POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomínky !

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod Martin HO » stř 14 zář, 2011 4:29 pm

Chlapi závidím vám, že pan ing. Báňa dělá jen v TT. V H0 bychom za to byli rádi a rozhodně bychom nepitvali takové maličkosti.

Pan Báňa má můj upřímný obdiv !
Martin HO
 

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod jakubklouda » stř 14 zář, 2011 4:41 pm

Taky maličkosti řešit nebudu... :-) Jsem rád, že se do toho někdo pustil a i když mám objednaáho Brejlovce od Kuehna, tak si MTB stejne 1ks pořídím. To co na modelu resite jsou detaily... Tabulky pokud by se nelibily vezmu od Banku za par korun. Jen jsem se jeste nerozhodl jako barvu :-D Držím palce s dalšími počiny...
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 14 zář, 2011 7:02 pm

Teda chlapi mě by zajímalo z jaké vzdálenosti na to koukáte :D ,protože já jedu v H0 a při běžném provozu sotva vidím na mašinu,natož abych viděl jestli je nějaký detail o pisl menší nebo větší než má být. :lol: To mašinu přeměřujete šuplérou když ji koupíte nebo jak? :mrgreen: Ale jinak pokračujte,je to docela zajímavé jak se tady masírujete. :lol: :lol: :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod Tomas_C. » stř 14 zář, 2011 7:15 pm

Tak hoši....po vzoru TTboard.de bych tu založil téma "MTB brejlovec- žádná diskuze pouze fakta"
a potom sekci" MTB brejllovec- jen diskuze"
jinak v tom bude pořád mrdník...takže to bylo na Vás admini...něco s tím udělejte, kdo se v tom má furt hrabat
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod Jarda H. » stř 14 zář, 2011 7:54 pm

Tomas_C. píše:...takže to bylo na Vás admini...něco s tím udělejte, kdo se v tom má furt hrabat


V tom případě si všimni NADPISU tématu :!: :!: :!: Pokud se tady přes NEKOLIKERÉ upozornění a výzvy objevují ptákoviny, už nemám chuť ani náladu něco korigovat .... Staré vlákno dopadlo absolutně stejně. Když nechceš, číst to tady nemusíš,přece je to dobrovolné :D nebo nééé ?!
Po domluvě s Rudolfem nebo Michalem D. můžeš dělat admina i ty ! Myslím, že by tě po pár týdnech přestalo bavit korigovat diskuzi !!

PS : nemyslím svůj příspěvek jako zlou reakci na tvé řádky, jen to ber prosím jako můj názor a pohled na místní diskuzi - chtěl jsem už 2-3x něco napsat, ale nechám diskuzi být :lol: ..... už jen proto, že brejlovce in natura jsme v ruce neměl !!

PS 2 : celkově až na dvě vlákna o brejlovcích MTB je to v pohodě, takže jedeme dál :lol: .....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod George V. » čtv 15 zář, 2011 4:17 am

pepiknemecek píše:Tak trochu praxe. Měl jsem možnost vyzkoušet si model na vlastní kůži a jsem spokojený. Hlavně jízdní vlastnosti v analogu jsou výborné, hlučnost výrazně tižší než s podobnými modely co mám doma. Tažná síla v porovnání s jinými modely, vynikající!!! :shock:
model --- hmotnost modelu --- bandážované nápravy --- tažná síla*
Brejlovec MTB --- 205g --- 0--- 30g
Brejlovec MTB --- 205g --- 1x --- 66g
Brejlovec MTB --- 205g --- 2x --- 115g
V100 (Tillig) --- 99g --- 2x --- 28g
Hetkot (Tillig) --- 105g --- 2x --- 22g
Herkules (Kuehn) --- 191g --- 2x --- 75g
Sergej (Roco) --- 221g--- 2x --- 58g
*výsledky získány v kuchňských podnímkách. Modely zvedaly závaží pomocí kladky a zátěže na niti :wink:


...zase si rejpnu - ten výsledek u sergeje je nějaký podivný. Nechybí tam jedno čísílko? Ono to totiž jaksi odporuje fyzikálním zákonům: mašina o hmotnosti 221g se šesti hnanými osami a dvěma osami plně bandážovanými? Tam bych očekával tažnou sílu mnohem větší... A ještě k těm bandážovaným nápravám - nezdá se mi ten Herkules od Kuehna - opravdu jsou to dvě plně bandážované nápravy? Žádný model od Kuehna zatím nemám, ale podle 3D CAD modelu brejlovce na stránkách Davida Strupa to vypadá na bandáž jen na jednom kole obou "vnitřních" náprav, takže předpokládám, že ten Hercules to bude mít obdobně (a nedivil bych se, kdyby to tak bylo i u modelů od Tilliga - výsledky tomu napovídají). Toto řešení je běžné i u některých HO modelů a ekvivalentně to odpovídá pouze jedné plně bandážované nápravě...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod radula63 » čtv 15 zář, 2011 5:02 am

Pravdou je, že V100 Tillig i Hektor Tillig má sice 2 bandážované nápravy, ale po jednom kole. takže počítat jako 1 bandážovanou nápravu. Mám je doma :lol:
Ale nic na tom nemění, že se na brejle MTB těším (budu je mít ve své "stáji") :wink:
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod volda » čtv 15 zář, 2011 5:16 am

No ono je to sporný s těma bandážema po jednom kole.I když má bandáže po jednom kole - a sice kola jsou propojeny hřídelí a neprotáčí se - tak bych řekl že to není totéž jako jedno dvojkolí,spíš bych to bral jako 1,5 nebo rovnou ty 2. Protože tažná síla je zesílena na dvou nápravách a nikoli jen na jedné,takže tažná síla lokomotivy s dvouma bandážema po jednom kole bude větší než s jedním bandážovým dvojkolím s oběma koly.... :idea:
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod George V. » čtv 15 zář, 2011 5:33 am

volda píše:No ono je to sporný s těma bandážema po jednom kole.I když má bandáže po jednom kole - a sice kola jsou propojeny hřídelí a neprotáčí se - tak bych řekl že to není totéž jako jedno dvojkolí,spíš bych to bral jako 1,5 nebo rovnou ty 2. Protože tažná síla je zesílena na dvou nápravách a nikoli jen na jedné,takže tažná síla lokomotivy s dvouma bandážema po jednom kole bude větší než s jedním bandážovým dvojkolím s oběma koly.... :idea:


Není to tak, všechny nápravy jsou navzájem spojeny pohonným systémem, je to jedno. Efekt tohoto řešení je především v tom, že je tažná síla stejná v obou směrech. Pokud je u 4n mašiny jen jedna bandážovaná náprava, nelze ji umístit symetricky. Na průběh adhezní vlastnosti mašiny pak mají vliv klopné momenty podvozků - první dvojkolí ve směru jízdy je odlehčeno a stejně tak bývá odlehčen přední podvozek. U některých skutečných mašin se to řeší tak, že podvozek je pomocí válců více "přitlačován" ke koleji tak, aby na první nápravu v podvozku po směru jízdy připadala vyšší hmotnost lokomotivy, než na tu druhou...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod mpinta » čtv 15 zář, 2011 6:04 am

Ještě pro porovnání, tabulka na konci. Myslím, že lepší je udávat počet bandážovaných KOL, než náprav. A trochu mě zaráží rozdíly v udané váze. Výsledky, byť v obou případech měřené amatérsky, jsou odpovídající. Je třeba si také uvědomit, že tažná síla se velmi mění, měří-li se po důkladném očistění bandáží (lihem) nebo jen po chvilce provozu. Přesto jsou některé výsledku trochu překvapivé a je vidět závislost nejen na váze, ale i na průměru kol.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod George V. » čtv 15 zář, 2011 6:31 am

mpinta píše: Je třeba si také uvědomit, že tažná síla se velmi mění, měří-li se po důkladném očistění bandáží (lihem) nebo jen po chvilce provozu. Přesto jsou některé výsledku trochu překvapivé a je vidět závislost nejen na váze, ale i na průměru kol.


...a nebo taky na rozvoru náprav v podvozku (mé zkušenosti s BR 118 v HO to jenom potvrzují - tahoun k pohledání i bez bandáží). A také tažná síla závisí na tvrdosti napájecího zdroje - mně nejde totiž do hlavy, proč mají ty 6-osy od Roco tak malou sílu. Při téhle konfiguraci a hmotnosti si ta mašina téměř nemá šanci klouznout - tažná síla musí pak být omezována pouze proudem motoru...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod volda » čtv 15 zář, 2011 7:00 am

George V. píše:
mpinta píše: Je třeba si také uvědomit, že tažná síla se velmi mění, měří-li se po důkladném očistění bandáží (lihem) nebo jen po chvilce provozu. Přesto jsou některé výsledku trochu překvapivé a je vidět závislost nejen na váze, ale i na průměru kol.


...a nebo taky na rozvoru náprav v podvozku (mé zkušenosti s BR 118 v HO to jenom potvrzují - tahoun k pohledání i bez bandáží). A také tažná síla závisí na tvrdosti napájecího zdroje - mně nejde totiž do hlavy, proč mají ty 6-osy od Roco tak malou sílu. Při téhle konfiguraci a hmotnosti si ta mašina téměř nemá šanci klouznout - tažná síla musí pak být omezována pouze proudem motoru...


Pokud to ovšem není Sergej ze start-setu. Ten má hnané jen 4 nápravy.... :(
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod pepiknemecek » čtv 15 zář, 2011 7:01 am

Když už nic tak se aspoň začalo omýlat jiné téma :lol: :lol: :lol:
Podle mého názoru záleží na spoustě faktorů: hmotnost, rozvor podvozků, rozvor náprav, uchycení podvozku, tvar náprav ,......., teplota vzduch, relativní vlhkost vzduchu,.... a tak bych mohl pokračovat hodinu. Výsledky mnou získané byli naměřeny na mích lokomotivách, měli očištěné nápravy (lihem) a některé jsou v DCC se zvukem. Proto možná nesedí jejich hmotnost. Neřeším jestli má loko bandáž na jednom kole nebo cené nápravě. Pokud se někomu zdají moje výsledky špatné, kupte si Brejlovce MTB a můžete měřit sami :lol:
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod pepiknemecek » čtv 15 zář, 2011 7:04 am

volda píše:Pokud to ovšem není Sergej ze start-setu. Ten má hnané jen 4 nápravy.... :(


Můj je plnohodnotný, má hnaných všech 6 náprav
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod mpinta » čtv 15 zář, 2011 7:08 am

George V. píše: A také tažná síla závisí na tvrdosti napájecího zdroje...

Tak to v žádném případě. Nemůžeme přece předpokládat, že napájení je tak měkké, že při zatížení začne padat napětí k nule. :D
1. Moje měření jsou převážně na digitálu.
2. Při měření ss napájením (analog) jsou výsledky stejné.
3. Neměříme kroutící moment motoru, kola se musí točit.
4. Rozdíly mezi analogem a digi jsou pochopitelně v různých jízdních vlastnostech, při různých rychlostech, ale rozhodně ne v maximální tažné síle, která je úměrná pouze adhezi.

Myslím, že toto je už dost OT, odkaz na článek o tažné síle jsem sem dal hlavně pro porovnání a pro vytvoření komplexnějšího pohledu na věc.
P.S. Ano Pepíku, ty rozdíly v hmotnosti jsou jistě hlavně repro při sounddekodéru. :D
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: fira, Ossi a 3 návštevníků