Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 26 dub, 2011 9:06 am

Morris Zapp píše:Je mi celkem fuk, co kdo napsal do jakých popisů staničky Skalsko, faktem prostě je, že dnešní dopravna Skalsko byla dodatečně vestavěna do původně širé trati dráhy Chotětov - Mšeno, a to právě za účelem odbočení nově budované dráhy Skalsko - Stará Paka.



Toto jsem našel na netu při studování odpovědí na zdejšm fóru a je to spíše pro zajímavost. A ani nehodlám vyvracet proč a jak byla tato stanice stvořena. Faktem zůstává, že nemůžu najít ten tunel a to ani na mapě. Takže nezbývá než přidat Skalsko do seznamu kam se zajet podívat. :shock: :shock: :shock: :shock:
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Morris Zapp » úte 26 dub, 2011 9:16 am

???

Bydlet v Nymbruce, dělat do mašinek a nemít prošotoušené Skalsko?? Sodoma Gomora!! :mrgreen:
Osobně ji považuju za umělecky nejhodnotnější dráhu ve střední Evropě.

Tunel je v tom 180 st. oblouku směrem ke Kaktusicím.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 26 dub, 2011 9:58 am

Jo už jsem ho našel - to jsem teda pěkně slepej a to to u něho ještě píšou - teda jenom TUN 8) - no koho by to napadlo:roll: :roll: No o důvod víc se tam zajet podívat.

Jinak já jsem spíše na ty hlavní tratě, ale stašně se mi líbí Bakov Nad Jizerou - tomu říkám ideální stanice pro kolejiště.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 26 dub, 2011 10:08 am

Jinak tady je foto co se stane když se nedodržují základní pravidla a předpisy i na modelové železnici - ikdyž na obranu mojich imaginárních zaměstnanců musím říc, že se jezdilo tzv. na hubu a bez jakéhokoliv zabezpečení a samo souhra několika náhod.

odkaz: http://jefftt.rajce.idnes.cz/nehoda_mod ... eznice_TT/
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 26 dub, 2011 12:00 pm

a ještě jeden odkázek na zrušené tratě

http://zrus-zan-zel.blog.cz/rubrika/uvodni-stranka
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » úte 26 dub, 2011 6:53 pm

Jeff Hopper píše:Co se týče stanic tak to je jiná káva. Tam se většinou dal ujetý vlak odklonit na nějakou manipulační kolej a jakým koliv způsobem zastavit...

Ona tam třeba ani taková kolej nebyla, kam by se to dalo pustit, a druhá věc je, kdo by to dal do té stanice vědět ? Vysílačky zas tak moc dlouho nejsou (viz Krouna, Spálov a pod...)
Tady je kousek mapy od toho Zálučí - z Budy trať stoupá, vrchol je u Horky a odtud zas klesá , nejen k Zálučí, ale i dál do Bakova. Kdyby se na Horce od vlaku utrhnul vůz s uhlím, v Bakově na hlavním už jel hóóódně rychle....
Přílohy
Odb-Zaluci.jpg
Odb-Zaluci.jpg (94.44 KiB) Zobrazeno 5967 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » čtv 28 dub, 2011 7:35 am

Pár tragických nehod, kdy došlo ke srážce vlaku s ujetými vozy:

mezi Brumovem a Bylnicí 28. dubna 1957, mrtvý- 10 zranění – 6, srážka osobního vlaku s ujetým nákladním vagónem

u Vrbna pod Pradědem 27. srpna 1961, mr. - 19, zr. - 17 srážka osobního vlaku s ujetými nákladními vagóny

u Krouny 27. června 1995, Krouny na trati mezi Poličkou a Skutčí na Chrudimsku, mr. – 19, zr. - 4 osobní motorový vlak se srazil se čtyřmi nákladními vagony

Vzhrabáno na netu jen pro zajímavost.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » čtv 28 dub, 2011 4:04 pm

Max píše:
Jeff Hopper píše:Co se týče stanic tak to je jiná káva. Tam se většinou dal ujetý vlak odklonit na nějakou manipulační kolej a jakým koliv způsobem zastavit...

Ona tam třeba ani taková kolej nebyla, kam by se to dalo pustit, a druhá věc je, kdo by to dal do té stanice vědět ? Vysílačky zas tak moc dlouho nejsou (viz Krouna, Spálov a pod...)
Tady je kousek mapy od toho Zálučí - z Budy trať stoupá, vrchol je u Horky a odtud zas klesá , nejen k Zálučí, ale i dál do Bakova. Kdyby se na Horce od vlaku utrhnul vůz s uhlím, v Bakově na hlavním už jel hóóódně rychle....



Dříve měla dráha různé strážní domky, hlásky, hradla, závorářské budky a jiné objekty dráhy, kde seděl nějaký zaměstnanec a mohl vždy někam zavolat. Ovšem vše také záleželo na postavení hvězd a trochu toho štěstí. A dneska - :roll: :roll: :roll:
Ona by se ta kolej určitě našla v jakékoliv stanici . Ono při určité rychlosti stačí dát vyhybku jen do odbočky a fyzika udělá své. Tady je příklad – i když to není klasický újezd ale něco hodně podobného:

http://railfort.wz.cz/html/drahar91.html


Tady dva příklady odvratů a jejich účel:

http://loko.goo.cz/menu-nehody.htm poté zadat září 2009


- V pondělí 28.9.2009 došlo v Táboře k ujetí soupravy nákladního vlaku. Z vlečky táborské teplárny se rozjel nákladní vlak dopravce OKD, Doprava a svou jízdu ukončil proražením zarážedla na odvratné koleji, která tak zabránila jeho vjezdu na nádraží. Vykolejily dvě lokomotivy řady 740 (740.658 a 740.678) a několik vozů řady Falls. Při události nebyl naštěstí nikdo zraněn.


A zde ve stanici:

http://zeleznice.plzenskamhd.net/kozolupy.htm


a jeden újezd z Rakouska až k nám:

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... dne-vozne/
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » čtv 28 dub, 2011 4:57 pm

Jeff Hopper píše:Dříve měla dráha různé strážní domky, hlásky, hradla, závorářské budky a jiné objekty dráhy, kde seděl nějaký zaměstnanec a mohl vždy někam zavolat. Ovšem vše také záleželo na postavení hvězd a trochu toho štěstí. ..

Na tom Zálučí asi nějaký ten zaměstnanec byl, ale pokud už by vlak od Bakova byl na trati, asi by moc nepomohl.
A v tom Skalsku - tam by to poznali, až by tam vozy z kopce přijely. Žádnej strážník trati tam není, až snad možná někdo v Katusicích, ale to už je na kopci....na lokálkách těch strážníků moc nebylo.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 10 kvě, 2011 5:12 am

Tak jsem se byl podívat na tý Oboře a stav k 2.5.2011 - odvrat je. http://jefftt.rajce.idnes.cz/odbocka_obora/
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » stř 18 kvě, 2011 10:49 am

Tady je ještě jiný příklad odbočení vedlejší tratě..
Přílohy
Kopie - Výhybna Boří Les.jpg
Kopie - Výhybna Boří Les.jpg (134 KiB) Zobrazeno 5488 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » stř 18 kvě, 2011 9:03 pm

Tady to je podobné, nezabírá to pak tolik místa. Už kdysi se hodně šetřilo./a koukám, že 15-16 je zas oboustranná..../
Přílohy
dve_trate.jpg
dve_trate.jpg (46.71 KiB) Zobrazeno 5381 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 19 kvě, 2011 6:39 am

Akorát je potřeba si uvědomit, že to, co se na tom angličáku kříží, jsou dvě zoufalé lokálky s minimálním provozem. Navíc se to křížení nedožilo mladších epoch a bylo nahrazeno dvojitou kolejovou spojkou (v praxi pak využívanou poměrně netradičně a přitom vtipně).
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » čtv 19 kvě, 2011 8:42 am

Morris Zapp píše:Akorát je potřeba si uvědomit, že to, co se na tom angličáku kříží, jsou dvě zoufalé lokálky s minimálním provozem. Navíc se to křížení nedožilo mladších epoch a bylo nahrazeno dvojitou kolejovou spojkou .


Ano, to máš pravdu. Mohl bys upřesnit, kdy to přestavěli ?
Já už tam pamatuju jen ten současný stav, a přesto ještě před nepříliš dlouhou dobou býval v prováděčce plánek stanice z těch třicátých let. Moc dlouho trvalo autorům prováděček, než zjistili, jak to tam vlastně vypadá doopravdy. Možná ji někde najdu a naskenuju.
Ten minimální provoz - tím nemyslíš léta před válkou , či válečná ?
Bývaly lokálky, kde měli dva páry vlaků za den, zde tomu bývalo jinak.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pát 20 kvě, 2011 7:00 pm

Takže tady je ten slíbený chybný plánek z prováděčky platné od 28.12.1997 / prováděčka z roku 2002 má už plánek zhlaví správně/
a fotka skutečného zhlaví už hodně dávno.....
Přílohy
krizovatka_2_trati+.jpg
krizovatka_2_trati+.jpg (39.2 KiB) Zobrazeno 5202 krát
zhlavi_skutecne_.jpg
zhlavi_skutecne_.jpg (100.36 KiB) Zobrazeno 5202 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků