milan ferdián píše:apsolon píše:A čo prekáža zavedeniu hákov aj pri klasickej modulovke.
Je to hlavně kvůli manipulace s nákladními vozy při posunu a rozřazování ve stanici.U vozů ze šroubovkami by to bylo určitě časově náročnější.Dále se nedoporučuje jízda styl nárazník=nárazník s kinematikou.Byl by jsi skutečně výjimka.Ještě se mrkni na NEM srdcovky výhybek.I tam je možná zakopaný pes.Nejsem HO nulkář,takže nejsem schopen posoudit tuto problematiku.
Čo sa týka dynamiky jazdy tak tú mám zmáknutú len zo školy, takisto technika vozňov, lokomotív celkovo doťahovanie šrouboviek a ďalšie veci. Jediné o čom viem že by mohlo spôsobiť problémy by boli 2 protismerné oblúky, medzi ktorými by nebola vyrovnávacia rovinka. A na výhybke by nemal byť problém pokial bude mať uhol odbočenia maximálne 9° s polomerom 1700 mm nema problema. A pokiaľ je polomer oblúka nad 1800 mm tak nie je problém so šroubovkou aj na trati.
Samozrejme chápem že sa do toho nepúšťajú, ani finančne to nie je najlacnejšie.
Na železnici sa neponáhla. Aj v reáli sú určité technologické postupy a tie majú svoje potrebné časové limity. O 3/4 z nich ani niektorí ľudia nevedia. Model je model. Avšak čiastočne choroba zo štúdia a bývalého povolania robí svoje.
Jednoducho odradiť sa od toho nedám. Som schopný urobiť zopár kompromisov, aby som bol čiastočne kompatibilný ale rozhodne H0pur by som chcel dosiahnúť. Zaujíma ma hlavne nákladná doprava, manipulácia s nákladom. Ide mi aj o detaily vozidiel a spriahadlá a zjednodušovanie mi na tom vadí. Aj to je dôvod prečo H0pur teda modulovka celkovo. Modelové polomery oblúkov a s tým spojené výhody modelovosti vozidla.