Brno a okolí

Komunikujte s modeláři ve vašem městě či obci....

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Brno a okolí

Příspěvekod mnitka » stř 16 bře, 2011 5:58 pm

Proč to Michale děláš?
Mě nepřide, že by srdcovky vypadaly líp...
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » stř 16 bře, 2011 6:22 pm

mnitka píše:Proč to Michale děláš?
Mě nepřide, že by srdcovky vypadaly líp...


No mě taky ne, především ty přídržnice jv reálu nemají tvar kolejnice, myslím že verze přídržnice od výrobce vypadá reálněji.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod mlha » stř 16 bře, 2011 6:34 pm

Přídržnice má tvar L,ale pro ježdění stačí i profil koleje
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Tomas_C. » stř 16 bře, 2011 7:07 pm

JJ michale taky sdílím názor nevyměňovat ty přídržnice...opravdu vypadají tak jak je výrobce dodává...pochopitelně jsou rezavé a v místě otěru krásně ocelové...
a ta výměna pokračujících kolejí u srdcovky to je velice ošemetná věc co se týče následné spolehlivosti...pokud se ti to ale opravdu poštěstí vyladit tak to ti schvaluji ...ale ty přídržnice si měl nechat....
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » stř 16 bře, 2011 9:41 pm

Ok přídržnice vyměním, vím kam míříte díky, ale budou určitě vodivé, ne ty z plastu. ty na mé fotce jsou pouze zasunuté

Dělám to proto, že Tilligovi veksle vypadají továrně hrozně. Pro mě. Dokonce mě to štve až tak, že jsem chtěl emigrovat do jiného měřítka.
Druhý důvod je ten, že plastová srdcovka dělá často problém motorákům nebo rosničkám, obzvlášť v digitálu. Vyzkoušeno.

malé srovnání
Obrázek

Rád bych se aspoň trošku přiblížil a času na testy bude do podzimu dost, ladit to jde donekonečna. Vím kde jsem udělal chybky.

Dejte mi ještě jeden pokus :wink:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » stř 16 bře, 2011 9:49 pm

airwar píše:
mnitka píše:Proč to Michale děláš?
Mě nepřide, že by srdcovky vypadaly líp...


No mě taky ne, především ty přídržnice jv reálu nemají tvar kolejnice, myslím že verze přídržnice od výrobce vypadá reálněji.


Tome ale uznej, že černá tilligova přídržnice, je též hodně nemodelová a navíc ještě nevodivá.

Pokud by se našel někdo, kdo by měl trpělivost vyrábět vlastní výhybky, jdu do toho s ním. Pro mě je to osobní problém, který mě odhání od tohoto měřítka pryč. Poloměr odbočení a celkový vzhled
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod MirekTT » stř 16 bře, 2011 9:52 pm

depo201 píše:[Pokud by se našel někdo, kdo by měl trpělivost vyrábět vlastní výhybky, jdu do toho s ním.

Jdu klidně do sériovky. I komerčně. Když si přineseš tu frézovanou duralovou zakládací formu, můžu u toho sedět od rána do večera (obrazně) a chrlit jednu za druhou.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Brno a okolí

Příspěvekod MAREKHO » stř 16 bře, 2011 10:34 pm

Michale !!
Dokonce mě to štve až tak, že jsem chtěl emigrovat do jiného měřítka.


.....uteč,uteč ,ale do HO :!: :lol: :lol: :lol:
ČD-V-;DCC-LENZ, PECO, PC.- PO 20.TI LETECH.
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
MAREKHO
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 15 dub, 2008 8:14 pm
Bydliště: UHERČICE

Re: Brno a okolí

Příspěvekod mnitka » stř 16 bře, 2011 11:13 pm

Nevím, kolejový systém TILLIG TT neznám. Problém bych však viděl v nemodelovém kolejnicovém profilu, odpovídá totiž spíš HO.
Všechno má svý, výhybky vyráběné z cuprexitových pražců a letované zase nejsou tak detailní (chybí drobné kolejivo). Takže co si vybrat :?: :?: :?: :?: :?: .

PROČ :?: :?: :?: má být přídržnice vodivá?
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » čtv 17 bře, 2011 5:48 am

depo201 píše:
airwar píše:
mnitka píše:Proč to Michale děláš?
Mě nepřide, že by srdcovky vypadaly líp...


No mě taky ne, především ty přídržnice jv reálu nemají tvar kolejnice, myslím že verze přídržnice od výrobce vypadá reálněji.


Tome ale uznej, že černá tilligova přídržnice, je též hodně nemodelová a navíc ještě nevodivá.

Pokud by se našel někdo, kdo by měl trpělivost vyrábět vlastní výhybky, jdu do toho s ním. Pro mě je to osobní problém, který mě odhání od tohoto měřítka pryč. Poloměr odbočení a celkový vzhled


Pokud jde o přídržnici to co vyrábí Tillig se tomu poměrně blíží, co jsem měl možnost to studovat, pochopitelně že barevnost je druhá věc, ale stejně jako se budou natírat pražce a koleje je možné natřít i přídržnice - nejdříve na stříbrno až chromovo a následně zatřít jako stejným odstínem jako koleje a zapatinovat, s tím že třecí plochu bych nechal kovovou. Teoreticky na co bhy jsi potřeboval vodivou přídržnici?

Pokud jde o vodivost a průjezdnost EW2 a EW3 a zastavování krátných lokomotiv může být problém i v něčem jiném, mě se ta koupená T334 zastavovala i na rovné koleji, než jsem odladil pořádně odběr proudu ze všech náprav (musí se zafixovat protože ty plíšky dost cestují) - od té doby projede T334 cokoli, dokonce i dvě vyhybky EW1 co doma mám s plastovejma srdcovkama.

Pokud jde o poloměr odbočena a celkový vzhled, tak k poloměru odbočení a délce vyhybky mám toto. Před cca. 14 dny jsem si proměřoval vyhybky v Moravských Bránicích a zjistil jsem že EW3 a EW2 je v reálu téměř schodná s vyhybkyma zde použitejma, průměrná délka traťové vyhybky po přepočtu do TT mě vycházela na 225 mm, EW3 má 207 mm, délka manipulační vyhybky po přepočtu je cca 185 mm EW2 mají 167 mm. Takže v délce bych problém neviděl tože jsou vyhybky v TT o 5-10% kratší než je jejich reálná velikost na lokální stanici nevidím jako problém. Druhá věc je úhel a rádius odbočení, jestě 15 st. EW2 je dost na hraně (i když na manipulaci to problém není), těch 12 st. EW3 je lepší ale ideálnější by bylo tak 10 st. a radius 1200-1500, ovšem to by přineslo další problém s délkou apak také s odstupem staničních kolejí, ten se v modelu dělá větší než je v reálu.

Celkově mě ale EW2 a EW3 příjdou jako vyhybky pro domácí použití a pro použití na menší stanice na modulech jako vhodné, ono ani v H0 nejsou déky a odbočné úhly úplně ideální, i když sopuhlasím že EW5 s úhlem 9,4° a poloměr 4 403 mm od Tilligu vychází téměř dokonale v porovnání s reálnou vyhybkou menší stanice, je ovšem otázka zda cena téměř 700 kč za stavebnici vyhybky je únosná. :D

Jinak na ýrobu vlastních vyhybek bych se vykašlal, viděl jsem výrobu pájené vyhybky pro H0 + její použití v praxi, na jedné straně strašně moc práce a při vší úctě geometricky sice pěkné, ale vzhledově a funkčně nic moc. A pak především ta moduly na kterých byly použity byly katastrofálně zpracované, takže myslím že když si ty se svou pečlivostí pohraješ se zpracováním stanice, že si pak nikdo nedokonalého vzhledu vyhybky nevšimne. Příjde mě nesmyslné soustředit se na výrobu jednoho detailu a odfláknout celý zbytek modulu, čehož jsem právě byl svědkem.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » čtv 17 bře, 2011 5:53 am

MirekTT píše:
depo201 píše:[Pokud by se našel někdo, kdo by měl trpělivost vyrábět vlastní výhybky, jdu do toho s ním.

Jdu klidně do sériovky. I komerčně. Když si přineseš tu frézovanou duralovou zakládací formu, můžu u toho sedět od rána do večera (obrazně) a chrlit jednu za druhou.


No já výrobu vyhybky pájením viděl na vlastní oči, jenom to pájení jim zabralo skoro hodinu včetně kontroly, a to měli napájených jen pár pražců, dalších cca. 80% pražců se pak lepilo, včetně neustálého proměřování jim to vycházelo na cca. 2-2,5 hoďky na jednu vyhybku, to si na sebe těžko vidělá, krom toho odběratelů bude málo, těch pár cvoků co potřebují takovou vyhybku (za nekřesťanskou cenu) tě neuživý, EW2 a EW3 je kompromis mezi kvalitou a užitím, hodně lidí pro své domácí koejiště beztak sáhne z důvodu místa po EW1

Jinak mnitka má pravdu v tom že základní problém je výška kolejivého profilu který by v reálu byl 24 cm, což je totální nesmysl. Ale pokud člověk udělá dobrou krajinu, fakt nebude nikdo řešit vzhled vyhybek a kolejí.

Jinak koukněte třeba sem: http://rak.grasski.net/rak-tt/

Kolega modelář tam má množství fotek z nejrůznějších akcí, mimo jiné i ze dvou akcí Zababova, a když se pořádně podíváš, tak většina vyhybek je EW3, někdy dokonce i ve stanici použili EW2 a že by to působylo nějak nemodelově si člověk ani nevšimne, tedy pokud sleduje modul jako celek a nezabývá se podružnostma.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » čtv 17 bře, 2011 6:22 am

ano, proto jsem šel nejdříve cetou zkusit předělat EW3, což doufám po drobné úpravě nebude problém pro lokálku.

každej ať si jezdí na čem chce, mě to nevyhovuje a proto se snažím si to upravit dle svých potřeb. tečka.

vodivá opornice proto, že když se ti na srdcovce "zkoupne" 334 nebo 152, tak je větší pravděpodobnost, že udrží signál.
není nic horšího, než když ti na zhlaví souprava zastaví, protože se resetoval dekodér. a podle mě je lepší vyladit veksle, než strkat do lokomotiv kondíky, při tom "dostatku" místa, kterej v mašinách je....
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » čtv 17 bře, 2011 7:28 am

airwar píše:
Pokud jde o přídržnici to co vyrábí Tillig se tomu poměrně blíží


Tome s tímto si teda dovolím hodně nesouhlasit. Odlišnost je patrná jak tvarem zahnutí, tak tlouštkou materiálu a v neposlední řadě i barvou , ale to už je ten poslední problém.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod MirekTT » čtv 17 bře, 2011 7:42 am

Mám-li být upřímný, když koukám na fotku toho Filigránu, je to dost ubohé. Jen pruty naletované na proužcích kuprextitu. Že to má správnou geometrii je u takového výrobku přeci samozřejmost, to snad nebudu chválit. Kde je struktura dřeva na pražcích, kde jsou podkladnice se šrouby? Ono dávat zasypanou, nabarvenou a zapatinovanou výhybku vedle Tilligovy nové je trošku zavádějící. Od maloseriové speciálky bych já osobně chtěl víc, než jen správné rozměry a bezproblémovou jízdu.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » čtv 17 bře, 2011 10:07 am

depo201 píše:
airwar píše:
Pokud jde o přídržnici to co vyrábí Tillig se tomu poměrně blíží


Tome s tímto si teda dovolím hodně nesouhlasit. Odlišnost je patrná jak tvarem zahnutí, tak tlouštkou materiálu a v neposlední řadě i barvou , ale to už je ten poslední problém.


No tak s těmi přídržniceme je hlavně ten problém, že tvar je značně ovlivněn dobou kdy byla vyhybka instalována. Pořád na mě ale řešení od tilligu působý realističtěji, než tam dát kolejový profil, ale jak si správně napsal, pokud ti to takto vyhovuje, je to v pořádku.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Region Morava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků