TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod radekkrupka » čtv 09 čer, 2011 11:13 am

Tak tloušťka se bude odvíjet od toho, jak bude ta deska velká a hlavně jak a kde podepřená. Já osobně nejsem příznivcem celé stavby z polystyrenu, ale houmr to tak třeba dělá a zdá se, že úspěšně...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 09 čer, 2011 2:59 pm

Tak podle plánku ji tipuju na celou délku kolejiště a šířku horní stanice. Přiznám se, inspiroval jsem se u Houmra :)
Jinak, začíná to vypadat, že kolejiště asi nebude sklopné, ale spíš něco jako pevný nábytek. Horní stanice tak pravděpodobně bude průjezdná a za ní postavím druhé skryté, možná smyčku a určitě kolej přímo na pracovní stůl. Celkově bych ji chtěl nechat v původním plánu, aby se dala použít i jako koncová. S návěstidlama bude problém. To ale ted ještě nechci řešit, času bude dost.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 09 čer, 2011 8:56 pm

Pokud máš pod horní stanicí volné místo, polystyren nebo styrodur může být, ale tloušťka polystyrenu bude dost velká (5cm). Pokud v dném prostoru plánuješ např. skryté nádraží, je lepší využít každý centimetr výšky, a 8 mm tlustá překližka je pevnější než polystyren s tl.5 cm.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod radekkrupka » čtv 09 čer, 2011 9:00 pm

Nehledě na pevnost překližky / polystyrenu. Mimochodem - myslíš polystyren nebo styrodur? Obojí se dost liší skoro ve všech ohledech... O polystyren se taky nesmíš nikde opřít, jinak si ho promáčkneš nebo zlomíš... Ale nechci tím říct, abys polystyren zavrhl, spíš zvážit všechna pro a proti.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 10 čer, 2011 5:12 am

No, jestli polystyren nebo styrodur taky nevím. Chtěl bych i podpěry udělat z toho samého materiálu. Chtěl bych to „řezat” trafopájkou, kvůli čistotě. I když pohled na dvě zasněžené kočky polystyrenem by mohl být vtipný :) Pod stanicí bude místa dost. Největší stoupání bude od odbočky k mostu a pak už můžu jet v rovině nebo vystoupat klidně o dalších cca 15cm mírným stoupáním. Takže na tlouštce materiálu zas tak nesejde. Nevím, jaké jsou rozdíly mezi styrodurem a polysrtyrenem, ale co jsem tak četl, tak styrodur by byl asi lepší. Klidně tam narvu i něco „dřevěného”, ale zase mi jde trošku o váhu. Ne, že by se s kolejištěm moc hýbalo, ale stejně - můžu se někdy třeba stěhovat...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod radekkrupka » pát 10 čer, 2011 6:36 am

Styrodur je extrudovaný polystyren (alias XPS) Nemá kuličky, dá se pěkně řezat nožem, brousit atd. Používá se třeba na zateplení základů, většinou je zelený nebo růžový. Je pevnější, díky své struktuře,

Klasický polystyren (neboli expandovaný, EPS) je ten s kuličkama - špatně se mechanicky opracovává, kuličky lítají všude okolo, navíc vlivem elektrostatického náboje se na všechno lepí a blbě se to uklízí. Je zase levnějši...

Ani jeden se ale nesnese se syntetickým ředidlem a barvami.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod fofros » pát 10 čer, 2011 6:40 am

radekkrupka píše:
Ani jeden se ale nesnese se syntetickým ředidlem a barvami.



Chyba!!!

Ani jeden se ale nesnese s acetonovým ředidlem a barvami.

Syntetikou to můžeš matlat , jak se ti zachce a nic se tomu nestane :wink:
Nejsem modelář, jsem jen mašinkář, snažící se znázornit železniční provoz ve velikosti H0.
fofros
 
Příspěvky: 172
Registrován: stř 17 lis, 2010 5:29 pm
Bydliště: Kopřivnice

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 10 čer, 2011 7:22 am

Dobré, já si to stejně vyzkouším, než na to budu něvo patlat. Ty kuličky znám, proto jsem si představil ty zasněžené kočky - lezou všude, kde překáží :D Jestli to dobře chápu, tak by třeba nebyl problém použít 2 cm styrodur? To se budu muset zeptat v Baumaxu, co to stojí. Docela se mi líbilo použití v tématu Mirka TT tady na foru. Dělal z toho i různé stavby. A ty kopce má taky zajímavě řešené na svých modulech.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 11 čer, 2011 8:27 am

Ted se dívám na zboží.cz a nevím, jestli se mi to nezdá... deska z fasádního polystyrenu 50 x 100 x 2 cm stojí 10 kč? Ty 5 cm už jsou teda dražší, ale 2 cm by se dal použít na podpěry a 5 cm na desku. Krajinu bych pak nahrubo vytvořil tím 2 cm a asi bych okopíroval postup Mirka TT s perlitem. Ten jeho postup se mi vážně zamlouvá. Z toho 2 cm polystyrenu bych vytvořil jen jakési "vany" (stěny) pro další postup. Četl jsem tu na foru, že styrodur může dělat větší hluk, než polystyrén. To by nebylo moc dobré. Nevím, nemám nějak moc zkušeností, ale tímto způsobem bych si to představoval: původně jsem plánoval udělat druhý rám z borovicových hranolů 19 x 39 mm pro horní stanici jenom jako základ a na to polystyrén. Tím bych asi vyřešil pevnost polystyrenu a dostupnost skrytého nádraží. Zas by to vážilo něco víc, ale zkusit se to může. Jak už jsem psal, kolejiště bude mít asi své pevné postavení.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 21 čer, 2011 10:40 am

Zdravím kolegové.
Nějak se mi nelíbila ty výhybna na hlavní trati. Byla by tam možná i zbytečná. Byla divně zakroucená. Od tunelu k tunelu. No, tak si takhle jednou v noci spím a najednou se proberu, zapnu PC a změním ji a zase usnu. Ráno na to čučím, co jsem to vlastně vytvořil. Tak jsem trochu upravil i lokálku s koncovou stanicí. U té stále nevím, jestli bude umožnovat průjezd na stůl, ale počítám s tím. Z toho důvodu jsem upravil i manipulační kolej u budovy. Výtopna přišla úplně na druhou stranu stanice. Staniční koleje použitelné pro odjezd osobních vlaků mají cca 73 cm, což bohatě stačí i pro patráky s mašinou. Jsou to ty dvě uprostřed. Pro odjezd dolů by se dala použít i manipulační u budovy, ale tam chci jen krátký peronek pro motor s vozem vpravo - inspiraci jsem našel v Uherském Hradišti, kde se kolej u budovy používá podobným způsobem (z jedné strany seřadovací a z druhé hlavní odjezdové návěstidlo). K té vlečce - nevím, zda tam bude, to jsem tam hodil jen abych věděl, jak by to vypadalo. Je o dost níž než stanice - cca 4 cm. Ještě je možnost zakomponovat ji někam dolů k té odbočce...
Ted ke sklonům. Z odbočky na most je stoupání 2,59 %, od odbočky na vlečku k první výhybce ve stanici je to 2,44 %. Spodní výhybna bude na nějaké výšce (asi 1,5 cm), ale stoupání do/ze skrytého bude zanedbatelné. Na dvojkolejce bych chtěl zastávku, cca 1 metr dlouhou. V tom oblouku by nemusela vypadat špatně. Stále mi na tom návrhu vadí pár věcí. Např. ten R310 oblouk před stanicí nebo nedořešené skryté - to jsem radši na net ani nenahrával :) Už mám postavený rám, tak si můžu zhruba metrem odměřovat co a jak. Je to lepší představa než ve wintracku. Hlavně to neuspěchat.

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack#F3.2.0.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 27 čer, 2011 6:13 am

Tak mě napadlo, že bych svedl oba konce dvoukolejky do smyček. Nevím, jestli by to sklonově dopadlo dobře, protože bych je umístil nad sebe. Po práci si pohraju s wintrackem a uvidíme. Kazdopádně to má několik výhod:
1) reálnější provoz - soupravy by nekroužily pořád stejným směrem, což by se některým lidem zde na fóru mohlo líbit.
2) úspora výhybek - propojení bych nechal pouze na odbočce.
3) délka kolejí v SN by byla dostatečná i na dvě soupravy.
4) soupravy z horní stanice bych v SN nemusel objíždět - prakticky by tam tato potřeba nevznikala vůbec.
5) určitě se najdou ještě nějaké ;-)

No, akorát teda netuším, kam bych zapojil modul pro smyčku. Nejdřív nakreslím, pak to vymyslím. Ty dvě smyčky bych si představoval jako skryté stanice. Od tunelu vpravo bych dal tři průjezdné a jednu kusou kolej pro motor. Od tunelu vlevo by stačily dvě koleje průjezdné na předjíždění.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod kubulak » pon 27 čer, 2011 1:00 pm

4 Suvis - podobu koncoveho nadrazi resim uz cca pul roku, a moje zatim posledni verze (cislo asi tak 1536 :)) vypada presne jako ted to tvoje.
Ono je to v podstate velmi podobne Nove Bystrici na JHMD.
Koleje mam polozene nasucho, protoze to je mnohem lepsi nez sebelepsi planek, a jen si tak posunuju v nadrazi a rikam si NIKAM NESPECHEJ :)
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 27 čer, 2011 4:16 pm

Tak smyčky mi tam nevychází. Zkoušel jsem se postavit na hlavu a ani to nepomohlo... :D Stoupání 5 cm/m už je fakt moc...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 29 čer, 2011 5:42 pm

Pánové,
přiznám se, že jsem v koncích. Vymyslel jsem skryté. Říkejme jim pravé a levé - podle ústí tunelů. Pravé, tři koleje na úrovni nula. Levé, dvě koleje nad ním. Obě ve smyčkách. Bohužel lokálka mi nevyšla, kvůli stoupání z odbočky. Dělal jsem na tom teď dva dny... Jedno je jisté - most přes hlavní trať nebude! Zkusil jsem lokálku vést vnitřkem oblouku, ale to nebylo moc dobré. Tak jsem udělal jiný návrh. Lokálka vede vnější stranou, ale zhruba stejným stoupáním jako hlavní trať, do tunelu jde taky ve stejném místě, poté kopíruje smyčku skryta pod terénem, dokonce se skrytou výhybnou. Ovšem z pod terénu vyleze zase vedle tunelů do levého, ovšem na druhé straně a pokračuje do koncové stanice. Toto ústí by šlo posunout doprava, ale stejně - z jednoho pohledu jsou to čtyři portály vedle se, byť je jeden výše. Nevím, jestli jsem to dobře popsal. Ten návrh sem nejdřív zavrhnul, ale dnes v práci jsem nad ním opět přemýšlel. Dám to sen zítra odpoledne, až přijdu z práce.
Opravdu začínám být zoufalý a uvažuju nad klasickým ováldm bez převýšení. Což ovšem nechci. Chci z tohoto prostoru vymáčknout maximum při zachování aspoň jakési modelovosti provozu a vzhledu.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 30 čer, 2011 2:37 pm

Pro představu.
Pravé skryté - úroven 0:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... _prave.jpg

Levé skryté - úroven 1:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... -_leve.jpg

A pro doplnění představivosti viditelná část:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... a_cast.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Patrik Novák a 1 návštěvník