TT 360x73

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 360x73

Příspěvekod radekkrupka » ned 13 lis, 2011 10:00 am

No, podle mého tohle není žádná výhra. Stanice jsou opticky ještě blíž sobě, navíc "trať" prochází neustále zastavěným územím. Ne nadarmo se říká, že umělé stavby opticky zmenšují kolejiště. Tady to platí stoprocentně. Já jsem toho názoru, že pokud 3 stanice, tak rozhodně už jenom příroda, nebo pouze dvě stanice. Takhle to vypadá jak nějaká vlečka ve městě...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: TT 360x73

Příspěvekod Jarda H. » ned 13 lis, 2011 12:41 pm

radekkrupka píše: ...... Stanice jsou opticky ještě blíž sobě, ..... že pokud 3 stanice, tak rozhodně už jenom příroda, nebo pouze dvě stanice. Takhle to vypadá jak nějaká vlečka ve městě...


Možná by stažení počtu stanic na 2 u takové "nudle" :D nebylo špatné ?! Asi to bude chtít i jinou koncepci, ale za zvážení to určitě stojí :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 13 lis, 2011 4:04 pm

Já to tvrdím od začátku,můj návrh je nejlepší :lol: 2 dvojkolejné smyčky,stanice s odbočkou do koncové a provoz jak řemen. :mrgreen: Jen by to chtělo učesat stanice,nejsem MF a dal jsem to v podstatě jako situační plánek. :wink:
Na hlavní trati by se klidně mohli prohánět Sergej,brejle s klasama a na odbočné nějaké motory,hektor a co já vím ještě.Délka staničních kolejí je cca od 150 do 180 cm,což je pro TT paráda.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: TT 360x73

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 13 lis, 2011 4:33 pm

A na to jsi přišel jak?Jinak od Tebe jsem žádný návrh nezaznamenal,tedy mimo dotazu na co je dobrá vratná smyčka. :D
Ale jak tak koukám,Tobě uniká i význam smajlíků,že? :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: TT 360x73

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 13 lis, 2011 4:58 pm

Už toho nechte,nebo si to pište přes SZ.A hlavně žádné násilí,nebo jak začne Míra kousat,tak budou lítat cáry masa... :D :D
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: TT 360x73

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 13 lis, 2011 5:10 pm

Ale co bych kousal,já se dobře bavím. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: TT 360x73

Příspěvekod Michal Šuhajda » ned 13 lis, 2011 11:11 pm

petrstos píše: Přemýšlel jsem nad tím, jak do kolejiště zakomponovat vesničku (nechci mít jen samotné nádraží) a řeku, aby to trochu vypadalo. A zdá se, že se tou řekou dá i oddělit spodní a horní stanice.

Z úžení je škoda a bojím se, že pak už budou tři stanice opravdu moc.
Pokud řeka není aspoň jako Labe pod Mělníkem, tak moc neodděluje. Kopec je spojehlivější a navíc při učrité výšce začne fungovat spíš jako kulisa.
Nestačí ti pro naznační vesnice prostor za koncovou stanicí, a pro řeku roh kolejiště, kde vytéká z kolejiště struha od rybníka?
Neuvažoval jsi nad tím otočením kolejiště o 180°? Tedy, že bys měl koncovou, odbočnou a skrytou stanici u přední hrany kolejiště?
Jen tak v ruce jsem si ještě čmáral a trochu upravil koncovou stanici, takže jsem tam pro zpestření nákladní dopravy napasoval ještě vlečku s násypkou od lomu. Ale vtzhledem ke zmenšení kolejiště je to stejně pasé.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » pon 14 lis, 2011 6:46 am

Po tom zůžení teď pracuju na variantě - jedna stanice odbočná + malá koncová + 1 patro dolů se SN (vpředu kvůli přístupu)SN by mělo fungovat v oválu popř. doplněné smyčkou. Vlečka by mohla být malá u koncového nebo i u odbočné. Trochu jsem se zasekl na umístění do krajiny, protože chci zachovat co nejvíc viditelné trati, aby to nebyla jen stanice mezi tunely :-). Máte někdo zkušenosti s těmi malými poloměry v TT (R269mm) ?
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 14 lis, 2011 7:14 am

petrstos píše:Po tom zůžení teď pracuju na variantě - jedna stanice odbočná + malá koncová + 1 patro dolů se SN (vpředu kvůli přístupu)SN by mělo fungovat v oválu popř. doplněné smyčkou. Vlečka by mohla být malá u koncového nebo i u odbočné. Trochu jsem se zasekl na umístění do krajiny, protože chci zachovat co nejvíc viditelné trati, aby to nebyla jen stanice mezi tunely :-). Máte někdo zkušenosti s těmi malými poloměry v TT (R269mm) ?


Poloměrů R 268 bych se být tebou vyvaroval. Použiješ-li R 310,tak by jím měly projíždět všechny továrně vyráběné lokomotivy.Ale i u tohoto poloměru pozor,třeba některé malosériové vozy a lokomotivy(hlavně parní s delšim pojezdem) mívají i na tomto oblouku problém. Uplně nejschůdnější řešení je R353,tam bude vše ok a bez starostí..
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: TT 360x73

Příspěvekod Martin HO » pon 14 lis, 2011 8:05 am

Akorát že přes koncovou stanoci pak špatně uvidiš na to průjezdné nádraží, neníliž pravda ?
Martin HO
 

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » pon 14 lis, 2011 10:34 pm

Tak jsem začal s novou verzí. Přikládám nákresy. Jen s tím SN jsem to asi trochu přehnal. Myšlenka byla taková, aby vlaky z obou větví (směrů venkovního nádraží) bylo možné v SN buď projet (jako na oválu) nebo obrátit na smyčce. A zároveň aby bylo možné vjet/vyjet dva vlaky z/do nádraží, ať už venkovního nebo skrytého, současně (v opačném směru). Když na to ale tak teď koukám, tak to už je asi na analog a dva ovladače trochu velká porce, ještě se zamyslím nad jednodušší variantou SN.
http://imageshack.us/f/171/tratverze32.jpg/
http://imageshack.us/f/84/tratverze32sn.jpg/
http://imageshack.us/f/833/tratverze323d.jpg/

PS:Umíte někdo poradit, poč mi WT překrývá terénem ty koleje vlevo dole? Dá se nějak nastavovat výška terénu, nějak jsem na to nepřišel. Když chci třeba namalovat silnici nebo cestu v určité výšce, aby byla vidět v nakresleném obrysu.
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod vape777 » úte 15 lis, 2011 7:01 am

Prekrývanie trate terénom nastane vtedy ak nie je dostatočná výška medzi krížiacimi sa traťami.
Terén sa dá doplniť vrstevnicou a tej je možné zadať výšku. U ciest podobne ako u tratí je možné meniť výšku, sklon alebo profil.
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » čtv 24 lis, 2011 11:32 pm

Tak jsem to trochu "zestřízlivěl". Jedna stanice s malou výtopnou, odbočka na širé trati a jedna koncová stanice s vlečkou. Ještě nevím, co bude vlečka obsluhovat, líbil by se mi nějaký malý pivovar nebo lihovar. SN jsem udělal se smyčkou, zjednodušil jsem to, takže teď je možná jízda jen jedné soupravy, ale předchozí verze mi přišla dost komplikovaná. Také jsem se vrátil k větším poloměrům R310, pro jistotu. Krajina ještě není dořešená, je to zatím jen náznak.
http://imageshack.us/f/254/trat5.jpg/
http://imageshack.us/f/830/trat5sn.jpg/
http://imageshack.us/f/204/trat53d.jpg/
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod vmucha » čtv 24 lis, 2011 11:49 pm

U horní stanice si kousek protáhni kusou kolej na pravém zhlaví, ať máš kam odstavovat prázné vozy.
Ta spodní stanice vypadá divně :-)
Jinak se mi to moc líbí.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 657
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: TT 360x73

Příspěvekod lajblt » pát 25 lis, 2011 8:33 am

Jediné, co bych změnil, je zaústění 3. koleje (počítáno od staniční budovy) v dolní stanici na levém zhlaví. Zapojil bych ji do výhybky připojené k výhybce č. 1. Takhle se připravíš zbytečně o 20 cm užitečné délky. Jinak nemám, co bych dodal, jen hodně štěstí při stavbě. :D
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník