Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Tomas_C. » úte 17 kvě, 2011 7:26 am

depo201 píše:Tome je to hezké, líbí se mi vaše technika nanášení, drny vypadají opravdu jako ve reálu :) co trošku rozporuju u flokování je jednobarevnost a jednolitost plochy. Jak to dál barevně rozbít? zájímá mě to, rád bych přesedlal z foliáží na flokování...


Ano je to jednolité, lehké rozbití trávy v náspu udělám dalším naflokováním jiné trochu sušší trávy a pak to hlavně zavegetím náletovkou (keříky, stromky)...takže zatím to vypadá takto hole a jednotvárně...

...a co se týče toho mostku, na dalších 3 modulech už nic podobného nebude...slibuji...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » úte 17 kvě, 2011 7:45 am

depo201 píše:Bylo by dobré se pomalu zamyslet nad našim layoutem, protože si evidentně každý jedeme ve své epoše a už teď máme třeba dva přejezdy na modulech (já a airwar), Mirkův most a propustky.... aby z toho nebyl hybrid potom :D


Zamyslet bychom se měli, ale stejně jako Tomáš slibuji že už se to nebude opakovat. :D

Ten modul co dělám je učební, celý modul předchází stanici, silnice vede ke kolejím a zahýbá do stanice, přes trať povede asfalto-štěrkový přejezd, nechráněný jen z kříži. Další moduly budou už jen holá trať v lehce kopcovité krajině, sem tam nějaký ten trubkový propustek, zářez, násep, pár stromů, sem-tam menší skalka, ale nic extra křiklavého.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » úte 17 kvě, 2011 8:17 am

Snažte se sjednotit aspoň tu epochu a roční období.Jestli budou dva nebo i více přejezdů ,to vůbec nevadí.. :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » úte 17 kvě, 2011 9:37 am

Tak já myslím, že epochálně sjednocovat přírodu zase až tak nesnadné není. Zvlášť, když jsme si odsouhlasili společný štěrk a malou trávu. Co se stanic týče, to se ještě uvidí, kam to bude směřovat, ale nejspíše budou epochu určovat návěstidla a cedule. Stejně jsem přesvědčen, že na setkání někdo Lubomírovi do Hevlína vjede s herkulesem, nebo dokonce s taurusem :mrgreen:

Co se týče jednolitosti trávy, i já si myslím stejně jako Tomáš_C, že když se to místy přeflokuje vysokou suchou trávou a dosází nálety a stromy, bude to vypadat dobře. Oproti foliážím bych řekl že je to lepší, protože to vytváří spíše střízlivější, pohledově příjemnější plochy. I přes modelovou dokonalost foliáží si myslím, že jsou příliž divoké. Je fakt, že Martin s Tomášem povýšili Flocksystem na umění a jsem rád, že s nima můžu být v týmu :wink:
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod fulda » úte 17 kvě, 2011 11:27 am

Ahoj kluci,

tady u vás se někdy v minulosti (na straně 36) řešila problematika velké točny.
Včera když jsem si hrál se servo dekodérem, tak jsem narazil na jednu vlastnost, která by se dala nazvat užitečnou. Rozřasovací nádraží formou "šuplíkového nádraží".
V podstatě jsem přišel na to, že pokud by byl modul, kterej má posuvnej vršek, je na něm 8 paralelních kolejí, tak by se dal docela snadno posouvat pomocí servodekodéru a trochu modifikovaného serva.

modifikace serva v podstatě znamená vyhodit převodovku a použít závitovou tyč (nebo dvě aby nedocházelo ke "křížení"). Motůrek ze serva bude točit závitovou tyčí, vršek modulu bude "na matkách" jezdit dostrany.
Potenciometr, kterým servo sleduje vlastní polohu se pak dá na páku pod posuvnou desku a bude to.

Pokud to někoho zajímá, tak bych se pokusil tohle téma rozkreslit do něčeho konkrétnějšího.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » úte 17 kvě, 2011 11:58 am

MirekTT píše:Tak já myslím, že epochálně sjednocovat přírodu zase až tak nesnadné není. Zvlášť, když jsme si odsouhlasili společný štěrk a malou trávu. Co se stanic týče, to se ještě uvidí, kam to bude směřovat, ale nejspíše budou epochu určovat návěstidla a cedule. Stejně jsem přesvědčen, že na setkání někdo Lubomírovi do Hevlína vjede s herkulesem, nebo dokonce s taurusem :mrgreen:

Co se týče jednolitosti trávy, i já si myslím stejně jako Tomáš_C, že když se to místy přeflokuje vysokou suchou trávou a dosází nálety a stromy, bude to vypadat dobře. Oproti foliážím bych řekl že je to lepší, protože to vytváří spíše střízlivější, pohledově příjemnější plochy. I přes modelovou dokonalost foliáží si myslím, že jsou příliž divoké. Je fakt, že Martin s Tomášem povýšili Flocksystem na umění a jsem rád, že s nima můžu být v týmu :wink:


No ono to s tou přírodou tak jednoduché není, zbarvení trávy není ani tak závislé na ročním období, jako spíše na dostatku vláhu a úrodnosti půdy, podobně je to se zelení keřů a podobně. My máme chatu kousek za Brnem v Lipůvce, je to v cca. 400 metrech + je tam kamenitá půda a většina věcí tam při stejném počesí běží z 3-4 týdenním zpožděním. Třeba švestičky na slivovici dozrávají měsíc později než švestky v Brně... :mrgreen:

Jina ks těmi fóliážemi máš naprostou pravdu, tráva v reálu není jednolitá, ale tak jak to mají v mnoha fóliážích udělaný je to opravdu hodně divoká a druhak mě to příjde, že je to na výrazně větší měřítko, tak 1:40 a na 1:120, dostal jsem od bráchy nějaké fóliaže a keře, a třeba ty chuchvalce keřů mají na výšku tak 3,5 - 4 cm, což by v reálu byly keře 4-5 metrů vysoké. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 17 kvě, 2011 11:41 pm

airwar píše:...a třeba ty chuchvalce keřů mají na výšku tak 3,5 - 4 cm, což by v reálu byly keře 4-5 metrů vysoké. :mrgreen:

...což není zdaleka až tak od věci :-)
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod mlha » stř 18 kvě, 2011 5:23 am

fulda píše:Ahoj kluci,

tady u vás se někdy v minulosti (na straně 36) řešila problematika velké točny.
Včera když jsem si hrál se servo dekodérem, tak jsem narazil na jednu vlastnost, která by se dala nazvat užitečnou. Rozřasovací nádraží formou "šuplíkového nádraží".
V podstatě jsem přišel na to, že pokud by byl modul, kterej má posuvnej vršek, je na něm 8 paralelních kolejí, tak by se dal docela snadno posouvat pomocí servodekodéru a trochu modifikovaného serva.

modifikace serva v podstatě znamená vyhodit převodovku a použít závitovou tyč (nebo dvě aby nedocházelo ke "křížení"). Motůrek ze serva bude točit závitovou tyčí, vršek modulu bude "na matkách" jezdit dostrany.
Potenciometr, kterým servo sleduje vlastní polohu se pak dá na páku pod posuvnou desku a bude to.

Pokud to někoho zajímá, tak bych se pokusil tohle téma rozkreslit do něčeho konkrétnějšího.

malá poznámka,závitová tyč není dobré řešení pro pohyb,spíš bych použil takzvaný šroub s kuličkovou matkou nebo převod s ozubeným řemenem pro tiskárny,nekladou takový odpor jako vlastní závitová tyč
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » stř 18 kvě, 2011 6:50 am

Dan Buchtela píše:
airwar píše:...a třeba ty chuchvalce keřů mají na výšku tak 3,5 - 4 cm, což by v reálu byly keře 4-5 metrů vysoké. :mrgreen:

...což není zdaleka až tak od věci :-)


Maliník a ostružiny? No já tedy v Boubíně nežiju. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » stř 18 kvě, 2011 6:52 am

Co se týče těch skrytých nádraží, převládá dost velká nevůle pohybovat s kolejemi, na kterých stojí vlaky. Pokud sleduju veškerou modelářskou veřejnost, tak 99% používá klasické výhybky a ostatní je rozděleno mezi ručně posuvné flexky a ten zbytek.
Osobně pokud bych dělal šuple s vlaky, rozhodně bych upustil od elektrického pohonu. Je to za prvé komplikace navíc. Za druhé může být na závadu rychlost tohto pohonu. Pokud budu chtít přesunout z jedné krajní koleje na druhou krajní (což klidně může nastat) Zřejmě to bude trvat. Navíc bude rozjezd i zastavování šuplete skokový, což může vadit uskladněným vlakům. Tohle všechno eliminuje ruční pohon - rychlost jakou chci, plynulé rozjezdy a dojezdy.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod fulda » stř 18 kvě, 2011 6:54 am

MirekTT píše:Co se týče těch skrytých nádraží, převládá dost velká nevůle pohybovat s kolejemi, na kterých stojí vlaky. Pokud sleduju veškerou modelářskou veřejnost, tak 99% používá klasické výhybky a ostatní je rozděleno mezi ručně posuvné flexky a ten zbytek.
Osobně pokud bych dělal šuple s vlaky, rozhodně bych upustil od elektrického pohonu. Je to za prvé komplikace navíc. Za druhé může být na závadu rychlost tohto pohonu. Pokud budu chtít přesunout z jedné krajní koleje na druhou krajní (což klidně může nastat) Zřejmě to bude trvat. Navíc bude rozjezd i zastavování šuplete skokový, což může vadit uskladněným vlakům. Tohle všechno eliminuje ruční pohon - rychlost jakou chci, plynulé rozjezdy a dojezdy.

To s tou rychlostí a skokovým rozjezdem jsou jen předsudky. Ale jinak je mi to jedno.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » stř 18 kvě, 2011 6:58 am

Mně se třeba ta ruční flexka docela zamlouvala :wink: + zezadu na skryťák napojit smyčku pro otočení soupravy a uvnitř smyčky točna pro možnost otočit lokomotivu, nebo ji úvratí poslat na jinou kolej.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Lubomír » stř 18 kvě, 2011 7:06 am

Přátelé, podívejte, jaký krásný výkres jsem vyhrabal na disku:
slozene_oblouky.jpg
slozene_oblouky.jpg (79.96 KiB) Zobrazeno 4368 krát

Je to situace úzkorozchodné železnice ze stanice Šumná ke staveništi vranovské přehradní hráze. Železnice byla zrušena dostavbou přehrady. Někdy v 30. letech.
Jsou na ni krásně vidět složené oblouky. Tedy oblouky, které se skládají z více poloměrů. Je to sice úzkorozchodná železnice, ale podobně se trasovala většina lokálek. Složené oblouky jsou na železnici zcela běžnou záležitostí.
Proč vám to celé tak sáhodlouze (...ale zajímavě...) vysvětluji? Zkrátka proto, abyste viděli, že by vůbec nevadilo spojovat moduly s různými poloměry, ale také proto, abyste viděly, jak trasa může být různorodá, (kro mě zajímavá a krásná), než jen striktní: přímá - poloměr 1000 - přímá - poloměr 1000 - přímá - atd.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod mlha » stř 18 kvě, 2011 7:56 am

fulda píše:
MirekTT píše:Co se týče těch skrytých nádraží, převládá dost velká nevůle pohybovat s kolejemi, na kterých stojí vlaky. Pokud sleduju veškerou modelářskou veřejnost, tak 99% používá klasické výhybky a ostatní je rozděleno mezi ručně posuvné flexky a ten zbytek.
Osobně pokud bych dělal šuple s vlaky, rozhodně bych upustil od elektrického pohonu. Je to za prvé komplikace navíc. Za druhé může být na závadu rychlost tohto pohonu. Pokud budu chtít přesunout z jedné krajní koleje na druhou krajní (což klidně může nastat) Zřejmě to bude trvat. Navíc bude rozjezd i zastavování šuplete skokový, což může vadit uskladněným vlakům. Tohle všechno eliminuje ruční pohon - rychlost jakou chci, plynulé rozjezdy a dojezdy.

To s tou rychlostí a skokovým rozjezdem jsou jen předsudky. Ale jinak je mi to jedno.

Myslím si,že plynulost rozjezdu by šla určitě elektricky vyřešit,navíc se určitě dostanete do problému s kterým se my potýkáme na každé výstavě a to je nedostatek lidí na obsluhu,proto bych fuldův nápad nezavrhoval
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » stř 18 kvě, 2011 8:58 am

Lubomír píše:Proč vám to celé tak sáhodlouze (...ale zajímavě...) vysvětluji? Zkrátka proto, abyste viděli, že by vůbec nevadilo spojovat moduly s různými poloměry, ale také proto, abyste viděly, jak trasa může být různorodá, (kro mě zajímavá a krásná), než jen striktní: přímá - poloměr 1000 - přímá - poloměr 1000 - přímá - atd.


Pro upřesnění,v naší sekci N scale nemáme ve všech sestavených layoutech,jen obloukové moduly o poloměru R1000 mm.R1000 je stanovena ,jako minimální hranice.Níže již nejdeme.V minulosti jsme měli i moduly o poloměru R600mm.Tyto byly vyřazeny (vyjma modulu číslo 6).Používáme i tyto poloměry R1500/R2000/R2458.No a ty skládají dle našich prostorových možnostech daných od organizátora na setkáních.
A propo po přepočtu z modelové velikosti N/1:1600 v reálu jsou to R160,0m/R240,0m/R320,0m/R393,0m.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků