novinky 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2011

Příspěvekod vorisekml » pát 28 říj, 2011 5:02 am

Vozy z toho setu se povedly, uhlák i zetka s boudou jsou z Kleinmodellbahn forem, dvojkolí pěkně sedí, KKK chodí, špičkový popis, vybarvené přestavovače brzdy, každý vůz má svoji krabičku. Nemusíš skladovat celý polystyrén, nebo shánět nouzové obaly, každý vůz má svůj plexi box /jako FLM modely, což už je cca rok u modeleisenbahn Gmbh normální/, ale prvně to vidím takhle v setu. Zatím se to dávalo do molitanu, teď mají vozy samostatnou krabičku, což je určité posun správným směrem. Lokomotiva má taky krabičku /tipuji že je to rozměrově taky dědictví po FLM/, ale jen spodní část, takže si musíš vyrobit vrchní/horní dekl krabičky. Prodejce mě sdělil že dost modelů mělo poškozený držák/toulec horní lampy. Pokud se bude osazovat hvězda, tak ten díl stejně musí pryč.
Čísla vozů Be 1-2362 voz.depo Ústí n./L, Dom.st. Louny
Bi 4-7429 =//=
Zr 2.51124 dílny Louny
Vtu 4.68894 dílny Louny
lok. 365.438 Ostravská dráha, depo Ostrava
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: novinky 2011

Příspěvekod Vladimír_B » pát 28 říj, 2011 6:46 pm

Ahoj, koukal jsem na ty osobní vozy ze start setu a nechápu proč mají mosazné rámečky oken.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: novinky 2011

Příspěvekod ReichenbergW » pon 31 říj, 2011 5:52 pm

[quote="greenery"]Dole na stránce:
viewtopic.php?f=11&t=4638&hilit=365#p83794
Možná blbě vidím, ale 365.414 vypadá, že má svařované vany (nýty nejsou vidět ani po obvodu).
Předpokládám, že p. ReichenbergW by k tomu mohl něco říci.

Fotka lokomotivy 365.438 která je v jednom exempláři otištěná i v knize o železnicích na Slovensku jasně ukazuje, že nýty vana měla. Pokud jde 365.414 tak ta je má taky, jen je nekvalitní snímek trošku potlačuje. Nemám info o tom, že by tyto a i jiné kořistní lokomotivy dostávaly nové svařované vany (byly v parku ČSD přeci jen dočasnou záležitostí), takže je jen "záplatovali". Model, dá-li se tento další historický paskvil "ČSD" z firmy Roco takto vůbec nazvat, vznikl tak, že se bohužel použily vany z modelu lokomotivy DB řady 64 (kat. číslo 62207) a jednoduše je namontovali na model ČSD. Když pominu, že jsem byl v době jeho přípravy nekompromisně přehlasován s tím, že si Roco přeje popis který neodpovídá stavu lokomotivy, protože to - cituji - "bude ideální k chystané zamračené", takže to musí být z doby okolo let 1963 - 64... Co na tom, že 365.438 neměla předehřívač, měla vypouklá dvířka a typizaci dle ČSD a jezdila na středním a východním Slovensku s elektrizačními vlaky a zrušená byla po předchozím odstavení 19. 2. 1964... Firma vyrábí, firma poroučí a tak nemáme šanci. Původně jsem kolegovi, který děla Rocu prostředníka ve vývoji a výrobě ČSD a ČD modelů, navrhoval, že když tedy nehodlají upravit formu alespoň tak aby neměla předehřívač a dosadit naše dvířka, tak aby udělali rannou fázi popisu z let 1945 - 48 s černým pojezdem a DR výstrojí ale provizorním ČSD označením, nebo s popisem po roce 1948 a opět s černým pojezdem (otázka jestli 365.438 vůbec někdy červená kola měla?). NE nebylo to možné a tak vzniklo toto. Díly z DB lokomotiv si Roco zřejmě oblíbilo, neboť už kapotu z poválečné lokomotivy V 36 DB namontovalo hrdě na T 334.002 ČSD a prakticky nedokázalo dodržet ani vlastní barevný výkres (pojezd červený, místo černého, střecha stříbrná místo šedé, modrá je nějaká duhová místo temně modré atd, atd, takže mě osobně už ani vany na 365.4 nepřekvapují. Vozy jsou dobré (tedy až na ty bronzové rámečky oken, což je samozřejmě nesmysl ale Roco je má zřejmě nalisované na sto let dopředu tak byly, jsou a budou na všem), takže zřejmě díky těm vanám bude model vhodný buď na radikální přestavbu nebo na hraní dětem... No nic, další "pohromy" v případě dobře myšlených ale krajně nedotažených modelů od Roca se na nás ještě valí, takže raději za chvilku dám do vlákna ke 422.0 od Brawy nějaké obrázky prvních odlitků a výlisků. To je zcela jiné kafe :-)
Naposledy upravil ReichenbergW dne ned 06 lis, 2011 3:52 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2011

Příspěvekod greenery » pon 31 říj, 2011 6:23 pm

...hm, já se pořád nemůžu rozhodnout, jestli set koupit nebo nekoupit. Takže zase nesmysl, no snad se ty nákladní vozy někdy objeví samostatně.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod ReichenbergW » pon 31 říj, 2011 6:40 pm

greenery píše:...hm, já se pořád nemůžu rozhodnout, jestli set koupit nebo nekoupit. Takže zase nesmysl, no snad se ty nákladní vozy někdy objeví samostatně.


Bohužel, ale spoustě lidí to určitě vadit nebude. Je to digi, cena je slušná a vozy jsou výborný. Obávám se ale že v nabídce budou jen lokomotivy, které se bohužel k ničemu hodit nebudou. Na přestavbu tak raději jinou verzi, a přitom by stačilo tak málo...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2011

Příspěvekod ReichenbergW » úte 01 lis, 2011 10:50 am

Ač jsem ateista musím zvolat "Pane bože na nebi ty to vidíš..." Firma Modelleisenbahn nás právě pod značkou Fleischmann zásobila dalším Ufem - tedy strojem pruským řady BR 38 ex DRB, zde označeným 377.0509 Plzeňská dráha a s tendrem 922.0509. Proboha, kdo tohle vymýšlí? Snadno ověřitelným faktem je, že zrovna 377.0509 nikdy:
a) neměla takový vzhled, neb byla dvoudómová! (jednodómové byly pouze 377.0503 a 0514) ale i u nich mohlo díky výměnnému systému kotlů zavedenému u DRG s řadou 57 dojít k výměně a tedy mohly mít dva dómy jako ostatní loko.
b) lokomotiva nikdy nemohla mít červený kola a rudou hvězdu zavedenou po roce 1951 neboť byla u ČSD zrušena 10.12.1948, kdy byla předána DR West! (původně šlo o stroj LHW 1841/1919 pův. Ktw 2500, pozd. Opp 2500 a nakonec 38.2497 DRB. Od roku 1946 ČSD 377.0509.
c) její tendr nikdy nemohl mít tohle číslo, neboť do vyřazení byly všechny kořistní lokomotivy definitivně nepřevzaté do parku ČSD označeny na tendru jako lokomotiva! Její tendr byl přeznačen z DR označení terpve v roce 1948 kdy byla prozatímně převzata do stavu ČSD.
d) Lokomotiva nikdy nesloužila v Plzni natož u Plzeňské dráhy ale byla v Bohumíně odkud se vrátila do Německa.
O ostatních detailech raději ani nemluvím. To opravdu budeme muset čekat na takové výstřelky managementu Modeleisenbahnu, nebo konečně s námi bude jednáno jako s rovnoprávnými partnery na trhu? Většina věcí se dá ke kořistním lokomotivám snadno ověřit, ale zrovna tady snad úplně všechno...
Naposledy upravil ReichenbergW dne ned 06 lis, 2011 3:54 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2011

Příspěvekod Martin HO » úte 01 lis, 2011 12:10 pm

Pane kolego,

stále se přesvědčuji, že jsme zákazníci 2. kategorie (stejně jako občané EU).
Mnozí tyto výrobky koupí z neznalosti či ze zoufalství, ale kdyby výrobci výrobku věnovali alespoň tu základní péči, přidali by se ke kupujícím i modeláři.
Ostatně, kolik je Německu či rakousku modelářů, většina to kupuje jako hračku stále relativně významně nezatěžující jejich peněženku.
Martin HO
 

Re: novinky 2011

Příspěvekod vorisekml » úte 01 lis, 2011 1:11 pm

Jednoduše nekupovat. 377.0509 se nepovedla, nekupovat. Alespoň spadne cena. Ale vidím to na příkladu T 334.002. Ta se taky nepovedla a nyní se dozvídám že je skoro vyprodaná. Takže chyba je někde jinde, asi je to lidem jedno a koupí i předražený paskvil.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: novinky 2011

Příspěvekod vvitty » úte 01 lis, 2011 1:24 pm

vorisekml píše:Jednoduše nekupovat. 377.0509 se nepovedla, nekupovat. Alespoň spadne cena. Ale vidím to na příkladu T 334.002. Ta se taky nepovedla a nyní se dozvídám že je skoro vyprodaná. Takže chyba je někde jinde, asi je to lidem jedno a koupí i předražený paskvil.


Vetsine zakazniku je to opravdu jedno... nemaji cas, chut nebo duvody zjistovat jak moc model odpovida realite a kolejiste berou jako odpocinek pro sebe a/nebo deti, takze staci ze se po letech objevi neco s napisem CSD a libi se to... no a kdyz to dal na trh renomovany vyrobce, tak to prece musi byt vicemene spravne, ne?
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: novinky 2011

Příspěvekod saman55 » úte 01 lis, 2011 1:26 pm

Je spousta nemodelářů kteří to koupí pro děti na hraní a je jim jedno jak to odpovídá skutečnosti.A prodejcům de o marže a ne o modelovost - prodat co nejvíce.Pokud nekoupí modeláři s tím že dodělají doma (dodo)koupí ostatní.
saman55
 
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 07 říj, 2010 1:35 pm
Bydliště: Žihle - Plzeň sever

Re: novinky 2011

Příspěvekod greenery » úte 01 lis, 2011 2:51 pm

.... koneckonců logiku výrobce docela chápu. Česká parní lokomotiva poslední dekády provozu je přece typická tím, že je celá černá, má červená kola a na budce se skví bílé ČSD. Tak si je řada lidí dnešní střední, ekonomicky aktivní generace, kteří si chtějí hrát (třeba s dětmi) s mašinkama pamatuje. V programu výrobce sice žádná vhodná není, ........ nevadí, některé tady po válce jezdily - tak honem natřít kola načerveno a šup na pult.
Docela věřím tomu, že kdyby vyrukovali se skutečně autentickým modelem kořistní lokomotivy se vzhledem a provizorním označením odpovídajícím skutečnosti, budou prodeje nižší. Pro řadu lidí to bude neobvyklý exot. A kolik těch, co koupené modely prohání po oválu v lepším případě na stole, vůbec ví co je to třeba parní dóm, natož předehřívač páry. Ale typické barevné schema je ten hlavní prodejní artikl, to registruje i laik. Mluvím za sebe, dokud jsem se nezačal zajímat, tak jsem to zhruba takto taky vnímal.
Modelář tratí na tom, že pro valnou část veřejnosti je to "jen" hračka a trochu se to podobá, a že i ti, které to mrzí nakonec taky koupí, protože nic jiného není.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod radeksindy » úte 01 lis, 2011 3:00 pm

Uvědomte si, že většina zájemců o modelovou železnici nejsou modeláři a velká část z nich neví nic o skutečné železnici a její historii. Necítím se jako zákazník 2. kategorie, jsem samostatně myslící jednotka a tak si to prostě nekoupím. Pokud to ROCO či Fleischmann prodá a vydělá, pak to znamená, že jsou chytří a umí to. Já už se radši ani nekoukám co prodávají.

Zde nezbývá než souhlasit s kolegou Vláďou Vackem, že tovární model je jenom více či méně povedený základ pro pořádný model.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod greenery » úte 01 lis, 2011 3:07 pm

...... no jo no, ve skladu holt přebývaly vany bez nýtů.....
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 03 lis, 2011 12:55 pm

Malé povídání o patrové jednotce od RIVA. Italové v Číně odvedli moc pěknou práci: http://www.modely.biz/magazin/clanek-cryrdilna-patrova-jednotka-rady-db13-dr-h0/
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: novinky 2011

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 03 lis, 2011 1:11 pm

Obrázek

Obrázek

Obrázek
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků