josooo píše:na rozmere 165x85cm sa toho moc vytvoriť nedá ale niečo predsa len hej
To je vcelku slušný rozměr, víc záleží co na tom rozměru má být, jsou tu plánky i na menší kolejiště.
josooo píše: jediené čo mi robí vrásky je umiestnenie prestavníkou(chcem použiť serva) pod vrchnú stanicu tak aby nezavadzali
V pravo je opěrná stěna, část udělej oddělávací, třeba na šroubky, nebo oddělávací celý kopec. To by bylo výhodnější, pro případ nehody v tunelu a serva umístíš vedle skryté tratě. Na druhé straně je budova stanice, tak serva umístíš do ní.
josooo píše:Musel by som ich dať len nejak bokom čo by bolo asi viac roboty s nastavenim alebo skrytak posunúť niekam inam.
Tohle je tady vcelku častá obava.
Mám servo, to se natáčí v nějakém úhlu. Úhel je možná různý podle výrobce, ale to vlastní servo se natáčí pořád stejně, co mají ale stejné je vahadlo, na kterém jsou otvory pro uchycení táhel. Čím dál od středu uchytíš táhlo tím větší je zdvih a menší je síla. U vyhybek mám zdvih daný vůlí mezi jazykem a opornicí, ten se nemění je pořád stejný, což znamená že jednou provedu nastavení serva, a krom nějaké mechanické poruchy, že se něco ulomí, nemám jediný důvod provádět opakované nastavení. Jestli ti to nepřipadá dostačující, vytvoř na táhle od vyhybky, dilatační smyčku. Příklad. Táhlo od vyhybky, prochází pod kolejí v trubičce. Použiju na táhlo svařovací drát o průměru 1mm v místě kde bude uchycen do serva, na konci ho zahnu do tvaru "Z nebo M" tento tvar je schopen pružit a vyrovnávat případnou délkovou roztažnost a servo nemusí být seřízené tak přesně.
Pokud se kolejiště bude uklízet, potřebuje pevný rám s madly za které to budeš přenášet a nezapomeň na kolejiště vyrobit víko, které ho bude chránit před prachem.