MikyModel

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod michal.kubista » sob 21 lis, 2009 8:42 pm

Tak jsem se pokusil zapracovat Michalovi návrhy a tady je moje řešení:
http://picasaweb.google.cz/michal.kubis ... 4796062610
Chvilku mi to zabralo, protože podle výškových charakteristik by mi potok neustále zaplavoval hlavní trať, tak jsem potok vrátil do původně zamýšlené pozice, prohodil úvraťové a koncové nádraží a dále postupoval dle Michala Šuhajdy, i když né u všeho. Teď již úvraťovou stanici jsem neposunol více ke středu, tunel na hlavní trati v pohledu napravo se mi nějak nelíbyl. Ten vlečkový areál tam asi stejně zruším, i ten tam nevipadá moc dobře, zksím tam udělat jen zajímavou krajinku.
Taky musím popřemýšlet nad tou velkou stanicí úplně vlevo, jelikož po prohození hlavní a vedlejší trati změní provoz, jen zatím netuším, co s tím. Ale mě se ten celkový charakter už docela líbí.

PS. jsem zvědavej na ohodnocení toho mostu přes železnici, jak již minule zmínil Michal
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: MikyModel

Příspěvekod michal.kubista » ned 15 kvě, 2011 12:24 pm

Tak a po delší odmlce, kdy jsem se učil na tomto fóru a stavbě malého kolejiště, na kterém se učím a zkouším (ještě není zdaleka hotové) přicházím s novým návrhem kolejiště do stejného prosotru, jako minule. Již tento prostor dokončuji, již dělám jen povrchové úpravy stěn a podlahy.
Jinak moje (a nejen moje) požadavky na kolejiště:
Provoz odněkud někam viditelně, tedy alespoň dvě stanice s plně viditelnou tratí v celé své délce.
Možnost řízení provozu více uživateli, což dvě a více stanic dle mého názoru umožňuje.
Zasazení do lehce hornatého terénu, nikde větší rovina (nelíbí se mi kolejiště placka, v rovině bude jen základní okruh a kolem nic rovně).
Rodina mě ukecala na dvoukolejnou trať, kdebude možné míjet protijedoucí soupravy, schválená je i falešná dvojkolejka.
Období asi sedumdesáté roky, kombinace parního a motorového provozu.

https://picasaweb.google.com/michal.kub ... directlink

Továrny a celkově budovy jsou zde umístěny jen pro ilustraci, na panelu budu používat stylově upravené.
Protože se chystám schánět materiál na rám kolejiště, zajímá mě spíše názor na celkovou koncepci kolejiště, než na uspořádání jednotlivých stanic či vleček.
Díky
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: MikyModel

Příspěvekod chameleon » čtv 19 kvě, 2011 8:03 pm

Myslím si, že to je rozhodnutí na tobě, aby se ten tvar líbil tobě... Kdybych měl mluvit za sebe, nebo spíš kdybych já stavěl v takovéhle místnosti, tak bych si vybral spíš ten předchozí tvar U. U tohodle nového tvaru by mi nějak to hlavní nádraží překáželo v místnosti. Navíc když se tam má pohybovat více lidí, tak těch cca 80cm mezery mi přijdou úzké...
A také i ten U tvar více evokuje:
michal.kubista píše:...Provoz odněkud někam....

než nový tvar spojený do kruhu.. Jo a 2kolejka je OK, to bych třeba já osobně v téhle velikosti kolejiště také uvítal.
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: MikyModel

Příspěvekod michal.kubista » čtv 19 kvě, 2011 8:49 pm

Ahoj,
díky za konečně nějakou reakci :D .
Máš pravdu, že ten předchozí návrh byl zajímavější v to mojem požadavku provozu od někud někam, poskytoval více možností provozu, byl i lepší v napojení SN. Bohužel mi doma nebyl schválen a nechci ostatní členy domácnosti odradit hned v začátku. A navíc to mělo i svoje nevýhody.
1. dříve jsem si né úplně přesně dovedl představit vliv šikmin střechy na obou kratších stranách místnosti. Teď místnost stojí a já vidím problémy, i když by asi byly řešitelné.
2. vzdálenost od okraje panelu ke stěnám byla v něktrých místech značná a už asi obtížná dostupnost pro práci. Řešitelné asi jen možností rozdělením kolejiště na stěhovatelné bloky.
3. není tam ta dvoukolejka :twisted:

Určitě mě zaujala poznámka o možnosti pohybu většího počtu osob v tomto prostoru. Zvážím, kolik se nás tam může sejít a dále to promyslet. Jinak abych získal představu o využití prostoru dostupnosti kolejiště tam již mám natažené provázky vlastně podél hran budoucího kolejiště a zkouším i dosahovat do vzdálených míst, pohybovat se tu s větším břemenem, abych zjistil, zda si nebudu něco ničit. Jinak ten obrázek ve vztahu k prostoru značně klame a je nutné vše prověřovat ve skutečnosti a přeměřovat. U malého kolejiště je hned všechno jasné.

A ještě poznámka k okruhu. Ten byl i v předchozí variantě, jen se uzavíral v SN. Tady je to asi více vidět. No a okruh požaduju kvůli dětem. Pro ně je to jednodušší pro ovládání. No a já si využiju cesty do SN a pak jako by tam okruh vlastně vůbec nebyl. Je fakt, že jsem ten ovál asi chtěl více schovat, ale proti tomu byl požadavek na co nejdelší viditelné úseky tratí.
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: MikyModel

Příspěvekod Max » čtv 19 kvě, 2011 9:16 pm

Depo, tvůj plánek - jako motorové či elektrické by bylo dobré, ale parní depo vypadalo jinak.
Viz "Plan kolajiska V" - tam je pěkné parní depo od Milana F., jen trochu zkrácené. Vzhledem k tvému prostoru bys ho mohl víc natáhnout do délky.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: MikyModel

Příspěvekod michal.kubista » pát 20 kvě, 2011 5:02 pm

Tak se zeptám, co jsem zde (s depem) udělal špatně. Snažil jsem se dodržet postup popelová jáma, vodní jeřáb, zauhlování, písek a maziva, vše při jednom pohybu bez nutnosti popojíždět tam a zpátky. No a pak do "volného prostoru" přibylo zbrojení naftou. Vím, že depa se tu probírali několikrát dokola, ale jsem něco nepochopil a nebo chápu jinak (blbě). A když tak koukam na milanovo plánky, tak vidim, že tomu nerozumim.
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: MikyModel

Příspěvekod Max » pát 20 kvě, 2011 7:56 pm

Milanův plánek "Baška" obsahuje pěkné depo. Jenom pro zlepšení provozu bych dal popelový kanál o dvě koleje výš, a stejně tak pískovou věž. Pak by šlo za sebou : kanál, uhlí, písek. A ta původně kanálová kolej by byla výjezdová, nic by se tam nemotalo v cestě mašinám jedoucím na vlak do stanice. Nejvíc prostoru v depu vždy zabíraly figury s uhlím , projdi si příspěvky na téma depo - bylo jich zde už hodně.
Tady koukni na ty dvě veliké figury/ohrady/ pro uhlí :
Přílohy
figury uhli_2.jpg
figury uhli_2.jpg (46.47 KiB) Zobrazeno 4911 krát
figury uhli_.jpg
figury uhli_.jpg (58.46 KiB) Zobrazeno 4911 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: MikyModel

Příspěvekod D » pát 20 kvě, 2011 8:25 pm

michal.kubista:

Odbočná stanice:
Předpokládám, že za hlavní trať považuješ tu mezi mostem a tunelem.
1. V levém zhlaví máš trochu neobvykle všechny výhybky do odbočky, tedy nutné snížení rychlosti (nestavící rychlíky a nákladní vlaky musí zbytečně zpomalovat).
2. V pravém zhlaví ti osobní vlaky musí vykřížit odbočnou trať, aby se vůbec dostaly k nástupišti.
3. Skladiště a volnou skládku máš, předpokládám, namyšlenou ke kusé koleji vpravo od nádražní budovy.
Doporučuji na hlavní trati udělat průjezdnou kolej skrz nádraží bez výhybek do odbočky s vlastním nástupištěm. Tu výhybku, co by měla z levého zhlaví vést rovně do stanice, tj. druhá od mostu, můžeš třeba simulovat pomocí obloukové. S ohledem na epochu bych se přimlouval za sypaná nástupiště kromě koleje u staniční budovy, kterou bych nechal jako manipulační (třeba se skladištěm) navazující na kusou kolej pro volnou skládku.

Průjezdná stanice:
Opět nemáš průjezdnou kolej skrz, vlak přijíždějící zprava může pokračovat dál pouze jízdou do odbočky přes třetí nebo čtvrtou kolej (počítáno od budovy). Dostačuje délka těchto kolejí plánovaným soupravám?

Koncová stanice:
Co je ten objekt u výhybky k vlečce? Aby těch vleček a nákladišť nebylo na tak malé koncové nádraží příliš. Odbočení na vlečku ze středu staniční koleje bych ještě zvážil. Naplánuj si vedení silnice ke staniční budově, skladišti a továrně.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: MikyModel

Příspěvekod michal.kubista » pát 20 kvě, 2011 9:12 pm

D:
Ahoj
Tak to, co považuješ za koncovou stanici jsem já plánoval jako rozsáhlý tovární areál, čili jedna vlečka to celé. Je to trochu dál od předešlé stanice, ale chci to považovat za průmyslovou zónu mimo obydlenou oblast. Teda nevím, jestli to u nás někde takto existuje či existovalo, ale mě to tak vyšlo z prostoru a pod tu šikmou střechu to nechci cpát.
Pak tedy je otázkou, kterou jsem čekal, jestli na vlečku ze stanice jezdit, jakoby stanice byla průjezdná, nebo úplně z nejvzdálenější koleje od staniční budovy nebo to řešit nějak podobně, jak to mám.
No a můj záměr u té hlavní stanice jsi trefil. To, že nemám žádnou kolej průjezdnou jsem přehlédl. Zkusím si s tím pohrát. Nástupiště jsem si také představoval sypaná. Co když bych přidal ještě jedno nástupiště k té průjezdné koleji, tím by osobáky na hlavní trati nemuseli křižovat tu vedlejší.
A když se teď na to dívám, tak bych tu kolej pro skladiště a skládku měl dát rovnoběžně s ostatníma, myslím že i dříve se šetřilo s prostorem a mě tam vzniká hluchý prostor. A skladovat něco na druhé straně taky asi není moc logický?
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: MikyModel

Příspěvekod D » pát 20 kvě, 2011 10:00 pm

michal.kubista:
> jedna vlečka to celé
Aha. Tak tedy ponech stávající napojení vlečky.

> jestli na vlečku ze stanice jezdit, jakoby stanice byla průjezdná
Snad kromě tratě s ukončenou osobní dopravou bych řekl, že je to krajně nepravděpodobné. Průjezd koncovou stanicí na vlečku po hlavní koleji bude spíš u těsně přiléhajícího areálu (namátkou Mochov, Heřmanova Huť, Lipno nad Vltavou).
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: MikyModel

Příspěvekod michal.kubista » ned 22 kvě, 2011 8:18 pm

Tak jsem konečně poupravil obě zhlaví hlavní stanice. Průjezná kolej hlavní trati nikde nejde přes výhybku do odbočky, na začátku a na konci stanice jsem musel použít obloukové výhybky, ale opravdu to vypadá o něco lépe. Co vy na to?
Jo a to depo zatím moc neřešte, ještě jsem nedokončil studim a hledání něčeho podobného, co by se mi sem hodilo, to co jsem vytvořil byl zatím jen nástřel.
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků