KOLAJISKO TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: NÁVRH KOLAJISKA TT 175x100

Příspěvekod josooo » pát 11 úno, 2011 11:57 am

pekl024 píše:Pokud se ti líbí, tak já nemám nic proti. Myšlenka dotažená Milanem snad bude inspirací pro ostatní modeláře. Nemohu a ani nechci tady hlásat , pokud někdo použije moje kolejiště jako inspiraci budu naštvaný. Jen doufám , že se něco stane :wink: a budu moc rozšířit panel pod koncovým nádraží kvůli SN.

Co na to Milan :?:


Ahoj

Ide o to že, ja nemám kde teraz stavať kolajisko do tvaru L. Najprv skor odbočnú stanicu s nejakým skrýťákom a až ak sa v budúcnosti uvolní miesto tak dostaviam aj tú koncovú. Takže ak miesto nebude, aby som bol spokojný aj stou odbočnou stanicou. Také kolajisko na etapy.
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod milan ferdián » pát 11 úno, 2011 1:12 pm

Co já s tím,zde nechápu oco jde.Jestli josso chce použít plánek Bezdružice,tak klidně.Jestli jde o to rozšíření,tak jasně jsem napsal ,že nic neslibuji.
Je to neuvěřitelné,ikdyž mám teď relativně dost času,tak mám pocit ,že je vše úplně naopak :x
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod josooo » pát 04 bře, 2011 4:19 pm

Zdravím

Zatial sa mi nedostáva žiadna múza na strastiplný plánik, tak som sa rozhodol pre jednoduchý okruh aby som si mal aspon na niečom zajazdiť

http://josooo.rajce.idnes.cz/Navrh_kola ... yokruh.jpg
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod fruafru » sob 05 bře, 2011 3:23 pm

josooo píše:Zatial sa mi nedostáva žiadna múza na strastiplný plánik, tak som sa rozhodol pre jednoduchý okruh aby som si mal aspon na niečom zajazdiť

Příteli to chce klid. :cry:
Pravidlo jedna: lepší překreslovat stokrát plánek, než jednou předělávat kolejiště.
Pravidlo dvě: ovál si postav z kolejí na koberci.
Myslím že jsi to příliš uspěchal a začal stavět rám příliš brzy. Co se týká zmíňovaného rozšiřování kolejiště, na to hodně opatrně. Vyměnit vyhybku na hotovém kolejišti za angličana????? :roll: Je určitě výhodnější ho tam mít předem, třeba jen s odstavnou kolejí a tu později prodloužit na jiný panel. :D
Pokud opravdu nutně potřebuješ jezdit, koukni na web malé železnice na MOKOKO a vyrob si něco takového je to kombinace dioramatu a segmentového kolejiště, navíc to lze různě kombinovat. 8) Tady je fotka složené MOKOKO viewtopic.php?f=1&t=3534&start=15
K tvému kolejišti. Možná mi to někde uteklo ale nevím jak bude kolejiště volně přístupné a z kolika stran? Taky mě zajímá zda je nastálo nebo se bude někam uklízet, zda je volně v prostoru nebo obklopené nábytkem, nebo okno nad kolejištěm a tak. To kvůli naplánování výšky kolejiště. Dodej informace já skusím dodat plánek :D
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod jakubklouda » sob 05 bře, 2011 9:20 pm

Ano, presne takhle dopadnu ja... budu mit slozene neco ala MOKOKO, protoze pote co jsme se prestehovali se mi nikam rozdelany panel nevejde... :-(
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod fruafru » sob 05 bře, 2011 10:23 pm

Ten rozměr165*85 cm už neplatí? Jestli ano tak něco mám.
Je to na dvě patra. Kolejiště tvoří dvě smyčky v každé je stanice. Takže jde jezdit odněkud někam a taky dokola bez přepřahání. Stanice na viditelné části může mít malou remízu pro lokomotivu. Rovněž se zde nachází kusá kolej, zde může být skladiště, já sem zvolil malou továrnu (možná porcelánka, nebo tak něco) Navíc ještě z trati odbočuje krátká vlečka do lomu nebo tak. Já sem udělal tajný armádní muniční sklad ukrytý v lesích.
Aby ses v těch pláncích vyznal: šedé koleje -viditelná část, bílé koleje- ty vedou mezi patry, světle zelené- skrytá stanice se smyčkou.
Třeba se ti to bude hodit, zdar.
Přílohy
vrch.jpg
vrch.jpg (146.14 KiB) Zobrazeno 7269 krát
spodek.jpg
spodek.jpg (170.42 KiB) Zobrazeno 7269 krát
trainz 2011-03-05 22-33-07-42.jpg
trainz 2011-03-05 22-33-07-42.jpg (191.13 KiB) Zobrazeno 7269 krát
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod josooo » ned 06 bře, 2011 1:43 pm

To Fruafru:
Na začiatok ti ďakujem, že si sa ujal mojho planiku. Je pravda že na rozmere 165x85cm sa toho moc vytvoriť nedá ale niečo predsa len hej. Vid tvoj plánik. Kolajisko bude spratné, čiže po skončení prace bude opreté niekde kde nebude zavadzať. Pri práci bude prístupné zo všetkých strán. Moznosť s rozsírením na napadla len tak. Nie je to výsada. Veď aj takýto kusok zaberie hodne času a financii ktorých je nedostatok. Varianta s takýmto skryťákom ma už napadla, jediené čo mi robí vrásky je umiestnenie prestavníkou(chcem použiť serva) pod vrchnú stanicu tak aby nezavadzali prejazdu v skryťáku. Musel by som ich dať len nejak bokom čo by bolo asi viac roboty s nastavenim alebo skrytak posunúť niekam inam.
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod fulda » ned 06 bře, 2011 2:59 pm

servo přestavníků se neboj. Dáš serva směrem "ke středu" (kdo čte Terrycho Prachetta tak v tom nehledá dvojsmysl :) ) a necháš jim delší táhla. Ono se stejně doporučuje dělat táhla s určitým stupněm pružnosti, aby v případě že řízneš vyhybku nedocháselo ke škodám. Doporučuje se udělat táhlo zhruba takto:

Kód: Vybrat vše
_____/\  _____
       \/
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod fruafru » ned 06 bře, 2011 3:10 pm

josooo píše:na rozmere 165x85cm sa toho moc vytvoriť nedá ale niečo predsa len hej

To je vcelku slušný rozměr, víc záleží co na tom rozměru má být, jsou tu plánky i na menší kolejiště.
josooo píše: jediené čo mi robí vrásky je umiestnenie prestavníkou(chcem použiť serva) pod vrchnú stanicu tak aby nezavadzali

V pravo je opěrná stěna, část udělej oddělávací, třeba na šroubky, nebo oddělávací celý kopec. To by bylo výhodnější, pro případ nehody v tunelu a serva umístíš vedle skryté tratě. Na druhé straně je budova stanice, tak serva umístíš do ní.
josooo píše:Musel by som ich dať len nejak bokom čo by bolo asi viac roboty s nastavenim alebo skrytak posunúť niekam inam.

Tohle je tady vcelku častá obava.
Mám servo, to se natáčí v nějakém úhlu. Úhel je možná různý podle výrobce, ale to vlastní servo se natáčí pořád stejně, co mají ale stejné je vahadlo, na kterém jsou otvory pro uchycení táhel. Čím dál od středu uchytíš táhlo tím větší je zdvih a menší je síla. U vyhybek mám zdvih daný vůlí mezi jazykem a opornicí, ten se nemění je pořád stejný, což znamená že jednou provedu nastavení serva, a krom nějaké mechanické poruchy, že se něco ulomí, nemám jediný důvod provádět opakované nastavení. Jestli ti to nepřipadá dostačující, vytvoř na táhle od vyhybky, dilatační smyčku. Příklad. Táhlo od vyhybky, prochází pod kolejí v trubičce. Použiju na táhlo svařovací drát o průměru 1mm v místě kde bude uchycen do serva, na konci ho zahnu do tvaru "Z nebo M" tento tvar je schopen pružit a vyrovnávat případnou délkovou roztažnost a servo nemusí být seřízené tak přesně.
Pokud se kolejiště bude uklízet, potřebuje pevný rám s madly za které to budeš přenášet a nezapomeň na kolejiště vyrobit víko, které ho bude chránit před prachem.
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod josooo » pát 11 bře, 2011 11:50 am

Zdravím

Prekreslil som do wintracku plánik, ktorý mi tu ponúkol fruafru. Vrchná časť kolajiska mi vychádza do výšky 76mm, čo úplne postačuje a stúpanie som neprekročil o viac ako 3 percentá. Z ľavého zhlavia vrchnej stanice som spravil odbočku ktorá zatial poslúži bud ako vlečka, neskor ak bude priestor by som dostaval panel s koncovým nádražím. Takáto koncepcia sa mi páči, lebo aj bez koncového nádražia bude premávka na kolajiskú pestrá. Posúďte sami.

http://josooo.rajce.idnes.cz/Navrh_kola ... tacast.jpg
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod vmucha » pát 11 bře, 2011 1:16 pm

Jen bych dal ke zvážení remízu jednomístnou a podle zvolené epochy (píšeš, že se rozhoduješ mezi 3 až 5) uvolněnou kolej osadil buď skládkou uhlí nebo nádrží pro zbrojení naftou.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod fruafru » sob 12 bře, 2011 9:01 pm

Dobrá práce jasooo. Jenže bych to nebyl já abych neměl připomínku.
Ten plánek dotvoř až do konce, to i s tím plánovaným dílem koncové stanice. Jde o to abys měl přesnou představu kde budou díly napojeny na sebe. Zjednoduší se tvorba krajiny, protože budeš vědět kudy povedou koleje a nebude třeba nic složitě v budoucnu přepracovávat. Ta odbočka je dobrý nápad. Pro současné použití, bez rozšiřujícího dílu, bych si dovolil návrhnout úpravu. V místě kde se vlečka odklání od hrany panelu, přidej vyhybku. Na vlečku se bude odbočovat. a na příme koleji udělej zastávku, pro motorák. Ten sem vozí zaměstnance a případně nějaké turisty. Ta zastávka může zůstat i po prodloužení tratě do koncové stanice.
Stejně jako kolega Vmucha, bych zvážil jednomístnou výtopnu. Nahrává tomu i jednoduchost plánku. Představ si že lokomotivy co zde nocují, jezdí zbrojit do depa na hlavní trati, kam je tahle železnice napojená. Jestli trváš na remíze, v koncové stanici pro ni najdeš určitě víc místa.
vmucha píše:uvolněnou kolej osadil buď skládkou uhlí nebo nádrží pro zbrojení naftou

Trochu se obávám o nedostatek místa, volnou kolej bych raděj nechal pro odstavení osobních vozů, nebo pro případ motorového provozu, pro vlečňák.
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod josooo » úte 15 bře, 2011 4:15 pm

Tak som skúsil dotvoriť plánik až do konca, ako by to malo vypadať aj s koncovým nádražím, vlečkou a zastávkou. Posúdte:

http://josooo.rajce.idnes.cz/Navrh_kola ... vyplan.jpg
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod diego.dan » úte 15 bře, 2011 6:27 pm

josooo píše:Tak som skúsil dotvoriť plánik až do konca, ako by to malo vypadať aj s koncovým nádražím, vlečkou a zastávkou. Posúdte:



nejsem sice kovaným odborníkem,nicméně několik postřehů si neodpusím:

1.Pokud budeš mít kolejiště v rohu a nepohyblivé,tak na vlečkový areál nedosáhneš a bude se ti tam všechno blbě dělat :!:
2.na vlečku budeš muset vagóny sunout.Doporučil bych na vlečku přidat vyhybky na objezd lokomotivy.Nepředpokládám,že by vlečka byla obsluhována z koncové stanice.
3.nějak se mi "nepodzává" to odbočení.V podstatě máš hlavní trať do odbočky.Podle mě chybí i odvrat.pokud by to šlo,tak tratě přehodit tj.přepracovat skryťák a příjezd k němu(pokud použiješ ten z rajčete - 4. fotka
4.tolik diskutované přemostění tratí se mi v tomto případě líbí
5.krátké staniční koleje v hlavní stanici.Podle plánku cca 1/3 ze 160(?) cm, nevím zda je to pro TT dostačující.Záleží samozřejmě také na uvažovaném provozu.K vlastní stanici se jistě vyjádří zdejší odborníci.

Přeji hodně trpělivosti,sám vím o čem to je :wink:
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod Max » úte 15 bře, 2011 7:26 pm

diego.dan píše:3.nějak se mi "nepodzává" to odbočení.V podstatě máš hlavní trať do odbočky.Podle mě chybí i odvrat.pokud by to šlo,tak tratě přehodit tj.přepracovat skryťák a příjezd k němu(pokud použiješ ten z rajčete - 4. fotka

Je mnoho odboček na tratích ČSD/ČD, kde odvrat nikdy nebyl, a jsou i další , kde býval, ale v rámci úspor byl zcela nedávno zrušen - viz Odb.Obora na trati Chlumec-Křinec.
Takže modeláři, klidně na odvraty zapomeňte, jsou zbytečné. To jen bohaté Německo je staví na nových tratích pro ICE. Tam se jezdí přes 300. Zde u nás při našich rychlostech ta bezpečnost není tak moc důležitá......
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků