Dvojitá kolejová spojka

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod lajblt » čtv 07 črc, 2011 1:46 pm

Ahoj všem,

rád bych se zeptal, zda má někdo zkušenosti se stavbou dvojité kolejové spojky jiné než od Tilliga? Nevyhovuje mi osová vzdálenost kolejí (jsou moc daleko) ani úhel odbočení (všude jinde používám EW3). Jedinou alternativu, kterou jsem našel, je Peco HOm, kdy jde sestavit DKS ze čtyř výhybek 10o a křižovatky 20o (případně lze výhybky nahradit angličany, což bude můj případ). TT-Filligran má teprve prototyp a kdoví, kdy bude.

Možnost, že bych si něco postavil sám při mé šikovnosti nepřichází v úvahu. :cry:
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod romino » čtv 07 črc, 2011 2:08 pm

ono by šlo ju poskladať aj z tých EW3, ale by si musel urobiť stredové kríženie doma s pomocou pražcov z plošákov. To by nemusel byť taký problém, to kríženie nieje až tak moc náročné.
Uživatelský avatar
romino
 
Příspěvky: 246
Registrován: ned 11 kvě, 2008 12:28 pm
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom, SR

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod lajblt » čtv 07 črc, 2011 2:41 pm

To jo, ale 2 z těch 4 výhybek budou angličany a ty už si fakt nevyrobím. :( 12o angličana jsem viděl jen od Bema v HOm, ale toho asi u nás neseženu.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod lachttan.bastr » čtv 07 črc, 2011 4:29 pm

Ono v TT bohužel "chybí" spousta věcí. :(

Ale ke kolejivu, 12° angličana nabízel Krüger. Snad by se dal sehnat přes TT-model, protože majitelka mi jej osobně nabízela loni v Leuně. Občas jezdí i na burzu do Prahy, ale to je asi na dlouhé lokte.

Možná by to ufachčil i český výrobce kolejiva. Ale na dotaz "kdy bude 12° angličan?" odpověděl klasickým "Obraťte se na mého tiskového mluvčího", načež ukázal fotku syna, který vzhledem k věku na vše jen kadil. :D

Jinak viděl jsem takové křížení, resp. celou spojku na tišťáku. Ale to bylo ve skyťáku a ještě z EW1. (Jiné tehdy ještě nebyly.) Ale myslím, že je to návrh, potažmo inspirace pro výrobce.

Zajímavou geometrii kdys nabízel JATT. V posledním :?: katalogu 2000 nabízí [Doppellkreuzungweiche, 220 mm, 12°], totéž i jako prostý kříž. Výhybky 161 mm, 12°. Na obr. to vypadá jako s dělenýma jazykama a`la EW1. :( Patrně od firmy Krüger, s výškou profilu 1,8 mm [Das Gleisprogramm haben wir den Firma Küger, Wetzlar übernommen. Die Profilhöhe ist 1,8 mm, die Hertzstücke sind polarisierbar.] Termín dodání mají psán na 2 qartál. (Kolejivo). Naposledy v katalogu 2007 již firma JAGO nabízí hlavně výhybky 14; 12; 9,5 a dokonce 7° s R 380 - 1700 mm. A to jednoduché, dvojité, tj hrotnice ještě před srdcovkou v odbočné větvi. Trojcestné, obloukové, i jednostranný angličan. Klasický samozřejmě také. V ceníku 2007 od cca. 28 - 65 €. Nikdy jsem nic neviděl :cry: a v dalších katalozích už nic není. :(
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 07 črc, 2011 4:37 pm

H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod lajblt » čtv 07 črc, 2011 8:36 pm

Tak jsem se posunul zase o kousek dál:

Bemo vyrábí v HOm následující sestavu dvojité kolejové spojky navrženou i pro náhradu jednoduchých výhybek angličany:

4216000 - křižovatková výhybka zkrácená pro kolejovou spojku
4208000 - jednoduchá výhybka pravá 12o/R515 mm zkrácená pro kolejovou spojku
4209000 - jednoduchá výhybka levá 12o/R515 mm zkrácená pro kolejovou spojku
4217000 - středový díl DKS (křižovatka 24o + rovné koleje)

Všechny díly používají kolejivo Code100, takže spolupráce s běžným kolejivem by měla být bez problémů. Tato sestava se dá pořídit cca za 4000,- Kč, zdá se, že i v Čechách. Pokud někdo chce jen DKS, pak je to 4214000 (4x zkrácená výhybka + středový díl). Lze použít i nezkrácené díly, ale tohle vypadá daleko lépe.

TT-Filigran plánuje obdobnou sestavu na 3. čtvrtletí, ale angličan je teď k mání jen na dřevěných pražcích za 150 Eur a to je pro mě už jaksi mimo. :(
Nemáte někdo geometrii TT-Filigran pro WinTrack? Na stránkách výrobce jsou sice rozměry, ale ne úhly (úhel obloukové výseče).
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod radekkrupka » sob 09 črc, 2011 11:20 am

A nevadí ti, že u HOm budou nějak divně vypadat ty pražce? Nebo to hodláš kuchat?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod lachttan.bastr » sob 09 črc, 2011 2:36 pm

radekkrupka píše:A nevadí ti, že u HOm budou nějak divně vypadat ty pražce? Nebo to hodláš kuchat?


Taky jsem na to koukal. ale budeš-li dělat věrný model stanice ČD(ČSD, ŽSR...) tak to zarostlé v trávě nebude poznat :D
No, když se to pěkně zaštěrkuje...
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod busta » ned 10 črc, 2011 4:09 pm

Trocha šikovnosti je treba, ale dá sa pekne urobiť práve zo 4ks EW3 (2x pravá a 2x ľavá). Len si ich treba nakresliť, prilepiť na podklad a rozrezať. Následne povymieňať koľajnice nech nie sú delené v mieste rezu. A dôležitá je presnosť a trpezlivosť. Osová vzdialenosť 43mm. Foto ti pošlem a môžeš ho zverejniť.
Nechce sa mi registrovať niekde aby som ukladal foto.
busta
 
Příspěvky: 101
Registrován: stř 05 led, 2011 8:13 pm
Bydliště: Gbelce

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod lajblt » ned 10 črc, 2011 8:24 pm

Se souhlasem Michala Gáboríka zvěřejňuji foto jím vyrobené DKS postavené ze čtyř EW3. Teda pánové, klobouk dolů, hluboce smekám (foto 1). Tohle bohužel nevyrobím.

Osobně stále váhám mezi zhlavím postaveným čistě z Bemo HOm (dvojitá kolejová spojka - 2 výhybky obyčejné + 2 angličany), mixem ze 2 EW3 a upravené DKS Bemo (2 výhybky a 1 angličan), nebo zhlaví ze 6 EW3 a 1 Bemo angličana. Vyskytují se vůbec dnes ještě angličany na hlavní koleji? Vím, že určitě ne tam, kde se jezdí víc než 100 km/h (max. rychlost na křiž. výhybkách).

Přikládám 2 obrázky, jak by to mělo vypadat. Délka modulu je 100 cm (max.). Rád bych, aby všechny koleje (kromě vedlejší tratě, tam to fakt nezlomím) přecházely rozhraní kolmo a oblouky neměly poloměr menší než 800 mm.
Přílohy
Landek-XIVe-zhlaví-L.jpg
Zhlaví varianta II - 6x EW3 Tillig + 1x DKV Bemo HOm.
Landek-XIVe-zhlaví-L.jpg (119.78 KiB) Zobrazeno 6197 krát
Landek-XIVb-zhlaví-L-II.jpg
Zhlaví varianta I - DKS Bemo HOm doplněné dvěma Tilligy.
Landek-XIVb-zhlaví-L-II.jpg (135.29 KiB) Zobrazeno 6197 krát
DSC_0571.jpg
DKS vyrobená z EW3 - autor Milan Gáborík.
DSC_0571.jpg (160.4 KiB) Zobrazeno 6197 krát
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod Jarda H. » ned 10 črc, 2011 8:55 pm

busta píše: ... Nechce sa mi registrovať niekde aby som ukladal foto.


Nemusíš se nikde registrovat ! Fotku můžeš dát do přílohy svého příspěvku tady a je to ! Jenom ji nenechávej "velkou" ....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod busta » pon 11 črc, 2011 4:38 am

Ešte pozor na geometriu! EW3 sú 12° a tillig nevyrába angličana 12°, aby si ho napojil na celé zhlavie. Aj to je potrebné vyrobiť alebo použit všetko 15°.
PS: modeluješ 80.roky a angličan bol typický.
busta
 
Příspěvky: 101
Registrován: stř 05 led, 2011 8:13 pm
Bydliště: Gbelce

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod vojtas » pon 11 črc, 2011 10:16 am

DKW Baseler-12°...
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 11 črc, 2011 10:28 am

Tato výhybka se asi na ČSD moc nehodí. Nebo lžu?? :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Dvojitá kolejová spojka

Příspěvekod lajblt » pon 11 črc, 2011 11:36 am

Jednak se na ČSD tyhle výhybky prakticky nevyskytují, druhak má úhel odbočení taky 15o - Tillig to uvádí na svých stránkách.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků