Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZkvíz

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod JBr » stř 07 zář, 2011 11:51 am

Jeste doplneni - bezna sestava Os na Vysocine kolem HB (smerem na Kolin, Zdar, Jihlavu, Horni Cerekev, ...) je Bmto+Bds, pripadne jejich modernizovane varianty. Sam tohle razeni na kolejisti pouzivam.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod juroH0 » stř 07 zář, 2011 7:05 pm

Článok o dĺžke vlakov je na railnete: http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2008020005
inak na "mojej" trati (194) nieje nič výnimočné manipulák v zložení 752+Eas. Aj keď sem tam to vyzerá zaujímavejšie ako napr. 2x752+12Eas...
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Tomáš » ned 11 zář, 2011 7:16 am

Co mi odborníci řeknete k tomuhle?
Myslím ten obloukový most

http://www.mapy.cz/#q=Brno&t=s&x=16.587 ... 9-27-h&u=w
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod MirekTT » ned 11 zář, 2011 7:57 am

Tomáš píše:Co mi odborníci řeknete k tomuhle?

Já jako neodborník se zeptám, kam míříš otázkou?
Jakože proč je most do oblouku, když tady všichni tvrdí, že to tak nemůže být?
Pokud jsi se chtěl zeptat na tohle, pak já si myslím, že jde o mohutnou železobetonovou designovou konstrukci pro lehké tramvaje demonstrující um českých stavitelů před mezinárodním výstavištěm. To s vlaky nemá přeci nic společného. Nic víc nic míň.
Ale počkej si na názory ostatních, můžu se mýlit :wink:

PS: máš u mně ty dva moduly pro šéfa
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod milan ferdián » ned 11 zář, 2011 8:00 am

Tomáš píše:Co mi odborníci řeknete k tomuhle?
Myslím ten obloukový most

http://www.mapy.cz/#q=Brno&t=s&x=16.587 ... 9-27-h&u=w


Nic.Zdroj:"Naše mosty historické a současné"/autor Dušan Josef/NADAS/1984/strana 39/BRNO-Pisárky/Tramvajový železobetonový most/doba stavby 1965-1966
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod radekkrupka » ned 11 zář, 2011 8:21 am

Zase trochu ztraceno v překladu...

Řeč byla primárně o ocelových příhradových železničních mostech, pak dále i o ocelových plnostěnných mostech. A to zejména o těch "dříve narozených". Ty jsou přímé i pokud je kolej v oblouku. Toť vše.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod D » ned 11 zář, 2011 8:23 am

Tomáš:
Za prvé je to tramvajový most. Pro vlaky se samonosné obloukové nestavěly.

Za druhé je tento most stavebním unikátem. Ve své době neměl (minimálně v Československu) obdoby. Kromě toho, že má proměnlivou tloušťku mostovky a je ve značném stoupání, byl tenkrát jediným obloukovým samonosným mostem, jehož tělo v prostřední části plně vybočovalo z teoretické rovné mostovky.

Encyklopedie mostů - Brno Pisárky
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Tomáš » ned 11 zář, 2011 9:37 am

No tady šlo o to ,že jsem si na něj včera vzpoměl a tak jsem ho dal do tématu.Šaliny nejsou pochopitelně,tak těžký jako vlak...i když nám už po Brně malej vlak jezdí :D ....a zrovna po tomto mostě.
Takže "nové železobetonové " mosty i železniční mohou být v oblouku?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod czhunter » ned 11 zář, 2011 10:25 am

D píše:Za druhé je tento most stavebním unikátem. Ve své době neměl (minimálně v Československu) obdoby.
Dodnes je, je to jediný "drážní" most v ČR zatočený ve všech třech osách.
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 11 zář, 2011 2:53 pm

Když už jste u těch mostů, tak přidám jednu zajímavost. Není to železniční most, ale myslím, že tudy někdy koleje vedly. S železnicí má totiž dost společného :mrgreen: Možná to slouží jako vzpomínka na dávné časy...

http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 8%2F123675
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Tomáš » ned 11 zář, 2011 8:27 pm

suvis píše:Když už jste u těch mostů, tak přidám jednu zajímavost. Není to železniční most, ale myslím, že tudy někdy koleje vedly. S železnicí má totiž dost společného :mrgreen: Možná to slouží jako vzpomínka na dávné časy...

http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 8%2F123675



Tak tohle mě fakt dostalo...neuvěřitelné... :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod michal74 » pon 19 zář, 2011 8:10 am

Tak tohle mě fakt dostalo...neuvěřitelné... :lol:


To je ještě luxus.
Tohle je perla - http://www.komik.cz/obrazkove-emaily/524-architektonicky-uchvatny-most-na-slovensku/
michal74
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 27 črc, 2011 7:38 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod JanoH0e » úte 20 zář, 2011 8:00 pm

Kedysi sme sa tu bavili o predpisoch, GVD atď a ich využití. Jedna taká " fiktívna trať" aj so stanicami a popisom ako robí.
http://fpedas.utc.sk/~gasparik/projekt.htm
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Vladimír_B » pát 23 zář, 2011 8:02 pm

Ahoj, já bych si dovolil udělat takovou maxovinu. Podíváme na zastávku a nakladiště, které není klasicky uspořádáno. Tzn. manipulační kolej není souběžná s traťovou. Jedná se o Slapany/Schloppenhof v 50. a 60.letech minulého století. Tato zastávka ležela na trati do Waldsassenu z Chebu, kam se ovšem od 40. let nejezdilo a taky to byla první dráha, která spojila Eger se světem. Takže celá trať byla v podstatě šturc s jedinou zastávkou a vlečkou do štěrkovny, kam několikrát za den zajela M131.1 (4 páry) a jednou za den (druhá obsluha pp) zajel štokr pro štěrk na obnovu imperialisty zničeného nádraží Cheb, jež zrovna prodělávalo perestrojku. Osobní i nákladní doprava ustala v 60. letech. Kousek tratě se používal v letech následujích na odstavování vozů.
Plánek enzetka naleznete tůhle: http://www.zelpage.cz/clanky/v-chebu-ot ... yklostezky a něco o samotné obci: http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=2587
Podle mě je to celkem zajímavý námět. 8)
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Morris Zapp » sob 24 zář, 2011 9:39 am

To ovšem není zastávka s nákladištěm (i když to tak možná skutečně bylo označeno - na železnici jsem ochoten věřit všemu :D ), nýbrž kombinace zastávky s odbočnou výhybkou vlečky.

Pro sběratele atypů doporučuji Mochov: tam se manipulační kolej (VNVK) vyvinula v přímém pokračování koleje traťové, kdežto dopravní kolej ji obchází odbočkou.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník