Kapesni kolejiste TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 06 čer, 2011 8:17 am

Nespěchej, modelařina je záležitost pro trpělivé.
Trpělivě "pracuji" na rámu ke kolejišti už skoro rok, takže možná na podzim bude :o
Nevím jestli to tu už zaznělo, ale půvopdní kolejivo není úplně ideální. Jestli jsi je brousil smirkem, tak bude oxidovat o to rychleji. Při elektroinstalaci udělej ke každému kusu samostatný přívod a rozhodně si nechej všechny části kolejiště (včetně tunelů dobře přístupné kvůli pravidelnému přečištění.
O vyměně "pouze" kolejnice za profil jsi neuvažoval? Ne, že by se profilové kolejnice nemusely čistit, ale přece jen je to jiné a navíc ti odpadnou spoje, které bývají zdrojem potíží (pokud tedy neuděláš ty samostatné přívody ke každému kusu kolejnice).
Jaké vlastně uvažuješ ovládání? Podle všeho tipuju analog. Bdoufám, že počítáš se zřízením dostatečného počtu izolovaných úseků.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » pon 06 čer, 2011 8:57 am

Michal Šuhajda píše:Nespěchej, modelařina je záležitost pro trpělivé.
Trpělivě "pracuji" na rámu ke kolejišti už skoro rok, takže možná na podzim bude :o
Nevím jestli to tu už zaznělo, ale půvopdní kolejivo není úplně ideální. Jestli jsi je brousil smirkem, tak bude oxidovat o to rychleji. Při elektroinstalaci udělej ke každému kusu samostatný přívod a rozhodně si nechej všechny části kolejiště (včetně tunelů dobře přístupné kvůli pravidelnému přečištění.
O vyměně "pouze" kolejnice za profil jsi neuvažoval? Ne, že by se profilové kolejnice nemusely čistit, ale přece jen je to jiné a navíc ti odpadnou spoje, které bývají zdrojem potíží (pokud tedy neuděláš ty samostatné přívody ke každému kusu kolejnice).
Jaké vlastně uvažuješ ovládání? Podle všeho tipuju analog. Bdoufám, že počítáš se zřízením dostatečného počtu izolovaných úseků.


O nevhodnosti starych koleji vim, cetl jsem mistni diskusi. Ale nove koleje kupovat nejspis nebudu. Moje plechace jsou sice pres 20 let stare, ale problemy i pred opravou jsou minimalni, po scvaknuti profilu pred spojem tak, aby byl jazycek vedlejsi koleje natesno, je to uplne v poradku. Napajeni koleji planuju zavest do kazdeho druheho az tretiho kusu kolejnice. Trosku "kucka" jen jedna parni masina, ale ostatni jedou plynule. Chyba je tedy ve znecistene loko. Ale rozebirat a cistit je budu stejne vsechny.

Ovladani analog, "stop useku" jsem napocital deset.

Jeste dodam, ze vlaky sice delam poprve, ale modelarinu delam s ruznou intenzitou pres 20 let. Mam za sebou desitky papirovych i plastovych aut, lodi a budov. Takze jsem zvykly na to, ze stavba plachetnice trva pul roku, rok, proste je to dlouhodoba zalezitost. Nepochybuju o tom, ze panel mi zabere nekolik let.
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod fruafru » úte 07 čer, 2011 10:30 am

Kedyson píše:O nevhodnosti starych koleji vim, cetl jsem mistni diskusi

Vezneme li v úvahu že se jedná o první pokus, nelze jednoznačně označit nevhodnost plechového kolejiva. Kolejivo je "doma" tak proč to nezkusit. Je hodně kolejišť s tímto kolejivem, většinou záleží na majiteli jak se o kolejiště stará. A jak poctivě odvedl svoji práci při stavění kolejiště. Je vhodnější v takovém případě zužitkovat "co dům dal" a v případě neúspěchu to alespoň tolik nebolí. Jedná se o první kolejiště, navíc dočasné.
Michal Šuhajda píše:Trpělivě "pracuji" na rámu ke kolejišti už skoro rok,

Kolejiště podobného rozměru (130x90), pokud se nic nemusím shánět, všechno je po ruce, tak ve třech lidech za čtyři dny :lol: možná pět, když se nebude dařit.
1) rám s podložím
2) kolejivo a elektrika
3) terén- nepočítám budovy a podobné stavby, které musí schnout, kvuli lepidlu nebo barvě atd..
4) drobné opravy posypu, osazení staveb, stromečků......
Plechové koleje jsou parádni skládačka, nic se nemusí řezat, pasovat navzájem, prostě se staví.........pájí..........lepí............dekoruje. Finální podoba kolejiště může vzniká řadu let, ale to je spojeno s náročností stavitele. Nicméně za čtyři dny lze takové kolejiště provozovat............
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » úte 07 čer, 2011 11:59 am

Zrovna jsem chtel o plechacich psat. Odskocil jsem si na obed domu a samozrejme mi to nedalo a zkusil jsem projet par "zrekonstruovanych" koleji. Jediny problem je v tom, ze jeste budu muset dopilovat vyrovnani. To, co vypada na prvni pohled dokonale, se behem jizdy lokomotivy s vagonem ukaze "v plne parade". Kazdopadne problemy s vodivosti absolutne zadne. Zadne cukani, kolisani rychlosti, proste parada.

Jeste jsem zkusil vzit nejmensi masinu (kvuli nejmensi plose, ze ktere bere proud) a projel ji po peti spojenych vyhybkach. Tech jsem se zatim ani nedotkl, ani je necistil, ani nekontroloval kontakty. Masina se zasekla jen na jazycku jedne z nich. Verim, ze kdyz si s tim trosku pohraju, tak budou problemy zanedbatelne.

A pokud jde o dobu stavby, tak to na ctyri dny nevidim :) Uz proto, ze mym cilem je presny opak, to znamena mit se v cem vrtat, kdyz po praci nahodou neni co delat. Coz se mimochodem nestava az tak casto. Chci si s tim vyhrat. Nejspis to nebude nijak spickova prace, ale budu se snazit, bez ohledu na to, jak dlouho to bude trvat :)
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » úte 07 čer, 2011 4:59 pm

Mimochodem, tyto soupravy chci po kolejisti prohanet. Nemam tuseni, ktera lokomotiva tahala nakladni vlaky, ktera osobni. Vagonu je vic, nez je na fotce, hlavne nakladnich. Krome toho mam jeste Nohaba a Ragulina (viz fotky na zacatky tematu), patrove vozy, madaraky, ctyri nemecke rychlikove, ctyri kratsi ctyrnapravove osobaky. K tomu ctyri elektricke lokomotivy, etc. Ale na panel se nejspis podivaji jen parni a vyjimecne dieselove, pokud na ne dostanu naladu. Vi nekdo neco blizsiho k temto ctyrem parnim masinam?

Dalsi foto v galerii http://kedyson.rajce.idnes.cz/Panel/

Obrázek

A prijemne roste hromadka opravenych koleji :)

Obrázek
Naposledy upravil Kedyson dne úte 07 čer, 2011 5:18 pm, celkově upraveno 1
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod vojtas » úte 07 čer, 2011 5:05 pm

Tak zleva doprava... První u nás jezdila jako 437.0500 do roku 1956 jako kořistní,druhá ne,třetí do šedesátých let jako 455.2xx,čtvrtou můžeš přeznačit třeba na 424.001,nebo 422.902,ale ve skutečnosti tu taky nejezdila.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod vojtas » úte 07 čer, 2011 5:08 pm

Ještě doplním,první všechny vlaky krom rychlíků;druhá rychlíky,expresy;třetí všechny krom rychlíků a spěšnáků;čtvrtá posun,krátké osobní i nákladní vlaky,vozy jsou použitelné,ikdyž,některé se zde nevyskytovaly.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » úte 07 čer, 2011 5:11 pm

Dik za vycerpavajici odpoved! Masiny se urcite nechystam preznacovat, to je daleko za urovni, na kterou chci dostat. Kazdopadne je dobre o nich neco vedet, dekuju :)
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod fruafru » úte 07 čer, 2011 5:13 pm

Podrobnosti k provozu parních lokomotiv získáš nejlíp samostudiem literatůry, internetu. Parostroj, vagonweb atd..Stejně jako kolejiště bude vznikat postupně, tak se postupně dostaneš hlouběji do problému provozu, co provozovat, kdy.
K napájení kolejí, určitě napájet každou kolej. Více pracnosti se ti vrátí ve spolehlivosti kolejiště.
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod vojtas » úte 07 čer, 2011 5:21 pm

Ještě...
Přílohy
vozy pro diskuzi.JPG
vozy pro diskuzi.JPG (74.84 KiB) Zobrazeno 7616 krát
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » úte 07 čer, 2011 7:05 pm

Ja vim, zacinam byt otravny. Ale asi me to dost extremne chytlo :)

Mam dve zjisteni. Prvni - zkousel jsem poskladat nadrazi a odkrytou smycku v odpovidajici vzdalenosti (10cm cisteho prostoru, od prazcu k prazcum). I s pouzitim stavajicich stromu to jde docela pekne oddelit, vypada to dobre. Stromy si budu vyrabet sam, tyto jsou jen na demonstraci.

A druhe - vystrihl jsem si vytopnu a zauhlovani podle rozmeru udavanych na webu. Jednomistna vytopna a zauhlovani na druhe koleji se tam nema sanci vlezt, rozhodne ne tak, aby to nebylo nahustene na max a nevypadalo to spatne :( Opravdu neni mozne dat zauhlovani a popelovou jamu na druhou stranu nadrazi, nez vytopnu, jak jsem to puvodne navrhoval? Prijde mi to snesitelnejsi, nez to nemit na kolejisti pro parni provoz vubec. Treba se pri navrhovani nadrazi pani inzenyri trosku priozrali, nelogickych reseni jsou vsude na svete miliony :) Co vy na to?

Zauhlovani http://www.elektrickevlacky.cz/modelova-zeleznice.php?cPath=5_29&products_id=1642
Vytopna http://www.elektrickevlacky.cz/modelova-zeleznice.php?cPath=5_29&products_id=1638

Zbytek fotek v albu http://kedyson.rajce.idnes.cz/Panel/


Obrázek
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » úte 07 čer, 2011 7:30 pm

Nasel jsem o dost mensi vytopnu, ta by asi tento problem vyresila http://www.masinky.cz/produkt/1286-TT-Remiza-1-stani/index.htm
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod radekkrupka » úte 07 čer, 2011 8:14 pm

Zauhlování se dá řešit různě, nemusíš pro něj mít takové složité zařízení.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod fruafru » stř 08 čer, 2011 7:23 am

Pro takovéto malé, kapesní provedení, lze zauhlování vyřešit jen skládkou uhlí, bez žádných technických zařízení. Prostě tu lokomotivu zbrojili ručně. Uhlí na opačném konci nádraží, by asi bez dozoru dlouho nevydrželo.
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Jeff Hopper » stř 08 čer, 2011 8:52 am

Třeba v Křinci mají taky remízu o jednom stání + skládku uhlí hned u toho.Kde byla popelovka nevím, ale můžeš ji nechat na tý samý koleji(samozřejmě za dodržení všech požárních předpisů) - takže v rozumné vzdálenosti od uhlí. Vodní jeřáb - nebo hydrant z hadicí můžeš mít taky tam.

http://www.mapy.cz/#q=k%C5%99inec&x=15. ... _1&l=3&c=h

Ještě prohrábnu archív - určitě mám nějaké fotky.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: rchlumecky a 4 návštevníků