Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » čtv 05 kvě, 2011 6:50 pm

Mám jen výkres M290.0 z publikace "Modely hnacích vozidel" od Ing.Zdeňka Maruny z roku 1973.Bohužel skoro čtyřicet let se již dost podepsalo na tomto výkresu :wink: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » čtv 05 kvě, 2011 7:14 pm

milan ferdián píše:Mám jen výkres M290.0 z publikace "Modely hnacích vozidel" od Ing.Zdeňka Maruny z roku 1973.Bohužel skoro čtyřicet let se již dost podepsalo na tomto výkresu :wink: .


Ten výkres je tuším v měřítku 1:50, je to nepochybně ten samý co mě utkvěl v paměti, mám tu publikaci taky ale bez výkresu, pokud by e dal ten výkres jakkoli reprodukovat (sken, xeroxkopie) určitě bych se zařadil do fronty vážných zájemců.

Lubomír píše:airwar: No, do těch motoráků jsem taky dost blázen. Modely v TT jsem našel zde http://maditel.webnode.cz/fotogalerie/motorove-vozy/
Ale nepřišly mi M290.0 nebo M260.0 zpracované zrovna nejlépe. S CNC frézou ani s 3D tiskem nemám žádné zkušenosti... Vnitřek z leptu a čela odlitek či vyfrézovat je dobrý nápad. Rozměry zas až takový problém snad nejsou, když vozidlo existuje.


Vozidlo skutečně existuje, právě v Kopřivnickém muzeu a na jejich dokumentaci se hodně stránek odkazuje, takže to yb neměl být problém, M260 je pak tuším od roku 2007 v rekonstrukci, jestli už je OK netuším, ale dokumentace také existuje. Každopádně návštěvu Kopřivnice a komuniakce s muzeem mám v plánu.

U mě je lept jasná volba, jednak si ho dokážu v PC namalovat, a jednak Slovenská střela nemá zase tak složité tvary (tedy kromě zaoblení střechy), rozvor podvozku je 4150mm, Sergej má rozvor krajních podvozků 4200 mm, to je chyba v TT 0,4mm, myslím že adepta na pohonný systém podvozku už mám.

S CNC frézou ani s 3D tiskem nemám žádné zkušenosti an i já, ale vím kdo to dělá a jaké podklady pro to potřebuje. Jedna z možností je model vytvořený v CADu.

Už jsem také nějaký pokus o tento model viděl, z Molatova odlitku, chválím ho za velký počet zajíamvých vozidel, ale kvalita odlitku není taková aby mě to uspokojilo, z toho opravdu tento motorák sochat nebudu.
Naposledy upravil airwar dne čtv 05 kvě, 2011 7:17 pm, celkově upraveno 1
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » čtv 05 kvě, 2011 7:16 pm

Na strelu možná mám výkres ze staršího občasníku Železniční Fanda. Já v budoucnu počítám s M262.

Šachty na návěstidla už existují. Pokud by se šlo do těch vložek mezi moduly, které jsem navrhoval, doporučil bych použít návěstní normošachtu a k mechanice přestavník viesmann, jaký má Michal na německém návěstidle. Funguje parádně a vejde se do šachty. Na servo už by to chtělo klasický modulek.
Oplácat většinu traťových modulů šachtami pro strýčka příhodu mi nepřijde moc praktické. Bylo by to kolem trati samá zadeklovaná betonová patka.
Zato skrýt při trati do trávy pár dutinek pro zapíchnutí označníků považuji za dobrý nápad.


Poslední dobou na sobě pozoruji jistý pokrok ve svém dozrávání a myslím, že stojím před dalším levlem. Začínám se klonit směrem k Lubomírovu přístupu. Tedy výsek reálné tratě i se stoupáními a klesáními. Myslím, že prvotní myšlenka modulovky, tedy grafikonprovoz na sterilní normotrati, by zde mohla být povýšena na zcela novou úroveň. Jenže je pro mně dost pozdě s tím teď začínat. Nechám to, až jak dopadnem s naším klubovým ježděním. (dens jsem nic nepil :lol: )
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » čtv 05 kvě, 2011 7:17 pm

airwar píše:rozvor podvozku je 4150mm, Sergej má rozvor krajních podvozků 4200 mm, to je chyba v TT 0,4mm, myslím že adepta na pohonný systém podvozku už mám.

Tillig nebo Roco? Tillig nemá hnané vnitřní krajní nápravy, Roco nevím.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » čtv 05 kvě, 2011 7:22 pm

MirekTT píše: Tedy výsek reálné tratě i se stoupáními a klesáními.


Na to pozor :!: To by vás mohlo hodně znechutit...
Mrkněte zde..http://www.zababov.cz/index.php?id=1047
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Tomas_C. » čtv 05 kvě, 2011 7:34 pm

Tak tady mám ten skryťáček....první je očesaná verze jen pro otočení a bez dvou metrových kolejových modulů
...druhá verze je kompletní ...
vzniknou dva přepravní boxy ...v jednom 2x 40x100 a v druhém 4x 40x80...na obrázku není patrné rozdělení smyčky na dva kusy
Přílohy
skrytak bez.jpg
skrytak bez.jpg (117.07 KiB) Zobrazeno 4651 krát
skrytak.jpg
skrytak.jpg (132.08 KiB) Zobrazeno 4653 krát
Naposledy upravil Tomas_C. dne čtv 05 kvě, 2011 7:42 pm, celkově upraveno 2
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » čtv 05 kvě, 2011 7:35 pm

MirekTT píše:
airwar píše:rozvor podvozku je 4150mm, Sergej má rozvor krajních podvozků 4200 mm, to je chyba v TT 0,4mm, myslím že adepta na pohonný systém podvozku už mám.

Tillig nebo Roco? Tillig nemá hnané vnitřní krajní nápravy, Roco nevím.


Roco udávvá že pohání všechny osy, u Tilliga nevím já, ale mě stačí na káždé nápravě pohon jen jedné osy, když bude s bandáží nebude problém, motorák bude tahat jen sám sebe, druhá může být klidně nepoháněná a bude sloužit jen ke sběru proudu.

Ta Viesmanny jsem už viděl, ale zvláště po cenové stránce mě to nijak nenadchlo, až tohle budu řešit vazkouším určitě více možností. Samotná návěstidla si stejně budeme muset asi namalovat, nechat vyleptat a poskládat sami.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » čtv 05 kvě, 2011 7:40 pm

:arrow: Tomáš_C
Skryťáček je dobrej. Nechtěls ale délky odstavných kolejí přes 2metry? Takhle nemají ani metr, což například mě vůbec nevadí.
Jo aha, stihl jsi upravit obrázek ve vlákénku :D
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Tomas_C. » čtv 05 kvě, 2011 7:42 pm

Mirku zřejmě mi tam chyběla příloha..koukni znovu..

užitná délka kolejí cca 240 cm
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod freekey » čtv 05 kvě, 2011 10:44 pm

3D tisk: stačí dodat 3D data, minimální tloušťka stěn je 1mm, u bočnic doporučuji minimálně 1,5mm možná spíš 2 mm.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Ferda » čtv 05 kvě, 2011 11:44 pm

lachttan.bastr píše: ... nutno vymyslet šachtu a uchycení návěstidla v ní.

Šachtu nevymýšlej, šachta s paticí S-Com je dávno vymyšlená.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » pát 06 kvě, 2011 6:48 am

Nevím jestli smím ale risknu to, protože autor vynálezu neměl odvahu na zveřejnění, ale já si myslím, že jde o super nápad, nebo alespoň o super podklad k dalšímu vývoji. Díky Markovi možná stojíme na prahu nového objevu, který zásadně změní výhybkovou politiku ve skrytých nádražích. (vy totiž o mně nevíte, že jsem celkem velký odpůrce výhybek ve skryťácích)

Markovi za tuhle fintu patří palec nahoru: http://marekho.rajce.idnes.cz/MODEL_MODULU_TOCNY-NAVRH/
Schválně koho napadne, jak by to šlo využít na menším průměru točny.
Genialita řešení totiž spočívá pouze v jednom pohyblivém prvku na mnoho odstavných kolejí. K tomu snad už není třeba co dodávat.

Zde Markův popis:
AHOJ,
nemůžu nereagovat na to koncové nádraží...(dosti složité) a velké..
Co takle točna...? ?(konečně)...
Konstrukčně stejně složité- možná jednodušší.., odpadají výhybky! , jeden člověk tam stejně musí sedět..
Byly by to čtyři části (do auta)- dvě na pant- +další dvě- takže dva sklopné díly.
DCC-modul smyčky...?( tak jako tak...)

Posílám to jen Tobě- co Ty na to? Není to blbost? ( Aby mě neukamenovali!!!! )
P.S.:
Nevím délku souprav v TT, ani kolik by se jich dalo nahustit na točnu o průměru 2m.
Ale na druhou stranu- každý vlak nemá 240 cm...


Marku promiň, dobré nápady by se neměli tajit :wink:
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Tomas_C. » pát 06 kvě, 2011 7:02 am

Mirku dobře že si to zveřejnil...pokud jste schopní to dotáhnout do konce byla by to točnička jakou svět myslím ani neviděl....jediný háček to má...pokud budem chtít později simulovat reálný provoz a budem jen chtít objíždět soupravy....bez toho abychom sahali na loko tak ještě malý přístavek na druhé straně kde jen LV najede a po nějaké volné točné koleji objede...
jinak marku toto je diskuse tak se neboj svých názorů skrz monitor na tebe žádné kamínky nepoletí... :D
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Tomas_C. » pát 06 kvě, 2011 7:18 am

...v podstatě , když nad tím tak přemýšlím....nemusí být ani celá kulatá...stačí když se to seřízne tak aby se tam vlezlo 8-12 kolejí a na odstavování pak udělat ten nástaveček na 8-12 LV...myslím že by to bylo pak skladnější a přepravovatelnější.... a točna byse tím pádem nemusela otáčet ale jen pootáčet..ale plné otočení by na škodu být nemuselo...začíná se mi to zamlouvat...bude to v podtatě takový šuplík s možností otočení....
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Rozsíval Jaroslav » pát 06 kvě, 2011 7:33 am

Ta točna je zajímavý nápad, mě se líbí. Ale myslím, že ta původní verze (celý kruh) bude nejlepší. Pokud chcete obrátit celý vlak, najedete na točnu, otočíte a vyjedete. Pokud by někdo trval na tom, že vozy mají být v řazení jako při objíždění lokomotivou, tak může po otočení vlaku odpojit vozy, sjet z točny lokomotivou, otočit točnu a najet lokomotivou k vozům. Nemusíte dělat žádné další přístavky. V jednoduchosti je krása. A navíc obvykle nejjednodušší věci jsou nejméně poruchové.
HO - analog
Rozsíval Jaroslav
 
Příspěvky: 166
Registrován: stř 25 úno, 2009 8:12 am
Bydliště: Prostějov

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník