanice nevejde, ale to jsou holt ty kompromisy). Kolejiště je pro mě startem. Má být levné a poměrně rychle postavené, ale nemá jít o provozní nesmysl. Pokud bude chuť, čas, prostor, je možné hada dále natahovat do nekonečna :D

Jinak pro pobavení slova mojí ženy: "Ono to nebude jezdit do kola? Tak ty se s tím rok plánuješ a ono to bude jezdit jen sem a tam? Já myslela, že se budu kochat s kafem v ruce a teď abych šíbovala!" No, hlavně že jí to není lhostené, což? :wink:
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod Raaba » sob 19 lis, 2011 7:59 am

Tak první segment (nádraží) jsem úspěšně utruhlal. Překližku jsem si nechal nařezat, čela jsem podle své vlastní normy svrtal na stojanové vrtačce, ale zbytek už vzniknul v obýváku. Na vrchní desku přijde 1cm polysyzren a 3mm miralon.
http://imageshack.us/g/268/dsc6766lx.jpg/
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod romino » sob 19 lis, 2011 9:06 am

Raaba píše:... Na vrchní desku přijde 1cm polysyzren ....


odporúčam styrodur. Ja som dal obyčajný polystyrén a teraz som ju musel rozobrať a nanovo robiť.
Uživatelský avatar
romino
 
Příspěvky: 246
Registrován: ned 11 kvě, 2008 12:28 pm
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom, SR

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod Myšpulín » sob 19 lis, 2011 11:18 am

romino píše:Odporúčam styrodur. ...

Pokud se o kolejiště nebude opírat, obyčejný stačí. Ale je pravdou, že jakákoli větší zátěž vytvoří v polystyrenu prohlubeň (nevratnou).
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod romino » sob 19 lis, 2011 12:43 pm

problem bol, ze 1cm obycajny je strasne "labilny" a tenky (rad sa prehyba) a pokial neni naozaj pod celou plochou kvalitne podlepeny tak moze urobit az bubliny. Ze sa prepada je tiez pravda. Preto ja uz z vlastnej skusenosti obycajny pod kolaje nikdy nepouzijem a ani neodporucam. Ako podklad pod okolity teren kludne, ale podklad pod kolaje len styrodur.
Uživatelský avatar
romino
 
Příspěvky: 246
Registrován: ned 11 kvě, 2008 12:28 pm
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom, SR

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod Raaba » ned 20 lis, 2011 5:38 pm

romino píše:problem bol, ze 1cm obycajny je strasne "labilny" a tenky (rad sa prehyba) a pokial neni naozaj pod celou plochou kvalitne podlepeny tak moze urobit az bubliny. Ze sa prepada je tiez pravda. Preto ja uz z vlastnej skusenosti obycajny pod kolaje nikdy nepouzijem a ani neodporucam. Ako podklad pod okolity teren kludne, ale podklad pod kolaje len styrodur.


Chtěl jsem použít styrodur, ale neměli tloušťku 1cm. Ale je fakt, že normální polystyrén důvěru nebudí. Takže díky za upozornění, budu radši chvilku shánět.
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod romino » ned 20 lis, 2011 6:20 pm

No ja som tiež na tom pohorel. Minimum čo som našiel bola hrúbka 2cm. Preto som pristúpil k tomu rázne a rozobral komplet moduly a skladám nanovo. Budem rád ak niekoho tejto činnosti ušetrím :D . Teraz dávam korok priamo na preglajku a lepím to Topprenom (niečo ako Chemoprén).
Uživatelský avatar
romino
 
Příspěvky: 246
Registrován: ned 11 kvě, 2008 12:28 pm
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom, SR

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod Raaba » ned 20 lis, 2011 6:43 pm

romino píše:No ja som tiež na tom pohorel. Minimum čo som našiel bola hrúbka 2cm. Preto som pristúpil k tomu rázne a rozobral komplet moduly a skladám nanovo. Budem rád ak niekoho tejto činnosti ušetrím :D . Teraz dávam korok priamo na preglajku a lepím to Topprenom (niečo ako Chemoprén).


Já mám doma kappa desky. To je materiál na který se lepí fotografie. Tloušťka je 5mm, takže můžu dát 2 na sebe. Je to tuhé a přitom se to dá řezat nožem. Předělávat modul už se mi nechce...
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod Raaba » pon 21 lis, 2011 6:10 pm

romino píše:No ja som tiež na tom pohorel. Minimum čo som našiel bola hrúbka 2cm. Preto som pristúpil k tomu rázne a rozobral komplet moduly a skladám nanovo. Budem rád ak niekoho tejto činnosti ušetrím :D . Teraz dávam korok priamo na preglajku a lepím to Topprenom (niečo ako Chemoprén).

Tak jsem dneska problem vyřešil. Koupil jsem extrudovaný polyprophylen (EPP) v tloušťce 10mm. Z toho se staví nerozbitné modely letadel. materiál je velice houževnatý. Problém je vyšší cena. Za desku 90x60cm 130Kc. Ale mě stačí jedna a to se dá přežít. Hlavně že můžu pokročit se stavbou.
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod Raaba » pon 21 lis, 2011 9:58 pm

ještě zvažuju návrh kolegy Pavla, dát kusou kolej k výpravní budově. Remíza napojená na objízdnou kolej. Asi to vypadá líp a je to reálnšjší. Co myslíte?
http://imageshack.us/photo/my-images/41/had230dpi.png/
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Koncová stanice epocha III/IV

Příspěvekod milan ferdián » čtv 24 lis, 2011 9:16 pm

Raaba píše:ještě zvažuju návrh kolegy Pavla, dát kusou kolej k výpravní budově. Remíza napojená na objízdnou kolej. Asi to vypadá líp a je to reálnšjší. Co myslíte?
http://imageshack.us/photo/my-images/41/had230dpi.png/


Jo,klidně i tak to může být.Motorák může být odstaven na kusé koleji před staniční budovou v případě,že by do stanice vjel nákladní vlak. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků