Segmentové kolejiště v N-ku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod michal74 » sob 12 lis, 2011 10:02 pm

VladikC píše:
Diky. Myslim, ze to je velmi dobry napad. Také to zkusim nakreslit, znamena to ovsem bud zvetseni dilu s vratnou smyckou, nebo se pokusit zakomponovat vyhybku na zacatek smycky s odbockou dovnitr. Uvidime. :-)


Zvětšení dílu s vratnou smyčkou by možná nemusel být až tak velký problém, při rozměrech 70 x 60 cm by to modulově i odpovídalo základním modulům - 2 x modul 35x60cm, spojení třeba pantem...
michal74
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 27 črc, 2011 7:38 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » sob 12 lis, 2011 10:08 pm

michal74 píše:Nechal jsem se unést tímto dotazem VladikC: - "To ano. Ale předpokládáme-li, že do koncové stanice přijíždí vlak z nějaké větší, třeba na hlavní trati, pak je asi poněkud nerálné, aby nebyla otočená. Má to logiku?"
Protože na mapách nevidím ani smyčku a tehdejší praxe by to vyřešila.


Muzes prosim rozvest "Protože na mapách nevidím ani smyčku a tehdejší praxe by to vyřešila". Diky.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Dan Buchtela » ned 13 lis, 2011 6:58 am

VladikC píše:Děkuji za nápad. Myslel jsi to s točnou asi nějak takto, že? (Dokresleno v Corel Draw.) Ještě by se tam musel asi udělat nějaký doraz, aby se nepřetáčela. Pak by se netočila do kola, ale o jednu půlotočku tam a pak zase zpět. Ty ba asi vůbec navadilo. Možna ale existuje lepší řešení. Ale jak jsem řekl, jsem příliš humanitně vzdělán, než abych byl konstruktér. :-) Točna má teď 80 mm, vejde se na ni jak T 9.3 (BR 91) tak i o trošku větší T 12 (BR 74).

Proč máš úřed točnou ještě výhybku? Je tam úplně zbytečná, obě koleje mohou ústit přímo na točnu. Ušetřenou výhybku lze požít právě do skryté smyčky. Argument, že bude možno s Akku vyjet i mimo pořadí, považuji za dosti podstatnou výhodu Nebude Tě dlouho bavit vyjíždět s vlaky ve stále stejné sekvenci. To by ovšem ta výhybka s kusou kolejí ve smyčce musela být zaústěna hned na začátku smyčky, ne jak namaloval Jarda H.
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » ned 13 lis, 2011 8:47 am

Dan Buchtela píše:Proč máš před točnou ještě výhybku?


Jeje, to mne vubec nenapadlo. Diky. Mohlo by pak byt to zbrojeni u jedne z tech koleji co by byly zausteny do tocny?
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 13 lis, 2011 9:28 am

Měl bych malou poznámku k té smyčce,nač dvě výhybky,když stačí jedna trojcestná?
Přílohy
smyčka.jpg
smyčka.jpg (118.08 KiB) Zobrazeno 5965 krát
Naposledy upravil miroslav lengyel dne ned 13 lis, 2011 9:45 am, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 13 lis, 2011 9:32 am

Ahoj Vláďo
Už ti do tohoto vlákna moc zasahovat nebudu,ale přeci jenom mi to nedá. Na začátek napíšu,že jsem velice rád,že své plánky nejdříve promýšlíš a pak teprv kreslíš a prezetuješ.Taky si velice vážim toho,že než něco zveřejníš,že to probereš se známými a že jako neodborník mám i já své místo mezi těmi,co mohou něco navrhnout a o něčem podebatit. Taky chci,abys věděl,že neni žádnou ostudou měnit plánky a rozhodovat se,co že to nakonec bude.Alespoň se u toho rozvijíš a finální návrh,který budeš realizovat bude stát za to...
Myslím,že ale nerozumím pár věcem. Vždyť i ty si Vláďo uvědomuješ výhody točny a smyčky ne?? Promiň,ale podle toho,jak sme se o tomto návrhu bavili už v jeho prvopočátku,tak jsem pochopil,že se jedná spíš o opravdu kompaktní segmentové minikolejiště,které by už od začátku bylo plánováno jako co nejjednodušší na stavbu,efektní na provoz,nenáročné na elektriku a v neposlední řadě nenáročné na finance.
No a jak to tady sleduju,tak mi přijde,že už jsi nahlodán do vícekolejné smyčky a do točny( o remíze se všim potřebnym ani nemluvim) a to mi přinejmenšim jako jednoduché moc nepřijde.
Já si myslim,že jedinou změnu jsi měl udělat,jak píše Dan B. a někdo před nim,že jsi měl jednu výhybku umístit na smyčku,aby mohl aku vyjíždět nezávisle a přitom bys nepotřeboval smyčku nijak rozměrově upravovat,ani komplikovat. Tady mě napadlo co kdybys použil jako výhybku smyčky třícestnou výhybku,kde by trasa přímo byla právě kusá kolej na motorový vůz a zbytek souprav by stál v úsecích na smyčce a čekal na svůj čas?.
Pokud ještě mohu zafantazírovat,tak bych viditelnou část nechal tak jak je s tím,že se jedná o prozatimní koncovou stanici,kde se neuvažuje točna a kde je před koncem koleje vybudováno dočasné zjednodušené zbrojení lokomotiv.
Lokomotivy sem zajížděj výhradně malé tendrovky,nebo motorové,či parní vozy. To,že jde o I epochu musí být cítit hlavně z vozového parku,z doplňků k železnici(budovy,figurky lidí,vozidla,zvířectvo) a z toho,že je trať poměrně mladá(citlivá patina,stanice i její příslušenství nezarostlé a v dobrém stavu)
Poslední věc Vláďo. Pokud tobě osobně vadí,že se ti lokomotivy vracej tendrem napřed a vadí ti to opravdu moc,tak to nějak vyřeš(točna apod.).Pokud ti to neva,tak to nech takhle jednoduše. Já osobně myslim,že pokud budeš kolejiště prezentovat někde na výstavě(a vím,že to bys rád),tak drtivou většinu znalých modelářů( o laické veřejnosti nemluvě) vůbec nebude zajímat a nebude jim vadit,že se vracej soupravy tak,jak odjely.. Vždyť víš,že se na výstavách prezentují i méně smysluplné kolejiště,které nakonec také hodně lidí upoutaj...A o to nakonec jde.

Toť moje názory na tvé zatim kompaktní a jednoduché kolejiště.
Měj se fajn a všichni zúčastnění také..
Luboš
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 13 lis, 2011 9:33 am

miroslav lengyel píše:Měl bych malou poznámku k té smyčce,nač dvě výhybky,když stačí jedna trojcestná?


Zas byl někdo rychlejší. :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » ned 13 lis, 2011 11:51 am

miroslav lengyel píše:Měl bych malou poznámku k té smyčce,nač dvě výhybky,když stačí jedna trojcestná?


Pokud vim, tak Peco ve sve nabidce trojcestnou vyhybku zatim nema, i kdyz je avizovana. Musela by se pouzit od jineho vyrobce s jinou vyskou kolejiva, coz by asi ve skryte casti nevadilo, ale mám za to, ze by zkomplikovalo napojeni na zbytek kolejiste, zvlaste kdyz by melo byt rozebiratelne. Mohu se však mylit.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod radekkrupka » ned 13 lis, 2011 12:25 pm

Lubomír Dudek píše:... co nejjednodušší na stavbu,efektní na provoz,nenáročné na elektriku a v neposlední řadě nenáročné na finance.

Točna je otázka, to si musí zvážit stavitel sám (nebo se dá v tomto případě dodělat i dodatečně - udělat přípravu jako otvor a pod) a dát tam obyč. výtačnou kolej. Pak může točnu i doplnit, protože pro danou epochu to prostě bude pecka :). Co se týká skryté smyčky - tam bych se trochu doplnění asi nebránil? Těch pár výhybek a flexi stojí pár korun. Lepší než to pak předělávat?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Jarda H. » ned 13 lis, 2011 12:37 pm

...poobědový postřeh k té trojcestné výhybce - pokud bude jakákoliv výhybka pro kusou (odstavnou) kolej takto situována, půjde kusá kolej použít pouze pro ten motorák, protože vlak s lokomotivou a vozy při vyjíždění z kusé koleje vjede do viditelné části kolejiště. Jinak by to znamenalo posunout smyčku dál od portálu do jejího vjezdu. Pokud by to prostorově staviteli / tazateli Vláďovi nevadilo, tak pak není problém.
Tak ať se daří nějaký záměr brzy vyladit :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 13 lis, 2011 1:35 pm

radekkrupka píše:
Lubomír Dudek píše:... co nejjednodušší na stavbu,efektní na provoz,nenáročné na elektriku a v neposlední řadě nenáročné na finance.

Točna je otázka, to si musí zvážit stavitel sám (nebo se dá v tomto případě dodělat i dodatečně - udělat přípravu jako otvor a pod) a dát tam obyč. výtačnou kolej. Pak může točnu i doplnit, protože pro danou epochu to prostě bude pecka :). Co se týká skryté smyčky - tam bych se trochu doplnění asi nebránil? Těch pár výhybek a flexi stojí pár korun. Lepší než to pak předělávat?

Tat tak,záleží na staviteli předevšim. Jinak příprava pro točnu by to taky mohla zatim vyřešit,ale jak jsem si teď psal s autorem,tak točna nakonec bude.
Já bývám možná zbytečně někdy v opozici,ale jedna věc je,že malá točna je jednim z atributů I epochy a kdyby byla na zhlaví i ta třícestná výhybka,tak by to bylo uplně nejlepší..
No podle mě,pokud bude tedy točna jsem pro,aby se vzhled kolejiště ve stanici změnil a dosadila se i remíza se všim potřebnym a situoval bych ji tak,aby se k ní jezdilo přes točnu jako by úvratí. Těch variant jak by to mohlo vypadat je nakonec nepřeberně a záleží na Vláďovi jak to vymyslí a jak se mu to bude líbit. Se smyčkou si stále myslim,že by na ní mohla být jen jedna výhybka pro kusou kolej na odstavení aku.Pak by mohla skrytá část mít 4 úseky pro odstavení vlaků.Dva nákladní,jeden smíšený a jeden osobní.Řekl bych,že by to bylo ideální řešení složení souprav pro I epochu na místní dráze.. :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod ToVa » ned 13 lis, 2011 2:58 pm

Lubomír Dudek píše:Tat tak,záleží na staviteli předevšim. Jinak příprava pro točnu by to taky mohla zatim vyřešit,ale jak jsem si teď psal s autorem,tak točna nakonec bude.
Já bývám možná zbytečně někdy v opozici,ale jedna věc je,že malá točna je jednim z atributů I epochy a kdyby byla na zhlaví i ta třícestná výhybka,tak by to bylo uplně nejlepší..
No podle mě,pokud bude tedy točna jsem pro,aby se vzhled kolejiště ve stanici změnil a dosadila se i remíza se všim potřebnym a situoval bych ji tak,aby se k ní jezdilo přes točnu jako by úvratí. Těch variant jak by to mohlo vypadat je nakonec nepřeberně a záleží na Vláďovi jak to vymyslí a jak se mu to bude líbit. Se smyčkou si stále myslim,že by na ní mohla být jen jedna výhybka pro kusou kolej na odstavení aku.Pak by mohla skrytá část mít 4 úseky pro odstavení vlaků.Dva nákladní,jeden smíšený a jeden osobní.Řekl bych,že by to bylo ideální řešení složení souprav pro I epochu na místní dráze.. :wink:

Přesně tak. Moje řeč. Nenapsal bych to líp.
Návrat po letech
Stavba segmentovky podél stěny
TT, digitál, ČD
Uživatelský avatar
ToVa
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 31 kvě, 2011 7:04 am
Bydliště: Uherskohradišťsko

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod pekl024 » ned 13 lis, 2011 6:00 pm

Taky jsem si hrál (a stále hraju) s točnou a otáčení celých souprav. Přikládám odkaz od Michal Š.

http://www.wek-bahn.com/images/mobaplanemfs2.jpg

nebo točna velikosti modulu z tohoto fóra

http://qu.wu.cz/vlacky/planky/modulova-tocna.png
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Dan Buchtela » ned 13 lis, 2011 8:42 pm

Tak absolutně čerstvá novinka:
Peco trojcestná výhybka v Code55 je na světě. Konečně jsme se dočkali! :)
Brzy bude k mání v nscale shopu :-)
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 14 lis, 2011 6:29 am

Myslim,že by si pán stavitel neměl nechat ujít jeden z atributů I epochy a trojcestnou výhybku u Dana zakoupit. :wink: Teď už jen zjistit geometrii,aby se dala zakreslit..
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 8 návštevníků