Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod JanoH0e » sob 23 dub, 2011 10:05 am

Morris Zapp píše:Mnó, takovej Eibenstock, to je zcela ideální námět pro modeláře, který si chce dopřát odbočnou lokálku ve stísněných poměrech.

Áno, ale je treba poznať, ako to tam fungovalo. A že tie opatrenia boli dosť tvrdé a pre nie všetkých modelárov, ktorý si nezakladajú na zložitom posune možno akceptovateľné.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » sob 23 dub, 2011 3:17 pm

Jeff Hopper píše:Jenom tři - lepší jich bude pět nebo šest(cementárna, cukrovar, mrazírny, železárny, nějakej ten důl a nějaká pěkná továrna) a s mostama a tunelama.

Jo, to je těžký, když já píšu o "Odbočkách" traťových, a ty sem do toho montuješ vlečky.
Škoda že to máš z Nymburka tak daleko. Mohl by ses tam zítra vydat na výlet, a projít si to všechno pěšky, zas tak moc daleko to není . Vystoupit v Křinci a dál pokračovat po svejch - Odbočka Obora, Odb.Kamensko, bývalá Odb.Rokytňany a nakonec Odb.Zálučí. A všecko to nafotit a zdokumentovat, ža tam nikde žádný odvratný výhybky nejsou. A funguje to dodnes /mimo Rokytňan/.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 23 dub, 2011 5:07 pm

Max napsal:
Jo, to je těžký, když já píšu o "Odbočkách" traťových, a ty sem do toho montuješ vlečky.
Škoda že to máš z Nymburka tak daleko. Mohl by ses tam zítra vydat na výlet, a projít si to všechno pěšky, zas tak moc daleko to není . Vystoupit v Křinci a dál pokračovat po svejch - Odbočka Obora, Odb.Kamensko, bývalá Odb.Rokytňany a nakonec Odb.Zálučí. A všecko to nafotit a zdokumentovat, ža tam nikde žádný odvratný výhybky nejsou. A funguje to dodnes /mimo Rokytňan/.[/quote]

No tu trať v okolí Křince znám. Bývalá Odb.Rokytňany a nakonec Odb.Zálučí, mi momentálně nic neříká. No s počátku jsi mě s tou Oborou zaskočil, a tak jsem neváhal a mrk na net a ejhle: http://www.pshzd.cz/reportaz.html a ať koukám na ty fotky v tý Oboře jak koukám tak tam ten odvrat je. Pokud myslíš odb. Kamensko u Kopidlna tak tam ten odvrat není, ale ještě mrknu jak je to tam se sklonovými poměry.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » sob 23 dub, 2011 5:12 pm

Trať_061 Veleliby - Jičín
11,515km_žst.Křinec
14,529km_odbočka Obora (odvratná výhybka číslo 2)
17,814km_žst.Rožďalovice
24,050km_odbočka Kamensko (nemá odvrat)
25,501km_žst.Kopidlno
Ex trať_063 Bakov nad Jizerou - Kopidlno
těsně hned za Bakovem směr Mnichovo Hradiště
odbočka Zálučí (nemá odvrat)
Ex odbočka Rokytňany zrušena 31.12.1973 (neměla odvrat)

Přeji příjemný velikonoční pěší výlet...cca 100km jarních
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod JanoH0e » sob 23 dub, 2011 5:36 pm

To, že tam nie je na nejakej odbočke odvrat, neznamená, že tam nie je výkoľajka. Poprosím nabudúce, keď niekto bude boriť mýty, nech napíše, ako je to tam zabezpečené. Takto je to na houby. Uvediem príklad - odbočka do VOP Nemšova - patrí pod stanicu Dubová a z tejto stanice sú aj vypravované vlečkové vlaky sunutím . Je to na trati (Zvolen) B. Bystrica - Brezno. Do roku 2001 tam bol odvrat, rekonštrukciou bol zmenený na krytie výkoľajkou. Ďalší príklad odbočka Strážky - Spiš Bela nákl., - odbočka krytá výkoľajkou ,http://www.vlaky.net/servis/objekt.asp?id=1220,http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=odbocka-spisska-bela-%96-spisska-bela-horne-nadrazie&cisloclanku=2010020013. Takto sa nabudúce nebudeme musieť dohadovať ako je to tam vlastne.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 23 dub, 2011 5:47 pm

Jo to Zálučí tak to jsem si mysllel, že je u Bakova. Ještě otázka jak je to tam se sklonem????
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » sob 23 dub, 2011 5:49 pm

Bohužel Jano,mě se nepodařilo zjistit zda jsou ty odbočky bez odvratu kryté výkolejkou.Můžu jen podotknout ,že šlo lokální dráhy.Ale ať jak se dívám, stále nechápu kde jsou ty odbočky za sebou ...

Dle údaje ze směru z Dolního Bousova/Budy před odbočkou Zálučí je stoupání 7 promile.Z toho důvodu tam není odvrat.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod JanoH0e » sob 23 dub, 2011 6:40 pm

Milan, to nebolo určené tebe. Je to určené pôvodcovi tejto debaty. Napísať, že v mieste X, nie je odvrat je pekné, ale nenapísať prečo a vy ostatný si lomte hlavy už pekné nie je. A pritom stačí tak málo. Rozhodne tam asi nebude nič proti predpisom - mýtom, už niekoľkokrát tu uvádzaných a preberaných.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » sob 23 dub, 2011 7:12 pm

Milane, na dráze se teď dějí věci, moc se toho ruší, sem tam něco vznikne nového, údaje bez aktualizace nevypovídají o současnosti, ale o tom, co kdy bylo. Viz třeba zde /až dole/ ::
viewtopic.php?f=1&t=3062&p=74170&hilit=obora#p74170

Píšeš MIlane -"Můžu jen podotknout ,že šlo lokální dráhy" - ano , to je částečně pravda, ale taky je pravda, ža jak Zálučí, tak i Obora a Kamensko, jsou na tratích RYCHLÍKOVÝCH. Pouze přes Rokytňany rychlíky nejezdily.
Z Budy sice je stoupání, ale k odbočce se už zase klesá. Pokud jde o ty výkolejky - dost dobře si neumím představit výkolejku umístěnou v traťové koleji. To už by byla hodně velká divočina, je zapotřebí tu fantazii trochu krotit /JanoHOe/.
A Milane tvůj dotaz : "kde jsou ty odbočky za sebou ..." - mrkni na kilometrickou polohu Obora a Kamensko, a zvaž délkové redukce při stavbě "domácích" kolejišť, a ono to opravdu potom může být kousek za sebou. Psal jsem 2-3 metry, to v domácích poměrech vychází na opačné straně kolejiště.

Ad : "Přeji příjemný velikonoční pěší výlet...cca 100km jarních" -
- ono to zas tak strašné není, Obora-Kamensko = 10km, a do Rokytňan 11 - tedy celkem 21 km. Na Zálučí pak + 37,4. To do té stovky pořád hodně chybí. Přeci se po té samé trase nebude vracet zpátky. Ze Zálučí to má na zastávku Bakov asi 1 km, a do Nymburka už jede rychlíkem !
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod JanoH0e » sob 23 dub, 2011 7:45 pm

Maxi - fotky nelžou :D . Áno, je to tak. Výkoľajky sú naozaj na traťových koľajach.A nie len V Sp. Belej ale aj Topoľčany, Hronec atď. Fotky pokiaľ je zaujem dodám.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » sob 23 dub, 2011 7:47 pm

Vzdávám to,vidím,že se ti nemůžu rovnat......Přeji ti maxi na tomto fóru vše nej......čus
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 23 dub, 2011 8:04 pm

Jo Mezi Oborou a Kamenskem je ještě zastávka Ledečky - Viničná Lhota, poté stanice Rožďalovice a zase zastávka Mlýnec. Poté je Kamensko a hned Kopidlno. Takže při převodu do modelu - Křinec(obývák) Obora(mezi kuchyní a obývákem) Ledečky(kuchyň - chodba)Rožďalovice(zde je vlečka do bývalého cukrovaru a poté Strojobalu bez úvratě - klesá od stanice a zajištěna výkolejkou) tak ta v dětském pokoji, Nlýnec mezi pokojem a ložnicí a v ložnici odbočka Kamensko a hned Kopidlno. Krásné kolejiště. No a nebo to nacpu do těch 2 až 3 metrů a mám krásnou zplácaninu a nebo to vše mezi tím vynechám a mám na každé straně kolejiště krásnou odbočku. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 23 dub, 2011 8:08 pm

Jinak jak to vypadá na tý oboře v současné době se mrknu až budu v práci. Je možný že než vyměnit 100 letou vyhybku tak ji raději vyndají.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jarda H. » sob 23 dub, 2011 8:56 pm

Nechci tady rozdmýchávat zbytečně emoce, ale je škoda, že původně dobře myšlení vlákno se stalo tak trochu nejasným, zavádějícím a při pohledu na nadpis vlákna mám dojem, že většině lidí udělalo v hlavě spíš ještě větší zmatek než dřív ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Morris Zapp » sob 23 dub, 2011 9:15 pm

Odbočky kryté výkolejkou: naprostý nesmysl. V dopravní koleji nemá výkolejka co pohledávat (ale protože platí zlaté pravidlo, že z každého pravidla na dráze existuje alespoň jedna výjimka, tak i ty výkolejky v dopravních kolejích by se našly - to jsou ovšem velice speciální případy, související s "ochranou" státní hranice). Ty slovenské příklady se mi teď nechce hledat, jak to tam mají, ale klidně se vsadím, že ty zavýkolejkované koleje nejsou dopravní. Obávám se, že tady dochází ke zmatení pojmů: odbočka je místo styku dvou drah (dnešní terminologií regionálních a/nebo celostátních), a to takové místo, které není stanicí nebo výhybnou. Kdežto místo styku dráhy regionální nebo celostátní s vlečkou odbočkou není (pokud tam tedy zároveň neodbočuje nějaká trať - viz např. býv. Odb. Rakona). V GVD se označuje názvem "vlečka v km XXX".

A aby to bylo s těma odbočkama ještě složitější, tak ještě v dobách nedávno minulých jsme měli odboček 2 druhy: obsazené výpravčím a obsazené pouze výhybkářem. Z modelového hlediska je asi jediný zajímavý rozdíl ten, že u odbočky s výhybkářem nemůže dojít k tomu, že se k odbočce blíží vlak ve směru "proti hrotu" a vj. náv. z tohoto směru je na Stůj. Pokud by k tomu došlo, je to buď porucha, nebo nehoda, nikoliv provozní stav.

Jo a nazvat trať Nymburk - Jičín "rychlíkovou", to je poněkud odvážné :lol:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: janto a 2 návštevníků